Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
29. jun 2018, 01:34
FCM2000 skrev:
29. jun 2018, 01:33
Kent skrev:
28. jun 2018, 22:07
Jeg er ret sikker på, at Andersson bliver en udlejning. Ifølge Transfermarkt er Excelsiors største indkøb nogensinde på 300.000 €, og generelt henter de spillere på fri transfer. Så de sprænger næppe banken for Andersson.

Glæder mig i øvrigt til de næste 3 dage, hvor vi skal nå at bruge 100 mio kr, inden regnskabsåret slutter. Det bliver vildt!
Kent hvordan er det nu med årsregnskab (årsregnskabsloven) kontra skatteregnskab (skattelovgivningen) ?? :D

Det er fint du altid skriver om regnskab herinde gennem tiderne, men du har aldrig forstået forskellen på et årsregnskab og et skatteregnskab.

Udgangspunktet er følgende:

Den skattepligtige indkomst opgøres på grundlag af indkomsten i indkomståret. Indkomståret er kalenderåret

jf. SEL § 10, stk. 1, 1 - 3. pkt.

Skatteregnskab skal ikke offentliggøres.

(der kan være frie valg, men der er ingen offentliggørelse af hvordan det ligger )

https://www.revisorkolding.dk/revisorra ... eregnskab/

Men Kent er du også en af dem der tror at FCM er fritaget for skat :-)
Indkomståret kan omlægges, så det stemmer overens med regnskabsåret. Det er ganske almindeligt. Jeg ved ikke, hvad fcm har gjort.

Ifht. til dit sidste spørgsmål til Kent: Troller du? - Ingen har påstået sådan.

Er du selv revisor, det ville være nyttigt at vide, om du bare sidder og søger lidt selv hjemme foran skærmen. - Det fremstår sådan.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:
29. jun 2018, 10:13
FCM2000 skrev:
29. jun 2018, 01:34
FCM2000 skrev:
29. jun 2018, 01:33

Kent hvordan er det nu med årsregnskab (årsregnskabsloven) kontra skatteregnskab (skattelovgivningen) ?? :D

Det er fint du altid skriver om regnskab herinde gennem tiderne, men du har aldrig forstået forskellen på et årsregnskab og et skatteregnskab.

Udgangspunktet er følgende:

Den skattepligtige indkomst opgøres på grundlag af indkomsten i indkomståret. Indkomståret er kalenderåret

jf. SEL § 10, stk. 1, 1 - 3. pkt.

Skatteregnskab skal ikke offentliggøres.

(der kan være frie valg, men der er ingen offentliggørelse af hvordan det ligger )

https://www.revisorkolding.dk/revisorra ... eregnskab/

Men Kent er du også en af dem der tror at FCM er fritaget for skat :-)
Indkomståret kan omlægges, så det stemmer overens med regnskabsåret. Det er ganske almindeligt. Jeg ved ikke, hvad fcm har gjort.

Ifht. til dit sidste spørgsmål til Kent: Troller du? - Ingen har påstået sådan.

Er du selv revisor, det ville være nyttigt at vide, om du bare sidder og søger lidt selv hjemme foran skærmen. - Det fremstår sådan.
Hvis du nu ser hvad jeg skriver "der kan være frie valg"

Lad os sige det på den måde, at "ja" jeg kender til skatteret.

Det er da befriende at du selv erkender at du ikke kender til hvad FCM har gjort 8-)

Hvad der er almindeligt ?

Jeg skal ikke kommentere på hvordan du fremstår som :shock: :o

Men din kommunikation fremmer ikke debatten herinde

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Konsulen skrev:
29. jun 2018, 08:13
Da klubben jo ikke ligefrem har genereret overskud på overskud de sidste mange år, er der nok noget at trække fra, skattemæssigt, i det overskud der bliver dette år? - jeg tror ikke, at det er skatten der bekymrer klubben.
Desuden vælger de jo formentlig at afskrive på deres aktiver (spillerne), så nye indkøb influerer ikke på det skattemæssige
helt ærligt, hvis der skulle være nok underskud til at trække fra i f.eks. 190 mill kr. overskud, så husk, at man max kan fremfør ca. 8 mill kr. til fuld fradrag, og derefter 60 pct af resten.

Har man et overskud på 100 mill kr., så kan man max fremfør 8 mill kr. til fuld fradrag, dvs. 94 mill. for at kunne afskrive til 0 kræver det derfor et underskud til fremførelse på yderligere 156 mill kr.

FCM havde overskud på driften sidst, men underskud efter afskrivninger, men afskrivninger påvirker ikke kassebeholdningen. Så der har ikke været underskud på driften. Det er der mange herinde der helt har overset.

