Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ben2han

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af ben2han »

pr0j3ct skrev:
31. aug 2018, 22:50
THenry skrev:
31. aug 2018, 22:42
Der sker ikke mere på indkommende transfers. Vi havde hentet Hjulsager, hvis vi var kommet videre i EL jf. TV3 Sport, der lige havde et interview med Svend G. Det giver pludselig mening, hvorfor han alligevel ikke kom til DK, selvom han er ude i kulden i Celta.
Glad for at vi ikke henter Hjulsager. Så det er positivt.
Men kommer der ikke mindst en klasse signing, så er det efter min mening et dumpet transfer vindue på det sportslige plan og jeg ser os svækket set i forhold til det tidspunkt hvor vi stod med en Drexler.

Økonomisk/forretningsmæssigt kan man ikke sætte en finger på dette transfer vindue.
Klaus Egelund fra EB siger at hans kilder siger, at FCM har fået 19 mill euro i kassen i det her vindue, små 140 mill kr.

Men samtidig har man spillere som Sparv, Poulsen og Del Hende der er faldet i niveau, og man har ikke sørget for det man lovede, nemlig at lægge på.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Konsulen skrev:
31. aug 2018, 22:49
Hmm...jeg kan se, at I ikke tror det samme som, men mit gæt er stadig, at Benham er ude af FCM indenfor 2år.
Hvad skulle grunden være, nu hvor klubben har fået en god økonomi, ser jeg da ingen grund til at skilles. Når vi koster nada i omkostninger, nej Benham og Ankersen bliver. Vi er blevet tætte og der er opstået en venskab imellem Fcm og Benham.

ben2han

Indlæg af ben2han »

TrueWolfMidt skrev:
31. aug 2018, 22:59
Konsulen skrev:
Hmm...jeg kan se, at I ikke tror det samme som, men mit gæt er stadig, at Benham er ude af FCM indenfor 2år.
Hvad skulle grunden være, nu hvor klubben har fået en god økonomi, ser jeg da ingen grund til at skilles. Når vi koster nada i omkostninger, nej Benham og Ankersen bliver. Vi er blevet tætte og der er opstået en venskab imellem Fcm og Benham.
Hvis han er ude af FCM så er han også ude af Brentford, formålet med FCM er at når Brentford rykker op i PL, at der kan komme et tættere samarbejde, derfor er der bl.a. en del danskere i Brentford.

Men FCM er så god en forretning, at andre vil byde sig ind, Benham skal jo i givet fald afhænde sine aktier ? men til hvem ?

Sahl

Indlæg af Sahl »

ben2han skrev:
31. aug 2018, 23:03
TrueWolfMidt skrev:
31. aug 2018, 22:59
Konsulen skrev:
Hvis han er ude af FCM så er han også ude af Brentford, formålet med FCM er at når Brentford rykker op i PL, at der kan komme et tættere samarbejde, derfor er der bl.a. en del danskere i Brentford.

Men FCM er så god en forretning, at andre vil byde sig ind, Benham skal jo i givet fald afhænde sine aktier ? men til hvem ?
Han er da velkommen til, at give dem til mig hvis han vil af med dem.... Jeg er enig i at intet tyder på han er på vej væk!

