Forstærkninger!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

Re: Forstærkninger!

Indlæg af Hausser »

b skrev:For at komme de som ser Fagerberg som en fremtidens mand i FCM i forkøbet:

http://onside.dk/node/40825

den siger bare alt om, hvorfor det ikke sker sådan lige med det samme.

http://www.bold.dk/nyt/Fagerberg-gaar-i ... til-vinter

den viser, han godt ved det.

Med vores spillestil skal vi have én rigtig boksspiller. Pladsen ved siden af eller bag ham har Thyge forsøgt at udfylde med nøjagtig de samme forcer som Fagerberg har - fight og løbevilje. Men med købet af Ilsø indikerer Kuhn og/eller klubben vel at man hellere ser en mere kreativ spiller på pladsen.
Jep, det er jo det der hele tiden har været Fagerbergs problem, han vil alt andet end at være de steder hvor målene scores. Husker den træning jeg overværende i sidste uge hvor Kuhn på det kraftigste instruerede Fagerberg om, at nu skulle han blive oppe på toppen. Der gik så nøjagtigt 2 minutter før Fagerberg alligevel fedtede rundt nede i midtercirklen.

Syntes dog ikke nødvendigvis vores system behører at være så stift, i min optik behøver vi ikke nødvendigvis have en 2 meter kleppert i front, bare vedkommende kan score mål så kan mindre også gøre det og masser af andre hold spillere uden disse meget lidt tekniske spillertyper og når man ser på hvordan vores kampe er forløbet, så forstår man også hvorfor. Formår vi ikke at presse modstanderne ned på egen halvdel og på den måde får en masser af spil omkring og i feltet, så blir en spiller som Frank nødt til at trække ned i banen for at deltage i spillet og der er han altså tæt på at være værdiløs, for han fungerer bestemt ikke godt i noget som helst fodbold langs jorden.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Sakset fra FCM.dk:

"Hübertz gardering i FCM

Den rutinerede forward i det midtjyske året ud

Den 32-årige forward Poul Hübertz bliver offensiv gardering i SAS Liga-klubben FC Midtjylland resten af sæsonen"

I den ene linie står der at det er året ud, mens der i den næste står resten af sæsonen. Er der venligst en der vil bekræfte at vi kun skal slæbe rundt på Hübertz til nytår?!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes netop vi har brug for en "kleppert i front" hehe. Fordi vi har nogle rigtig farlige fløje som gerne vil slå indlæg ind. Uden Frank så er der bare ingen at slå de indlæg ind til. Jeg kan levende forestille mig Jude forsøge at hoppe op til Borring, Danny eller Sivs indlæg :mrgreen:
Fagerberg, udover notorisk at være væk fra boksen så er han heller ikke lige en modtager af indlæg.

Hvis man tjekker info, så skriver FCM
Poul Hübertz kommer til FCM som offensiv gardering på et tidspunkt, hvor klubben er uden de unge nigerianske angribere Sekou Oliseh og Jude Nworuh. Oliseh er lejet ud til CSKA Moskva resten af efteråret, mens Jude Nworuh repræsenterer Nigeria ved African Nations Cup for U21-landshold. Desuden er Kim Christensen og Baba Collins ude med skader.
Altså er der kun Fagerberg og med lidt god vilje Hvilsom som gardering for Frank fremme. Det er jo slet ikke holdbart, og set i det lys er det rigtigt at hente en fyr som Hübertz der er villig til at tage en fire måneders kontrakt. Han er da den perfekt til fire måneder stand-in for Frank, jeg kan ikke se hvem ellers vi kunne overtale til det som havde noget i nærheden at samme forcer som Frank? At aftalen kun er fire måneder betyder jo også at Baba, Jude, Fagerberg og co ikke er opgivet. Så fat mod ;) :D

Brugeravatar
Kent

Re: Hübertz

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Jeg ville langt hellere give Hvilsom chancen end jeg ville satse på Hübertz, det ville der i det mindste være noget perspektiv i
Men ikke nødvendigvis resultater på den korte bane. Med al respekt for Hvilsom, så er han stadig en ung knægt, der vil have meget svært ved at begå sig blandt mændene i SAS-ligaen.

Hybben har trods alt noget rutine, har vist at han kan score mål på seniorniveau og bringer noget fysik som vi kan smække i front til sidst, hvis vi har brug for det.

Hvis det handler om at smide en mand ind i slutminutterne af en kamp, hvor vi fører 3-0 så stemmer jeg også på Hvilsom, men hvis vi skal jagte en udligning i slutningen, så vil jeg heller have Hybben.

Derfor synes jeg stadig det en trist signing, især hvis der ikke ryger nogen ud den anden vej, men Hybben har potentialet til at blive kult. Jeg gætter på at en match-worn trøje fra ham, vil blive et samleobjekt ;-)

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

"At aftalen kun er fire måneder betyder jo også at Baba, Jude, Fagerberg og co ikke er opgivet."