Ja man afskriver på spillere, men husk når man sælger så genbeskattes man af genvundne afskrivninger, dvs. at man beskattes af det beløb, der overstiger det nedskrevne beløb.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2083989

Men det er helt utroligt, at folk på ulvegraven tror at FCM er fritaget for skat :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det der er utroligt er FCM2000 ikke er blevet bannet endnu,
med de personbeskyldninger, stråmænd, påstande der ligger langt fra sandheden osv.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

FCM2000 skrev:
29. jun 2018, 13:01
Konsulen skrev:
29. jun 2018, 08:13
Da klubben jo ikke ligefrem har genereret overskud på overskud de sidste mange år, er der nok noget at trække fra, skattemæssigt, i det overskud der bliver dette år? - jeg tror ikke, at det er skatten der bekymrer klubben.
Desuden vælger de jo formentlig at afskrive på deres aktiver (spillerne), så nye indkøb influerer ikke på det skattemæssige
Men det er helt utroligt, at folk på ulvegraven tror at FCM er fritaget for skat :D
Er der nogen herinde, der har påstået, at FCM er fritaget for skat? Ellers: vil du så ikke være venlig at slette din kommentar, da den slags stråmænd kun bidrager til at ødelægge debatten herinde?

Og admin må selvfølgelig gerne slette mit indlæg, så snart FCM2000 har set det. Det er generelt alt for langt fra trådens emne at tale om skatteplanlægning og regnskaber her, så den snak kunne man med fordel tage i en separat tråd.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Glem det, det var off topic.
Senest rettet af Stoffer 29. jun 2018, 14:01, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Den diskussion om fcm’s Økonomi er satme trættende. Kunne vi ikke nøjes med at diskutere transfer. Så må dem der snakker skat og investering sgu gøre det i økonomitråden. Ved godt at der også er penge indblandet i denne tråd, men det behøves jo ikke at blive kørt ind på en diskussion om skat og bruge eller ikke bruge penge. Kan vi ikke godt få det stoppet nu.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

tatoo skrev:
29. jun 2018, 14:00
Den diskussion om fcm’s Økonomi er satme trættende. Kunne vi ikke nøjes med at diskutere transfer. Så må dem der snakker skat og investering sgu gøre det i økonomitråden. Ved godt at der også er penge indblandet i denne tråd, men det behøves jo ikke at blive kørt ind på en diskussion om skat og bruge eller ikke bruge penge. Kan vi ikke godt få det stoppet nu.
Amen! Min normale yndlingstråd er efterhånden blevet min hadetråd. De samme uvedkommende ting, der bliver gennemtravet igen og igen. Det er lige til at blive dum af.

Kan vi ikke lade være med at svare på "I ved nok"?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
29. jun 2018, 14:28
tatoo skrev:
Amen! Min normale yndlingstråd er efterhånden blevet min hadetråd. De samme uvedkommende ting, der bliver gennemtravet igen og igen. Det er lige til at blive dum af.

det er et debatforum, som hvis man står på gaden og taler sammen, så kan samtalen ændre sig "lidt2, transfer omfatter også penge sjovt nok :roll:

Folk er jo ikke tvunget til at skrive svar

Cortez

Indlæg af Cortez »

FCM2000 skrev:
29. jun 2018, 15:20
Acebone skrev:
29. jun 2018, 14:28
tatoo skrev:

det er et debatforum, som hvis man står på gaden og taler sammen, så kan samtalen ændre sig "lidt2, transfer omfatter også penge sjovt nok :roll:

Folk er jo ikke tvunget til at skrive svar
Din sidste sætning lader jeg lige hænge et øjeblik. ;)

/Cortez

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Jeg er ked af det, men bliver altså nødt til at svare,

FCM2000 skrev:
“Har man et overskud på 100 mill kr., så kan man max fremfør 8 mill kr. til fuld fradrag, dvs. 94 mill. for at kunne afskrive til 0 kræver det derfor et underskud til fremførelse på yderligere 156 mill kr.”

Du har misforstået reglerne, trods dit kendskab til skatteret. De 60% skal beregnes af de 94 mio således, at tidligere års underskud (og man kan gå længere end 5 år tilbage) kan modregnes i det beløb. Der vil så kun blive tale om beskatning af restbeløbet ( hvis underskuddet har været stort nok til at dække de 60%) af 37,6 mio - og selskabskatten er ikke særlig høj i DK. Da spillere er aktiver vil indkøb af nye spillere ikke påvirke skatten. Sidst men ikke mindst, beregnes der først skat af genvundne afskrivninger, ved salg af alle samlede aktiver

Undskyld teknikaliteterne

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Få tråden tilbage på sporet og hold den der, eller der er folk der ender med ufrivillig sommerferie fra graven.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
28. jun 2018, 15:22
TheLegend skrev:
28. jun 2018, 14:31
Ja, behold monsteret. Hvad skal vi dog med alle de penge anyways

EDIT: Og én gang for alle; Findes der en vidersalgsklausul i kontrakten? For ellers må de da alligevel synes det er lidt fedt i Horsens, der aldrig ville kunne få tilnærmelsesvis 10% eller 20%, af de summer, som vi sælger spillere for, hvis de selv skulle sælge Buba.
Er ikke sikker, men mener bestemt at Rønow fra Brøndby til Frankfurt var ACH's 2. største salg nogensinde.
Er overbevist om Buba har en eller anden form for videresalg i, så kunne godt ske at komme til at slå Rønows, uden at jeg tør gætte på procenterne.

