AC Horsens - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Acebone »

pedersen7500 skrev:Det var godt nok dejligt med en 2-0 sejr på et lidt specielt CASA Forum Arena Horsens, der var desværre kun én eneste måltavle som var meget svær at se ..
Ja, hvad fanden skete der for dét? Mystisk indretning, til gengæld var der god udsigt over banen fra tribunen.

Plusser i min bog til Thyge, Sviatchenko, Ipsa, Priske og Sivebæk. Fandeme dejligt at se sidstnævnte på sin rigtige plads, hvor han er bedst. Priske som back + Siv som fløj = giftig højreside. Frank virkede lidt stivbenet i dag, men han fighter sig så alligevel til den bold, Thyge lige ville trylle med til 2-0. Et drømmemål.

Det var bare dejligt at mærke den rendyrkede glæde ved scoringerne. Thyge har jo hjertet på rette sted og søgte lynhurtigt og meget målrettet fansene efter sine scoringer. Desuden var der rigtig god stemning i vores afsnit.

Nu må Esbjerg gerne lige tage røven på Brøndby, så bliver det en ekstra god weekend.

Brugeravatar
Ikastbo

Re: AC Horsens - FC Midtjylland kontrølør vs fans

Indlæg af Ikastbo »

lige en bemærkning til kampen i dag, efter kampen da vi er på vej ud fra stadionen, kommer der ca 2-3 kontroløre og nærmest "overfalder" en fra UBM ... aner ikke hvad han havde gjordt, men måske havde de "noget" på ham, men måden de håndterede det på var pinligt ( ud fra havd jeg så) ikke nåde at sige til at kontroløre ofte er i et dårligt lys, de kontrolørene burde have et kursus i konflikt håndtering.... :shock:
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ikastbo skrev:lige en bemærkning til kampen i dag, efter kampen da vi er på vej ud fra stadionen, kommer der ca 2-3 kontroløre og nærmest "overfalder" en fra UBM ... aner ikke hvad han havde gjordt, men måske havde de "noget" på ham, men måden de håndterede det på var pinligt ( ud fra havd jeg så) ikke nåde at sige til at kontroløre ofte er i et dårligt lys, de kontrolørene burde have et kursus i konflikt håndtering.... :shock:
De kedede sig vel, når der intet skete under kampen, men det er blot endnu et kapitel i den efterhånden tykke bog om pinlige episoder for Aros-vagterne...

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Ikastbo skrev:lige en bemærkning til kampen i dag, efter kampen da vi er på vej ud fra stadionen, kommer der ca 2-3 kontroløre og nærmest "overfalder" en fra UBM ... aner ikke hvad han havde gjordt, men måske havde de "noget" på ham, men måden de håndterede det på var pinligt ( ud fra havd jeg så) ikke nåde at sige til at kontroløre ofte er i et dårligt lys, de kontrolørene burde have et kursus i konflikt håndtering.... :shock:
Jeg gik lige forbi det, da det skete. Jeg kunne dog ikke se, hvem de hev fat i. Det virkede helt unødvendigt, at der skulle ske noget; stemningen var opløftet. UBM kom syngende stille og roligt med "Forza Midtjylland" så vidt, jeg husker.

Jeg ved ikke, om der er overvågning eller sådan noget, men jeg tænker, om de måske prøvede at fange en gut med fyrværkeri på sig? :|

Tosset var det i hvert fald.

974

Indlæg af 974 »

pedersen7500 skrev:Det var godt nok dejligt med en 2-0 sejr på et lidt specielt CASA Forum Arena Horsens, der var desværre kun én eneste måltavle som var meget svær at se ..
Havde I da svært ved at f'ølge med i stillingen :-)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Acebone skrev:Jeg gik lige forbi det, da det skete. Jeg kunne dog ikke se, hvem de hev fat i. Det virkede helt unødvendigt, at der skulle ske noget; stemningen var opløftet. UBM kom syngende stille og roligt med "Forza Midtjylland" så vidt, jeg husker.

Jeg ved ikke, om der er overvågning eller sådan noget, men jeg tænker, om de måske prøvede at fange en gut med fyrværkeri på sig? :|
Gutten de hev ind først ville de blot "snakke med" - at man skal bruge 4-5 vagter, for at hive ham til side til en snak, virker dog ganske uforståeligt.
Herefter blev 2 andre gutter hevet til side og tildelt bøder for det rene ingenting - endnu mere uforståeligt.

Det virkede som om, politiet og vagterne havde behov for at hævde sig selv. Trist syn, men nogle skal vel spytte i kassen, så panserne kan få deres daglige kage.

Overhørt på Ikast Stadion i går:
X: "Skal du ikke ind her i pausen, der er kaffe og kage?"
Y (som er politi-elev): "Nej tak, jeg var på arbejde i går, der fik jeg vist rigeligt!"

Ovenstående samtale er 100 % korrekt gengivet...

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

974 skrev:Havde I da svært ved at f'ølge med i stillingen :-)
Haha, nej, men et ur er nu altid godt at have, så man kan tælle sekunderne til sidste dommerfløjt. :)
Gutten de hev ind først ville de blot "snakke med" - at man skal bruge 4-5 vagter, for at hive ham til side til en snak, virker dog ganske uforståeligt.
Herefter blev 2 andre gutter hevet til side og tildelt bøder for det rene ingenting - endnu mere uforståeligt.