Jeg tror sgu faktisk, at de er droppet til pladsen som boksspiller, men der er da en plads ved siden af vores boksspiller at kæmpe om. Ilsø kan da også bruges på kant og har på det sidste haft en grim skadesfrekvens.

Er de droppet til den plads, er det da i øvrigt yderst positivt!, så ved klubben hvor vi er mest sårbar (efter indkøbene af MA og Arek) - og det viser forsøget på at hente Prica i sommers og nu en kort kontrakt til Hübertz måske også.

Jesper75

Indlæg af Jesper75 »

Set med PH’s øjne må dette være en kæmpe chance og karrierens sidste chance!

Derfor vil han sikkert slås med næb og klør både til træning og i kamp, og det har vi altså brug for som situationen er nu :|

Denne signing kan muligvis vise sig lige så værdifuld som de 2 tidligere i dag, især set lyset af at Kuhn kender ham fra tidligere!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hübertz kan nemt få samme rolle som Peter Møller havde hos FCK de sidste sæsoner af hans karriere. De minder jo faktisk ret meget om hinanden i spillestil. Det er ikke så dumt igen at have en erfaren målscorer som er villig til at sidde på bænken indtil der er brug for ham. Så jeg tror Kent får ret, at Hyppe ender med at få kultstatus når han nogle gange er kommet ind har afgjort det hele sidst i kampen :ugeek:

974

Indlæg af 974 »

Slap af alle jer der klager over Hübertz signingen..

Han skulle ikke købes fri nogen steder, og får sikkert ikke den højeste løn
Jeg tror at man ser hvad han kan, og så kan man enten forlænge med ham eller sige tak for nogle gode måneder uden det har kostet det store

PH tror jeg bare gerne vil vise at han kan score nogle mål, så han kan få en fast kontrakt igen - et eller andet sted

Og helt ærligt så tror jeg, at han godt kan score lige så mange mål i resten af sæsonen, som holdet har scoret indtil videre i sæsonen

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

At Hübertz er stor og uortodoks er ikke nødvendigvis en kvalitet i sig selv, det har jeg sgu kammerater der også er.

Det vi kan forholde os til er Hübertzs niveau og det borger altså ikke for kvalitet at manden kun er reserve på et hold i første division og det er der næppe nogen der kan forklare sig ud af. En reserve i AB er ikke god nok til FCM, heller ikke som reserve.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Meget enig med dig Hausser, men når det er sagt så kan man se positivt på det og argumentere for at han jo da kun kan overraske positivt :)
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Hausser

Transfervinduet slut.

Indlæg af Hausser »

Desværre ikke nogen sidste øjebliks farveller til Califf, Marcic og eventuelt Kim C., med mindre der altså bliver offentliggjort noget i morgen tidlig..

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Poku tilbage, vi vil ha' Poku tilbage!

But seriously. Jeg tror virkelig, virkelig ikke, vi skal lægge ret meget i dette Hübertz-"køb". Han er kommet ind for en slik i sin karrieres vinter i et alt-eller-intet-forsøg på at markere sig en sidste gang i suppen. Tænk nu, hvis Frank bliver skadet i morgen. Det ville fandeme være noget lort, og så skal vi altså have en ranglet fyr, der kan agere nogenlunde stand-in. Den fyr er bare ikke Kim Christensen, og det ved vi. Hübertz-signingen giver om ikke andet et lille stænk af galehus, og det har jeg sgutte noget imod. :D

Nu ved jeg ikke med jer andre, men jeg har altså stadig ikke fået armene ned over de to, vi hentede for en 24 timer siden. Det kan en kortvarig Hübertz-kontrakt ikke ændre på. :P

Ørgaard er gud!

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Poul Huberts er købt ind som gardering til offensiven og ud fra det må man vel erkende at der ikke er meget tiltro til Ken F Kim C Baba. Hvad han kan fodbold mæssig skal være mig usagt da han de sidste år har tilbragt i mindre klubber i England og Ab. Manden har vel fået sidste chance i karrieren for at spille i superligaen og mon ikke han vil kæmpe med næb og klør for at bevise os og især AK at han ikke tog fejl ved at hente ham...

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

PH er vel ikke købt som andet end en gardering for en type som Frank? Jeg tror ikke at vi nogensinde ser PH og Frank i samme startopstilling, men derimod vil vi sikkert se en del udskiftninger de to imellem.
PH bliver brugt som en targetman, lige som Frank, mens Ken, Baba og Kim er halt andre typer.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

1145 skrev:PH er vel ikke købt som andet end en gardering for en type som Frank? Jeg tror ikke at vi nogensinde ser PH og Frank i samme startopstilling, men derimod vil vi sikkert se en del udskiftninger de to imellem.
PH bliver brugt som en targetman, lige som Frank, mens Ken, Baba og Kim er halt andre typer.
mon ikke Kim Cogså er target mand, han blev vist købt ind sidste år for at erstatte en skadet Frank dengang.

Besvar