Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
O

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af O »

mousebreaker skrev:
30. jan 2018, 18:28
Advarsel: 3 minutter af dit liv du aldrig får tilbage hvis du læser videre!

Nørden i mig har leget lidt med tallene. Jeg skal ikke kede jer med alle de usikre beregninger, men mit udfald blev at klubben skal have knap 18 mio kroner MERE end den værdi vi forventer Sørloth gennemsnitligt (dvs også medtaget den risiko hvor han vil ende som fodboldinvalid og værdien vil falde til nul) vil kunne indbringe ved et sommersalg.

Antagelserne bygger på at vi har 50% chance for et mesterskab nu og med et salg af Sørloth daler chancen for et mesterskab til 20%. Værdien af en CL deltagelse er sat til 220M og en EL deltagelse til 60M. Misser vi gruppespil er indtægterne sat til 7M.
Chance vurderingen for CL/EL deltagelse som mester er sat henh til 25% og 37,5% (halvdelen af de gange vi kikser CL)
Chancevurderingen for EL deltagelse som ikke-mester er sat til 25%

Jeg mener ikke CL er 220M værd gennemsnitligt. Er der ikke noget med det kun kommer derop hvis man er eneste hold fra Skandinavien? Er beløbet mindre falder tallet på 18 mio.

Da loftet for hvad man kan forlange for en superliga spiller ikke er ret stort ifht andre ligaer, så tænker jeg også at på trods af Sørloth kan være en del mere værd til sommer så er der større risiko for en nedvurdering af prisen eller i bedste fald status quo, fordi Sørloth er tæt på toppen af hvad man realistisk kan få. Mit bud er at Sørloth i snit cirka er 40 mio værd til sommer.

Derfor tænker jeg at man ud fra et økonomisk perspektiv skal tage en handel hvis man kan få mindst 60M i kassen for salget. Det lyder måske ikke af meget, men risikofaktoren er noget man nemt overser i disse situationer

Et par fugle i hånden i stedet for alle dem på taget ...

Som fan så ser jeg dog hellere et mesterskab end et stort Sørloth salg, men det ene udelukker jo ikke det andet
Interessant tilgang. For min egen forståelses skyld, hvad kalkuleres der med, at chancen for kvalifikation til de store turneringer er, forudsat at det bliver et tema, med og uden Sir Sørloth? Hvad forstås ved gennemsnitsværdi til sommer? Er det blot middelværdien set over adskillige vinduer?

Hvad kommer i kassen, alt efter hvor langt der kommes i kvalifikationen til de store turneringer? Umiddelbart synes jeg, at det virker som lavt sat, hvis EL/CL har en anslået værdi på 18 mio., men det må vel skyldes nøglen anvendt til risikovurderingen - eller blot min manglende viden om, hvor meget de to turneringer indbringer, i de forskellige faser, hvilket nok er mest sandsynligt :-)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

I dag er der garanteret 160 millioner ved kval til CL gruppespil.
Hertil kommer TV penge, entre indtægter og pengepræmier for sejre og uafgjort, så kvaler vi til gruppespillet i CL så er 220 mio ganske realistisk.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Tænk på hvor mange Sørloth'er vi kan få for 220 millioner

ben2han

Indlæg af ben2han »

THenry skrev:
30. jan 2018, 17:39
Hvem havde forudset, at Crystal Palaces gøren og laden på transfermarkedet lige pludselig er så interessent. Anyway i følge denne artikel har de mellem 10-12 mio. pund til køb af en angriber, og jagter 2 spillere hhv. Sørloth og Hugill http://www.skysports.com/football/news/ ... er-sorloth

Hvis de misser på Hugill fra Preston og i desperation kaster hele budgettet efter Sørloth, så svarer 12 mio. pund til ca. DKK 100 mio., og det tror jeg sgu ikke vi kan sige nej til, hvis det kommer dertil.

Det her vindue bliver lidt for spændende!
FCM får ikke 111 mio kr. for Sørloth her og nu, en åbning fra FCMs side, kunne være betaling i 3 rater, hvilket ikke er ualmindeligt.

