Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tubbe93

Re: Jess Thorup.

Indlæg af tubbe93 »

Sahl skrev:
29. maj 2017, 22:13
Steffen am skrev:
29. maj 2017, 21:48
Sahl skrev:
29. maj 2017, 21:39
Det vi mangler allermest er

-Solid forsvar
-Mindre defensiv taktik
:shock: :shock:

Med en målscorer der hedder 67 - 53,
vil jeg næsten sige at vi godt kunne bruge en mere defensiv udgangspunkt
Det er netop den defensive udgangspunkt der ofte gør, at vi står alt for lavt og bliver nervøse i pres (det er hvad jeg har observeret) Hvis man har bolden længere fremme på banden og spiller aggressivt, så kommer vi ikke til at stå passivt tilbage.

Uddyber lige lidt mere for mousebreaker's skyld

Vi kan jo nævne en hel del hold der har en suplim defensiv, men ikke nødvendigvis trækker sig langt tilbage og spiller med en ankermand! Hvis modstanderen er under pres eller ikke har bolden, så score de altså ikke mål. Du må ikke misforstå, at jeg ønsker "en dårlig defensiv" jeg ønsker et taktisk skifte i spilformen, så vi ikke kommer til at stå helt tilbage og spille nervøs bold hvor vores forsvar står op glatis.. Jeg tror det er de færreste der mener, at vi gør klog i at trække os langt tilbage.

Jeg tror desuden man kunne få meget ud af, at smide en lige bag ved Paul fremfor at have ham alene deroppe. Det er ofte for nemt for modstanderen, at skabe et pres mod os hvis de bare har lidt format og ofte betyder den "defensive" udgangspunkt, at vi så kommer til, at stå lavt.
Synes det lyder til, at du ønsker en ændring i startopstillingen? Hvordan tænker du, at det skal se ud? Skal vi spille uden seks'er, også når Sparv kommer tilbage?
Kan du sætte holdet taktisk op, så det ses visuelt?
FCM!
FCM!
FCM!

Sahl

Indlæg af Sahl »

tubbe93 skrev:
29. maj 2017, 23:02
Sahl skrev:
29. maj 2017, 22:13
Steffen am skrev:
29. maj 2017, 21:48

:shock: :shock:

Med en målscorer der hedder 67 - 53,
vil jeg næsten sige at vi godt kunne bruge en mere defensiv udgangspunkt
Det er netop den defensive udgangspunkt der ofte gør, at vi står alt for lavt og bliver nervøse i pres (det er hvad jeg har observeret) Hvis man har bolden længere fremme på banden og spiller aggressivt, så kommer vi ikke til at stå passivt tilbage.

Uddyber lige lidt mere for mousebreaker's skyld

Vi kan jo nævne en hel del hold der har en suplim defensiv, men ikke nødvendigvis trækker sig langt tilbage og spiller med en ankermand! Hvis modstanderen er under pres eller ikke har bolden, så score de altså ikke mål. Du må ikke misforstå, at jeg ønsker "en dårlig defensiv" jeg ønsker et taktisk skifte i spilformen, så vi ikke kommer til at stå helt tilbage og spille nervøs bold hvor vores forsvar står op glatis.. Jeg tror det er de færreste der mener, at vi gør klog i at trække os langt tilbage.

Jeg tror desuden man kunne få meget ud af, at smide en lige bag ved Paul fremfor at have ham alene deroppe. Det er ofte for nemt for modstanderen, at skabe et pres mod os hvis de bare har lidt format og ofte betyder den "defensive" udgangspunkt, at vi så kommer til, at stå lavt.
Synes det lyder til, at du ønsker en ændring i startopstillingen? Hvordan tænker du, at det skal se ud? Skal vi spille uden seks'er, også når Sparv kommer tilbage?
Kan du sætte holdet taktisk op, så det ses visuelt?
Ja jeg syes vi skal spille uden seks'er

Som det kan ses på den visuelle opsætning, så er det jo ikke fordi at jeg ikke synes Sparv skal være med!! Tværtimod. Man kunne faktisk godt placere VDV i stedet for Duelund (eventuelt som indskifter) eller i stedet for JP.

