Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af FCM2000 »

Vijen skrev:
13. aug 2018, 22:32
Grytebusk skulle ifølge OB forum være på vej til en oprykkerklub i Spanien. Vores bud blev afvist. Var det ikke også 10 millioner de ville have af Brøndby i januar for grytebust?

Hvem andre end rask kunne være interessant fra den danske liga, som også vil acceptere en reserverolle? Jeg tror man satser på at Hamid kommer tilbage som 1. Målmand om 18 måneder, også giver det ikke mening at smide 10 millioner for en ny målmand.

Men hvem ved måske der er nogle interessante i de lavere rækker fra England. Der har Horsens tidligere ramt ret godt.
Brøndby skulle give 7,5 mill kr. for sten grytebust her i sommeren 2018, det sagde man nej til, grytebust har 1 år tilbage og det er dyr for en spiller med 1 år tilbage.

Men hvor har I fra ? at en kommende ny målmand ikke må slå Hansen af ? ;)

Mig bekendt står der jo netop i dag, at man ønsker en målmand der kan

I aoh.dk står der citat:

Nu skal vi finde en keeper, der som vores andenmålmand kan tage kampen op med Jesper, siger Svend Graversen til Herning Folkeblad.

Det handler om at finde den bedst mulige målmand, der kan supplere Jesper og Oliver (Hansen og Ottesen, red.).

Hvis FCM skal være topklub, så er man nød til at have en målmand der kan tage kampen op med Hansen, brækker Hansen benet så står FCM meget skidt med en Rask fra Hobro.

Når man bruger millioner på at hente Erik og Alexander Scholz til Danmark (små 20 mill kr. + det løse (eriks løn), så virker det amatøragtigt hvis man satser på en Rask som backup for Hansen.

Jeg mindes JT udtalelse, håber Graversen husker den 8-)

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... r-presset/

Rask kan ikke presse Hansen

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Køb dog disse. Alle vil kunne forstærke os

Adam Maher
https://www.transfermarkt.com/adam-mahe ... ler/122421

Hyeon-uh Jo
https://www.transfermarkt.com/hyeon-uh- ... ler/260171

og så Kadrii

Så kan Graversen godt lukke vinduet

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg vurderer at Vendsyssel’s Nikolai Flø kunne være en, der kunne agere reserve og som har vist niveau.

Ellers ville en Grytebust jo være en der kunne blive førstemand, da jeg tvivler på at han personligt vil skifte en fast plads ud med en potentiel reservetjans.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

FCM2000 skrev:
13. aug 2018, 23:05
Vijen skrev:
Grytebusk skulle ifølge OB forum være på vej til en oprykkerklub i Spanien. Vores bud blev afvist. Var det ikke også 10 millioner de ville have af Brøndby i januar for grytebust?

Hvem andre end rask kunne være interessant fra den danske liga, som også vil acceptere en reserverolle? Jeg tror man satser på at Hamid kommer tilbage som 1. Målmand om 18 måneder, også giver det ikke mening at smide 10 millioner for en ny målmand.

Men hvem ved måske der er nogle interessante i de lavere rækker fra England. Der har Horsens tidligere ramt ret godt.
Brøndby skulle give 7,5 mill kr. for sten grytebust her i sommeren 2018, det sagde man nej til, grytebust har 1 år tilbage og det er dyr for en spiller med 1 år tilbage.

I aoh.dk står der citat:

Nu skal vi finde en keeper, der som vores andenmålmand kan tage kampen op med Jesper, siger Svend Graversen til Herning Folkeblad.

Det handler om at finde den bedst mulige målmand, der kan supplere Jesper og Oliver (Hansen og Ottesen, red.).

Hvis FCM skal være topklub, så er man nød til at have en målmand der kan tage kampen op med Hansen, brækker Hansen benet så står FCM meget skidt med en Rask fra Hobro.

Når man bruger millioner på at hente Erik og Alexander Scholz til Danmark (små 20 mill kr. + det løse (eriks løn), så virker det amatøragtigt hvis man satser på en Rask som backup for Hansen.

Igen igen læser du kun det du vi læse.

Der står også:

“Det handler om at finde den bedst mulige målmand, der kan supplere Jesper og Oliver (Hansen og Ottesen, red.). Vi ved godt, at Jesper Hansen er vores foretrukne førstemålmand -det har han bevist ved at vinde kampen over Bill. Nu skal finde en keeper, der som vores andenmålmand kan tage kampen op med Jesper, siger Svend Graversen til Herning Folkeblad.“

Som ligeså vel kan forstås som, at vi leder efter en klar anden målmand, hvor jeg desværre ikke ville blive overrasket hvis vi henter en i stil med Jesper Rask.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Densestar7430 skrev:
14. aug 2018, 00:31
FCM2000 skrev:
13. aug 2018, 23:05
Vijen skrev:

I aoh.dk står der citat:

Igen igen læser du kun det du vi læse.

