Angrebssituationen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Angrebssituationen

Indlæg af 974 »

[quote="Hausser

442 laver virkelig mange gode artikler og interviews om de forskellige klubber, total ynglingeside. [/quote]

Ynglingeside må lige være noget for dig - så får du lidt om ungdommen ;-)

442 har nu været kendt længe - det er jo trods alt en af vores egne fans der har været med derinde i starten - ved ikke om han stadig er det

Dondy

Indlæg af Dondy »

Er der nogen der har nogle informationer omkring hvordan det går med Jude's forhandlinger?

Synes det er lidt sjovt at Jude dels ikke er i truppen på Fcm's hjemmeside og efter sigende heller ikke var med ved den seneste trænning?

Er der nogen der har hørt noget?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Dondy skrev:Er der nogen der har nogle informationer omkring hvordan det går med Jude's forhandlinger?

Synes det er lidt sjovt at Jude dels ikke er i truppen på Fcm's hjemmeside og efter sigende heller ikke var med ved den seneste trænning?

Han er vel sammen med hans agent/onkel nede og forhandle med Lyon?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dondy skrev:Er der nogen der har nogle informationer omkring hvordan det går med Jude's forhandlinger?

I dagens EB fortsætter føljetonen. En ny Jude-agent beskylder igen FCM for slavelignende tilstande, og siger at Jude må sove på en madras på gulvet i et hostel uden at have sit eget køkken (det er vel akademiet han mener....) og ikke engang har en bil (hvilket vel er det faktum, der allermest peger på slavelignende tilstande) men må gå eller cykle til træning (ligger akademiet ikke stort set på træningsbanen?).

Generelt er både FCM og Judes danske agent onde mennesker, der har rottet sig sammen og kun vil betale ham 1000€ efter skat. Den nye agent er klar til at trække hele bundet i retten. Der er stadig bud efter Jude fra alle mulige andre klubber.

Ørgaard gider ikke rigtig forholde sig til det, da det er for latterlige påstande, mens den danske agent mener det er alvorlige beskyldninger og taler med sin advokat om, hvad de kan gøre ved den nye agent.

Summa Summarum: det virker ikke til, at de er tæt på en ny aftale.

Jesper BW1100

Kent skrev:

I dagens EB fortsætter føljetonen. En ny Jude-agent beskylder igen FCM for slavelignende tilstande, og siger at Jude må sove på en madras på gulvet i et hostel uden at have sit eget køkken (det er vel akademiet han mener....) og ikke engang har en bil (hvilket vel er det faktum, der allermest peger på slavelignende tilstande) men må gå eller cykle til træning (ligger akademiet ikke stort set på træningsbanen?).

Generelt er både FCM og Judes danske agent onde mennesker, der har rottet sig sammen og kun vil betale ham 1000€ efter skat. Den nye agent er klar til at trække hele bundet i retten. Der er stadig bud efter Jude fra alle mulige andre klubber.

Ørgaard gider ikke rigtig forholde sig til det, da det er for latterlige påstande, mens den danske agent mener det er alvorlige beskyldninger og taler med sin advokat om, hvad de kan gøre ved den nye agent.

Haha. Det er jo røvkomisk på den ene side, men på den anden side er det pinligt at komme med sådanne åbenlyse løgne. Hvis ikke Jude nosser sig sammen og får sparket de nigerianske svar på Kemiske Ali ad helvedes til, kan han for min skyld smutte til en af de 124 europæiske topklubber, som ifølge agenten er interessede i ham...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev:
Kent skrev:I dagens EB fortsætter føljetonen. En ny Jude-agent beskylder igen FCM for slavelignende tilstande, og siger at Jude må sove på en madras på gulvet i et hostel uden at have sit eget køkken (det er vel akademiet han mener....) og ikke engang har en bil (hvilket vel er det faktum, der allermest peger på slavelignende tilstande) men må gå eller cykle til træning (ligger akademiet ikke stort set på træningsbanen?).

