Panik i OB: Brink, Olsen og Jensen fyret!

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen

Panik i OB: Brink, Olsen og Jensen fyret!

Indlæg af Ravnen »

fra: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 410148.ece
OB fyrer træner Lars Olsen og sportsdirektør Kim Brink.

Adm. direktør Thomas Christensen overtager de sportslige direktøropgaver, mens Uffe Pedersen bliver midlertidig cheftræner og Henrik Clausen bliver assistent, mens parterne i de kommende dage drøfter, om Viggo Jensen fortsætter i en rolle som chefscout.

- OB har gennemgået en positiv udvikling gennem de seneste ti år. Den udvikling har Kim Brink været en meget stor del af, og i de seneste tre år har Lars Olsen og Viggo Jensen ligeledes medvirket til at løfte de sportslige resultater til et meget højt niveau. Med den hastighed, vi har udviklet os, er det naturligt, at der kommer et punkt, hvor tingene går lidt i stå, og hvor man derfor må forsøge at se tingene med nye øjne. Og ud fra en samlet vurdering af udviklingen og de sportslige resultater i 2010 har vi valgt at sammensætte en ny sportslig ledelse, og det er årsagen til, at Kim Brink , Lars Olsen og Viggo Jensen er fritstillet, siger bestyrelsesformand Niels Thorborg.
Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... z0zUaQTFTd
Meget meget overraskende. Personligt synes jeg da Kim Brink har været manden bag OB som sølvhold de seneste to sæsoner. Han har hevet en masse gode transfers ud af ærmet. De har fået en lidt jævn start på ligaen men intet katastrofalt. Tillige er de med i Europa League. Hvor dårligt er det lige?

Det er utroligt at de ikke har opsparet mere kredit efter to fantastiske sæsoner, og kvalifikation til EL. Man nulstiller jo komplet det sportslige, tænk hvis vi havde fyret sportsdirektøren hver gang det gik mindre godt? Det der gør os gode, er da at vi har en kontinuerlig ledelse selvom vi har skiftet trænere undervejs.

Men kan da kun glæde mig over denne dumhed, for det trekløver har været fremragende, og nu starter de helt forfra.

JakobJensen

Re: Panik i OB: Brink, Olsen og Jensen fyret!

Indlæg af JakobJensen »

Fyringen af Olsen og Jensen er fornuftigt. Vi har spilmæssigt ikke udviklet os en daddel de seneste to år, vi er nærmere udviklet os negativt. Vi spiller på ingen måde som et tophold burde (og 2 sølv-medaljer berettiger). I 2010 har vi præsteret et point snit på 1,39 hvilket er lavere end da Kent Nielsen blev fyret i Brøndby og Bech blev fyret i OB. Vi var hammerende heldige med at komme i EL til trods for den "overkommelige" lodtrækning. Generelt har det bare været langt fra godt nok. Jeg kan dog ikke forstå Brinks afsked og ej heller pt. forsvare den. Den vil skabe større afstand mellem fans og klub, da han bl.a. stod for en åben linje.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har godt nok svært ved at se det fornuftige i det. At vinde sølv to gange, betyder jo ikke at træerne vokser ind i himlen. Det kan vi her på heden jo tale med om!
Det er sjovt som spillestilen altid skal udvikles når man har succes, det man har er ikke godt nok mere, selvom det er dét som har skabt succesen. Der er bare sjældent set at et fodboldhold er god til alt, man må finde sin metier.

Vi havde den samme dialog her, hvor Erik Rasmussen hele tiden nærmest måtte undskylde for at vi var elendige på udebane, og forsvars spillet led under den heftige offensiv. I stedet for at glæde sig over at det vi kunne - at det kunne vi virkelig - så blev det til navlepilleri over det vi ikke kunne. På trods af to sølvmedaljer, hvilket jeg husker irriterede Erik grænseløst.