Der står også:

“Det handler om at finde den bedst mulige målmand, der kan supplere Jesper og Oliver (Hansen og Ottesen, red.). Vi ved godt, at Jesper Hansen er vores foretrukne førstemålmand -det har han bevist ved at vinde kampen over Bill. Nu skal finde en keeper, der som vores andenmålmand kan tage kampen op med Jesper, siger Svend Graversen til Herning Folkeblad.“

Som ligeså vel kan forstås som, at vi leder efter en klar anden målmand, hvor jeg desværre ikke ville blive overrasket hvis vi henter en i stil med Jesper Rask.
Jeg har sjældent læst noget ævl som det du skriver.

Det er jo det samme du skriver, som jeg skriver, og som Graversen er citereret for:

"Nu skal vi finde en keeper, der som vores andenmålmand kan tage kampen op med Jesper, siger Svend Graversen til Herning Folkeblad"

På dansk betyder det, at man skal finde en målmand der kan slå Jesper af pinden, og som har muligheden for det :roll:

Om det er mig der skriver det, har jo ikke noget med sagen at gøre, da det er Graversen der siger det !!!! ;)

Husum

Indlæg af Husum »

I forhold til ny målmand så handler det vel også lidt om hvad man mener læren var af Bill Hamid forløbet. Var det:
1) at man vil have en målmand der kan konkurrere med Jesper Hansen og at konklusionen var at det kunne Hamid ikke
Eller var det:
2) at man vil have en kvalitets målmand der kan acceptere at sidde på bænken og at konklusionen var at det kunne Hamid ikke.

Hvis der er scenarie 1 der var udfaldet kan jeg godt se at man kunne være interesseret i Grytebust. Jeg tror dog ikke umiddelbart det vil være den rette konklusion at komme frem til da jeg ikke tror det er realistisk at have to første målmænd i truppen og samtidig holde begge tilfredse.

Jeg tror mere på scenarie 2. Her mener jeg dog at man bør skæve til FCK og se på deres brug af rutinerede målmænd i deres karrieres efterår, som kan acceptere ikke at spille hver uge, men kan levere på et solidt niveau når det er nødvendigt (Stephan Andersen, Kim Christensen). Her kunne nogle muligheder være David Ousted (som vel nu bliver til overs i DC United efter Hamids retur, da man i forvejen har Steve Clark som solid anden målmand) eller Anders Lindegaard (nu hvor Burnley har købt Joe Hart og de to andre målmænd er på vej tilbage fra skader).

Alternativt tror jeg man går efter en "SmartOdds spiller" lidt a la Wolanski eller et ungt talent i håbet om at lave en potentiel god handel på sigt.

Jeg kan ikke se at Jesper Rask passer ind i nogle af kategorierne.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hvis man tager hele konteksten fra Graversen-interviewet med, så er det tydeligt (det står der faktisk sort på hvidt) at det er et decidere andetvalg, man leder efter:

“- Vi skal have tre dygtige keepere. Efter at vi sagde farvel til Bill, er det den position, vi arbejder hårdest på at få løst. Det har været en løbende proces, men nu er situationen blevet akut, konstaterer sportschefen.

Svend Graversen understreger, at man er på jagt efter et decideret andetvalg på posten.

- Det handler om at finde den bedst mulige målmand, der kan supplere Jesper og Oliver. Vi ved godt, at Jesper Hansen er vores foretrukne førstemålmand - det har han bevist ved at vinde kampen over Bill. Nu skal finde en keeper, der som vores andenmålmand kan tage kampen op med Jesper, siger FCM-bossen.”

Altså: Jesper er førstevalg. Den nye er andetvalg. Naturligvis skal andenvalgt forsøge at vippe Jesper af pinden (sådan er det på alle pladser), men der er ikke tale om to ligeværdige keepere, der kæmper om pladsen.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Mikkel Andersen tilbage til FCM som målmand kunne være interessant

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
14. aug 2018, 12:33
Hvis man tager hele konteksten fra Graversen-interviewet med, så er det tydeligt (det står der faktisk sort på hvidt) at det er et decidere andetvalg, man leder efter:

“- Vi skal have tre dygtige keepere. Efter at vi sagde farvel til Bill, er det den position, vi arbejder hårdest på at få løst. Det har været en løbende proces, men nu er situationen blevet akut, konstaterer sportschefen.

