Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tubbe93

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af tubbe93 »

AltidFCM skrev:
28. jun 2018, 15:59
Afvis, for hulen..

Med vores kommende europæiske eventyr er der en vild chance for at prisen vil eksplodere, og at en engelsk klub vil komme med gigabud til sidst i vinduet, er BESTEMT ikke usandsynligt..

Og ligemeget hvad, vil hans pris sgu ikke falde. Vi har nået et niveau, og det er fuldstændig vanvittig, at vi ikke behøver at sælge til Belgien, men direkte til den største liga. Hvem havde troet det?
Vi kan ikke sælge Buba til England, da han ikke vil få en arbejdstilladelse. Buba har ikke spillet nok landskampe for Gambia til, at han ville kunne få tilladelsen. Det kan højst sandsynligt blive en hæmsko i forhold til en transfer i Sørloth-størrelsen.

Det samme er egentlig tilfældet med Paul. Hvor der indtil videre kun har været bud fra Tyskland - ifølge rygterne - ville han sikkert kunne gå for noget mere, hvis han var EU-borger og kunne komme til PL.
FCM!
FCM!
FCM!

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

tubbe93 skrev:
28. jun 2018, 16:31
AltidFCM skrev:
Afvis, for hulen..

Med vores kommende europæiske eventyr er der en vild chance for at prisen vil eksplodere, og at en engelsk klub vil komme med gigabud til sidst i vinduet, er BESTEMT ikke usandsynligt..

Og ligemeget hvad, vil hans pris sgu ikke falde. Vi har nået et niveau, og det er fuldstændig vanvittig, at vi ikke behøver at sælge til Belgien, men direkte til den største liga. Hvem havde troet det?
Vi kan ikke sælge Buba til England, da han ikke vil få en arbejdstilladelse. Buba har ikke spillet nok landskampe for Gambia til, at han ville kunne få tilladelsen. Det kan højst sandsynligt blive en hæmsko i forhold til en transfer i Sørloth-størrelsen.

Det samme er egentlig tilfældet med Paul. Hvor der indtil videre kun har været bud fra Tyskland - ifølge rygterne - ville han sikkert kunne gå for noget mere, hvis han var EU-borger og kunne komme til PL.
Det med arbejdstilladelsen KAN blive et problem, ja. Men helt generelt, er der nogle misforståelser omkring arbejdstilladelser i England. Og jeg mener, at du tager fejl. Det er ikke så umuligt, som du gør det til. (Af hvad jeg har forstået).

Jeg gider ikke at remse alle reglerne op, men det er ikke kun en procentdel landskampe, der har betydning, men der er også noget med det såkaldte "Exceptions Panel". Et panel, som tager hånd om dem, der ikke er automatisk kvalificeret til en arbejdestilladelse.

Om det er en mulighed for Buba, ved jeg ikke, jeg tror bare ikke, det er så umuligt, som du gør det til. ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

AltidFCM skrev:
28. jun 2018, 17:10
tubbe93 skrev:
28. jun 2018, 16:31
AltidFCM skrev:
Afvis, for hulen..

Det med arbejdstilladelsen KAN blive et problem, ja. Men helt generelt, er der nogle misforståelser omkring arbejdstilladelser i England. Og jeg mener, at du tager fejl. Det er ikke så umuligt, som du gør det til. (Af hvad jeg har forstået).

Jeg gider ikke at remse alle reglerne op, men det er ikke kun en procentdel landskampe, der har betydning, men der er også noget med det såkaldte "Exceptions Panel". Et panel, som tager hånd om dem, der ikke er automatisk kvalificeret til en arbejdestilladelse.

Om det er en mulighed for Buba, ved jeg ikke, jeg tror bare ikke, det er så umuligt, som du gør det til. ;)
Kan du komme i tanke om ikke EU spillere, der er kommet til England uden landskampe?

Samme problem var der jo bl.a. med Salami, der gerne ville have købt ham efter prøvetræning i Chelsea.

Sanneh er så måske i en lidt anden situation, at han har spillet landskampe.
Om han spillet nok osv. har jeg ingen ide om.
Men en overvejelse kunne så være om han kunne blive og få landskampe nok, så han evt. kunne blive solgt til England, som plejer at være glad for de fysiske kompetencer og selvfølgelig har de flere penge.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Steffen am skrev:
28. jun 2018, 17:17

Kan du komme i tanke om ikke EU spillere, der er kommet til England uden landskampe?