I mine øjne er Kim Brink årsagen til OBs optur de seneste år. Det virker direkte sind sygt at fyre ham. Ligeså tåbeligt som hvis vi fyrede Ørgaard. Der er langt mellem de gode sportsdirektører, og det er en god sportsdirektør som gør forskellen i dansk fodbold.

Det ligner ren panik i OB. Men som konkurrent er det da herligt at se på, og jeg føler mig ret sikker på at OBs gyldne år er ovre for denne gang.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det lyder som om, at visse kræfter i OB, er sure over at det ikke blev til guld sidste sæson.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 410213.ece

Det er de her opskruede forventninger, det var det samme Erik Rasmussen led af her, hvor folk ved den anden sølvmedalje nærmest var skuffede.
Det hele var bare ikke godt nok året efter den første sølvmedalje.
Senest rettet af Ravnen 14. sep 2010, 12:52, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Fyringen af LO er måske ikke helt overraskende - allerede ved sidste forlængelse med LO tøvede OB meget længe, så det var tydeligt at man ikke var helt sikker på, at han var manden. De svage præstationer over en længere periode, har naturligvis gjort at man har genovervejet om han er den rette, og mon ikke skuffelsen over de tabte guldmedaljer i foråret spiller en stor rolle i fyringen. At Viggo så ryger med, er vel naturligt nok.

Det der gør dette ekstremt, er fyringen af Brink. Dermed har de fjernet hele den sportslige ledelse, og det er en klar indikation på at man heller ikke tror på den strategi, der er lagt. Spørgsmålte er, om Brink har sat sin stilling ind på at beholde LO?

Ambitionerne er store på Fyn må man sige, men jeg tror det her er et selvmål.

Spørgsmålet er, hvornår AaB gør det samme - for der er Lynges skæbne sandsynligvis meget tæt koblet sammen med Pehrssons.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Haha, hvordan dælen kan OB fans bringe Allan Kuhn ind i det. Det er da komplet urealistisk :D

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1410249.ece

Jeg håber ikke det bliver Erik Rasmussen, det gør ondt at se ham være træner for en konkurrent.
Wieghorst er da en mulighed, selvom jeg tror han lurer på Brøndby.

Men det helt afgørende er hvem der skal være sportsdirektør, alle emner må blegne mod en kapacitet som Kim Brink.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Ha Erik kan sgu ryge og rejse for all I care. For ham tæller den gyldne mammon mere end andet så ham har jeg ikke noget imod er hos en konkurrent. Ove P. er jo også hos EfB. Det gør heller ikke ondt, det er spillets regler...

I øvrigt kunne jeg sagtens forestille mig at Erik kunne være et ganske interessant emne for OB, især med det hold OB har koblet med hans spillestil. Men som jeg sagde til agf's fans, så bliver de jo næppe mestre med Erik. De kan sagtens blive nummer to.

@ Kent.
Jeg tror du har ret i at Kim Brink meget vel kan have sat sin stilling ind på at beholde Lars Olsen.... Gad vide om AaB gør det samme ved Lynge, jeg tror det dog ikke.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

I bund og grund ret vildt og tror ikke ret mange hvis nogen havde troet brink ville ryge med når Olsen ville blive fyret.

Jeg tror også som nogen allerede har nævnt at Brink måske har sat hans job lidt på spil ved at forsvare Olsen. Men kan jo også bare være at de i OB har en ide, som de tror på kan bringe dem det sidste stykke vej til guldet, hvori de mener Olsen jensen og brink har gjort deres og der skal nyt blod/nye øjne til. kan også være de ændrer konceptet lidt og det fremover bliver en manager i stedet for sports direktør og træner. Men spændene bliver det da at følge og se hvad det hele ender med.

Ang. AaB, tror jeg simpelthen ikke de tør lave en så grundig udrensning som den OB laver, men kan jo være at OB viser vegen og også AaB ender med at ændre drastisk på tingene.