Man må håbe at FCM har sat en deadline klokken 18 i morgen, så de kan finde en afløser.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Benzo skrev:
30. jan 2018, 19:34
Du kan også være uheldig at få 22 stk Ken Fagerberg ;)

ben2han

Indlæg af ben2han »

Jordan Hugill fra Preston, er ikke med i aften mod Nottingham F., sjovt nok

Så CP kan også tage ham, men Preston sagde nej til et tilbud i sommers på noget med 70 mio kr og forventes at forlange mere for ham nu, skriver Sky sport

Men nu er Leeds U med i jagten, de har tilbudt 8 mill Pund, hvilket er 68 mill kr., så der er krig om den spiller som kan presse prisen op på ham

Preston vil have 10 mill Pund for ham siges det, det er 85 mill kr.

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... ampionship

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

O skrev:
30. jan 2018, 19:01
mousebreaker skrev:
Interessant tilgang. For min egen forståelses skyld, hvad kalkuleres der med, at chancen for kvalifikation til de store turneringer er, forudsat at det bliver et tema, med og uden Sir Sørloth? Hvad forstås ved gennemsnitsværdi til sommer? Er det blot middelværdien set over adskillige vinduer?

Hvad kommer i kassen, alt efter hvor langt der kommes i kvalifikationen til de store turneringer? Umiddelbart synes jeg, at det virker som lavt sat, hvis EL/CL har en anslået værdi på 18 mio., men det må vel skyldes nøglen anvendt til risikovurderingen - eller blot min manglende viden om, hvor meget de to turneringer indbringer, i de forskellige faser, hvilket nok er mest sandsynligt :-)
Gennemsnitligt i mine meget usikre beregninger vil et mesterskab kaste 80 mio af sig, hvorimod placeringerne under (europæisk adgang) vil være 20 mio værd i snit. Hvis vi antager vi har 50% chance for et mesterskab nu og ikke kan ende uden for en adgangsgivende billet til europa, så vil vi i øjeblikket gennemsnitligt tjene 50 mio i Europa. Hvis vi sælger Sørloth og vi antager at det vil stille os i en 20% mesterskabschance så vil vi kun tjene 32 mio. Dvs hvis de estimater holder nogenlunde stik, så skal vi sælge Sørloth for 18 mio mere i dette vindue end vi kan forvente gennemsnitligt at sælge ham for senere, for at være i nul ifht nuværende situation.

Så hvis man regner med at Sørloth senere gennemsnitligt ville kunne give 40 mio i et senere vindue så skal vi sælge ham for 58 mio for at være indifferente økonomisk nu. Alt over vil være fortjeneste og der skal trods alt lidt ekstra basseører til for at gå på kompromis med de sportslige målsætninger. Både overfor de øvrige spillere men også for sponsorer og fans.

Så jeg tænker at de aldrig kan gå med til salg for under 60 mio ikke iberegnet bonusser. Måske endda 70 i den situation vi står .

Så kan man altid skrue lidt op eller ned på hvor stor effekt et Sørloth salg vil have på mesterskabschancerne og hvor meget han senere ville kunne indbringe gennemsnitligt.

Tag det ikke for andet end underlige tanker der engang imellem dukker op i mit hoved ;) - der skal dog efter min mening foretages nogle komplicerede økonomiske beregninger når klubben skal vurdere om de skal sælge eller ej i denne situation. Det kan ikke blot være en mavefornemmelse. Med alle de data Benham har til rådighed så er jeg sikker på at de allerede har lavet alle de beregninger der skal til, med endnu flere og mere præcise estimater end dem jeg har anvendt. Jeg er sikker på at de har et tal i hovedet under forhandlingerne og at de selvflg prøver at komme så langt over dette tal som muligt før de accepterer nogen form for handel
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kongeren82 skrev:
30. jan 2018, 20:03
Benzo skrev:
Tak for den, jeg havde alligevel ikke brug for at sove i nat ;)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hehe, ja de 10 mio kroner vi (eller rettere, Ørgaard) brugte på at købe “fucking Ronaldo” glemmer man ikke lige med det samme. Samt 20 mio for Borring.