Samme problem var der jo bl.a. med Salami, der gerne ville have købt ham efter prøvetræning i Chelsea.

Sanneh er så måske i en lidt anden situation, at han har spillet landskampe.
Om han spillet nok osv. har jeg ingen ide om.
Men en overvejelse kunne så være om han kunne blive og få landskampe nok, så han evt. kunne blive solgt til England, som plejer at være glad for de fysiske kompetencer og selvfølgelig har de flere penge.
Måske er jeg forkert på den og har misforstået nogle af reglerne. Det vil jeg ikke afvise.

Men jeg tror ikke, det er så umuligt, som tubbe93 får det til at lyde. Og så håber jeg selvfølgelig, at han kan få de landskampe, der kræves. Heldigvis har vi også papirer på ham lidt endnu, så han måske kan opfylde det hos os, i stedet for han skal over Belgien, og de skal tjene kassen på ham. :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan på ingen måde forestille mig Sanneh blive solgt i dette vindue medmindre beløbet kommer op i 10m euro området. Sanneh er enormt meget værd for os sportsligt lige nu, hvor vi står foran en kvalifikation til et europæisk gruppespil og det skal kompenseres i prisen. Der er intet der tyder på at Sanneh ikke skulle kunne indbringe 10m euro på sigt. Lad ham nu bidrage sportsligt til klubben indtil næste sommer og så se hvad der sker.

Vi skal huske på at vi kun har to sæsoner tilbage hvor vores hidtil eneste gruppespil tæller med i vores koefficient point, derfor et det super vigtigt for klubbens fremtid at kvalificere os til et gruppespil nu, mens vi stadig har en fornuftig vej til pengene. Vores forretningsmodel kræver jævnlige succesoplevelser i Europa. Måske Sanneh bare ikke MÅ sælges uanset hvad i dette vindue før vores skæbne er afgjort
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

spændende at se hvad der sker i vinduet her.

Indtil videre har FCM købt:

Drexler der kan/skal gå direkte ind på holdet.

Okusun og MG ligner udviklingsspillere (bænk)

Så har man købt 3 spillere yderligere hvoraf to er sendt til Horsens, svenskeren ligner en U-19 spiller.

Jeg håber man køber 1-3 spillere a den kaliber Drexler hører til.

en til begge wb, det vil løfte holdet gevaldigt.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hvis det er korrekt, at FCM har fået == 34 mill kr. for A. Poulsen og Mikael Andersson == 1-4 mio kr.

Så er det jo lige før at de beløb dækker det man har foretaget hidtil.

D. Drexler pris 18 mio kr., ES pris 8-9 mio kr., Okosun pris 3 mill kr., Sammy S. pris 3,5 mill kr., Søren Reese 3 mill kr., svensker 500000 kr., MG 3 mil kr og Manjrekar James 1,5 mio kr.

ca. 40 mio kr. er brugt hidtil,

Derfor må man gå ud fra, at FCM lukker op for posen snart, med posen menes stor indkøb, dækket ind af salg fra i vinters.

For det er jo det man har meldt ud man vil, investerer pengene.

O

Indlæg af O »

FCM2000 skrev:
28. jun 2018, 19:00
Hvis det er korrekt, at FCM har fået == 34 mill kr. for A. Poulsen og Mikael Andersson == 1-4 mio kr.

D. Drexler pris 18 mio kr., ES pris 8-9 mio kr., Okosun pris 3 mill kr., Sammy S. pris 3,5 mill kr., Søren Reese 3 mill kr., svensker 500000 kr., MG 3 mil kr og Manjrekar James 1,5 mio kr.

Derfor må man gå ud fra, at FCM lukker op for posen snart, med posen menes stor indkøb, dækket ind af salg fra i vinters.

Hvor er beløbet om Mikael Andersson rygtet?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

O skrev:
28. jun 2018, 19:03
FCM2000 skrev:

et mindre beløb står der i pressen

Men hidtil har de 2 sidste vinduer indbragt FCM i direkte penge == 190 mio kr., klausulerne kan give FCM flere penge i de næste vinduer.