Formålet med denne opstilling er, at man får mere løb omkring Paul! Det ville betyde, at vi får mere ud af Paul tror jeg. Dertil vil vi ikke miste så meget defensivt, da vi stadigvæk har Sparv på midten til, at erobre bolden. (Det visuelle er selvfølgelig taget ud fra de spillere vi har nu. Jeg ville have vores nye ungarer i stedet for Riis (Riis er et solid talent og bliver god!) men vi har behov for en moden leder ved siden af Kian.

Jeg kan godt uddybe endnu mere omkring det taktiske, men så må det blive en anden dag da jeg har arbejde i morgen.

Billede

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det giver ikke nogen mening i den sidste kamp, at lave om på vores opstilling. Det risikerer bare at skabe endnu mere uro. Det kan der arbejdes med i sommerpausen..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Spændende med ny engelsk video-analytiker/træner
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ny- ... eo-og-data

Sahl

Indlæg af Sahl »

UlvenFraNord skrev:
30. maj 2017, 00:49
Det giver ikke nogen mening i den sidste kamp, at lave om på vores opstilling. Det risikerer bare at skabe endnu mere uro. Det kan der arbejdes med i sommerpausen..
Det er vi helt enige i hvis det er mig du kommentere på. Der blev blot spurgt til hvordan jeg havde spillet.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/stein ... ess-thorup

Ser ikke ud til at vi skal drømme om ny træner foreløbigt.

Det er mig en gåde så lang snor der gives :?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kongeren82 skrev:
31. maj 2017, 15:16

Det har jo ligget i kortene hele tiden. Når RA i podcasten på Mediano siger at vi på de parametre de bedømmer holdet på, har opnået de bedste resultater nogensinde (eller i hvert fald i den periode de har statistik fra), så vil det ikke give mening at fyre træneren for i så fald ville det hele jo bare være tom snak. Jeg forventer at de forlænger JTs kontrakt måske allerede i sommerpausen. Jeg forventer det - og jeg begræder det.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

mousebreaker skrev:
31. maj 2017, 15:32
Kongeren82 skrev:

Det har jo ligget i kortene hele tiden. Når RA i podcasten på Mediano siger at vi på de parametre de bedømmer holdet på, har opnået de bedste resultater nogensinde (eller i hvert fald i den periode de har statistik fra), så vil det ikke give mening at fyre træneren for i så fald ville det hele jo bare være tom snak. Jeg forventer at de forlænger JTs kontrakt måske allerede i sommerpausen. Jeg forventer det - og jeg begræder det.
Jeg vil medgive at de 4 sidste kampe inden kampen imod Lyngby, der begyndte vi at se noget af det "gamle" FCM. Sådan helt kogt ned, så må det j betyde at man "bare" venter på at vi får stolpe ind igen og så problemet løst.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kongeren82 skrev:
31. maj 2017, 15:42
mousebreaker skrev:
31. maj 2017, 15:32
Kongeren82 skrev:

Jeg vil medgive at de 4 sidste kampe inden kampen imod Lyngby, der begyndte vi at se noget af det "gamle" FCM. Sådan helt kogt ned, så må det j betyde at man "bare" venter på at vi får stolpe ind igen og så problemet løst.
Han kan jo heller ikke sige andet,
dagen inden årets vigtigeste kamp.
Det er ikke væsentlig om han kommer igennem dagen i dag, det væsentlige er om han kommer igennem mandag, som træner for FCM.

Men som Mousebreaker er inde på, ville det stride mod den udmeldte strategi og analyse.

Og bare heller ikke give meget mening, hvis man kigger på de sidste par kampe.
Billede

Sander

Indlæg af Sander »

Hvis Steinlein udfører fredningen af Thorup kommer jeg ikke på mch i den nye sæson.

Så kan man jo bare se den på tv hvis man gider.

Jeg er ikke til høje bolde og bangebuks.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sander skrev:
31. maj 2017, 16:22
Hvis Steinlein udfører fredningen af Thorup kommer jeg ikke på mch i den nye sæson.

Så kan man jo bare se den på tv hvis man gider.

Jeg er ikke til høje bolde og bangebuks.
Er du ikke ved at have skrevet det et par gange?

Er i hvert fald ved at have læst det et par gange, og forstår det ikke.
Du vil gerne have opmærksomhed om at du ikke er der? Fordi du ønsker at andre heller ikke skal komme der eller du vil 'true' klubben til at skifte træner?

