Ondt i økonomien..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

Re: Ondt i økonomien..

Indlæg af Hausser »

nielsen skrev: Hausser du har fuldstændig misforstået hvad bw er, det er en fanklub som støtter sit hold (FCM) i medgang og modgang, vi er ikke en forening der skal sparke på nogen som ligger ned (hvilket jo som bekendt aldrig giver en positiv effekt), eller skal forsøge at drive fcm som virksomhed, er man utilfreds med hvordan fcm driver deres virksomhed, er der kun en måde at skabe sig inflydelse på, det er at købe aktier og møde op til den årlige generalforsamling.

Her er BW's formål, sakset fra hjemmesiden, hvis du ikke er enig i dem, jamen så er det da ikke en forening du behøver at bruge din kostbare tid på !

FORMÅL
I vedtægterne står der; Black Wolves formål er, at give fodboldklubben FC Midtjylland (FCM) den størst mulige opbakning ved at skabe fest og stemning til FCM's kampe. Black Wolves formål er, at skabe et socialt samværsmiljø for medlemmerne, med FCM som omdrejningspunkt.

Hvad det i praksis betyder er, at vi har 2 kerneområder som vi koncentrerer os om:
1.At informere medlemmerne så de ved hvad der sker i og omkring klubben, primært gennem vores fabelagtige medlemsblad Ulvehylet, men også gennem denne hjemmeside black-wolves.com.
2.At støtte holdet på banen uanset hvor det måtte være, altså arrangere busture til kampene, skabe stemning på lægterne og vise vores tilhørsforhold generelt.

BW er en forening hvis hele eksistensgrundlag er FCM. Så ligesom klubben, så er BW direkte truet på livet lige for tiden, at tro andet er illusorisk. Det er BWs bestyrelses pligt at gøre alt i deres magt for at redde foreningen fra udryddelse og det gøres bedst ved at støtte de initiativer som bedst tilgodeser FCMs interesser. Hvis det så betyder at man kommer på kollisionskurs med klubbens ledelse, så må det nødvendigvis være sådan, det er klubben FCM vi er her for og den vi er fan af, ikke nogle direktører eller en bestyrelsesformand.

Jeg vil hvad der er bedst for FCM og det er jeg meget sikker på BW også vil. Jeg mener der skal placeres et ansvar og drages en konsekvens af den her deroute, som 100% sikkert kunne være undgået. Hvis jeg kunne forudsige det her, så burde FCM altså også være i stand til det her. Lige nu er de ansvarlige ved at tørre aben af i spillerne, administrationen og flere trænere og det er dem der betaler prisen for deres fadæser. I min optik kunne intet være mere forkert. Jeg er ikke tillid til at de folk som har styret FCM hen til kanten af afgrunden også kan få os væk og derfor mener jeg der skal nye og mere ansvarlige mennesker til og det er 100% en støtteerklæring til FCM. Måske ikke til Bertelsen, Olesen og Ørgaard, men til FCM og det er den der betyder noget.

Jeg ville syntes det var voldsomt ærgerligt hvis BW ikke benyttede deres mulighed for at ytre sig og gøre alt i deres magt for at hjælpe klubben. Hvis BW som forening lod høre fra sig, så tror jeg det ville betyde noget og jeg tror det ville kunne gøre en forskel.

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

Skulle vi ikke diskurtere bw's betydning i en anden tråd..

Anyway, er der nogen af jer der har læst tipsbladet tirsdag? Der er en dobbeltside om økonomien og nedturen. Det er noget skræmmende læsning. Vi har åbentbart tabt små 50 mill på 1½ år, og oveni det kommer underskudet for det næste halve år, som man ikke rigtig kan gøre noget ved nu. Så kommer vi måske op på 70 mill eller sådan noget, på 2 år. Skræmmende!