Haha. Det er jo røvkomisk på den ene side, men på den anden side er det pinligt at komme med sådanne åbenlyse løgne. Hvis ikke Jude nosser sig sammen og får sparket de nigerianske svar på Kemiske Ali ad helvedes til, kan han for min skyld smutte til en af de 124 europæiske topklubber, som ifølge agenten er interessede i ham...

Bold.dk har nu også en sammenfatning af artiklen: http://www.bold.dk/nyt/?vis=104528&rss=true

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: I dagens EB fortsætter føljetonen. En ny Jude-agent beskylder igen FCM for slavelignende tilstande, og siger at Jude må sove på en madras på gulvet i et hostel uden at have sit eget køkken (det er vel akademiet han mener....) og ikke engang har en bil (hvilket vel er det faktum, der allermest peger på slavelignende tilstande) men må gå eller cykle til træning (ligger akademiet ikke stort set på træningsbanen?).

Nu er der vist ingen tvivl om at Judes suspekte onkel/agent pynter voldsomt på sin historie og noget af det han påstår er åbenlyst tåbeligt og usandt. Det sagt, så er sagen altså heller ikke mere sort/hvid for jeg er personligt ikke i tvivl om at agenten sagtens kan have en sag mht. den påstående underbetaling, både den bagudrettede og den fremadrettede (den nye kontrakt). Bare det at FCM ikke engang beretter at man skriver kontrakter med mange af afrikanerne, eller forklarer hvor lange kontrakterne er, syntes jeg i den grad virker suspekt og er vel også ensbetydende med at kontrakterne bestemt ikke er blandt de dyreste og mest lukrative. De påstående 1000 Euro Jude tjener p.t., behøver altså ikke være så langt fra sandheden endda og det er vel også en af grundene til at Jude stadig bor omkring College i Ikast, selv om ungdomstiden sluttede for mere end 1½ år siden.

Samtidigt kan man også læse at det påstående lønkrav på 3 mio. kr er forkert og det er vel også svært at være uenig med agenten når han siger: Vi stiller ikke urimelige krav, men Jude Nworuh har været i FCM i fem år og fortjener en kontrakt, der svarer til andre professionelle fodboldspilleres, lyder det fra Oluwu.

Under alle omstændigheder syntes jeg, mildt sagt, der er latterligt at begynde at holde Jude ude af kamp-truppen og på den måde svække eget mandskab. Den form for mandskabsbehandling burde man faktisk holde sig for god til, det løser bestemt ikke noget som helst.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Inden i slynger om jer med påstande uden hold i, bør i nærlæse artiklen på bold.dk.

Der står 1.000 € EFTER skat.
Hvis FCM så samtidig betaler for hans kost og logi (Kunne jeg godt forestille mig de gør), så er det da overhovedet ikke i nærheden af en slaveløn.

Personligt tjener jeg da kun en smule mere (1200 €'ish) for et 37 timers job, hvor jeg knokler min røv i laser hver eneste time. Hvornår har de (forkælede) fodboldspillere sidst knoklet 37 timer på en uge?

Jesper BW1100

Hausser skrev:
Nu er der vist ingen tvivl om at Judes suspekte onkel/agent pynter voldsomt på sin historie og noget af det han påstår er åbenlyst tåbeligt og usandt. Det sagt, så er sagen altså heller ikke mere sort/hvid for jeg er personligt ikke i tvivl om at agenten sagtens kan have en sag mht. den påstående underbetaling, både den bagudrettede og den fremadrettede (den nye kontrakt). Bare det at FCM ikke engang beretter at man skriver kontrakter med mange af afrikanerne, eller forklarer hvor lange kontrakterne er, syntes jeg i den grad virker suspekt og er vel også ensbetydende med at kontrakterne bestemt ikke er blandt de dyreste og mest lukrative. De påstående 1000 Euro Jude tjener p.t., behøver altså ikke være så langt fra sandheden endda og det er vel også en af grundene til at Jude stadig bor omkring College i Ikast, selv om ungdomstiden sluttede for mere end 1½ år siden.

