pr0j3ct skrev: ↑31. aug 2018, 22:50
THenry skrev: ↑31. aug 2018, 22:42
Der sker ikke mere på indkommende transfers. Vi havde hentet Hjulsager, hvis vi var kommet videre i EL jf. TV3 Sport, der lige havde et interview med Svend G. Det giver pludselig mening, hvorfor han alligevel ikke kom til DK, selvom han er ude i kulden i Celta.
Glad for at vi ikke henter Hjulsager. Så det er positivt.
Men kommer der ikke mindst en klasse signing, så er det efter min mening et dumpet transfer vindue på det sportslige plan og jeg ser os svækket set i forhold til det tidspunkt hvor vi stod med en Drexler.
Økonomisk/forretningsmæssigt kan man ikke sætte en finger på dette transfer vindue.
Forretningsmæssigt har det været et fuldstændigt fantastisk vindue med et overskud på små 150 mio. kr., som sætter os i stand til at have is i maven ved bud på vores spillere, så vi kan køre prisen i vejret, som vi har set de sidste par vinduer. Derudover bør vi have noget i banken, hvis vi skal toppe holdet f.eks. til vinter, hvis vi ligger godt i ligaen.
Rent sportsligt synes jeg det er et hårdt ord, at det er dumpet. En midtbaneprofil havde pyntet (men uden EL, så er behovet mindre), men det er ikke fordi, jeg synes vi er voldsomt svækket, når jeg sammenligner den nuværende trup med mesterholdet fra sidste forår.
Sanneh er et tab. Dog har han været ringe siden vi sagde nej til Anderlechts første bud, så synes det er fint, at vi har fået sendt ham videre til store penge i stedet for at have en demotiveret spiller rendende rundt. Jeg tror Scholz bliver et godt køb. Så vi er lidt svækket i midterforsvaret.
Jeg er til gengæld ret sikker på, at vi kommer stærkere ud af vinduet på højre back med Joel. Der er vi forstærket ift. Munks/Døhr.
Den helt store ubekendte er byttet med Evander for Due. Jeg er ret sikker på, at brasilianerens topniveau er højere end Duelunds. Spørgsmålet er om vi får ham integreret udenfor banen og i vores spillestil. Jeg tror han kan blive vores svar på Fischer og Mukthar, men det kan også falde helt sammen med ham, hvis han ikke fungerer i DK og dansk fodbold. Tror det bliver bust or boom med ham rent spillemæssigt.
Til gengæld har vi klart mere bredde end i foråret. Okosun, Mabil (tænker også han er en fornuftig forsikring, hvis Evander ikke lykkedes) og George er langt bedre end Kraev, en ukrainere, der ikke kunne engelsk og en ung Frank. Vi er dog svækket på venstre back med afgang af AP.
Alt i alt synes jeg ikke at vores trup er markant svækket, og har egentlig fidus til, at vi har lavet flere gode transfers. Jeg er dog enig i, at vi hellere ikke kommer styrket ud rent sportsligt, men så skidt en trup står vi altså heller ikke tilbage med. Den er absolut slagkraftig til de relativt få kampe, som vi har i efterårssæsonen.
Det vores efterårssæson står og falder med er, om vi kan få vores formodede profiler (særligt Paul, Polle, Sparv og Dal Hende) til at spille op til deres niveau igen. Lykkedes denne mission, så er jeg ret fortrøstningsfuld, men sker det ikke, så er det nok fordi Sparv og Polle er over the hill, og så må der handles til midtbanen til vinter vedmindre en anden har grebet chancen. Derudover skal vi jo have gang i Paul igen. Alle ved, at han er en potentiel bomber i Superligaen og kender hans niveau (i hvert fald alle der sagde, at vi ikke kunne bliver mester efter hans skade

). 28 mål i de sidste 62 superligakampe og et af vores store salgsemner. JT skal simpelthen få gang i Paul igen. Det er en meget vigtig mission!
Den anden store øvelse trænerstaben står overfor er integration af Evander. Har har klart potentialet og evnerne til at løfte vores kreative spil, og de udfordringer, som vi har der, hvis vi lykkedes med ham.
Så vores efterår afhænger i høj grad af om vores topspillere også er det i virkeligheden (og ikke kun på papiret!) samt Evanders udvikling og integration som kan få stor betydning for vores offensiv (når han er blevet kørt ind på holdet). Lykkedes vi på disse to parametre, så har vi et absolut slagkraftigt mandskab til superligaen og pokalen, men spiller de 4 førnævnte spillere, som er nogle af dem der skal gå forrest og tage lederskab, fortsat som en pose lort, så bliver det en lang halvsæson. Så for mig at se handler det mindre om vores nye transfers ift. dem, der var profiler i efteråret.