Der må være nogle aktionærer, der skal til lommerne, i en kapitaludvidelse, er konklusionen.
Lad være med at skyde skylden på direktionsgangen. Det er aktionærene der har bestemt retningen for klubben, og derfor også deres ansvar.
Som artiklen konkluderer, så skal der nok en aktieudvidelse til, om et års tid, med mindre der sker VÆSENTLIGE ændringer i økonomien. Men har ikke ondt af de aktionærer, der skal putte flere penge i klubben, da de selv har valgt retningen.
Er dog noget bekymret for, hvem der har råd til at spytte flere penge i klubben.
Vi snakker nok minimum 50 mill, der skal til i ny kapital, hvis vi ikke skal ned og vende i 1. div. Tror nu nok pengene skal komme, ingen aktionærer har "råd" til en nedrykning.

nielsen

Indlæg af nielsen »

Hausser skrev: BW er en forening hvis hele eksistensgrundlag er FCM. Så ligesom klubben, så er BW direkte truet på livet lige for tiden, at tro andet er illusorisk. Det er BWs bestyrelses pligt at gøre alt i deres magt for at redde foreningen fra udryddelse og det gøres bedst ved at støtte de initiativer som bedst tilgodeser FCMs interesser. Hvis det så betyder at man kommer på kollisionskurs med klubbens ledelse, så må det nødvendigvis være sådan, det er klubben FCM vi er her for og den vi er fan af, ikke nogle direktører eller en bestyrelsesformand.

Jeg vil hvad der er bedst for FCM og det er jeg meget sikker på BW også vil. Jeg mener der skal placeres et ansvar og drages en konsekvens af den her deroute, som 100% sikkert kunne være undgået. Hvis jeg kunne forudsige det her, så burde FCM altså også være i stand til det her. Lige nu er de ansvarlige ved at tørre aben af i spillerne, administrationen og flere trænere og det er dem der betaler prisen for deres fadæser. I min optik kunne intet være mere forkert. Jeg er ikke tillid til at de folk som har styret FCM hen til kanten af afgrunden også kan få os væk og derfor mener jeg der skal nye og mere ansvarlige mennesker til og det er 100% en støtteerklæring til FCM. Måske ikke til Bertelsen, Olesen og Ørgaard, men til FCM og det er den der betyder noget.

Jeg ville syntes det var voldsomt ærgerligt hvis BW ikke benyttede deres mulighed for at ytre sig og gøre alt i deres magt for at hjælpe klubben. Hvis BW som forening lod høre fra sig, så tror jeg det ville betyde noget og jeg tror det ville kunne gøre en forskel.
Stop nu dit domme dags ævl...
Og bare det du skriver at vi hjælper klubben ved hænge nogen ud og brokke os er da total latterlig.

Eneste måde vi kan hjælpe, er at støtte klubben og bakke drengene maks op på lægterne, tage en nabo med på stadion, købe en ekstra fadbamse eller sodavand det er lørdag, så hvorfor ikke gøre det til en fest på stadion.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Stop nu dit domme dags ævl...
Og bare det du skriver at vi hjælper klubben ved hænge nogen ud og brokke os er da total latterlig.

Eneste måde vi kan hjælpe, er at støtte klubben og bakke drengene maks op på lægterne, tage en nabo med på stadion, købe en ekstra fadbamse eller sodavand det er lørdag, så hvorfor ikke gøre det til en fest på stadion.
Halleluja, kan det siges mere rigtigt??????? Det tror jeg da vist ikke :)

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hausser skrev:Jeg mener så sandelig også Ørgaard bør stå til ansvar for sin meget store andel i denne deroute, og ja, jeg mener den logiske konsekvens bør være at Ørgaard fratræder sin stilling som sportsdirektør i FCM. Et hæmningsløst overforbrug uden skelen til hvad FCMs økonomisk kunne magte, sikrer ham en meget stor del af skylden i denne totale nedgearing.

Den der romantiske holdning om at Ørgaard er Mr. Midtjylland, kan jeg ikke bruge til noget som helst når nu han kan kostet FCM så dyrt og den irrationelle opbakning han får syntes jeg nærmeste kan sammenlignes med den traumatisede kone som støtter op om manden som slår hende.

Som der ganske rigtigt også skrives i denne tråd, så er en ting altså også at have en plan, en helt anden er at gennemføre den. Er ret sikker på FCM før har haft en plan.

