BW Tifo på standby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Meyhoff

Re: BW Tifo på standby

Indlæg af Meyhoff »

Hekler skrev:Meyhoff

Mon ikke du bare skulle se at få fundet nogle folk som var til at stole på så noget kan komme op at stå???
Hvordan mener du med til at stole på ??
- Jeg ville virkelig gerne kunne bidrage noget mere omkring aktiviteter som eksempelvis TIFO, men også andre ting for at være med til at forbedre fankulturen i midtjylland, og nej det er ikke bare en plat tale fordi jeg føler jeg skal sige det, men fakta.. Dog gør den geografiske afstand at det er svært for mig at være med til at styre en sådan gruppe da jeg ikke selv ville kunne deltage så aktivt..

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Kunne egentlig godt tænke mig at få det op at køre, jeg har nogle forslag til ændringer:

- Den skal have sin egen bestyrelse, som ikke kan over rules udefra.
- Tifo er ikke med i nogen fraktion.
- Alle skal kunne være med, uanset om man er med i en fraktion eller ej.
Vi kommer kun for roulade!

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

RL/UBM skrev:Kunne egentlig godt tænke mig at få det op at køre, jeg har nogle forslag til ændringer:

Helt, helt enig!

En Tifo-Gruppe, som ikke er fra nogen fraktion, ville klart være det bedste. Det er jeg ret sikker på, at der ville fungere rigtig godt. Så er der ingen, der skal indgå under andres regler, men nogle fælles ting, der bliver kørt under.

Micha_el

Indlæg af Micha_el »

MBS/UBM skrev:
RL/UBM skrev:Kunne egentlig godt tænke mig at få det op at køre, jeg har nogle forslag til ændringer:

Helt, helt enig!

En Tifo-Gruppe, som ikke er fra nogen fraktion, ville klart være det bedste. Det er jeg ret sikker på, at der ville fungere rigtig godt. Så er der ingen, der skal indgå under andres regler, men nogle fælles ting, der bliver kørt under.
har et spørsmål hvordan vil du få kr til det

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

Hvordan får man penge til det nu? I BW?

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

MBS/UBM skrev:

Hvordan får man penge til det nu? I BW?
BW kan selvfølgelig ikke give medlemmernes penge til nogle andre uden garantier.
Og for mig klinger det sku noget hult når nogen fra UBM udtaler sig, hver gang der er noget diskuteret strander det jo på at der ikke er personer der vil tage ansvaret.

Capo, ville i lave om på, men ingen ville melde sig og garantere der var folk.
Tifo lavede vi specielle møder for at få jeg med, men ingen dukkede op på det tidspunkt i selv havde valgt.
Flag på stadion, ingen fra UBM ville tage ansvaret for at komme i ordenlig tid og få styr på det, samt samle dem ind efter kampen.

Det er bare 3 helt konkrete eksempler på at i ikke er relevante som samarbejdspartner. Måske skulle i stramme lidt op og vise jeg bare lidt mere troværdige inden i begynder at forklare os andre hvordan tingene skal køres.

Hvis i vil lave tifo, kan i jo melde jer ind i BW og melde jer til at stå for tifo, det er såre simpelt. Alt andet vil jeg betragte som et forsøg på at stjæle ressourcer fra BW.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg er som udgangspunkt enig i, at folk ligeså godt kan melde sig ind i BW.
Under alle omstændigheder skal tifo gruppen være i stand til at tage et ansvar.

At give medlemmernes penge til en fuldstændig autonom gruppe kan jeg ligeså godt udelukke med det samme. Det eneste tidspunkt, jeg ser samme beløb uddeles uden noget ansvar for forbruget, er til konfirmander.

Lund

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Hekler skrev:Hvis i vil lave tifo, kan i jo melde jer ind i BW og melde jer til at stå for tifo, det er såre simpelt. Alt andet vil jeg betragte som et forsøg på at stjæle ressourcer fra BW.
Jeg er nødt til at spørge, for jeg er i tvivl..
Hvis man er medlem af BW og man eksempelvis fyrer et romerlys af på stadion og man får karæntæne, bliver man så smidt ud af bw ?

Det kan jo senere give et problem hvis folk der så har meldt sig ind så ryger ud igen, folk ved jo godt mange fra UBM er for romerlys..

