Transfer - Vinter 2022/2023
Re: Transfer - Vinter 2022/2023
Så blev det officielt med Dreyer:
https://www.fcm.dk/nyheder/anders-dreye ... 95SsUORDmc
Tak for indsatsen.
FCM visionerne klinger hult som aldrig før, i denne sæson må man bare erkende. Medmindre man køber grumt ind nu her.
Tak for indsatsen.
FCM visionerne klinger hult som aldrig før, i denne sæson må man bare erkende. Medmindre man køber grumt ind nu her.
Synes vi har ramt rimelig godt med transfers efter Capellas er kommet til.JBT skrev: ↑15. jan 2023, 09:16Så blev det officielt med Dreyer:
Tak for indsatsen.
Martinez er ihvertfald et af de bedste de sidste sæsoner.
Det vigtigste er nu at få Kaba og måske Dalsgaard ud.
På ind siden er det vigtigt med midtstopper der kan spille fodbold og så en ny angriber.
På ind siden er det vigtigt med midtstopper der kan spille fodbold og så en ny angriber.
-
sonderskov
Vi må nok erkende at ledelsen er dygtig til at sælge , og nu skal de vise format til indkøbssiden ,jeg synes det er dejligt de henter flere unge spillere hjem, som er sultne til at præstere, så måske på langt sigt bliver det godt , men i år skal FCM koncentrere sig om ikke at komme i nedrykningsfare,
og vi ligger altså til det i tabellen, og det skal FCM forholde sig til.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Gigovic på en transfer havde været klasse. En 20årig spiller på et halvt års leje, uden option er tæt på ligegyldigt i mine øjne - tenderende til det ringe. Jeg ved godt det er grundet den suspenderede kontrakt i Rusland, men der er vel stadig mulighed for at købe spillere fra Rusland.
Hvis ikke det bliver vekslet til en permanent transfer, så så jeg lige så gerne at man gav tiden til egne talenter/spillere - eller fandt noget på markedet med fremtid i.
Jeg forudser vi spiller ham endnu bedre end han var i OB, for at han så til sommer har mulighed for at vælge klubber i bundesligaen/serie A - så har vi pisset i bukserne og starter igen forfra.
Til sommer mister vi formenligt både Gigovic og Olsson - så hvis der er europæisk kval, så er det forfra med en ny midtbane. Jeg håber der er noget vi ikke ved som fans i denne situation.
Hvis ikke det bliver vekslet til en permanent transfer, så så jeg lige så gerne at man gav tiden til egne talenter/spillere - eller fandt noget på markedet med fremtid i.
Jeg forudser vi spiller ham endnu bedre end han var i OB, for at han så til sommer har mulighed for at vælge klubber i bundesligaen/serie A - så har vi pisset i bukserne og starter igen forfra.
Til sommer mister vi formenligt både Gigovic og Olsson - så hvis der er europæisk kval, så er det forfra med en ny midtbane. Jeg håber der er noget vi ikke ved som fans i denne situation.
- Administrator
Jeg ser ingen steder at der snakkes om enten option eller ingen option.
enigAdministrator skrev: ↑15. jan 2023, 12:33Jeg ser ingen steder at der snakkes om enten option eller ingen option.
vedrørende Dreyer, hvor stort et tab han bliver for FCM ?
Dreyer var bestemt en af dem der skuffede mest i efteråret, så måske slet ikke så tosset at han smutter, i EL var han en kæmpe skuffelse, hvor man egentlig sad og tænkte på, at han har meget langt til landshold og udland, han var tung, uden energi og lagde ikke kræfterne i presset på modstanderne.
Hvad man glemmer er at han fik en kæmpeløn, var det ikke noget med mellem 1/2-1 millon i måneden.
Det giver jo FCM lidt mere råderum nu.
Det er måske heller ikke helt tosset at der kommer ny energi ind på holdet og at hierarkiet lige bliver sat på en refresh, med evander og Dreyer væk, viser sig måske at være en gevinst, det vil måske også gavne at et par stykker mere smuttede.
Tror også, at FCM må indse, at de måske skal spille et nyt hold sammen her i foråret og skal være glade for en europaplads hvis det er muligt.
Men nogle gange kan en udskiftning overraske fra dag 1 af ?