Gilberto Macena må være deres rekord på 11,5 mill.
https://www.bt.dk/fodbold/horsens-macen ... investeres
THenry skrev:
28. jun 2018, 15:14
Det giver jo ikke mening at sælge en af vores bedste spillere til en pris, der kun er marginalt højere end, hvad vi fik for AP.
Tja.. Prisen på AP er jo også skruet op pga. hans lave alder. Ikke helt klar over om han kan nå at tælle som "egenudviklet", men har i hvert fald alderen med sig.

Med det sagt er Buba heller ikke så gammel, og hvis det er forskellen på CL eller ikke CL, er det i hvert fald nemt at sige nej.
Selvfølgelig svært at sige med sikkerhed, men håber godt nok ikke vi sælger før vi kender vores europæiske skæbne.
Joronen til FCK for ca. 6 mio kr. er ACHs næststørste salg efter Macena til Kina. Horsens har helt sikkert videresalsklausuler på både Buba og Okosun. Upsiden er stor for en klub som Horsens med et lille budget (da vi kan sælge spillere til helt andre summer end de kan) og det er sikkert også en grund til at transfersummmen på de 2 spillere var forholdsvis lav (naturligvis sammenholdt med Bubas kontraktsituation og Reese og Skytte, som de fik med i hatten). Vi sælger helt sikkert ikke Buba lige foran en vigtig CL kval vedmindre, der kommer crazy money på bordet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
29. jun 2018, 21:13
Joronen til FCK for ca. 6 mio kr. er ACHs næststørste salg efter Macena til Kina. Horsens har helt sikkert videresalsklausuler på både Buba og Okosun. Upsiden er stor for en klub som Horsens med et lille budget (da vi kan sælge spillere til helt andre summer end de kan) og det er sikkert også en grund til at transfersummmen på de 2 spillere var forholdsvis lav (naturligvis sammenholdt med Bubas kontraktsituation og Reese og Skytte, som de fik med i hatten). Vi sælger helt sikkert ikke Buba lige foran en vigtig CL kval vedmindre, der kommer crazy money på bordet.
Ja, men nu tænker du på direkte salg.
Min pointe var lidt hvis man regner videresalg med, kommer Rønows tæt på. Altså i hans transfer fra BIF til Frankfurt. Hvis det er 25 % af 25 millioner.
Kender ikke beløbene specifikt, men tror Rønows videre salg har meget tæt på samme værdi for Horsens, som Horsens egen salg af Joronen.

Hvis man regner akkumuleret, (så bliver det måske også at strække den, det er jeg med på)
men hvis Simon Kjær har spillet i Horsens under Horsens licens i ungdomsårene, må det også have givet en god portion uddannelsespenge, med Kjær der nu har skiftet for transfersummer 6 gange og de fleste gange for ikke ubetydelige summer.
Men har hørt snak om at han i Horsens var under licens af Lund IF, som så har fået de uddannelsespenge, der skulle deles med FCM.
Ved ikke om det er rigtigt og om det er en ting, men hvis det er rigtigt har ACH selvfølgelig ikke tjent meget på det.

Men det var en tangent. Pointen er at hvis man regner videresalg med, kan billedet godt blive et andet, hvis man regner kroner og øre for en specifik klub.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Steffen am skrev:
29. jun 2018, 21:29
THenry skrev:
29. jun 2018, 21:13
Ja, men nu tænker du på direkte salg.
Min pointe var lidt hvis man regner videresalg med, kommer Rønows tæt på. Altså i hans transfer fra BIF til Frankfurt. Hvis det er 25 % af 25 millioner.
Kender ikke beløbene specifikt, men tror Rønows videre salg har meget tæt på samme værdi for Horsens, som Horsens egen salg af Joronen.

Hvis man regner akkumuleret, (så bliver det måske også at strække den, det er jeg med på)
men hvis Simon Kjær har spillet i Horsens under Horsens licens i ungdomsårene, må det også have givet en god portion uddannelsespenge, med Kjær der nu har skiftet for transfersummer 6 gange og de fleste gange for ikke ubetydelige summer.
Men har hørt snak om at han i Horsens var under licens af Lund IF, som så har fået de uddannelsespenge, der skulle deles med FCM.
Ved ikke om det er rigtigt og om det er en ting, men hvis det er rigtigt har ACH selvfølgelig ikke tjent meget på det.

Men det var en tangent. Pointen er at hvis man regner videresalg med, kan billedet godt blive et andet, hvis man regner kroner og øre for en specifik klub.
Var det ikke bedre at hvis man vil diskutere AC Horsens, at man gjorde det på deres fanside ?

Låst