Det handler jo ikke om at stjæle ressourcer fra BW, der kigger du (IMO) lidt snæversynet på tingene, det handler om at der gerne skulle komme TIFOer igen for at sikre vores drenge på banen en bedst mulig opbakning, så kan det være ligemeget om det er BW eller UBM folk eller hr. og fru Jensen og deres børn der har lavet det..

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Bare en tanke... hvorfor kan man ikke bare bruge nogle af de flotte bannere der gennem tiden har fyldt Nodea??? ja det er genbrug, men det er vel bedere end ingen tifo... man smider vel ikke et kæmpe banner ud der fylder det halve af Nodea efter det har været brugt en gang eller??? siger ikke det skal bruges "gamle" banner til tifo hver gang, men indtil det kommer op at køre igen.. Det er da mange store kampe tilbage i foråret,hvor det vil klæde Nodea at være klædt i en FCM banner eller hva nu der evt findes på lageret... eller eksistere de gamle bannere ikke mere???
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Meyhoff skrev: Jeg er nødt til at spørge, for jeg er i tvivl..
Hvis man er medlem af BW og man eksempelvis fyrer et romerlys af på stadion og man får karæntæne, bliver man så smidt ud af bw ?

Det kan jo senere give et problem hvis folk der så har meldt sig ind så ryger ud igen, folk ved jo godt mange fra UBM er for romerlys..
Igen igen så kan du jo spørge dig selv, og du seriøst vil have folk skal tage dig alvorligt, når det der afholder dig fra at gøre noget er at du vil bruge romerlys???

Så længe dine prioriteter er sådan, kan du vel ikke klandre folk for at prioritere alt andet du siger fra???
/Hekler

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Hekler skrev:

Igen igen så kan du jo spørge dig selv, og du seriøst vil have folk skal tage dig alvorligt, når det der afholder dig fra at gøre noget er at du vil bruge romerlys???

Så længe dine prioriteter er sådan, kan du vel ikke klandre folk for at prioritere alt andet du siger fra???
Jeg tror aldrig jeg har skrevet jeg vil bruge romerlys ?? :roll:
Jeg spurgte om noget fordi jeg var i tvivl, kan du ikke svare er der jo ingen grund til du svarer på mit spørgsmål?
Og JA jeg tror at folk tager mig seriøst eftersom jeg prøver at holde et højt debatniveau, med spørgsmål og muligheder..

Jeg har som sagt ikke nævnt at jeg vil bruge romerlys, men om folk fordi jeg stiller et spørgsmål prioterer andet jeg siger fra er deres sag..
Jeg prøver at komme med hjælp for at få TIFO-delen op og køre igen da jeg rent faktisk ser den som en væsentlig del i opbakningen til fcm..

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Meyhoff skrev:
Hekler skrev:

Jeg tror aldrig jeg har skrevet jeg vil bruge romerlys ?? :roll:
Jeg spurgte om noget fordi jeg var i tvivl, kan du ikke svare er der jo ingen grund til du svarer på mit spørgsmål?
Og JA jeg tror at folk tager mig seriøst eftersom jeg prøver at holde et højt debatniveau, med spørgsmål og muligheder..

Jeg har som sagt ikke nævnt at jeg vil bruge romerlys, men om folk fordi jeg stiller et spørgsmål prioterer andet jeg siger fra er deres sag..
Jeg prøver at komme med hjælp for at få TIFO-delen op og køre igen da jeg rent faktisk ser den som en væsentlig del i opbakningen til fcm..
Jeg siger ikke du vil bruge romerlys, jeg siger at du selv skriver det er grunden til at det ikke kan lade sig gøre at lave noget i BW regi, og det er det jeg finder usædvanligt prioriteret.
/Hekler

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Hekler skrev:
Hekler skrev:Igen igen så kan du jo spørge dig selv, og du seriøst vil have folk skal tage dig alvorligt, når det der afholder dig fra at gøre noget er at du vil bruge romerlys???

Jeg siger ikke du vil bruge romerlys, jeg siger at du selv skriver det er grunden til at det ikke kan lade sig gøre at lave noget i BW regi, og det er det jeg finder usædvanligt prioriteret.
Du hentyder meget kraftigt til det..