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

For mig ligner det fuldkomment det billede der altid forekommer, når en udenlandsk virksomhed/kapitalfond ejer en virksomhed på en område (geografisk eller typemæssig) der ligger udenfor deres eget interesseområde: På et tidspunkt, indenfor relativ kort tid efter overtagelsen, vurderes aktiverne og sælges, for at generere kapital, der derefter trækkes ud til ejerne. Hvorfor skulle Benham ikke trække ekstraordinært udbytte ud i år? Kassen bugner jo med penge, og er formentlig på et niveau vi aldrig ser igen. Desuden ser det ikke ud til, at interessen for at geninvestere pengene er til stede, slet ikke når man tager spillets kvalitet i betragtning. Jeg er overbevist om, at vi lige nu ser starten på enden, for Benhams engagement i FCM
Senest rettet af Konsulen 31. aug 2018, 23:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi har 13 kampe indtil vinduet åbner igen. Selvom jeg da gerne så en klasse forstærkning i sidste øjeblik, så er jeg nu fuld at tiltro til at vores trup rækker. Men meget afhænger da af om Kraev snart får et gennembrud, om Evander er en øjeblikket forstærkninger eller udvikling og mest af alt om Jakob Poulsen får fundet formen.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Et vindue der ellers startede så positivt med duften af mesterskabet stadig hængende i luften er for mig ved at ende som en total fuser.
Ankersen stod og lovede os et dynasti og at vi fremover ville invistere i bedre og dyrere spillere. Men havde jeg vidst at han kun mente forsvarsspillere ville jeg ikke have gået og glædet mig hele sommeren. Virkelig skuffende det der er hentet ind i forhold til det der er solgt for. Jeg havde helt andre forventninger. Måske det også havde lønnet sig i europa hvis man havde hentet lidt nyt blod ind istedet for at pudse glorien hver gang man sælger for et nyt kæmpebeløb.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis Thorup pønser på et systemskifte tilbage til en 4-1-4-1 eller 4-2-3-1, så vil vi styrke de kompetencer vores backs har på nuværende tidspunkt, samt få vores fart og kanter i spil, samt gøre plads til Evander på 10’eren.
A68D98D7-F985-4BB4-862B-B0D4329A20A0.jpeg
Stiller vi sådan op, så har vi også bedre mulighed for at komme til baglinjen og lave indlæg, samt vi sørger for at det er dem, der tager 1–1 udfordringerne i stedet for vores wingbacks. Backs kan så komme i overlap og skabe overtal, samt slå indlæg.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Sniper skrev:
31. aug 2018, 23:23
Et vindue der ellers startede så positivt med duften af mesterskabet stadig hængende i luften er for mig ved at ende som en total fuser.
Ankersen stod og lovede os et dynasti og at vi fremover ville invistere i bedre og dyrere spillere. Men havde jeg vidst at han kun mente forsvarsspillere ville jeg ikke have gået og glædet mig hele sommeren. Virkelig skuffende det der er hentet ind i forhold til det der er solgt for. Jeg havde helt andre forventninger. Måske det også havde lønnet sig i europa hvis man havde hentet lidt nyt blod ind istedet for at pudse glorien hver gang man sælger for et nyt kæmpebeløb.
Ja de 2 sidste vinduer har man solgt spillere for 300 mill kr., men man har kun formået at hente Okosun, George og Dovbyk til den offensive del, og det var det man gik ind med til CL kval og EL kval. George sad ofte på bænken for Lyngby.

Samtidig står Steinlein frem i medierne omkring, at man skal evaluere hvad man har gjort forkert og at man er nød til at lægge 5 pct på for at kvalificere sig.

Men helt ærlig det kræver vel ikke en stor analyse ??

Man levede ikke op til det man lovede "at man vil ligge på", man har vitale spillere som Sparv og Poulsen der er falmet her i sommeren, uden at man har reageret.

Samtidig står man frem med spidse albuer, og siger at man skal være en magtfaktor de næste 10 år.

Som Klaus egelund korrekt siger, det ser ud til at FCM er ved at sætte sig mellem 2 stole, når kan køber ind til andre klubber og ikke har formået at ligge på.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja ud fra hvad jeg hørte på tv, så var Anderlecht oppe at kikke på Paul Onuachu, men så så de Bubacarr Sanneh. Utroligt og vel alligevel fantastisk. Måske skulle Paul Onuachu begynde, at koncentrere sig om at spille fodbold igen og gøre noget for holdet. Jo mere han arbejder for holdet, jo bedre er han også. Når Anderlecht har kikket på ham, så er der også andre hold i europa der gør, men det kræver at han gør det godt over en lang / længere periode og viser, at han vil udlandet. Utroligt at han tillader sig selv, at falde så meget i niveau. Kom nu op på hesten igen og arbejd hårdt i hver kamp.

