Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Steffen am »

Vijen skrev:
29. maj 2017, 18:48
Jeg vil blive overrasket, hvis vi ikke ser en trænerfyring fredag eller i næste uge.

Målsætningen er fejlet og Europa lever kun fordi Brøndby og FCK kom i finalen.

Jeg tænker at en Thomas Christensen kunne være en interessant kandidat til at overtage. Han har international trænererfaring og en masse erfaring som spiller i Spanien. Bl.a. Nogle år som spiller i Barcelona.
Hvis det sker, tror jeg også det sker fredag, mandag eller tirsdag.
Spændende dage, af flere grunde.
Kongeren82 skrev:
29. maj 2017, 18:57
Vijen skrev:
Jeg vil blive overrasket, hvis vi ikke ser en trænerfyring fredag eller i næste uge.

Jeg tænker at en Thomas Christensen kunne være en interessant kandidat til at overtage. Han har international trænererfaring og en masse erfaring som spiller i Spanien. Bl.a. Nogle år som spiller i Barcelona.
Er det ikke Thomas Christiansen du tænker på? Ham der er træner for Apoel Nicosia nu?
https://da.wikipedia.org/wiki/Thomas_Christiansen

Kunne være en spændende herre - kan se at han blev mester med Apoel oghar kontrakt udløb 31/05-17. En herre jeg ikke selv havde tænkt på i alt fald.
Ved du hvilken slags fodbold han praktiserer?
Han er der i hvert fald ikke længere
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/been ... n-i-apoel/

Sander

Indlæg af Sander »

Kære Fcm

Fortsætter I med Thorup vil følgende ske:
Det bliver svært at tiltrække gode spillere
FCK og Brøndby vil øge deres forspring
Fortsat demotiveret trup
Ingen medaljer og ingen Europa
Fortsat tilskuernedgang
Sæsonkort nedgang
Sponsorflugt
Antallet af syngende fans fortsætter med at bliver reduceret

Jeg har bestemt, at jeg ikke kommer på mch før Thorup er væk. Lange bolde og en dårlig træner er ikke min kop te.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sander skrev:
29. maj 2017, 19:35
Kære Fcm

Fortsat demotiveret trup
Fortsat tilskuernedgang
Sæsonkort nedgang
Sponsorflugt

Jeg har bestemt, at jeg ikke kommer på mch før Thorup er væk. Lange bolde og en dårlig træner er ikke min kop te.
Undskyld men baseret på hvad?
VI har fået medaljer og været i Europa med Thorup.
FCM har 4. pænest tilskuere tal i ligaen og bedst dækningsgrad overhovedet.
Vi er det hold i ligaen der har scoret 2. flest mål. Så mål har der i hvert fald været (desværre i begge ender :? )

Ikke fordi jeg vil forsvare sæsonen og heller ikke at vi behøver at være enige.
men bliver nok lidt provokeret når man trækker sådan noget, undskyld, ud af røven.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Vijen skrev:

Jeg tror at kampen på torsdag afgør om Thorup bliver eller ej. Grunden til at jeg tror det er, at jeg ikke kan se CS blive i nuværende stilling hvis Thorup ryger allerede og derfor vil man sikkert gå langt (så vinder vi mod Randers bliver Thorup)

Jeg synes personligt, at man skulle have smidt Thorup på porten allerede i vinter. Jeg har før skrevet, at jeg ikke er tilhænger af Thorups taktiske opsætning, men han mangler altså også alt for meget i form af motivation. Derudover kan man jo se hvor mange spiller der ikke bryder sig om ham og direkte har haft en negativ indflydelse under Thorup! Husk nu på, at Thorup faktisk overtog et fungerende hold og at den udvikling nogle spillere har haft var kommet ligegyldigt hvad!

Kunne være sjovt, at se alle forslag til nye trænere herinde. Hvis det bliver tilfældet tror jeg, at det bliver en udenlandsk træner eller David Nielsen. Det var da også helt tydelig i sidste kamp, at han var Thorup taktisk overlegen.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
29. maj 2017, 19:53
Sander skrev:
29. maj 2017, 19:35
Kære Fcm

Fortsat demotiveret trup
Fortsat tilskuernedgang
Sæsonkort nedgang
Sponsorflugt

Undskyld men baseret på hvad?
VI har fået medaljer og været i Europa med Thorup.
FCM har 4. pænest tilskuere tal i ligaen og bedst dækningsgrad overhovedet.
Vi er det hold i ligaen der har scoret 2. flest mål. Så mål har der i hvert fald været (desværre i begge ender :? )