Jeg spørger om det er sådan, jeg sagde ikke det var grunden..

Men nok om det, det er vel ikke det det handler om, men det handler om at få tifo op at stå igen.. Hvilket i (Hekler og Lund) ikke virker ret interesseret i, medmindre der kan sættes BW på det hele så man i den officielle fanklub kan tage æren for disse.. Jeg synes det er ærgerligt i ikke er mere åbne overfor hvordan man kunne få den visuelle opbakning på stadion forbedret igen, men det er tydeligvis ikke så højt prioriteret..

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Ikastbo skrev:Bare en tanke... hvorfor kan man ikke bare bruge nogle af de flotte bannere der gennem tiden har fyldt Nodea??? ja det er genbrug, men det er vel bedere end ingen tifo... man smider vel ikke et kæmpe banner ud der fylder det halve af Nodea efter det har været brugt en gang eller??? siger ikke det skal bruges "gamle" banner til tifo hver gang, men indtil det kommer op at køre igen.. Det er da mange store kampe tilbage i foråret,hvor det vil klæde Nodea at være klædt i en FCM banner eller hva nu der evt findes på lageret... eller eksistere de gamle bannere ikke mere???
Nej desværre.

Den gamle TIFO gruppe, som Michael, Sild, Bager og undertegnede overtog fra, lavede nogle rigtig flotte bannere, men de blev behandlet utroligt ringe. Efter de havde været i brug, blev de smidt på grusset nede ved banen eller på tribunen. Og det bliver de bare ikke kønnere af. Derefter (har jeg et indtryk af) blev de smidt på gulvet i en stor bunke i vores rum under Nordea, hvorefter de selvfølgelig modtog en masse fugt, hvilket der heller ikke gør dem pænere. Nøjagtig det samme gør sig gældene for næsten samtlige flag der har været produceret. Jeg tror vi gemte et enkelt banner eller to.

Alt dette gør at os der overtog, og som IKKE havde arbejdet med det før, skulle starte fra absolut nulpunkt + bruge 2 lørdage i starten bare på oprydning.

Sidste år meldte Sild og Bager sig ud af TIFO, så kun Michael og jeg stod med det hele. Nu har jeg også meldt mig ud, med virkning fra sommer pga. travlhed med egen trænergerning, badminton og familieforøgelse. Jeg ved ærlig talt ikke hvad Michael har tænkt sig, nu når han også er kommet i bestyrelsen, men alt andet lige mangler der hjælp.

Alle der har mulighed for det og har lyst til det bør melde sig til Michael og give en hånd med. Der er seriøst brug for det.

Inden jeg slutter vil jeg gerne understrege at de foregående TIFO grupper efter min mening har gjort et fantastisk stykke kreativt arbejde, og nu håber jeg bare at der er en god flok ligeså kreative hoveder der melder sig. :)

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Meyhoff skrev:
Hekler skrev:
Hekler skrev:Igen igen så kan du jo spørge dig selv, og du seriøst vil have folk skal tage dig alvorligt, når det der afholder dig fra at gøre noget er at du vil bruge romerlys???

Du hentyder meget kraftigt til det..

Jeg spørger om det er sådan, jeg sagde ikke det var grunden..

Men nok om det, det er vel ikke det det handler om, men det handler om at få tifo op at stå igen.. Hvilket i (Hekler og Lund) ikke virker ret interesseret i, medmindre der kan sættes BW på det hele så man i den officielle fanklub kan tage æren for disse.. Jeg synes det er ærgerligt i ikke er mere åbne overfor hvordan man kunne få den visuelle opbakning på stadion forbedret igen, men det er tydeligvis ikke så højt prioriteret..
I stedet for at sidde og gale op på forum synes jeg du skulle gøre noget i stedet.
Hvis du mener det er så fremragende med mulighed, så kan jeg ikke forstå du reagere på det. Jeg kan da sagtens komme med et gæt, og det hænger tæt sammen med den fremragende karakteristik som Peter Ross gav af UBM. Du ved jo godt selv at der ikke findes 3 der ville bakke dig op mere end en gang hvis du satte noget i søen.
Det bliver den samme omgang ansvarsforflygtigelse som det plejer, og historien om at det er alle andres skyld.
/Hekler

Besvar