Gælder mig i øvrigt over at Herning Folkeblad og flere andre aviser ikke bare er en flok ulidelige rygklappere, og går FCM på klingen omkring denne totale fadæse. Sportsredaktionens kommentar til regnskabet i lørdagens avis, kan vist også kun opfattes som en tilintetgørende kritik af det lederskab man har udvist i FCM og jeg er glad for de også vil have placeret et ansvar.

Hvis man i BW, ikke er villig til at demonstere deres utilfredshed på tribunen, så skal jeg med glæde skrive et læserbrev til HF på vegne af BW, men til dem der kender mig så ved i, jeg kommer ikke til tage med fløjlshandsker.
Nu har jeg langt fra læst alle indlæg her på siden. Ingen tvivl om at FCM's ledelse har vist sin værste side frem på det seneste, og jeg er ligesom alle andre dybt skuffet.

Jeg vil også gerne starte med at kigge indad. Jeg roste i sin tid købet af håndbolden, hvilker jeg må erkende var en fatal fejl.

Hausser, du har sikkert ret i, at der bør rulle hoveder, men jeg forstår ikke helt, at det er Ørgaard, der står for skud. Han står i hvert fald ikke først for.

For det første er det vel ikke Ørgaard, der besluttede at købe håndboldklubben.

For det andet er det vel heller ikke Ørgaard, der besluttede at gå ind i FCM Racing.

For det tredje har både ledelse og bestyrelse været inde omkring købet af Borring. Ørgaard har vel ikke haft frihed til at bruge 20 mill på en spiller.

Det samme er vel tilfældet med Fagerberg. To indkøb, der viser at FCM fik storhedsvandvid, og pludselig skulle lave signalindkøb, for at vise man var en storklub, hvilket man jo tilsyneladende ikke var!

Osv. osv.

Ørgaad har bestemt sin del af skylden i krisen pga. diverse fejlkøb, men i mine øjne må det være den øverste ledelse, der står til ansvar. De har markant fejlvurderet situationen.
/Bobby

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

nielsen skrev: Stop nu dit domme dags ævl...

Du har sikkert ingen idé om hvor helt ufatteligt hult det lyder når det kommer fra en mand som har skamrost den ene fadæsebeslutning efter den anden i FCM. Var det forresten ikke noget med vi havde gang i et væddemål? I så fald har du vist tabt.

Hvis du ikke kan se situationens alvor i en periode hvor FCM selv snakker om hvor gravalvorligt det er og overlevelse tydeligvis afhænger af gennemførelsen af en nødplan og sandsynligvis også en ny kapitalindsprøjtning, jamen så må du hilse nisserne og alferne i eventyrland.

Hvis Ørgaard siger hop, spør du så - hvor højt?

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Bobby skrev: Nu har jeg langt fra læst alle indlæg her på siden. Ingen tvivl om at FCM's ledelse har vist sin værste side frem på det seneste, og jeg er ligesom alle andre dybt skuffet.

Hausser, du har sikkert ret i, at der bør rulle hoveder, men jeg forstår ikke helt, at det er Ørgaard, der står for skud. Han står i hvert fald ikke først for.

For det første er det vel ikke Ørgaard, der besluttede at købe håndboldklubben.

For det andet er det vel heller ikke Ørgaard, der besluttede at gå ind i FCM Racing.

For det tredje har både ledelse og bestyrelse været inde omkring købet af Borring. Ørgaard har vel ikke haft frihed til at bruge 20 mill på en spiller.

Det samme er vel tilfældet med Fagerberg. To indkøb, der viser at FCM fik storhedsvandvid, og pludselig skulle lave signalindkøb, for at vise man var en storklub, hvilket man jo tilsyneladende ikke var!

Osv. osv.

Ørgaad har bestemt sin del af skylden i krisen pga. diverse fejlkøb, men i mine øjne må det være den øverste ledelse, der står til ansvar. De har markant fejlvurderet situationen.
Ørgaard står ikke alene for skud, men han står også for skud.