Ikke fordi jeg vil forsvare sæsonen og heller ikke at vi behøver at være enige.
men bliver nok lidt provokeret når man trækker sådan noget, undskyld, ud af røven.
Jeg synes tit Sander er utrolig negativ og mangler argumentation i det han skriver. Jeg mener dog ikke, at vi kan bruge Thorups første halv sæson til noget som helst, altså han overtager et hold som selv de fleste herinde ville kunne få til, at klare sig godt! Derfor synes jeg ikke det argument holder. Tilgengæld må man sige, at det ikke nødvendigvis kun er Thorups skyld, men også i den grad ledelsen.. Jeg mener Thorups taktiske udgangspunkt ikke stemmer overens med vores gamle DNA og heller ikke det spiller materiale vi har (det er dog blevet lidt bedre siden vinter)

Sponsorflugt, tilskuernedgang og FCK/Brøndby forspring er ikke kun pga. Thorup!!!

Demotiverede spillere (50/50 medaljer/Europa) tilgengæld..

Det vi mangler allermest er

-Solid forsvar
-Mindre defensiv taktik

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sahl skrev:
29. maj 2017, 21:32
Vijen skrev:

Jeg tror at kampen på torsdag afgør om Thorup bliver eller ej. Grunden til at jeg tror det er, at jeg ikke kan se CS blive i nuværende stilling hvis Thorup ryger allerede og derfor vil man sikkert gå langt (så vinder vi mod Randers bliver Thorup)

Jeg synes personligt, at man skulle have smidt Thorup på porten allerede i vinter. Jeg har før skrevet, at jeg ikke er tilhænger af Thorups taktiske opsætning, men han mangler altså også alt for meget i form af motivation. Derudover kan man jo se hvor mange spiller der ikke bryder sig om ham og direkte har haft en negativ indflydelse under Thorup! Husk nu på, at Thorup faktisk overtog et fungerende hold og at den udvikling nogle spillere har haft var kommet ligegyldigt hvad!

Kunne være sjovt, at se alle forslag til nye trænere herinde. Hvis det bliver tilfældet tror jeg, at det bliver en udenlandsk træner eller David Nielsen. Det var da også helt tydelig i sidste kamp, at han var Thorup taktisk overlegen.
Nu jeg ikke admin, men den diskussion kan evt. fortsættes i tråden
viewtopic.php?f=1&t=97072&p=140489#p140489
Der kan man også se nogle af de tidligere forslåede.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
29. maj 2017, 21:40
Sahl skrev:
29. maj 2017, 21:32
Vijen skrev:

Nu jeg ikke admin, men den diskussion kan evt. fortsættes i tråden
viewtopic.php?f=1&t=97072&p=140489#p140489
Der kan man også se nogle af de tidligere forslåede.
Det kan du have ret i omkring den sidste del af indlægget.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sahl skrev:
29. maj 2017, 21:39

-Solid forsvar
-Mindre defensiv taktik
:shock: :shock:

Med en målscorer der hedder 67 - 53,
vil jeg næsten sige at vi godt kunne bruge en mere defensiv udgangspunkt

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Forsvar vinder mesterskaber - angreb sælger billetter. For nu at nævne et gammelt mundheld på tværs af en masse holdidrætter.
At sige vi spiller for defensivt er galninge snak i min bog. Det er så langt ude at jeg synes du bør underbygge hvorfor du mener vi spiller defensivt??
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Randers er næste hold der kommer til Herning med et kæmpe momentum.... vi har det modsatte.... og har allerede tabt 2 "finaler" på hjemmebanen (BIF og Lyngby) Derudover har vi en træner der konstant nedjusterer sæsonens ambitioner.... vi skal være svineheldige hvis Europa-missionen skal lykkes....

Synes vi har en elendig bredde, for ikke at sige ingen.... Forsvar er en katastrofe og angrebet har også vist sig at være enormt dårligt (ja, vi har Poul, men ellers intet andet der fungerer). det er altså JT der skal banke i bordet hvis spillermateriale ikke hænger sammen... det har han dog ikke vist at være mand for, så det må altså falde tilbage på ham.... og selvfølgelig Steinlein.... enhver kan sige sig selv at man ikke ustraffet sælger Sviat, Pusic, Duncan, Sisto stort set samtidigt...
Senest rettet af HKP 29. maj 2017, 22:10, rettet i alt 1 gang.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
29. maj 2017, 21:48
Sahl skrev:

-Solid forsvar
-Mindre defensiv taktik

Det er netop den defensive udgangspunkt der ofte gør, at vi står alt for lavt og bliver nervøse i pres (det er hvad jeg har observeret) Hvis man har bolden længere fremme på banden og spiller aggressivt, så kommer vi ikke til at stå passivt tilbage.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Sahl. Jeg tror desværre ikke JT er i farezonen uanset resultatet af kampen mod Randers. Dertil har man opbakket ham for meget med retorikken omkring at han har bestået alle de parametre som man bedømmer ham på internt. Det er såmænd fair nok. Jeg synes det fedt at man tør stole på sine data og lader hånt om resten. Tror på det arbejde man laver. Nu har jeg ikke alle de data til rådighed og kan kun bedømme ud fra hvad jeg har set i hans trænervirke her i FCM. Jeg er mildest talt ikke imponeret over noget som helst
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
29. maj 2017, 21:48
Sahl skrev:

-Solid forsvar
-Mindre defensiv taktik

Det er netop den defensive udgangspunkt der ofte gør, at vi står alt for lavt og bliver nervøse i pres (det er hvad jeg har observeret) Hvis man har bolden længere fremme på banden og spiller aggressivt, så kommer vi ikke til at stå passivt tilbage.

Uddyber lige lidt mere for mousebreaker's skyld

Vi kan jo nævne en hel del hold der har en suplim defensiv, men ikke nødvendigvis trækker sig langt tilbage og spiller med en ankermand! Hvis modstanderen er under pres eller ikke har bolden, så score de altså ikke mål. Du må ikke misforstå, at jeg ønsker "en dårlig defensiv" jeg ønsker et taktisk skifte i spilformen, så vi ikke kommer til at stå helt tilbage og spille nervøs bold hvor vores forsvar står op glatis.. Jeg tror det er de færreste der mener, at vi gør klog i at trække os langt tilbage.

Jeg tror desuden man kunne få meget ud af, at smide en lige bag ved Paul fremfor at have ham alene deroppe. Det er ofte for nemt for modstanderen, at skabe et pres mod os hvis de bare har lidt format og ofte betyder den "defensive" udgangspunkt, at vi så kommer til, at stå lavt.

Sahl

Indlæg af Sahl »

mousebreaker skrev:
29. maj 2017, 22:12
@Sahl. Jeg tror desværre ikke JT er i farezonen uanset resultatet af kampen mod Randers. Dertil har man opbakket ham for meget med retorikken omkring at han har bestået alle de parametre som man bedømmer ham på internt. Det er såmænd fair nok. Jeg synes det fedt at man tør stole på sine data og lader hånt om resten. Tror på det arbejde man laver. Nu har jeg ikke alle de data til rådighed og kan kun bedømme ud fra hvad jeg har set i hans trænervirke her i FCM. Jeg er mildest talt ikke imponeret over noget som helst
Jeg tror ikke på, at man kan redde sig ud af et nederlag til Randers! Jeg er helt med på, at hvis vi vinder på Torsdag (hvilket jeg håber på, da vi skal støtte vores spillere) Så bliver han fredet, da målet er "Europa" Det der gør, at Thorup ikke er smidt på porten endnu er nok nærmere.

-Det ville betyde CS også må væk selv (han er medskyldig)
-Det bliver svært, at finde en træner der gider finde sig i de vilkår vi har
-Det er ikke sundt, at skifte system/trænerstil for ofte

Dertil må vi også huske på, at Thorup efter min mening har indkøbt et par spillerede til hans stil og det kan jo være han gør os til skamme i næste sæson hvis han får mulighed for flere spillere der passer i hans kabale (også selvom jeg ikke er tilhænger af hans filosofi)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

HKP skrev:
29. maj 2017, 22:06
Synes vi har en elendig bredde, for ikke at sige ingen.... Forsvar er en katastrofe og angrebet har også vist sig at være enormt dårligt (ja, vi har Poul, men ellers intet andet der fungerer). det er altså JT der skal banke i bordet hvis spillermateriale ikke hænger sammen... det har han dog ikke vist at være mand for, så det må altså falde tilbage på ham.... og selvfølgelig Steinlein.... enhver kan sige sig selv at man ikke ustraffet sælger Sviat, Pusic, Duncan, Sisto stort set samtidigt...
Mod Lyngby kampen havde vi 2+1 skade og 3 karantæner,
så er det naturligt nok bredden bliver lidt decimeret.
Den skulle gerne være bedre mod Randers.

Det andet kan du have ret i.
Min forvirring går også på at man ikke har kommunikeret ambitioner i forhold til at skære 30 % i budgettet.

Sahl skrev:
29. maj 2017, 22:08
Så ser vi i hvert fald fodbold forskelligt.

Det jeg ser er at vi egentlig har stået nogenlunde når vi står organiseret, men er utrolig sårbare på omstillinger og ofte er usikker i den fase.
Også grunden til at vi kommer til at se yderligere svækket ud, når forsvaret ikke er helt skarpe på speeden.

Omvendt er vores backs ofte tættere eller i deres felt, end i vores egen. Det er jo lige før vi kun spiller med 2 back kæde, da vores backs ligger så højt.

Låst