FCM - EfB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

FCM - EfB

Indlæg af Kent »

Åbenbart ingen der vil starte denne tråd, så nu gør jeg det, inden det er for sent ;-)

Ekstremt vigtig kamp for både os og Esbjerg. De kan overtage 1. pladsen og putte pres på OB inden en svær udekamp i Brøndby, mens vi har muligheden for at koble os på midterfeltet lige over os, der mødes indbyrdes. En sejr til os vil endegyldigt tage os ud af krisen, mens et nederlag vil stoppe den gode stime, og potentielt sende os lidt ned i tabellen igen.

Esbjerg har gjort det forrygende i år, og har kun tabt to kampe, hvilket faktisk begge gange har været uheldigt. Mod OB burde de have lukket kampen inden OB heldigt fik vendt det hele i de sidste minutter, mens de mod FCK fik vist Winde ud tidligt i kampen. Senest gjorde EfB det godt med en sejr på udebane i Brøndby, ligesom de kampen inden spillede uafgjort mod FCK - i en kamp hvor de fejlagtigt fik underkendt et mål. På trods af de imponerende fakta, må jeg indrømme at jeg ikke synes Esbjerg har noget videre godt hold. Spiller for spiller har de vel en top-6 trup, og ikke meget mere. Men Ove P har som sædvanlig haft succes med at skabe et fantastisk kollektiv ud af meget lidt. Hatten af for det.

For vores eget vedkommende har det set godt ud det sidste stykke tid, men vores sejre er primært kommet mod bundhold, og vi mangler i den grad at bevise at vi kan vinde over topholdene i ligaen, før vi kan konstatere at vi er helt tilbage på sporet. Jeg er spændt på at se, hvordan vi klarer os mod et selvtillidsfuldt EfB-mandskab, der samtidig har noget af en revanche til gode for vores pokaltriumf. Kuriøst nok har vi holdt nullet mod EfB i de seneste to kampe, hvilket samtidig er de eneste to kampe, vi har gjort det i.

Jeg forudsiger en uskøn hårdt kæmpet kamp, der bliver tæt. Vi har på det seneste haft tendens til at spille meget uafgjort på hjemmebane mod Esbjerg, og det kan meget vel være det resultat vi også ender med i dag, selvom ingen af holdene for alvor kan bruge det til noget.

Brugeravatar
Ravnen

Re: FCM - EfB

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror også det bliver en hård kamp, med mere fight end godt spil. Samtidig tror jeg dog også at vi vinder. Vi har et mentalt overtag efter 5-0 sejren i pokalen, samtidig er vi på hjemmebane, og det burde flytte marginaler hen i vores favør.

Det er med at nyde forestillingen, der er over tre måneder til næste hjemmekamp, det bliver en lang og drøj vinterpause..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Er der nogen der ved, om hvorvidt kampen kan ses på nettet?

I så fald ville det være til stor gavn, med et link!

På forhånd tak.

Amby

Indlæg af Amby »

Kampen streames på tv2sport.dk --> http://tv2sport.dk/node/44238

runemj

Indlæg af runemj »

http://myp2p.eu/

Man kan også altid streame sas liga kampe her - Gratis!

Andro

Indlæg af Andro »

Kanon kamp i dag! Vi gør det rigtig, rigtig godt. Offensivt fungerer det rigtig, og vi skaber rigtig mange chancer. Med Ilsøs friløber, Ilsøs skud på stolpen og Dannys direktør kunne det nemt være blevet til endnu en 5-0 sejr.

Esbjerg har dog meget pres i løbet af kampen, men det er også, hvad man kan forvente. De er rigtigt godt spillende for tiden, og jeg synes egentlig, at vi holder dem meget godt fra de helt store chancer. I 2. halvleg går vi over i at stå kompakt og leve på kontraerne, hvilket fungerede fantastisk i mine øjne.

Lidt træls at FCN får scoret så langt inde i overtiden i dag, så vi ikke får lagt afstand til dem. Dog ser det stadig rigtig godt ud i tabellen, hvor top 6 efterhånden er ret tæt på.

Alt i alt en fantastisk dag. Nu må vi da være ude af den krise!

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Hvor er det dejligt det her!!!! 8-)
Vi er nu 100% ude af den forbandede krise!! :twisted:
Den her kamp burde vi have lukket MEGET før, og vi burde egentligt os have scoret 3-4 mål mere.

Spillerne leverede en god indsats idag, og til tider meget flotte kombinationer! :D
Er jeg den eneste der har lidt ondt af Ilsø?? Bolden ville bare ikke ind idag :P

Thygesens 2 frisparkmål på 2 kampe!! Nu kan der ikke være mere tvivl, Thygesen tager vores frispark, og ikke Florescu!!

