Nemt for mig at sige, når pengene bliver store, ja. Men jeg vil altså seriøst gerne have noget guld igen
Transfer vinter 2018
- UlvenFraNord
Re: Transfer vinter 2018
Det er for farligt at lave et salg af Sørloth nu, truppen er ramt hårdt nok af salget af Novak og NK, at sælge Sørloth også vil være uambitiøst sportsligt.
Nemt for mig at sige, når pengene bliver store, ja. Men jeg vil altså seriøst gerne have noget guld igen
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Det kan jo netop også tænkes, at hvis vi beholder ham og skulle vinde mesterskabet, at prisen så stiger. Ja måske til 75-100 millioner i ren transfer. Ja vi kan jo håbe og glæde os over at have Benham for ellers var han nok solgt.UlvenFraNord skrev: ↑30. jan 2018, 00:28Det er for farligt at lave et salg af Sørloth nu, truppen er ramt hårdt nok af salget af Novak og NK, at sælge Sørloth også vil være uambitiøst sportsligt.
Nemt for mig at sige, når pengene bliver store, ja. Men jeg vil altså seriøst gerne have noget guld igen![]()
- bobthebuilder_dk
Jeps Klaus Egelund (EB) siger nu at CP skal hoste op med 15 millioner euro!
112,5 millioner kroner...! for et salg!
Ved i hvad .... så sælger vi sgu!
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... rd/7017443
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
-
Jesper BW1100
Til den pris kører Graversen og Steinlein sq sikkert selv derover med hambobthebuilder_dk skrev: ↑30. jan 2018, 09:02Jeps Klaus Egelund (EB) siger nu at CP skal hoste op med 15 millioner euro!
Det ville være ufatteligt mange penge, men ville samtidig, som jeg ser det, betyde endegyldigt farvel til mesterskabet i denne sæson. Og til sommer risikerer vi at Paul, Hassan, Kian Hansen og Duelund rejser videre, så starter vi helt forfra med at bygge op.
-
Jesper BW1100
Helt enig. Men du kan ikke sige nej til 15 mio euro. Det er hvad et mesterskab er værd
-
Steffen am
Der er jo stadig 36 timer i vinduet, måske der kommer en ny ind.
Som sådan håber jeg det heller ikke, men 15 mill euro, er godt nok mange penge.
Som sådan håber jeg det heller ikke, men 15 mill euro, er godt nok mange penge.
- UlvenFraNord
Ja det er sandt. Men om 5 år vil man stadig huske mesterskabet, mens transferen er glemt nye vil være kommet til.Jesper BW1100 skrev: ↑30. jan 2018, 11:29Helt enig. Men du kan ikke sige nej til 15 mio euro. Det er hvad et mesterskab er værd
Spørgsmålet er så om Sørloth virkelig er 15 mio euro værd, han er uden tvivl god, men den pris tror tror jeg aldrig at vi ser på ham igen, hvis de (CP) gik med til det, ville det være ren panik før lukketid af Palace og minder om Cornelius handlen. I det lys er det måske værd at sige ja.
-
Steffen am
Men lad os nu huske os selv på,
CP har budt 5+5 mill euro.
Fcm vil både have 5 millioner mere, plus have flere penge up front.
Fcm regner ikke med at sælge, og sætter en høj pris. Ikke sikkert CP vil være med.
For Sørloths karriere tror jeg også det er bedst at blive. Måske også klubbens eftermæle, men at smadrer transferrekorden er altså nu også fed nok.
Og er rigtig nok flere penge end både guld + europa + ny mand, hvis det skulle komme dertil.
CP har budt 5+5 mill euro.
Fcm vil både have 5 millioner mere, plus have flere penge up front.
Fcm regner ikke med at sælge, og sætter en høj pris. Ikke sikkert CP vil være med.
For Sørloths karriere tror jeg også det er bedst at blive. Måske også klubbens eftermæle, men at smadrer transferrekorden er altså nu også fed nok.
Og er rigtig nok flere penge end både guld + europa + ny mand, hvis det skulle komme dertil.
Hvis klubben tror på at Sørloth også kan præstere fremadrettet, så er der for mig ingen tvivl om at vi skal have is i maven og beholde ham indtil sommer. Mon ikke man så der, kan få en god sum penge for ham.
Hvis man tænker at han har overpræsteret i efteråret, kan der være en ide i at skyde ham afsted nu, men for mig er et mesterskab da langt mere værd end en stor pose penge for, efter min mening, efterårets spiller i FCM.
Jeg kan heller ikke forestille mig at Benham er trådt ind i klubben med det formål at tjene penge, men Sørloth kan selvfølgelig selv presse så meget på for et skifte, at man vurderer at det er bedst at sælge nu. Vi er vel stadig et springbræt til noget større for mange af vores spillere og bliver også nødt til at balancere det, så vi ikke skræmmer nye kommende stjerner væk.