Det virkede som om, politiet og vagterne havde behov for at hævde sig selv. Trist syn, men nogle skal vel spytte i kassen, så panserne kan få deres daglige kage.
I så fald var det virkelig skidt håndteret af vagterne/politiet. Der var da overhovedet ikke optræk til ballede på noget tidspunkt, før de kom. Men tror du ikke, det har haft noget med fyrværkeriet at gøre? Det var harmløst, men i deres bog er det jo lige meget, og det ville have givet dem en god undskyldning for at hævde sig selv. Det ironiske var så, da jeg på vej hjem i radioavisen kunne høre et indslag om en betjent, der fortalte om, hvordan dialog med fodboldfans var bedre end de hårdhændede metoder.

On a completely different note: Jeg stemmer for, at 31. oktober fremover hedder "Thyges dag".

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Acebone skrev:
I så fald var det virkelig skidt håndteret af vagterne/politiet. Der var da overhovedet ikke optræk til ballede på noget tidspunkt, før de kom. Men tror du ikke, det har haft noget med fyrværkeriet at gøre? Det var harmløst, men i deres bog er det jo lige meget, og det ville have givet dem en god undskyldning for at hævde sig selv. Det ironiske var så, da jeg på vej hjem i radioavisen kunne høre et indslag om en betjent, der fortalte om, hvordan dialog med fodboldfans var bedre end de hårdhændede metoder.

selvom der var tale om noget fyrværkeri, eller lig. var det en fuldstændigt uacceptabel måde at håndtere "problemet" på, jeg ville ment have været "tændt" af, hvis en af mine kammerater var blevet overfuset på den måde... pinligt pinligt

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Ikastbo skrev:selvom der var tale om noget fyrværkeri, eller lig. var det en fuldstændigt uacceptabel måde at håndtere "problemet" på, jeg ville ment have været "tændt" af, hvis en af mine kammerater var blevet overfuset på den måde... pinligt pinligt
Enig, enig. Men jeg prøver at forstå baggrunden, da den stadig virker rimelig uklar for mig.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Acebone skrev:
Ikastbo skrev:selvom der var tale om noget fyrværkeri, eller lig. var det en fuldstændigt uacceptabel måde at håndtere "problemet" på, jeg ville ment have været "tændt" af, hvis en af mine kammerater var blevet overfuset på den måde... pinligt pinligt
Enig, enig. Men jeg prøver at forstå baggrunden, da den stadig virker rimelig uklar for mig.
tror nu også vi er enige.... men baggrunden får vi nok aldrig klarhed over. :shock:

Brugeravatar
HKP

Dejlig sejr

Indlæg af HKP »

Rigtig smuk sejr idag!

Har personligt boykottet de seneste kampe, men idag valgte jeg at springe over min egen skygge og tage til Horsens. Og det blev belønnet!! Var ikke nogen voldsom god kamp, men vi kontrollerede fint og Thyges kasse var jo en lækkerbisken :shock:

Store præstationer fra:
Thyge, Tjevtjenko (Én af de to er MOM synes jeg), Ipsa, Priske, Siv

Mellem;
Sly, Julle, Lössl, Izunna

Ringe:
Frank, han er ikke gode venner med bolden for tiden og Danny, han er da en fornærmelse i ALT hvad han laver!!Jeg fatter ikke, at han ikke bliver flået ud senest efter 45 min...

Men alt i alt - dejlig dag i Horsens og tre yderst vigtige points!

Brugeravatar
Acebone

Re: Dejlig sejr

Indlæg af Acebone »

HKP skrev:Store præstationer fra:
Thyge, Tjevtjenko (Én af de to er MOM synes jeg), Ipsa, Priske, Siv
Hehe, så kan vi da vist ikke blive mere enige. Samme rækkefølge og alt muligt. :lol:

Men skal vi fordanske Eriks ukrainske efternavn må det vel blive "Sviatjenko"; jeg vælger nu at bruge det, der står på hans trøje.
HKP skrev:Danny, han er da en fornærmelse i ALT hvad han laver!!Jeg fatter ikke, at han ikke bliver flået ud senest efter 45 min...
Danny har trods alt haft nogle fornuftige momenter i denne sæson, blandt andet indhoppene i Haderslev og Herfølge. Derfor håbede Kuhn måske, at der ville komme en Danny-kasse i dag (han har jo et godt spark), men hele kampen fik han trods alt ikke.

Danny er jo langt overgået af Borring i modløshed/manglende form for tiden, så jeg vælger til gengæld at se det som forfriskende, at Borring får 90 på bænken. Det har tydeligvis hjulpet på Ilsø, så fortsæt endelig den linje, Kuhn.

En mand der banker alvorligt på til højrefløjen er IMO Sivebæk. Ikke mere back-pjat, fløjen er hans rette element. Man kan også mærke, at det er det han vil, og han fik sat gang i tribunen flere gange med sine raids.
HKP skrev:Men alt i alt - dejlig dag i Horsens og tre yderst vigtige points!
Jeps, dejlig dag på stadion. Det ærgrer mig lidt, at jeg ikke kan finde en live-optagelse af målet. Det er altid lidt sjovere at høre kommentatorerne, når de bliver overraskede, end når de ved, at drømmemålet kommer.

Noe

Re: Dejlig sejr

Indlæg af Noe »

Billede

Er der nogen som var til stede på på stadion som ved, hvad markeringen handlede om? (Hvorfor) Er det vigtigt for Thyge at understrege at han er anfører?

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Tror bare det var normal pleasing. Det var vel for at understrege at han er stolt over at bære bindet. Håber det betyder at han er loyal og bliver. :-)

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jacob skrev:Tror bare det var normal pleasing. Det var vel for at understrege at han er stolt over at bære bindet. Håber det betyder at han er loyal og bliver. :-)
Hvor er den "enig"-knap? ;)

Forlæng, Thyge. Du har det jo godt her!

Besvar