1 mål efter hjørnespark og 1 mål på frispark, det er vist aldrig sket før i FCMs historie :?: :!:
Høvdingen af Herning

Cortez

Indlæg af Cortez »

Tak drenge! Det her var bestemt en god sidste kamp på hjemmebane inden vinterpausen.

Dejligt at vi nu kan kigge opad og at vi kan spille uden alt for meget pres i Parken. Jeg tror faktisk, vi napper 3 points der også....

/Cortez

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Jeg bemærkede at en af spillerne der varmede op nede ved Cottonfield tribunen smed sine handsker i frustration da Riddersholm er nede at fortælle hvem der skal skiftes ind i løbet at 2. halvleg. Jeg stod på Nordea så jeg er stod ikke godt placeret. Men mener at det var Sivebæk. Til allersidst gentager episoden sig på spillerbænken hvor der sparkes til et eller andet. Igen mener jeg at kunne se at det var Sivebæk. Var der andre en mig der så noget? (hvis jeg tager fejl med hensyn til hvorvidt det var Sivebæk så beklager jeg)

Jeg syntes at det er dårlig stil at reagere på den måde. Fair nok at man vil spille. Men så må han jo bare klø på! Det er først nu at vi kan tillade os at "eksperimentere" og give de unge talenter chancen i denne sæson.

Ellers en super fed kamp. Fatter bare ikke at Raska trækker gult. Vi fører med 2 mål og dommeren signalere at han skal skynde sig. Så skal man ikke fortsætte med at trække tiden. God kamp af Raska ellers.

@ AGF "Ulven kommer"!
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Endnu en god dag på Fortet. Tak til de fremmødte og til spillerne for at levere en super indsats; 3-0 var ikke et mål for meget - det er sgu dejligt at kunne sige dét. :)

Esbjerg har bare været spillernes yndlingshold i år, det er da helt vildt. I tre kampe har de ikke scoret mod os, og Esbjerg er ellers kendt som et målfarligt hold!

Alt for fed situation til sidst, hvor hele Nordea bare står og råber "Thyge, Thyge, Thyge", da Kasper Hansen får tilkæmpet sig frisparket. Og da Thyge så rent faktisk sparker den ind, ja, så går det bare amok. :D

Ak ja, foråret kan rent faktisk blive seværdigt. Det havde jeg ikke troet for halvanden måned siden.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sikke en dejlig aften på Fortet. Der er vilje og tro over hele linien, vi spiller 100% som et hold. Der var dømt skydetelt i anden halvleg, men selvom vi brændte nogle direktører, så får vi dem i kassen vi skal bruge, vi er helt ufatteligt skarpe i øjeblikket.

Eftersom vi også er blevet helt gode på udebane, så kan der godt falde en lille portion points af i de næste to kampe. Og så kan foråret godt gå hen og blive rigtig interessant.

Det er et Nyt FCM hold vi har fået, synes jeg. Det er andre dyder end under Erik, hvor vi var meget spilstyrende (og naive defensivt). Det minder mere om FCM under Ove Pedersen, hvor vi er sindsygt stærke i kontrafasen. Holdet er dog langt bedre end det Ove havde, og der er absolut mesterskabspotentiale til næste sæson, hvis vi ikke sælger ud.

Andro

Indlæg af Andro »

I øvrigt et fantastisk smukt syn ovenpå dagens sejr:

http://sportsresultater.tv2.dk/index.ph ... al&teams=0

Det er alligevel vildt, at vi er det eneste ubesejrede hold i ligaen i de sidste 6 kampe. Farvel krise!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:selvom vi brændte nogle direktører, så får vi dem i kassen vi skal bruge, vi er helt ufatteligt skarpe i øjeblikket.
Det er vel ret selvmodsigende? Vi brænder vel 5 100% chancer i 2. halvleg, så hvis vi havde været "ufattelig skarpe" havde vi vil vundet 8-0?

Men i øvrigt en pudsig kamp, hvor 1. halvleg var meget lige og uden chancer, mens anden var spillemæssigt domineret af Esbjerg, der til gengæld var helt åbne i defensiven. Det var bestemt en af de kampe, hvor det første mål viste sig at være afgørende.

Men fantastisk med sejren, og nu har vi kontakt med midterfeltet, og hvis vi kan skaffe 4 point i de sidste 2 kampe, så er 5. pladsen faktisk indenfor rækkevidde til foråret.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

http://www.bold.dk/nyt/Kuhn-Pavekamp-af ... en-og-Reid

jeg er fuldstændig enig. Især Albrechtsen synes jeg var helt fantastisk, han vinder alle dueller han er i, og er meget uheldigt han ikke scorede.

Håber virkelig han kommer med på ligalandsholdet til januar.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Besvar