Du må selv ligge og rode med om du vil støtte i klubben i med- og modgang, men lad da være med at råbe op om du er en medløbs fan.

Kan meget vel værre at du har stået på stadion før jeg kunne gå (kender dig ikke),
men synes simpelthen det skriger en illoyal og forkælet attitude, der desværre har set ud til at brede sig.

Læs evt. Thomas Lunds indlæg på Facebook, hvis du ikke har gjort det allerede
Der er noget helt galt med fankulturen i Midtjylland. Ikke med Ultra kulturen og de stemningsskabende (her taler jeg ikke om dem der synger med når det går godt men dem der stadig sang da vi var bagud 0-2 mod Lyngby.)
Først og fremmest er der den helt galt med selvforståelsen af klubbens styrke og hvordan vores resultater burde være mod bundklubber og klubber i midten af ligaen. Historisk set har vi på 18 år hentet 1 guld, 2 sølv og 4 bronzemedaljer, hvilket altså giver medaljer under halvdelen af de sæsoner vi har spillet i superligaen. (I 2013, 2010 og 2004 endte vi på en 6. plads imens vi i 2006 og 2003 endte på en 7. plads)
Min påstand er at vi ikke nødvendigvis er en top tre klub og vi har aldrig tromlet over andre klubber. Hvorfor skulle vi så gøre det nu?
Lad os se lidt på mesterskabet i 2015:
I mesterskabssæsonen tabte vi to gange på udebane til FCN, tabte ude til OB, AaB og FCK, fik med nød og næppe en 3-3 mod EfB, en 0-0 ude mod Hobro og FCV, 1-1 ude mod Sønderjyske og så var der 9 kampe hvor vi vandt med et sølle mål. Er det sådan i husker vores mesterskab? Efter den sæson mistede vi efterfølgende Sylvester Igboun, Pione Sisto, Bach Bak, Erik Sviatchenko og Duncan. Det halve af mesterskabsholdet og fem bærende spillere og individualister der hver især kunne være kampafgørende på deres måde.
Igennem de første mange år blev klubbens økonomi reddet af spillersalg og lokale pengemænd der pumpede millioner i klubben. Vi var på fallittens rand da Benham købte klubben, men det er ligesom om at folk bare ikke vil huske historien og de vil bare ikke erkende, at klubbens DNA er spillerudvikling og talenter der skal have chancen for at udvikle sig. Det vil koste point. En sæson som 14/15 kom kun fordi talentudviklingen og de etablerede købte spillere løb op i en højere enhed samtidig med at FCK ramte bunden (De vandt i øvrigt 4 ud af de sidste 5 kampe og den femte var der hvor de reelt set tabte mesterskabet til os). Chancen for at det sker igen er lille.
Og så er der Facebook, der åbenbart er blevet et talerør for sure mænd, der ikke kan tale pænt til andre. Sådan føles det i hvert fald, når man læser kommentarerne. Alt er tilladt når man står med sin smartphone og skal af med sin vrede og frustration. Alle vi andre skal tvangsindlægges til at se på jeres mening om at Thorup skal fyres. Som en forkælet 10 årig bliver der gang på gang udmeldt at i man i hvert fald ikke gider støtte sin klub når han er træner og når holdet spiller sådan.
Nu skal jeg fortælle dig noget: Hvis du vil se et hold der vinder hele tiden, så læg dig på sofaen og tænd for La Liga hvor du kan se Real Madrid eller FC Barcelona slå endnu en klub i Spanien, som ligger i en by du ikke engang ved hvor ligger og som får 1/20 TV og sponsorindtægterne i forhold til de to førstnævnte. Hvis du vil støtte din lokale klub og få en god fornemmelse af "os", så er det FC Midtjylland du skal støtte. Jeg mener at man som tilhænger skal begynde at tænke på klubben som sin familie. Hvordan støtter man konen hvis hun kommer hjem fra arbejde og det er gået dårligt? "Jeg gider fanme ikke spise aftensmad med dig, hvis du ikke tager dig sammen på arbejdet" Eller hvis børnene bliver mobbet i skolen: "Det er fanme da også fordi du er så kedelig og dum at høre på. Tag dig sammen og bliv mere interessant, så kan vi andre bedre lide dig" Nej vel? Sådan støtter man ikke sine venner og sin familie. Det er ikke sådan du præsterer bedre på arbejdet eller bliver glad vel?
Tænk nu over det. Du er også bare menneske og bliver frustreret. Det gør jeg også og så ryger der nogle ord af sted når man er til bold, men når alt kommer til alt, så bør den grundlæggende opfattelse af forholdet til klubben være, at den skal støttes. Drengene (og nogle af dem er faktisk kun store drenge) har brug for os, også på torsdag og uanset træneren og resultatet, er der brug for os de næste mange sæsoner. Det er det jeg vil lære mine børn. Man støtter sit hold. I medgang og modgang. så simpelt er det.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg fornyer heller ikke sæsonkortet ligesom så mange andre hvis ikke Jess Thorup er væk inden ny sæsonstart. CS er en klaphat af dimensioner enhver træner kunne have udviklet de 3 spillere, og i forhold til vores position hvor udviklet er de så lige, set i lyset af hvor de måske kunne have været i potentiale, under andre instanser. Det er mundlort der bliver lukket ud.