Jeg er enig i meget af det du skriver,FCM2000 skrev:enigAdministrator skrev: Jeg ser ingen steder at der snakkes om enten option eller ingen option.
Dreyer var bestemt en af dem der skuffede mest i efteråret, så måske slet ikke så tosset at han smutter, i EL var han en kæmpe skuffelse, hvor man egentlig sad og tænkte på, at han har meget langt til landshold og udland, han var tung, uden energi og lagde ikke kræfterne i presset på modstanderne.
Hvad man glemmer er at han fik en kæmpeløn, var det ikke noget med mellem 1/2-1 millon i måneden.
Det er måske heller ikke helt tosset at der kommer ny energi ind på holdet og at hierarkiet lige bliver sat på en refresh, med evander og Dreyer væk, viser sig måske at være en gevinst, det vil måske også gavne at et par stykker mere smuttede.
Tror også, at FCM må indse, at de måske skal spille et nyt hold sammen her i foråret og skal være glade for en europaplads hvis det er muligt.
Hvis vi er kloge kan vi godt blive bedre af det her skifte!
Hvem så du gerne solgt ud over dem der er smuttet?
Jeg så gerne Dalsgaard og Kaba.
Sisto er et måske - ved ikke om Capellas kan lykkes med ham?
Måske Joel og/eller Paulinho også snart skal videre og så ind med nogle friske unge energiske backs, der kan løbe solen sort!
Sidste kommentar - vi har jo mistet to midtbane, Evander og Chris. Måske man tør håbe på det store indkøb til midten stadig ikke er kommet?
9 point ned til Aab og 15 til Lyngby. Nedrykningsfare kommer vi ikke i - men vi kan bestemt ende uden for top-6 og dermed i nedrykningsspilletsonderskov skrev: ↑15. jan 2023, 09:40Vi må nok erkende at ledelsen er dygtig til at sælge , og nu skal de vise format til indkøbssiden ,jeg synes det er dejligt de henter flere unge spillere hjem, som er sultne til at præstere, så måske på langt sigt bliver det godt , men i år skal FCM koncentrere sig om ikke at komme i nedrykningsfare,
Kaba må godt smutte, han vil sikkert også selv videre.Dondinho skrev: ↑15. jan 2023, 14:57Jeg er enig i meget af det du skriver,FCM2000 skrev:enigAdministrator skrev: Jeg ser ingen steder at der snakkes om enten option eller ingen option.
Hvis vi er kloge kan vi godt blive bedre af det her skifte!
Hvem så du gerne solgt ud over dem der er smuttet?
Jeg så gerne Dalsgaard og Kaba.
Sisto er et måske - ved ikke om Capellas kan lykkes med ham?
Måske Joel og/eller Paulinho også snart skal videre og så ind med nogle friske unge energiske backs, der kan løbe solen sort!
Sidste kommentar - vi har jo mistet to midtbane, Evander og Chris. Måske man tør håbe på det store indkøb til midten stadig ikke er kommet?
Når man ser hvad træneren har meldt ud, at han vil have flere ind til feltet og flere indlæg, og bedre presspil,
så vil jeg nok pege på Joel som skal videre, han er bundsolid i defensiven, men offensivt her kniber det og der er
langt mellem gode indlæg fra ham af.
dahlsgaard kan måske også være på vej ud, niveauet i efterår var bare ikke godt nok, hvis joel mangler, så kunne jeg godt tænke med Gartenmann på den backplads han har gjort de blændende de gange han har spillet derude.
Charles kan heller ikke være tilfreds, og vil måske selv væk ?
På et halvnyt hold kan sisto måske passe bedre ind ?
Hvis både kaba og dreyer er væk, mangler der virkelig der noget offensivt,
Midtforsvar, her kunne det være frækt at hente bisseck fra AGF og Gomes fra Horsens. 50 - 60 millioner samlet
Som jeg kan regne det ud, har FCM INDTIL NU hentet lige godt en lille 1/4 mia kroner i spillersalg i det her regnskab, (rafa, Luca Pfeiffer, Fraulo, Jonathan Asp, + det løse, evander og dreyer). Man gik videre til EL der vel har kastet små 100 mio kroner af inkl. Sporting kampen, en kamp der giver 25 mil kroner alene. Jokererne er Artem Dovbyk og Paul O. de kan måske give samlet 50-100 mill kroner ? hvis de smutter, der nævnes beløb op til 150 mio kroner for hver af dem. Dovbyk her skal FCM jo have 50 pct.
