FCM2000 skrev: ↑15. jan 2023, 17:31Kaba må godt smutte, han vil sikkert også selv videre.Dondinho skrev: ↑15. jan 2023, 14:57Jeg er enig i meget af det du skriver,FCM2000 skrev:
enig
vedrørende Dreyer, hvor stort et tab han bliver for FCM ?
Dreyer var bestemt en af dem der skuffede mest i efteråret, så måske slet ikke så tosset at han smutter, i EL var han en kæmpe skuffelse, hvor man egentlig sad og tænkte på, at han har meget langt til landshold og udland, han var tung, uden energi og lagde ikke kræfterne i presset på modstanderne.
Hvad man glemmer er at han fik en kæmpeløn, var det ikke noget med mellem 1/2-1 millon i måneden.
Det giver jo FCM lidt mere råderum nu.
Det er måske heller ikke helt tosset at der kommer ny energi ind på holdet og at hierarkiet lige bliver sat på en refresh, med evander og Dreyer væk, viser sig måske at være en gevinst, det vil måske også gavne at et par stykker mere smuttede.
Tror også, at FCM må indse, at de måske skal spille et nyt hold sammen her i foråret og skal være glade for en europaplads hvis det er muligt.
Men nogle gange kan en udskiftning overraske fra dag 1 af ?
Hvis vi er kloge kan vi godt blive bedre af det her skifte!
Hvem så du gerne solgt ud over dem der er smuttet?
Jeg så gerne Dalsgaard og Kaba.
Sisto er et måske - ved ikke om Capellas kan lykkes med ham?
Måske Joel og/eller Paulinho også snart skal videre og så ind med nogle friske unge energiske backs, der kan løbe solen sort!
Sidste kommentar - vi har jo mistet to midtbane, Evander og Chris. Måske man tør håbe på det store indkøb til midten stadig ikke er kommet?
Når man ser hvad træneren har meldt ud, at han vil have flere ind til feltet og flere indlæg, og bedre presspil,
så vil jeg nok pege på Joel som skal videre, han er bundsolid i defensiven, men offensivt her kniber det og der er
langt mellem gode indlæg fra ham af.
dahlsgaard kan måske også være på vej ud, niveauet i efterår var bare ikke godt nok, hvis joel mangler, så kunne jeg godt tænke med Gartenmann på den backplads han har gjort de blændende de gange han har spillet derude.
Charles kan heller ikke være tilfreds, og vil måske selv væk ?
På et halvnyt hold kan sisto måske passe bedre ind ?
Hvis både kaba og dreyer er væk, mangler der virkelig der noget offensivt,
Midtforsvar, her kunne det være frækt at hente bisseck fra AGF og Gomes fra Horsens. 50 - 60 millioner samlet
Som jeg kan regne det ud, har FCM INDTIL NU hentet lige godt en lille 1/4 mia kroner i spillersalg i det her regnskab, (rafa, Luca Pfeiffer, Fraulo, Jonathan Asp, + det løse, evander og dreyer). Man gik videre til EL der vel har kastet små 100 mio kroner af inkl. Sporting kampen, en kamp der giver 25 mil kroner alene. Jokererne er Artem Dovbyk og Paul O. de kan måske give samlet 50-100 mill kroner ? hvis de smutter, der nævnes beløb op til 150 mio kroner for hver af dem. Dovbyk her skal FCM jo have 50 pct.
Indtil nu har man brugt 35 mill kroner på Martinez, plus en lejeaftale af olsson, og lejeaftale af Gigovic.
Så mon ikke det kan forsvares, hvis dovbyk og Paul også ryger til høje priser, at FCM går ud og bruger 100-200 mill kroner her sidst i vinduet, medmindre man er heldig at kan leje flere med købsoption.
Hvis man vil i top 50, kræver det at man er i top 3 i DK hvert år, kunsten er ikke komme derop, nej kunsten er at blive der, og
lige nu hvis vi kikker på DK, så er der ved at slå revner.
Det som mange ikke forstår er, at man ikke bare kan smide 50 millioner for en spiller og så også bare give ham 10 millioner om året på en 5 årig kontrakt.. eller det er ikke der FCM er som klub. Man skal finde nogle spillere, der er gode, men også underperformer i forhold til den hylde man henter på.
Der skal noget ind og ja der skal også en klasse spiller en som måske koster en del, men igen.. man skal ikke bruge penge bare for at bruge dem, i sådan et scenarie vil FCM aldrig vinde, da der er mange andre klubber der kan give meget bedre løn og betale mere i transfer også på sigt.
Jeg håber på at Gigovic har skrevet under på en kontrakt, det må han jo gerne, så at han er her efter lejeopholdet, overall er han en ret god signing synes jeg.
JEg er enig i at Kaba skal væk, det skal dalsgaard også hvis det er mulight.. men man skal også finde nogle ordenlige alternativer, ellers kan man ligeså godt give de unge chances, som er kommet hjem fra leje.
Det bliver spædende at se hvem man kigger på i forhold til forstærkning, jeg tror der kommer mindst en total ukendt, som sikkert bliver god.