THenry

Indlæg af THenry »

pr0j3ct skrev:
31. aug 2018, 22:50
THenry skrev:
31. aug 2018, 22:42
Der sker ikke mere på indkommende transfers. Vi havde hentet Hjulsager, hvis vi var kommet videre i EL jf. TV3 Sport, der lige havde et interview med Svend G. Det giver pludselig mening, hvorfor han alligevel ikke kom til DK, selvom han er ude i kulden i Celta.
Glad for at vi ikke henter Hjulsager. Så det er positivt.
Men kommer der ikke mindst en klasse signing, så er det efter min mening et dumpet transfer vindue på det sportslige plan og jeg ser os svækket set i forhold til det tidspunkt hvor vi stod med en Drexler.

Økonomisk/forretningsmæssigt kan man ikke sætte en finger på dette transfer vindue.
Forretningsmæssigt har det været et fuldstændigt fantastisk vindue med et overskud på små 150 mio. kr., som sætter os i stand til at have is i maven ved bud på vores spillere, så vi kan køre prisen i vejret, som vi har set de sidste par vinduer. Derudover bør vi have noget i banken, hvis vi skal toppe holdet f.eks. til vinter, hvis vi ligger godt i ligaen.

Rent sportsligt synes jeg det er et hårdt ord, at det er dumpet. En midtbaneprofil havde pyntet (men uden EL, så er behovet mindre), men det er ikke fordi, jeg synes vi er voldsomt svækket, når jeg sammenligner den nuværende trup med mesterholdet fra sidste forår.

Sanneh er et tab. Dog har han været ringe siden vi sagde nej til Anderlechts første bud, så synes det er fint, at vi har fået sendt ham videre til store penge i stedet for at have en demotiveret spiller rendende rundt. Jeg tror Scholz bliver et godt køb. Så vi er lidt svækket i midterforsvaret.

Jeg er til gengæld ret sikker på, at vi kommer stærkere ud af vinduet på højre back med Joel. Der er vi forstærket ift. Munks/Døhr.

Den helt store ubekendte er byttet med Evander for Due. Jeg er ret sikker på, at brasilianerens topniveau er højere end Duelunds. Spørgsmålet er om vi får ham integreret udenfor banen og i vores spillestil. Jeg tror han kan blive vores svar på Fischer og Mukthar, men det kan også falde helt sammen med ham, hvis han ikke fungerer i DK og dansk fodbold. Tror det bliver bust or boom med ham rent spillemæssigt.

Til gengæld har vi klart mere bredde end i foråret. Okosun, Mabil (tænker også han er en fornuftig forsikring, hvis Evander ikke lykkedes) og George er langt bedre end Kraev, en ukrainere, der ikke kunne engelsk og en ung Frank. Vi er dog svækket på venstre back med afgang af AP.

Alt i alt synes jeg ikke at vores trup er markant svækket, og har egentlig fidus til, at vi har lavet flere gode transfers. Jeg er dog enig i, at vi hellere ikke kommer styrket ud rent sportsligt, men så skidt en trup står vi altså heller ikke tilbage med. Den er absolut slagkraftig til de relativt få kampe, som vi har i efterårssæsonen.

Det vores efterårssæson står og falder med er, om vi kan få vores formodede profiler (særligt Paul, Polle, Sparv og Dal Hende) til at spille op til deres niveau igen. Lykkedes denne mission, så er jeg ret fortrøstningsfuld, men sker det ikke, så er det nok fordi Sparv og Polle er over the hill, og så må der handles til midtbanen til vinter vedmindre en anden har grebet chancen. Derudover skal vi jo have gang i Paul igen. Alle ved, at han er en potentiel bomber i Superligaen og kender hans niveau (i hvert fald alle der sagde, at vi ikke kunne bliver mester efter hans skade :lol: ). 28 mål i de sidste 62 superligakampe og et af vores store salgsemner. JT skal simpelthen få gang i Paul igen. Det er en meget vigtig mission!

Den anden store øvelse trænerstaben står overfor er integration af Evander. Har har klart potentialet og evnerne til at løfte vores kreative spil, og de udfordringer, som vi har der, hvis vi lykkedes med ham.