Det var på den tid det hele rablede i storhedsvanvid på sportchefens kontor - og måske bredte sig til bestyrelseslokalet at dømme efter de økonomiske resultater
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

Crystal Palace's angriber Bakary Sako udgik med en skade i dagens kamp mod West Ham (jvf tipsbladet). Det kunne godt være det som tvinger CP til at oppe deres bud på Sørloth.. Torsdag kan ikke komme tidligt nok, forhåbentlig er Sir LanSørloth stadig i truppen på det tidspunkt :fcm:

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
30. jan 2018, 21:11
O skrev:
30. jan 2018, 19:01
mousebreaker skrev:

Gennemsnitligt i mine meget usikre beregninger vil et mesterskab kaste 80 mio af sig, hvorimod placeringerne under (europæisk adgang) vil være 20 mio værd i snit. Hvis vi antager vi har 50% chance for et mesterskab nu og ikke kan ende uden for en adgangsgivende billet til europa, så vil vi i øjeblikket gennemsnitligt tjene 50 mio i Europa. Hvis vi sælger Sørloth og vi antager at det vil stille os i en 20% mesterskabschance så vil vi kun tjene 32 mio. Dvs hvis de estimater holder nogenlunde stik, så skal vi sælge Sørloth for 18 mio mere i dette vindue end vi kan forvente gennemsnitligt at sælge ham for senere, for at være i nul ifht nuværende situation.

Så hvis man regner med at Sørloth senere gennemsnitligt ville kunne give 40 mio i et senere vindue så skal vi sælge ham for 58 mio for at være indifferente økonomisk nu. Alt over vil være fortjeneste og der skal trods alt lidt ekstra basseører til for at gå på kompromis med de sportslige målsætninger. Både overfor de øvrige spillere men også for sponsorer og fans.

Så jeg tænker at de aldrig kan gå med til salg for under 60 mio ikke iberegnet bonusser. Måske endda 70 i den situation vi står .

Så kan man altid skrue lidt op eller ned på hvor stor effekt et Sørloth salg vil have på mesterskabschancerne og hvor meget han senere ville kunne indbringe gennemsnitligt.

Tag det ikke for andet end underlige tanker der engang imellem dukker op i mit hoved ;) - der skal dog efter min mening foretages nogle komplicerede økonomiske beregninger når klubben skal vurdere om de skal sælge eller ej i denne situation. Det kan ikke blot være en mavefornemmelse. Med alle de data Benham har til rådighed så er jeg sikker på at de allerede har lavet alle de beregninger der skal til, med endnu flere og mere præcise estimater end dem jeg har anvendt. Jeg er sikker på at de har et tal i hovedet under forhandlingerne og at de selvflg prøver at komme så langt over dette tal som muligt før de accepterer nogen form for handel
Sådan der kan I ikke stille det op.

I glemmer den regnskabsmæssige goodwill/branding ved et mesterskab og CL eller EL, Forøgede indtægter, via merværdi af truppen ved deltagelse i specielt CL, øgede sponsor indtægter, flere tilskurere, bedre tv tid, tiltrækning af dygtige spillere på grund af et godt brand, dermed forøgede chancer for videresalg af spillere med en god fortjeneste, det øger alt sammen chancerne for at vinde flere mesterskaber frem over, og forøget chance for at komme i ikke bare en CL runde men flere, set over bare 7 år, kan det være et stort 3 ciffert million beløb.

Hvis et salg af Sørloth formindsker chancerne for dette med 10 procent, ja så lad os sige over 7 år x 100 millioner goodwill, det er 70 mill kr. + spillerens værdi i sig selv 30-40 mill kr. så er 100-110 mill kr. den rigtige pris.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Benzo skrev:
30. jan 2018, 21:57
Kongeren82 skrev:
30. jan 2018, 20:03
Benzo skrev:
Tak for den, jeg havde alligevel ikke brug for at sove i nat ;)
Jeg beklager, håber du kom dig ovenpå chokket :)

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Vi sælger Sørloth og køber Kirkevold😉

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Ohhhh nooo.....Sørloth på vej væk? Jeg håber personligt at Adresseavisen er et utroværdigt norsk medie, men jeg har da min bange annelser?
EB har en udsendt på FCMs spillerhotel - så han må kan kunne bekræfte eller afkræfte denne sag - om alex er i dubai eller ej?!
Spændende dag vi går i møde med f5 kampen hoppende hele dagen!

https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 9334b.html
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Vijen

Indlæg af Vijen »

bobthebuilder_dk skrev:
31. jan 2018, 09:12
Ohhhh nooo.....Sørloth på vej væk? Jeg håber personligt at Adresseavisen er et utroværdigt norsk medie, men jeg har da min bange annelser?
EB har en udsendt på FCMs spillerhotel - så han må kan kunne bekræfte eller afkræfte denne sag - om alex er i dubai eller ej?!
Spændende dag vi går i møde med f5 kampen hoppende hele dagen!

https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 9334b.html
EB skriver at sørloth er på vej til lægetjek i London.
Edit: de har så den norske avis som kilde

Låst