Det kan godt være en ikke er eneansvarlig for det hav af fejlkøb og har kostet på den anden siden af 60 millioner, (gider ikke nævne dem alle sammen, men nogen har været helt igennem vanvittige og så pinligt amatøragtige at de skriger til himlen) men som sportsdirektør har han altså det overordnede ansvar og jeg tvivler sgu på den mand er nedstemt særlig mange gange i forbindelse med indkøb. Det ligner ikke ligefrem Ørgaard, at lade andre bestemme over sit ansvarsområde. Jeg må indrømme jeg ser det som ansvarsforlæggelse og røgslør når FCM snakker om Ørgaard som de gør, vel vidende at de bliver nødt til at retfærdiggøre mandens fortsatte tilstedeværelse i klubben.

Ud over de mange fejlindkøb, så er han også medansvarlig for et lønbudget som er eksploderet og som alle ved deres fulde fem kunne se, ikke var bæredygtigt. Den totalt fraværende mangel på omkostningsstyring, må Ørgaard, i fællesskab med andre, tage på sin kappe.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Att Hausser:

Hvilke konkrete konsekvenser mener du det skal have og hvem ser du som bedre erstatninger?

Kan ærlig talt ikke se pointen i dit "fyr hele ledelsen" mantra - tvivler på at man kan fjerne mellem 3 og 5 personer på så høje poster, uden at lukke foretningen.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Jacob skrev:Att Hausser:

Hvilke konkrete konsekvenser mener du det skal have og hvem ser du som bedre erstatninger?

Kan ærlig talt ikke se pointen i dit "fyr hele ledelsen" mantra - tvivler på at man kan fjerne mellem 3 og 5 personer på så høje poster, uden at lukke foretningen.
Konsekvensen for inkompetence og særdeles uansvarlig drift bør naturligvis være en fyring for de herrer som har ansvaret.

Desuden, vi skal altså spare et enormt millionbeløb, så de 4-5 millioner, eller hvad herrerne ny tjener, er da en glimrende mulighed for at rationalisere yderligere, kan ikke se at det kun er spillertruppen, trænerstaben og administrationen der skal straffes for denne nedtur.

I rationaliseringstider må de tilbageværende medarbejdere løbe lidt hurtigere, så Steinlein kan passende overtage for Ørgaard, der er jo alligevel ikke penge at købe for, og i bestyrelsen findes der sikkert andre kompetente erhvervsfolk som kan overtage for Bo Olesen. Bertelsens afløser bør også findes internt for at spare, måske Torben Kælbæk eller en af dem i salgsorganisationen..

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Hausser skrev:
Konsekvensen for inkompetence og særdeles uansvarlig drift bør naturligvis være en fyring for de herrer som har ansvaret.

Desuden, vi skal altså spare et enormt millionbeløb, så de 4-5 millioner, eller hvad herrerne ny tjener, er da en glimrende mulighed for at rationalisere yderligere, kan ikke se at det kun er spillertruppen, trænerstaben og administrationen der skal straffes for denne nedtur.
Hausser, vil du stille op til de 4-5 poster uden at få løn? ellers kan jeg ikke lige se hvordan du kan spare penge på det. En ny sportschef m.m. skal vel også have løn?

Gæst

Indlæg af Gæst »

Hausser skrev:
Du har sikkert ingen idé om hvor helt ufatteligt hult det lyder når det kommer fra en mand som har skamrost den ene fadæsebeslutning efter den anden i FCM. Var det forresten ikke noget med vi havde gang i et væddemål? I så fald har du vist tabt.

Hvis du ikke kan se situationens alvor i en periode hvor FCM selv snakker om hvor gravalvorligt det er og overlevelse tydeligvis afhænger af gennemførelsen af en nødplan og sandsynligvis også en ny kapitalindsprøjtning, jamen så må du hilse nisserne og alferne i eventyrland.

Lyder det hult at støtte holdet gennem BW og komme på stadion for at støtte holdet.... javel ja, det er jo så din mening og holdning, hvilket jeg da heldigvis tror du er ret alene om.

Hvordan du kan få min kommentar til, at jeg ikke kan se alvoren fatter jeg ikke, men modsat dig vil jeg heller støtte op og gøre mit bidrag til vi kommer vidre, hvor du blot vil se hoveder. Men det er jo igen dit valg.

resten af dine barnlige kommentarer for at piske en stemning op, gider jeg slet ikke kommentere, viser vist bare dit niveau.

