Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bifr05t

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af bifr05t »

Jeg hælder umiddelbart mest til, at dette tyder på et snareligt salg af Sanneh. Jeg tror ikke at vi kommer op helt på et beløb, der er tæt på Sørloth prisen, men en hæderlig pris skal der nok komme ud af det.

Jeg håber samtidig også snart, at ville kunne læse, at vi nærmer os en ny angriber samt en central midtbanespiller .

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lupus1999 skrev:
8. aug 2018, 18:46
Hmm en tanke kunne også være at man sender Mads Døhr videre (han er ikke i truppen i morgen) og i den forbindelse vælger at forstærke start 11 med Scholz. Scholz spillede en fantastisk højre back under U21 med Thorup ved roret og han var et af de store lyspunkter.
Det er Erik heller ikke, altså med truppen i morgen. ;)
Så det skal du ikke lægge så meget i. Der er 4 backs, men kun 3 kan være i en kamptrup.
Vi har 5 (ikke skadede forsvare) kun 4 kan være med i kamptruppen.

Helt generelt omkring Scholz transferen, kan det selvfølgelig være at der en af de andre forsvare der er på vej væk.
Men det kan også være at man bare har set alle 6 midterforsvarer har en skadehistorik og har lidt småskavanker, og med forhåbentlig 32 kampe på en halvsæson, gør det ikke noget at være dækket ekstra ind.

Hvis så Europa skulle glippe, kan man takke ja til belgiernes tilbud og sælge Buba for 5,5+ mil euro.
Tror udover Buba at Duelund også ryger hvis det ikke hedder Europa. Så ekstra motivation til vi skal i det gruppespil.

THenry

Indlæg af THenry »

Der er gang i transferhistorierne i dag.

I følge den normalt velinformeret Stevn Goff fra Washington Post, så udlejer vi Bill Hamid til hans gamle klub DC United her lige inden transfervinduet lukker i USA.

Det er ikke den store overraskelse, at han skulle videre og have fast spilletid. Spændende hvem der kommer ind i stedet for, og om det er en spiller, der også evt. kommer ind på leje?

https://twitter.com/SoccerInsider/statu ... 4644137990

Vijen

Indlæg af Vijen »

Leje i 1.5 år, så skal han overtage når Jesper trækker sig tilbage om et par år. Meget fornuftig løsning.

Edit: Det passer også med Jespers kontraktudløb sommeren 2020, så har vi 6 måneder til at se Hamid an igen.

THenry

Indlæg af THenry »

tatoo skrev:
8. aug 2018, 10:22
Jeg ved man har seriøst kontakt til hele 3 spillere, men det kan godt se svært ud med 2 af dem, den sidste tror jeg er hjemme i denne her uge.. men alt kan jo glippe.

Er der nogen der ved hvad/hvem det er vi har gang i ?
Nej. Kender intet til brugeren, men det er fandme god timing af ham, hvis de 3 spillere, der nævnes er: Scholz, en målmand (til erstatning for Bill) samt en offensivprofil ;)

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Så røg Bill tilbage til USA.. så mangler vi en 2 målmand. Hvem kunne det blive? :?:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ikke super overraskende at Hamid er væk for nu. Måske den største overraskelse er at det er en leje aftale, efter den undren Twitter-gate og at han har været udeladt fra kamptruppen, har medført. Spændende om han så kommer hjem om 1,5 år og tager kampen op.

Og ja, så mangler vi både en målmandstræner og et naturligt 2. valg på målmandsposten.
Nu er det længe siden jeg har set Ottesen i kamp og ved ikke hvor langt han er, men kunne man ikke forestille sig at han 'bare' tog 2. valget og så man brugte akademiet som 3. valg?

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Steffen am skrev:
8. aug 2018, 23:15
Ikke super overraskende at Hamid er væk for nu. Måske den største overraskelse er at det er en leje aftale, efter den undren Twitter-gate og at han har været udeladt fra kamptruppen, har medført. Spændende om han så kommer hjem om 1,5 år og tager kampen op.

Og ja, så mangler vi både en målmandstræner og et naturligt 2. valg på målmandsposten.
Nu er det længe siden jeg har set Ottesen i kamp og ved ikke hvor langt han er, men kunne man ikke forestille sig at han 'bare' tog 2. valget og så man brugte akademiet som 3. valg?
Jeg er ret så sikker på, at der bliver hentet én ind, som kan konkurrere med Jesper. Vi skal have en, som kan presse ham, og det har ledelsen også understreget før. Det mener jeg ikke, Oliver kan - overhovedet..