Selvfølgelig skal han sige det inden denne vigtige kamp - tror desværre han mener det. Tillykke til Jess. Godt for alle andre holde i ligaen, skidt for FCM. Vi bliver nemme at slå. Men sådan går det når man virtuelt ligger nr 2

Håber inderst inde ordene er lig med at vi ser os om efter en anden træner startende med ham assistenten vi har hentet i Lyngby. Gad vide om ikke Bach bak får en anden funktion ASAP.

Sander

Indlæg af Sander »

Steffen AM

Nu er det vel ikke kun dig der er fan.

Du skriver og skriver om dit forsvar af cheftræner. Fordi at du er medløber på noget der går galt, er det ikke forkert at de fleste har en anden mening end dig.

Jeg har i det sidste år ikke mødt en som ønsker Thorup.

God fornøjelse til dig.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sander skrev:
31. maj 2017, 17:56
Steffen AM

Du skriver og skriver om dit forsvar af cheftræner. Fordi at du er medløber på noget der går galt, er det ikke forkert at de fleste har en anden mening end dig.

God fornøjelse til dig.
Det er ikke kun mig der er fan og det har absolutet intet at gøre med for eller imod Thorup.

Det handler om at vi alle har den fælles interesse i at det går godt for vores klub.
Og det går nu engang bedst med en velbesøgt stadion og med opbakning til klubben mens kampen står på.
Efter kampen må man skrige/råbe/skrive det man nu skulle have lyst til for og imod.

Men intet over klubben, så handler det også om kærlighed til klubben og fællesskabbet må stå over navnegalleriet.
Derfor kan man sagtens ønske sig et andet navnegalleri, og det er helt fair. Men hvis det bestemmer om man kommer og støtter klubben eller ej, synes jeg man har en forkælet tilgang.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
31. maj 2017, 18:39
Sander skrev:
31. maj 2017, 17:56
Steffen AM

God fornøjelse til dig.
Det er ikke kun mig der er fan og det har absolutet intet at gøre med for eller imod Thorup.

Det handler om at vi alle har den fælles interesse i at det går godt for vores klub.
Og det går nu engang bedst med en velbesøgt stadion og med opbakning til klubben mens kampen står på.
Efter kampen må man skrige/råbe/skrive det man nu skulle have lyst til for og imod.

Men intet over klubben, så handler det også om kærlighed til klubben og fællesskabbet må stå over navnegalleriet.
Derfor kan man sagtens ønske sig et andet navnegalleri, og det er helt fair. Men hvis det bestemmer om man kommer og støtter klubben eller ej, synes jeg man har en forkælet tilgang.
Jeg er absolut ikke fan af Thorup og så ham gerne væk med det samme! Med det sagt, så tror jeg det er vigtigt, at støtte holdet når vi spiller kamp. Derfor kan man godt lufte både herinde og efter sæsonen (med banner etc) hvis man er utilfreds med ledelse eller træner. Faktisk mener jeg også man sagtens kan kritisere spillere til tider, så længe det er på en salig måde!!

Det giver os intet, at blive væk eller stoppe med at støtte holdet og det giver slet intet, at skrige "Thorup ud" hvis ikke der er noget salig grundlag.. Det mangler ofte herinde synes jeg. Så jeg er egentlig enig med det meste du skriver Steffen

Låst