Interessant tilgang. For min egen forståelses skyld, hvad kalkuleres der med, at chancen for kvalifikation til de store turneringer er, forudsat at det bliver et tema, med og uden Sir Sørloth? Hvad forstås ved gennemsnitsværdi til sommer? Er det blot middelværdien set over adskillige vinduer?mousebreaker skrev: ↑30. jan 2018, 18:28Advarsel: 3 minutter af dit liv du aldrig får tilbage hvis du læser videre!
Nørden i mig har leget lidt med tallene. Jeg skal ikke kede jer med alle de usikre beregninger, men mit udfald blev at klubben skal have knap 18 mio kroner MERE end den værdi vi forventer Sørloth gennemsnitligt (dvs også medtaget den risiko hvor han vil ende som fodboldinvalid og værdien vil falde til nul) vil kunne indbringe ved et sommersalg.
Antagelserne bygger på at vi har 50% chance for et mesterskab nu og med et salg af Sørloth daler chancen for et mesterskab til 20%. Værdien af en CL deltagelse er sat til 220M og en EL deltagelse til 60M. Misser vi gruppespil er indtægterne sat til 7M.
Chance vurderingen for CL/EL deltagelse som mester er sat henh til 25% og 37,5% (halvdelen af de gange vi kikser CL)
Chancevurderingen for EL deltagelse som ikke-mester er sat til 25%
Jeg mener ikke CL er 220M værd gennemsnitligt. Er der ikke noget med det kun kommer derop hvis man er eneste hold fra Skandinavien? Er beløbet mindre falder tallet på 18 mio.
Da loftet for hvad man kan forlange for en superliga spiller ikke er ret stort ifht andre ligaer, så tænker jeg også at på trods af Sørloth kan være en del mere værd til sommer så er der større risiko for en nedvurdering af prisen eller i bedste fald status quo, fordi Sørloth er tæt på toppen af hvad man realistisk kan få. Mit bud er at Sørloth i snit cirka er 40 mio værd til sommer.
Derfor tænker jeg at man ud fra et økonomisk perspektiv skal tage en handel hvis man kan få mindst 60M i kassen for salget. Det lyder måske ikke af meget, men risikofaktoren er noget man nemt overser i disse situationer
Et par fugle i hånden i stedet for alle dem på taget ...
Som fan så ser jeg dog hellere et mesterskab end et stort Sørloth salg, men det ene udelukker jo ikke det andet
Hvad kommer i kassen, alt efter hvor langt der kommes i kvalifikationen til de store turneringer? Umiddelbart synes jeg, at det virker som lavt sat, hvis EL/CL har en anslået værdi på 18 mio., men det må vel skyldes nøglen anvendt til risikovurderingen - eller blot min manglende viden om, hvor meget de to turneringer indbringer, i de forskellige faser, hvilket nok er mest sandsynligt