JakobJensen

Indlæg af JakobJensen »

Jeg har ingen forklaring af hvorfor Brink røg med i svinget, og har svært ved at forstå det. Men lige for at kommentere på nogle ting i tråden, så har det længe forlydt at det ikke var med Brinks gode vilje at man forlængede med LO. Denne udlægning af sagen kan dog være fuldstændig forkert og i kan have ret i, at han ikke ønskede en fyring. Jeg tror bare der ligger noget andet bag, som jeg ikke lige kan forklare.

På AaBs forum kan jeg læse at flere mener at vide, at Brink har smidt tårnhøje løninger afsted, som nærmest lyder til at være højere end hvad nogen Københavner klubber betaler. Dette er bestemt ikke noget jeg kan nikke genkendende til. Det er ikke unormalt at når man henter en NY transferfri spiller, så får spilleren et sign-on fee beløb, hvorimod ved en kontraktforlængelse får en spiller ikke nødvendigvis dette beløb. Indregner man sign-on fee, så kan det da godt være at "lønningerne" er høje. Men Kim har normalt altid holdt sig til udpræget grad af præstations-kontrakter. Han er ikke kendt for at smide om sig med penge, hvordan ved indkøb eller lønninger. Derfor synes jeg heller ikke økonomi forklaringen kan passe. Specielt ikke taget i betragtning at større aftaler og handler skal ske med bestyrelsen godkendelse.

Myteri, forandring, ja - der er mange muligheder. En ting er dog sikkert, og det er Brinks afsked gør koncernen mere lukket. Brink var som direktør end stor støtte for de aktive fans. Det er ikke at udelukke, at hans anderledes tilgang til tilskuere og deres betydning for fodbold, kan have haft indflydelse når man alligevel skulle rense ud. Flere andre i administrationen har ikke samme syn på fans - de har et klart mere forretningsorienteret syn - desværre. Men alt dette er selvfølgelig kun spekulation, og nu må vi så se hvordan den sportligeledelses kabale bliver løst.

P.s. Getafe kampen er en gratis kamp for truppen og Uffe Pedersen. Vi taber normalt altid til spanske hold, må undvære Ander Møller, Esben Ruud, Djemba-Djemba, Johan Absalonsen som minimum. De skal bare ned og vise at de gider kæmpe - og gør det til sidste fløjt.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

For mig er det helt indlysende, at Kim Brink ryger af pinden, strategien med at købe forholdvis ældre spillere til høj løn, for at vinde mesterskaber og europa indtægter fra CL, har slået fejl. Tilskuereindtægterne er ikke prangende knap 6000 sidste gang mod FCN en søndag, man har forsøgt på alle måder at få tilskuere til kampene det har slået fejl.

Jeg holdte allerede på i foråret, at OB vil gå ned her i efteråret, alene af den årsag, at OBs gamle drenge ganske enkelt er over the hill.

OBs mandskab er æld gammel og man får svært ved at lave salg alla Ried, femi, poulsen m.fl. ingen vil købe en snart 32 årig Hans henrik A. til sådanne beløb, og ja H.H. har jo kun skrevet en kort kontrakt, han kan komme ud af transferfri-

Man skrev kontrakt med en 32 årig Andres Johansson fra AAB, han er over the hill, Henrik toft bliver 30 år næste gang.

OB event kom ud med et underskud på 10 mill kr. for sidste år, trods man havde indtægter fra Fall salg og eriksen salg. OB har intet solgt i år og ja hvem kan de sælge ?? Demba Demba røg hjem, Utaka skal scorer flere mål hvis han vil sælges som angriber, Johan Ab. har en kort kontrakt, resten er nogle gamle mænd, der er på vej ned ad bakke.

OB står over for et generationsskifte, og der skal en ny mand med nye visioner på plads, hvor det nok er mere unge spillere med videresalg for øje.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er jo netop fordi OBs mandskab er "gammelt" - rutineret - at pressen hele tiden fremhæver dem som de største udfordrere til FCK. De har haft en større grad af stabilitet gennem kampene, end f.eks. os med alle de unge spillere.