Indtil nu har man brugt 35 mill kroner på Martinez, plus en lejeaftale af olsson, og lejeaftale af Gigovic.
Så mon ikke det kan forsvares, hvis dovbyk og Paul også ryger til høje priser, at FCM går ud og bruger 100-200 mill kroner her sidst i vinduet, medmindre man er heldig at kan leje flere med købsoption.
Hvis man vil i top 50, kræver det at man er i top 3 i DK hvert år, kunsten er ikke komme derop, nej kunsten er at blive der, og
lige nu hvis vi kikker på DK, så er der ved at slå revner.
Ser egentlig fint ud, men ønsker ny angriber, 10’er og at vi kan få en midtstopper ind. Håber på Diomande.
Kommer der mulighed for en ny højre back, så skal vi også slå til, samt sende Sisto videre.
Lössl
Andersson, Sviatchenko, ny, Paulinho
Martinez
Gigovic, Olsson
Isaksen, ny, Sisto
O. Sørensen, Mads Døhr, Dyhr, Dalsgaard, Juninho, olafsson, Chili, Byskov, Gartenmann, Ortiz, Texel, Charles, Kaba, Brumado.
Ud: Kaba, Juninho, Charles
Ind: Diomande, 9’er og en 10’er.
Kommer der mulighed for en ny højre back, så skal vi også slå til, samt sende Sisto videre.
Lössl
Martinez
Gigovic, Olsson
Isaksen, ny, Sisto
O. Sørensen, Mads Døhr, Dyhr, Dalsgaard, Juninho, olafsson, Chili, Byskov, Gartenmann, Ortiz, Texel, Charles, Kaba, Brumado.
Glemmer du ikke Simsir, Hesselberg og Lind?Lupus1999 skrev: ↑15. jan 2023, 21:21Ser egentlig fint ud, men ønsker ny angriber, 10’er og at vi kan få en midtstopper ind. Håber på Diomande.
Lössl
Martinez
Gigovic, Olsson
Isaksen, ny, Sisto
Ellers er jeg som sådan enig.. en ny super 9’er der kan være farlig på indlæg vil gøre en kæmpe forskel! Og så en dynamisk 8’er/10’er der kommer med i feltet som 2. Angriber (kan det være Charles? Simsir eller Burmado?)
Forsvaret - Diomande kommer jo nok først til sommer, desværre. Jeg håber man henter en forstærkning allerede i dette vindue som kan hjælpe vores spil markant, og jeg drømmer om Mads Bech eller Bisseck.
Sisto kan måske bedre lykkes uden Evander og Dreyer? De søgte tit samme område på banen.. umiddelbart tænker jeg Sisto er en spiller der passer godt i Capellas måde at spille på.
Jo, hvis Simsir og Heiselberg har vist sig godt frem, så er jeg mest tilhænger af at vi giver dem chancen. Lind har jeg ikke meget fidus til.
Simsir kunne godt gå hen og blive en super 10’er, så vil egentlig gerne at vi satser lidt mere på vores egne i dette forår.
Ud med Kaba, Charles og Juninho.
Ser stadig at de to vigtigste er en ny 9’er og en ny midtstopper, der kan spille fodbold.
Simsir kunne godt gå hen og blive en super 10’er, så vil egentlig gerne at vi satser lidt mere på vores egne i dette forår.
Ser stadig at de to vigtigste er en ny 9’er og en ny midtstopper, der kan spille fodbold.
"Lind har jeg ikke meget fidus til"! - Det er ikke fordi, jeg er meget uenig, men det er jo sådan nogle kommentarer vi glemmer lidt - og som hjemsøger os - når nu han om et par år blomstrer i en anden klub. Mon ikke vi allesammen har skrevet - eller i hvert fald tænkt - det samme om Tengstedt, Luca, Dovbyk etc. Måske skal vi prøve at lade tvivlen komme dem lidt til gode.Lupus1999 skrev: ↑15. jan 2023, 21:56Jo, hvis Simsir og Heiselberg har vist sig godt frem, så er jeg mest tilhænger af at vi giver dem chancen. Lind har jeg ikke meget fidus til.