Gaest

Indlæg af Gaest »

Hausser kæmper sgu en ensom kamp på dette forum.

BW skal naturligvis støtte FCM, men det er da uhyggeligt så ukritisk den overvejende hob af forumbrugere forholder sig til ledelsen i FCM.

Økonomistyringen er en kæmpe skandale, der endda klart overgår, hvad man har lavet i Århus og Aalborg. Det burde føre til en aktion fra fansene, da det slet ikke er i modstrid med at støtte FCM - snarere tværtimod.

Det andet er sgu vammelt rygklapperi af værste skuffe.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Gaest skrev:Hausser kæmper sgu en ensom kamp på dette forum.

BW skal naturligvis støtte FCM, men det er da uhyggeligt så ukritisk den overvejende hob af forumbrugere forholder sig til ledelsen i FCM.

Økonomistyringen er en kæmpe skandale, der endda klart overgår, hvad man har lavet i Århus og Aalborg. Det burde føre til en aktion fra fansene, da det slet ikke er i modstrid med at støtte FCM - snarere tværtimod.

hov hov FCM ledelsen får skam ingen rygklap af mig, dog mener jeg at den hovedansvarlig er ørgaard. Ufattelig at man ikke kan se at Ørgaard forsøger at fralægge sig ansvaret for indkøbene, ved at lave finten al magt til ørgaard vedr. indkøb, hvor tit har man ikke hørt at ørgaard fremhæver indkøb, f.eks. marcie, klimpl, raska osv. Thomasberg fadæsen var Ørgaards.

Ørgaard har i den landsdækkende presse heller ikke den samme status som han havde før, Allan Pedersen Ekstra Bladet har tit rettet blikket mod ørgaards indkøb.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Gaest skrev:Hausser kæmper sgu en ensom kamp på dette forum.

Enig, Jeg er egentligt enig med Hausser i det meste, og det ville ikke gøre mig noget hvis han fik lov at skrive et læserbrev på BWs vegne... Der er nogen der skal ud, andet kan ikke passe. Og ærlig talt forstår jeg slet ikke alle jer der ikke kræver konsekvenser af det her? Uforsvarligt af ledelsen og jeg synes det skal markeres på en eller anden måde, vi skal vise at vi ikke er ligeglad med, hvordan vores elskede klub bliver styret. Men det er jo bare min mening :roll:
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Gæst skrev:
Hausser skrev:

Lyder det hult at støtte holdet gennem BW og komme på stadion for at støtte holdet.... javel ja, det er jo så din mening og holdning, hvilket jeg da heldigvis tror du er ret alene om.

Hvordan du kan få min kommentar til, at jeg ikke kan se alvoren fatter jeg ikke, men modsat dig vil jeg heller støtte op og gøre mit bidrag til vi kommer vidre, hvor du blot vil se hoveder. Men det er jo igen dit valg.

resten af dine barnlige kommentarer for at piske en stemning op, gider jeg slet ikke kommentere, viser vist bare dit niveau.
Nej Nielsen (går ud fra det er dig), det er lyder hult er ikke at støtte holdet, men din kommentar omkring mine indlæg som dommedagsævl, noget som du gang på gang har demonsteret du intet som helst forstand har på. Fremover så undgå helst at kommentere på begreber som du intet ved om, så blir det ikke så pinligt for dig.

Må indrømme det er helt ud over min fatteevne, at folk ikke vil have der skal være en konsekvens af at ruinere klubben for andre end de mennesker som intet har at skulle have sagt. At ledelsen kan skøjte kritikløst hen over denne skandale, er intet mindre end ubegribeligt. For mig så indikerer en sådan holdning, at man enten intet har fattet, eller blot er en flok holdningsløse ja-sigere. At være ja-siger uden en mening, har i min optik, intet med opbakning at gøre, tværtimod.

Ved ikke hvilken kategori BW kommer i, men for en forening som i den grad er truet på eksistensen, så bliver der i den grad leget stilleleg..

Besvar