Hvis man tænker at han har overpræsteret i efteråret, kan der være en ide i at skyde ham afsted nu, men for mig er et mesterskab da langt mere værd end en stor pose penge for, efter min mening, efterårets spiller i FCM.
Jeg kan heller ikke forestille mig at Benham er trådt ind i klubben med det formål at tjene penge, men Sørloth kan selvfølgelig selv presse så meget på for et skifte, at man vurderer at det er bedst at sælge nu. Vi er vel stadig et springbræt til noget større for mange af vores spillere og bliver også nødt til at balancere det, så vi ikke skræmmer nye kommende stjerner væk.
- bobthebuilder_dk
OT: Crystal Palace er ifl., ikke særligt transfertrovædige The Sun, interresset i en Championship angriber fra Preston - til det halve af hvad vi vil have for vores stjerneangriber! Så det kan være vi går fri denne gang
Crystal Palace have had a £8million offer for Preston striker Jordan Hugill accepted, according to The Sun.
The 25-year-old has scored 10 goals for the Sky Bet Championship side this season and is out of contract at the end of the season.
Crystal Palace have had a £8million offer for Preston striker Jordan Hugill accepted, according to The Sun.
The 25-year-old has scored 10 goals for the Sky Bet Championship side this season and is out of contract at the end of the season.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Man planlægger endnu en udlejning af David i forårssæsonen:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland
Mon der blot er tale om at spare nogle lønkroner for en spiller, man ikke rigtig tror på, eller om man ser det som (et af de) sidste skridt inden han er klar til at få chancen? Tænkte ellers at det nye 3-4-3 spilsystem ville give ham bedre muligheder (både i en falsk 9'er rolle ala Wikheim og som kantangriber)
Hvis det bliver 1. division håber jeg på en udlejning til Skive, så man kan anvende Brandhoff-modellen, hvor han træner med i FCM et par gange om ugen og ligeledes kan spille for reserveholder ind i mellem. Så kan man bedre holde øje med ham og selv påvirke hans udvikling. Alternativt Vendsyssel, der jo mistede topscoreren, hvilket måske kunne give muligheder dér. Nå ja, og så er Tryllerik jo god til at arbejde med unge afrikanere
Ellers kunne det da være frækt med en udlejning til eksempelvis Silkeborg, der synes at komme til at mangle lidt offensiv pondus i foråret med Skovs skifte til FCK. Måske sammen med Munksgaard som del i et Gammelby-køb (ønsketænkning, jeg ved det .. )
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland
Mon der blot er tale om at spare nogle lønkroner for en spiller, man ikke rigtig tror på, eller om man ser det som (et af de) sidste skridt inden han er klar til at få chancen? Tænkte ellers at det nye 3-4-3 spilsystem ville give ham bedre muligheder (både i en falsk 9'er rolle ala Wikheim og som kantangriber)
Hvis det bliver 1. division håber jeg på en udlejning til Skive, så man kan anvende Brandhoff-modellen, hvor han træner med i FCM et par gange om ugen og ligeledes kan spille for reserveholder ind i mellem. Så kan man bedre holde øje med ham og selv påvirke hans udvikling. Alternativt Vendsyssel, der jo mistede topscoreren, hvilket måske kunne give muligheder dér. Nå ja, og så er Tryllerik jo god til at arbejde med unge afrikanere
Ellers kunne det da være frækt med en udlejning til eksempelvis Silkeborg, der synes at komme til at mangle lidt offensiv pondus i foråret med Skovs skifte til FCK. Måske sammen med Munksgaard som del i et Gammelby-køb (ønsketænkning, jeg ved det .. )
Hvem havde forudset, at Crystal Palaces gøren og laden på transfermarkedet lige pludselig er så interessent. Anyway i følge denne artikel har de mellem 10-12 mio. pund til køb af en angriber, og jagter 2 spillere hhv. Sørloth og Hugill http://www.skysports.com/football/news/ ... er-sorloth
Hvis de misser på Hugill fra Preston og i desperation kaster hele budgettet efter Sørloth, så svarer 12 mio. pund til ca. DKK 100 mio., og det tror jeg sgu ikke vi kan sige nej til, hvis det kommer dertil.
Det her vindue bliver lidt for spændende!
Hvis de misser på Hugill fra Preston og i desperation kaster hele budgettet efter Sørloth, så svarer 12 mio. pund til ca. DKK 100 mio., og det tror jeg sgu ikke vi kan sige nej til, hvis det kommer dertil.
Det her vindue bliver lidt for spændende!