Svend Graversen understreger, at man er på jagt efter et decideret andetvalg på posten.

- Det handler om at finde den bedst mulige målmand, der kan supplere Jesper og Oliver. Vi ved godt, at Jesper Hansen er vores foretrukne førstemålmand - det har han bevist ved at vinde kampen over Bill. Nu skal finde en keeper, der som vores andenmålmand kan tage kampen op med Jesper, siger FCM-bossen.”

Altså: Jesper er førstevalg. Den nye er andetvalg. Naturligvis skal andenvalgt forsøge at vippe Jesper af pinden (sådan er det på alle pladser), men der er ikke tale om to ligeværdige keepere, der kæmper om pladsen.
Alle er vel ligeværdige ?

ligeværdige = fri konkurrence i min verden, men korrekt, at Hansen er førstevalg, men ting kan ændres hurtig

Hvis man tager Sørloth, så var han også indkøbt som 2 valg for Paul, udviklingen i efteråret 2017 viste dog hurtig, at pilen pegede opad for Sørloth og nedad for Paul. Paul røg på bænken.

Sådan skal det altid være, og jeg er også spændt på at se, hvordan førstevalget i 3 mandsbagkæden ser ud nu.

er det AS, BS og ES ? eller ?

men det kan jo være Kian stepper op ?

THenry

Indlæg af THenry »

Lupus1999 skrev:
13. aug 2018, 23:18
Jeg vurderer at Vendsyssel’s Nikolai Flø kunne være en, der kunne agere reserve og som har vist niveau.
Det bedste man kan sige om Jesper Rask er (udover at jeg ikke har kunne finde meget om rygtet, og det derfor forhåbentlig ikke sker!), at han sikkert er billig (både i transfersum og løn), vil ikke brokke sig over et job som 2. målmand, og så er der en Ove P-connection fra Hobrodagene, men der er godt nok ikke meget upside på ham. Ren stopgap signing, og til en vis grad kan han ligne et panikkøb!

Jeg forventer, at smartodds kan komme op med noget bedre end Rask, og skal det være en dansk keeper, så synes jeg også Flø er et langt bedre og meget mere interessant bud. Han har gjort det godt i Vendsyssel, er næppe voldsom dyr, og har fremtiden foran sig (i modsætning til Rask). Hans profil passer bedre på det vi burde at søge.

Jeg håber, at vi kan finde en yngre målmand med et stort udviklingspotentiale på den lange bane. Smartodds burde kunne finde noget, og ellers har Horsens jo vist, at der kan købes solide spillere i Norge til overkommelige penge og en rimelig løn, så måske man skal kigge i den retning for en 2. målmand.

Et eksempel kunne måske være noget som Per Kristian Bråtveit fra Haugesund, der har spillet kontinuerligt på de norske ungdomslandshold og har erfaring fra den bedste norske række. Derudover kan vi jo lige inkludere David i prisen, og så kan vi sikkert ramme et fornuftigt prisniveau ;)

https://www.transfermarkt.com/per-krist ... ler/226410
https://no.wikipedia.org/wiki/Per_Krist ... C3%A5tveit
https://hnytt.no/2017/04/25/selger-gjerne-bratveit/

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi skal ikke bare have en backup til Jesper Hansen, der skal dæleme være konkurrence på alle pladser :-)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nu ved jeg godt at alderen ikke er den rette i forhold til det vi søger, men en rigtig 8’er med stor upside, både for vores hold og for økonomien er da om nogen Martin Ødegaard.

Han har leveret i Skandinavien, er let at integrere, og så har han potentialet. Vi har før haft succes med at hente nordmænd til Danmark.

Gustav Wikheim og Alexander Sørloth. 😉

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Martin Ødegaard vil helt sikkert være nem at integrere i truppen, og vil helt sikkert være guld værd på banen... Men han er alt for dyr..

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tror at han kan købes for 10 millioner, hvilket er under markedsprisen for ham.
Tænker at han også må slå ud på Benhams computer ud fra de parametre vi normalt har slået på.

Jeg synes at man skal slå til.
Martin Ødegaard har selv udtalt at han kunne være interesseret i et permanent skifte efter to år på leje.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Han er buddies med wikheim jf. Wikheims Instagram fra 2015.

Han er nok dyr i løn, hvilket nærmere er problemet.

Låst