Men her og nu har de fået ca. 190 mio kr. i kassen.

Et salg af Sanneh er urealistisk, for FCM har så mange penge hidtil, at de kan risikere at komme til at afleverer == 20-40 mio kr. til skat.

Et salg af sanneh til feks. 60 mio kr. vil hæve det beløb hvis FCM ikke lavere giga investeringer her og nu.

christian1DK

Indlæg af christian1DK »

FCM2000 skrev:
28. jun 2018, 19:13
O skrev:
28. jun 2018, 19:03
FCM2000 skrev:

et mindre beløb står der i pressen
Var det på tipsbladet du læste det?

For de har ændret i den, så de snakker om lejeaftale i stedet for pris.
så det kan meget vel være endnu en lejeaftale, der er i spil for Mikael Andersons vedkommende
Ser ud til at være det rene gætværk fra deres side.
Historien i det islandske medie melder ikke noget om, hvorvidt der er tale om en lejeaftale eller et permanent skifte
Håber personligt på en lejeaftale :)

link: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... andsk-klub

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er ret sikker på, at Andersson bliver en udlejning. Ifølge Transfermarkt er Excelsiors største indkøb nogensinde på 300.000 €, og generelt henter de spillere på fri transfer. Så de sprænger næppe banken for Andersson.

Glæder mig i øvrigt til de næste 3 dage, hvor vi skal nå at bruge 100 mio kr, inden regnskabsåret slutter. Det bliver vildt!

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

FCM2000 skrev:

Kan du dele er link hvor der står at transfer indtægterne vil blive geninvesteret i spillere? :)

Jeg mindes hverken at have læst eller hørt det.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
28. jun 2018, 22:07
Jeg er ret sikker på, at Andersson bliver en udlejning. Ifølge Transfermarkt er Excelsiors største indkøb nogensinde på 300.000 €, og generelt henter de spillere på fri transfer. Så de sprænger næppe banken for Andersson.

Glæder mig i øvrigt til de næste 3 dage, hvor vi skal nå at bruge 100 mio kr, inden regnskabsåret slutter. Det bliver vildt!
Kent hvordan er det nu med årsregnskab (årsregnskabsloven) kontra skatteregnskab (skattelovgivningen) ?? :D

Det er fint du altid skriver om regnskab herinde gennem tiderne, men du har aldrig forstået forskellen på et årsregnskab og et skatteregnskab.

Udgangspunktet er følgende:

Den skattepligtige indkomst opgøres på grundlag af indkomsten i indkomståret. Indkomståret er kalenderåret

Skatteregnskab skal ikke offentliggøres.

SEL § 10, stk. 1, 1 - 3. pkt. (der kan være frie valg, men der er ingen offentliggørelse af hvordan det ligger )

https://www.revisorkolding.dk/revisorra ... eregnskab/

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
29. jun 2018, 01:33
Kent skrev:
28. jun 2018, 22:07

Kent hvordan er det nu med årsregnskab (årsregnskabsloven) kontra skatteregnskab (skattelovgivningen) ?? :D

Det er fint du altid skriver om regnskab herinde gennem tiderne, men du har aldrig forstået forskellen på et årsregnskab og et skatteregnskab.

Udgangspunktet er følgende:

Den skattepligtige indkomst opgøres på grundlag af indkomsten i indkomståret. Indkomståret er kalenderåret

jf. SEL § 10, stk. 1, 1 - 3. pkt.

Skatteregnskab skal ikke offentliggøres.

(der kan være frie valg, men der er ingen offentliggørelse af hvordan det ligger )

https://www.revisorkolding.dk/revisorra ... eregnskab/

Men Kent er du også en af dem der tror at FCM er fritaget for skat :-)

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Da klubben jo ikke ligefrem har genereret overskud på overskud de sidste mange år, er der nok noget at trække fra, skattemæssigt, i det overskud der bliver dette år? - jeg tror ikke, at det er skatten der bekymrer klubben.
Desuden vælger de jo formentlig at afskrive på deres aktiver (spillerne), så nye indkøb influerer ikke på det skattemæssige

Låst