Samtidigt kan man også læse at det påstående lønkrav på 3 mio. kr er forkert og det er vel også svært at være uenig med agenten når han siger: Vi stiller ikke urimelige krav, men Jude Nworuh har været i FCM i fem år og fortjener en kontrakt, der svarer til andre professionelle fodboldspilleres, lyder det fra Oluwu.

Under alle omstændigheder syntes jeg, mildt sagt, der er latterligt at begynde at holde Jude ude af kamp-truppen og på den måde svække eget mandskab. Den form for mandskabsbehandling burde man faktisk holde sig for god til, det løser bestemt ikke noget som helst.
Nu siger "Komiske Ali" at FCM har tilbudt Jude 1000€ om måneden efter skat i den nye kontrakt, hvilket alle jo ved er en direkte løgn. Selv jeg som kontorelev har mere udbetalt efter skat. Så er der fandme ikke nogen der skal bilde mig ind at FCM tilbyder en professionel fodboldspiller i deres A-trup mindre end kontorelever rundt omkring. Jeg ved ikke om ham agenten tror folk er dumme, men Jude bør nok lige overveje om det er det her han vil. For hvis han ikke sparker hans mildest talt suspekte såkaldte agent ad helvedes til er hans dage i FCM talte. Og jeg ved godt at du ikke er enig med mig her Hausser, men jeg mener ikke det er jordens største tab.

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hausser skrev: Samtidigt kan man også læse at det påstående lønkrav på 3 mio. kr er forkert og det er vel også svært at være uenig med agenten når han siger: Vi stiller ikke urimelige krav, men Jude Nworuh har været i FCM i fem år og fortjener en kontrakt, der svarer til andre professionelle fodboldspilleres, lyder det fra Oluwu.

Ja og man kan også læse at BIF og FCK er ude efter ham! :D Og nej det er faktisk ikke særligt svært at være uenig med agenten med alt det lort han lukker ud. Der går faktisk rygter om at det er Hausser der er den hemlighedsfulde agent :lol:

Han skal have hvad han er værd og ik en krone mere, så er det sådan set underordnet om han har været her i 5 timer eller i 5 år. Man skal gøre sig fortjent sine penge på banen. Umiddelbart så syntes jeg 600.000 om året lyder meget rimeligt, men hvis han kan få mere i FCK skal han da have lov til at smutte. Vi er ikke ligefrem kendt for at stå i vejen for et skifte.

Det lyder mere og mere som et stille farvel. Beskyldninger om slaveri og en madras på gulvet hjælper nok ikke hans situation. Med mindre han skille sig af med den agent som juridisk set åbenbart slet ikke har ret til at forhandle skal han bare smutte. Det er ikke verdens mest værdifulde spiller og lige nu gør han klubben mere skade end gavn.

Et eller andet sted må man trække en grænse, han er voksen nok til selv at styre sit live. Og han har selv valgt sin agent, så må han også stå til ansvar. Hvis TT eller JØ vurderer at han skaber for meget uro i truppen for tiden så skal han da bare ned at træne med ynglinge eller 2 div holdet. De har nok andet at se til for tiden. Ingen over klubben og da slet ik Jude!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Jesper BW1100 skrev: Nu siger "Komiske Ali" at FCM har tilbudt Jude 1000€ om måneden efter skat i den nye kontrakt, hvilket alle jo ved er en direkte løgn. Selv jeg som kontorelev har mere udbetalt efter skat. Så er der fandme ikke nogen der skal bilde mig ind at FCM tilbyder en professionel fodboldspiller i deres A-trup mindre end kontorelever rundt omkring. Jeg ved ikke om ham agenten tror folk er dumme, men Jude bør nok lige overveje om det er det her han vil. For hvis han ikke sparker hans mildest talt suspekte såkaldte agent ad helvedes til er hans dage i FCM talte. Og jeg ved godt at du ikke er enig med mig her Hausser, men jeg mener ikke det er jordens største tab.
Kan godt se det kan skabe noget forvirring og syntes også at artiklerne giver et uklart billede af hvad der rent faktisk menes. I det første citat nedenunder, virker de 100 Euro fremadrettede, ie. som en del af den nye kontrakt, mens det i det andet citat, virker bagud retter ie. den gamle kontrakt.