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
8. aug 2018, 23:15

Jeg tror tiden måde vise om han skal tilbage til os, eller om hans ophold i FCM ender med de 3 førsteholdskampe.

Jeg synes egentlig det er fint, at vi udlejer ham i første omgang, da hans markedsværdi er lav pt., og han tydeligvis skulle videre og få førsteholdskampe et sted. Der er mulighed for at hans værdi kan stige, hvis han gør det godt i DCU og evt. kommer til at spille en del landskampe. Således kan vi sikre os en værdiforøgelse på ham uden det sker på vores eget førstehold (samme tankegang som ved udlejning til Horsens).

Derudover er Hansen ikke en vårharre længere og om halvandet år må han nærme sig de 35 år, og vil være tæt på kontraktudløb, hvis Hamid returnerer. Dermed kan vi have en "forsikring" løbende rundt i USA, hvis Jesper Hansen taber niveau over de kommende halvandet år.

Derudover har jeg det også fint med, at vi ikke bare sende en utilfreds spillere videre (som man må have en eller anden tiltro til siden det ender med et lejemål i stedet for salg - DCU ville vist gerne have købt ham, men man kunne ikke blive enig jf. Washington Post) så kort efter Drexit.
https://www.washingtonpost.com/news/soc ... 5dba94bf80

Tro det eller ej, men Bill skulle faktisk være blevet skadet til træning den anden dag ;)

Jeg er rimelig sikker på, at vi skal have en erstatning ind, der kan presse Hansen mere end Ottesen pt. kan, selvom jeg ved, at du ser et stort lys i ham :D

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Hamid poster et billede, som klart indikerer at han er tilbage i DC. Hansen har bare stået godt.
Alexander Scholtz, et meget spændende emne! Det er sikkert en fordel, at han spillede under Thorup i U21, og at de kender hinanden! Håber at det “bare” er en spiller som man har fået mulighed for at hente, istedet for at vi skal miste en spiller...
Men... hvad med angriber? Eller midtbane?..

Flemse

Indlæg af Flemse »

O skrev:
8. aug 2018, 17:06
Det ville undre mig meget, hvis man vælger at sælge Bubacarr for 37 mio. Han er af ledelsen udnævnt som et af de næste helt store salg i Sørloth-klassen og vel heller ikke utænkeligt, at en PrL klub får øje på ham med de kvaliteter han besidder.
Er der nogen, der kan give et bud på, om Sanneh overhovedet kan få arbejdstilladelse i England? Hvis ikke, får vi nok ikke en Prl-klub til at give en ordentlig pris for ham... ;-)

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Flemse skrev:
9. aug 2018, 07:43
O skrev:
8. aug 2018, 17:06
Det ville undre mig meget, hvis man vælger at sælge Bubacarr for 37 mio. Han er af ledelsen udnævnt som et af de næste helt store salg i Sørloth-klassen og vel heller ikke utænkeligt, at en PrL klub får øje på ham med de kvaliteter han besidder.
Er der nogen, der kan give et bud på, om Sanneh overhovedet kan få arbejdstilladelse i England? Hvis ikke, får vi nok ikke en Prl-klub til at give en ordentlig pris for ham... ;-)
Sanneh kan med al sandsynlighed IKKE få arbejdstilladelse i England. Det er vel mest sandsynligt, at det bliver Anderlecht, der får ham, hvis han bliver solgt.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Ifølge belgiske medier er Alexander Scholz en done deal i Midtjylland. Han får en 5-årig kontrakt, og vi betaler 1,5 millioner euro for ham. Det er en halv million euro mindre, end Brugge betalte for ham i januar.

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Fint hvis Scholz kommer til, som CB og gardering på HB.
Kian har været langt fra sit niveau i første guldsæson, og Korscmar har siden sin skade bare ikke leveret varen. Alt for langsom, usikker på og uden bolden. Stærkt forsvar man kan stille med Scholz, Erik og forhåbentlig Sanneh.

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Desværre ser signingen af Scholz ud til vi til gengæld mister Sanneh.
Kæmpe svækkelse, efter min mening.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180809_03655372

Låst