-
mousebreaker
Advarsel: 3 minutter af dit liv du aldrig får tilbage hvis du læser videre!
Nørden i mig har leget lidt med tallene. Jeg skal ikke kede jer med alle de usikre beregninger, men mit udfald blev at klubben skal have knap 18 mio kroner MERE end den værdi vi forventer Sørloth gennemsnitligt (dvs også medtaget den risiko hvor han vil ende som fodboldinvalid og værdien vil falde til nul) vil kunne indbringe ved et sommersalg.
Antagelserne bygger på at vi har 50% chance for et mesterskab nu og med et salg af Sørloth daler chancen for et mesterskab til 20%. Værdien af en CL deltagelse er sat til 220M og en EL deltagelse til 60M. Misser vi gruppespil er indtægterne sat til 7M.
Chance vurderingen for CL/EL deltagelse som mester er sat henh til 25% og 37,5% (halvdelen af de gange vi kikser CL)
Chancevurderingen for EL deltagelse som ikke-mester er sat til 25%
Jeg mener ikke CL er 220M værd gennemsnitligt. Er der ikke noget med det kun kommer derop hvis man er eneste hold fra Skandinavien? Er beløbet mindre falder tallet på 18 mio.
Da loftet for hvad man kan forlange for en superliga spiller ikke er ret stort ifht andre ligaer, så tænker jeg også at på trods af Sørloth kan være en del mere værd til sommer så er der større risiko for en nedvurdering af prisen eller i bedste fald status quo, fordi Sørloth er tæt på toppen af hvad man realistisk kan få. Mit bud er at Sørloth i snit cirka er 40 mio værd til sommer.
Derfor tænker jeg at man ud fra et økonomisk perspektiv skal tage en handel hvis man kan få mindst 60M i kassen for salget. Det lyder måske ikke af meget, men risikofaktoren er noget man nemt overser i disse situationer
Et par fugle i hånden i stedet for alle dem på taget ...
Som fan så ser jeg dog hellere et mesterskab end et stort Sørloth salg, men det ene udelukker jo ikke det andet
Nørden i mig har leget lidt med tallene. Jeg skal ikke kede jer med alle de usikre beregninger, men mit udfald blev at klubben skal have knap 18 mio kroner MERE end den værdi vi forventer Sørloth gennemsnitligt (dvs også medtaget den risiko hvor han vil ende som fodboldinvalid og værdien vil falde til nul) vil kunne indbringe ved et sommersalg.
Antagelserne bygger på at vi har 50% chance for et mesterskab nu og med et salg af Sørloth daler chancen for et mesterskab til 20%. Værdien af en CL deltagelse er sat til 220M og en EL deltagelse til 60M. Misser vi gruppespil er indtægterne sat til 7M.
Chance vurderingen for CL/EL deltagelse som mester er sat henh til 25% og 37,5% (halvdelen af de gange vi kikser CL)
Jeg mener ikke CL er 220M værd gennemsnitligt. Er der ikke noget med det kun kommer derop hvis man er eneste hold fra Skandinavien? Er beløbet mindre falder tallet på 18 mio.
Da loftet for hvad man kan forlange for en superliga spiller ikke er ret stort ifht andre ligaer, så tænker jeg også at på trods af Sørloth kan være en del mere værd til sommer så er der større risiko for en nedvurdering af prisen eller i bedste fald status quo, fordi Sørloth er tæt på toppen af hvad man realistisk kan få. Mit bud er at Sørloth i snit cirka er 40 mio værd til sommer.
Derfor tænker jeg at man ud fra et økonomisk perspektiv skal tage en handel hvis man kan få mindst 60M i kassen for salget. Det lyder måske ikke af meget, men risikofaktoren er noget man nemt overser i disse situationer
Som fan så ser jeg dog hellere et mesterskab end et stort Sørloth salg, men det ene udelukker jo ikke det andet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Interessant tilgang. For min egen forståelses skyld, hvad kalkuleres der med, at chancen for kvalifikation til de store turneringer er, forudsat at det bliver et tema, med og uden Sir Sørloth? Hvad forstås ved gennemsnitsværdi til sommer?mousebreaker skrev: ↑30. jan 2018, 18:28Advarsel: 3 minutter af dit liv du aldrig får tilbage hvis du læser videre!
Er det blot middel værdien set over adskillige vinduer?
Hvad kommer i kassen, alt efter hvor langt der kommes i kvalifikationen til de store turneringer? Umiddelbart synes jeg, at det virker som lavt sat, hvis EL/CL har en anslået værdi på 18 mio., men det må vel skyldes nøglen anvendt til risikovurderingen - eller blot min manglende viden om, hvor meget de to turneringer indbringer, i de forskellige faser, hvilket nok er mest sandsynligt