Så vores efterår afhænger i høj grad af om vores topspillere også er det i virkeligheden (og ikke kun på papiret!) samt Evanders udvikling og integration som kan få stor betydning for vores offensiv (når han er blevet kørt ind på holdet). Lykkedes vi på disse to parametre, så har vi et absolut slagkraftigt mandskab til superligaen og pokalen, men spiller de 4 førnævnte spillere, som er nogle af dem der skal gå forrest og tage lederskab, fortsat som en pose lort, så bliver det en lang halvsæson. Så for mig at se handler det mindre om vores nye transfers ift. dem, der var profiler i efteråret.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:
31. aug 2018, 23:36
Ja ud fra hvad jeg hørte på tv, så var Anderlecht oppe at kikke på Paul Onuachu, men så så de Bubacarr Sanneh. Utroligt og vel alligevel fantastisk. Måske skulle Paul Onuachu begynde, at koncentrere sig om at spille fodbold igen og gøre noget for holdet. Jo mere han arbejder for holdet, jo bedre er han også. Når Anderlecht har kikket på ham, så er der også andre hold i europa der gør, men det kræver at han gør det godt over en lang / længere periode og viser, at han vil udlandet. Utroligt at han tillader sig selv, at falde så meget i niveau. Kom nu op på hesten igen og arbejd hårdt i hver kamp.
Det siges at med den rygskade Onuachu havde i foråret kommer man ikke på sit tidligere niveau igen. Hvis det er sandt - kan nogen bekræfte det - er det jo noget af forklaringen på hans dårlige periode på det sidste. Det kan jo også betyde at vi måske ikke får helt så mange penge som vi troede. Måske skulle vi skyde ham af ved først givne lejlighed.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg tillader mig lige at dobbeltposte dette indlæg fra podcast-tråden, for at sikre mig, at alle med interesse i transfers ser det. I må dog meget gerne komme med spørgsmålene til Ankersen i podcast-tråden, så de er samlet et sted:
viewtopic.php?f=1&t=97199&p=155578#p155578

Hej alle.
Så er transfervinduet lukket for denne gang. Rasmus Ankersen har tidligere gjort status herinde efter transfervinduer. Denne gang har han tilbudt at gøre det i vores podcast på mandag, hvor vi taler med ham. Traditionen tro samler vi dog spørgsmål ind til snakken med ham her på Graven. Så fyr løs - hvilke ting vil I gerne have svar på ifm det netop overståede vindue? Så tager vi spørgsmålene med til ham.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Er der nogen der har hørt noget på vandrørene omkring pris på Duelund.Egelund meldte 25-30 mio i EB, da historien kom frem for et par dage siden. Men der var ikke noget omkring beløb på selve dagen i går. Snakker vi stadig 25-30 mio og er der eventuelt klausuler ? :-)

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Æv Æv.

Jeg gik ind til sæsonen med et positivt håb om at vi havde 50 % chance for at vinde mesterskabet. Uden en fungerende midtbane ( og spillere generelt til den taktik vi vil spiller), så vil jeg være glad for en 3. plads i år.

Jeg synes selv vi har solgt ret store procenter af vores vinderchancer. Ikke fordi jeg siger at det ikke kan lade sig gøre, men spillet er bare slet ikke til det for tiden, og med Sanneh og Duelund ude og ingen beviste erstatninger, der er kommet ind, så synes jeg ledelsen har fejlet.

Så kan det godt være at vi har mange andre spillere, men de er fyldstof mange af dem og præsterer ikke som om de hører til i en topklub i Danmark.

Jeg er for første gang i flere år skuffet over vores transfervindue. "Vi skal hæve niveauet" - Min bare bagdel. Tomme floskler fra en ledelse, der nu har bevist de snakker tomme ord og ikke kan sætte handling bagved. Det er lidt trættende synes jeg.

Jeg håber det viser sig på banen at jeg tager fejl. Det ville jeg elske. Vi får se. God halvsæson til alle.

Låst