Nu mener Ekstra Bladet så at vide, hvorfor Kim Brink blev fyret. Han er tilsyneladende nærmest dranker, og har "sejlet" rundt til visse kampe og opført sig meget skidt i al offentlighed: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 410879.ece

Spørgsmålet er om de ikke burde have sendt ham til noget professionel hjælp?

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Ravnen skrev:Det er jo netop fordi OBs mandskab er "gammelt" - rutineret - at pressen hele tiden fremhæver dem som de største udfordrere til FCK. De har haft en større grad af stabilitet gennem kampene, end f.eks. os med alle de unge spillere.

Nu mener Ekstra Bladet så at vide, hvorfor Kim Brink blev fyret. Han er tilsyneladende nærmest dranker, og har "sejlet" rundt til visse kampe og opført sig meget skidt i al offentlighed: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 410879.ece

Spørgsmålet er om de ikke burde have sendt ham til noget professionel hjælp?
Det sladder pressen, nej læs du lige den her, der nøjagtig beskriver det jeg har pointeret.

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Flere-aarsa ... B-fyringer

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tja, det er der da ikke meget kød på. Både Lynge og Ørgaard kunne have været fyret flere gange for de samme forseelser. Det er jo handel og vandel.

Kim Brink har så hævet overliggeren ved at hente spillere, som normalt ikke ville søge til Danmark. For at de skulle præstere, har han vel måtte give dem flere rettigheder end de andre spillere. Zidan fik også flere rettigheder her. Når man leverer noget specielt, så gør man sig vel også fortjent til at måtte være lidt speciel?

Men der går også rygter om at økonomien skulle sejle, og at Kim Brink skulle have været medvirkende til økonomisk uansvarlighed, nærmere vil jeg ikke præcisere det, så det på OBs debatforum.

Men noget må der jo være sket, for det er uhyre sjældent at sportsdirektørerne bliver fyret, og særligt de rigtig dygtige.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Ravnen skrev:Tja, det er der da ikke meget kød på. Både Lynge og Ørgaard kunne have været fyret flere gange for de samme forseelser. Det er jo handel og vandel.

Kim Brink har så hævet overliggeren ved at hente spillere, som normalt ikke ville søge til Danmark. For at de skulle præstere, har han vel måtte give dem flere rettigheder end de andre spillere. Zidan fik også flere rettigheder her. Når man leverer noget specielt, så gør man sig vel også fortjent til at måtte være lidt speciel?

Men der går også rygter om at økonomien skulle sejle, og at Kim Brink skulle have været medvirkende til økonomisk uansvarlighed, nærmere vil jeg ikke præcisere det, så det på OBs debatforum.

Men noget må der jo være sket, for det er uhyre sjældent at sportsdirektørerne bliver fyret, og særligt de rigtig dygtige.
Ja der har du ret ørgaard og Lynge burde være fyret for de indkøb og trænere de har ansat, se bare Lynge, der ansætter Bruch Rioch, som fejler, så tager Kuhn over, og får succes, men han er ikke god nok for Lynge, nej så ansætter han en svensker og ligger nu 2 sidst.

Som du kan læse i mit link ovenfor, så er det rygter du taler om, jo selv anført i bold.dk, man behøves ikke at være økonom for at kan se, at den kan gå galt for OB, man sælger i Februar/marts 2009 Fall for 35 mill kr. og får alligevel et underskud på 10 mill kr., i 2010 er salgs indtægterne p.t. 0 kr.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

JakobJensen skrev: P.s. Getafe kampen er en gratis kamp for truppen og Uffe Pedersen. Vi taber normalt altid til spanske hold, må undvære Ander Møller, Esben Ruud, Djemba-Djemba, Johan Absalonsen som minimum. De skal bare ned og vise at de gider kæmpe - og gør det til sidste fløjt.
Hvor mange gange har OB egentlig mødt spanske hold? For jeg kommer til at tænke på Real Madrid 1994, og det gik jo meget godt ;)

Der findes ingen gratis kampe, alt tæller.

Besvar