FC Midtjylland vil kun betale ham 1000 euro om måneden efter skat. Og Michael Stensgaard har intet gjort for at hjælpe ham. Han respekterer og beskytter ham ikke. Jeg synes ikke, det er værdigt for en professionel fodboldspiller, siger Errol Olowu til Ekstra Bladet.

"Endvidere kalder han FC Midtjylland og Michael Stensgaard onde og hævder at Jude Nworuh tjener 7.500 om måneden efter skat og bor på en madras på et hostel. Ikke overraskende afvises anklagerne som latterlige af FC Midtjyllands sportsdirektør Jens Ørgaard."

Skal der være nogen logik i det (for selvfølgelig tilbyder FCM ikke en ny kontrakt på 1000 Euro) , så er jeg dog ikke i tvivl om at der menes bagudrettet, altså der er hvad Jude tjener på den nuværende kontrakt og så kan der næppe være tvivl om at 1000 Euro, eller et beløb i den omegn, er en underbetaling i forhold til ligeværdige fodboldsspillere i resten af Danmark, for at benytte et sammenligneligt grundlag. Beløbet behøver ikke være korrekt, men der bør ikke være nogen tvivl om at spillere som Jude hører til blandt de absolut dårligst lønnede i Superligaen.

Angående at lade Jude gå, så mener jeg faktisk det vil være en skam, specielt fremadrettet, for jeg syntes han indeholder ganske meget potentiale og en ting er helt sikker, vi finder ikke en erstatning i samme klasse, til samme pris. Altså, lader vi ham gå, bliver det for at spare nogle få håndører som ikke gør en forskel i det samlede regnskab og det bliver jo ikke på bekostning af en forstærkning..

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Dennis skrev: Ja og man kan også læse at BIF og FCK er ude efter ham! :D Og nej det er faktisk ikke særligt svært at være uenig med agenten med alt det lort han lukker ud. Der går faktisk rygter om at det er Hausser der er den hemlighedsfulde agent :lol:

Han skal have hvad han er værd og ik en krone mere, så er det sådan set underordnet om han har været her i 5 timer eller i 5 år. Man skal gøre sig fortjent sine penge på banen. Umiddelbart så syntes jeg 600.000 om året lyder meget rimeligt, men hvis han kan få mere i FCK skal han da have lov til at smutte. Vi er ikke ligefrem kendt for at stå i vejen for et skifte.

Det lyder mere og mere som et stille farvel. Beskyldninger om slaveri og en madras på gulvet hjælper nok ikke hans situation. Med mindre han skille sig af med den agent som juridisk set åbenbart slet ikke har ret til at forhandle skal han bare smutte. Det er ikke verdens mest værdifulde spiller og lige nu gør han klubben mere skade end gavn.

Et eller andet sted må man trække en grænse, han er voksen nok til selv at styre sit live. Og han har selv valgt sin agent, så må han også stå til ansvar. Hvis TT eller JØ vurderer at han skaber for meget uro i truppen for tiden så skal han da bare ned at træne med ynglinge eller 2 div holdet. De har nok andet at se til for tiden. Ingen over klubben og da slet ik Jude!
Hvordan beregner du hvad han er værd, ud over den subjektive mening om Jude? Hvis det stod til dig fik Jude (og Heinze) en pose piratos i månedsløn og det var så ellers det, men sådan fungerer det jo ikke.

Hvis vi skal vurdere hvad Jude er værd i løn, er man nødt til at se på hans status i truppen, vejen til spilletid, potentiale og præstationer, samt hvad ligeværdige tjener andetsteds. Ud fra de parametre (og flere med) kan man så finde en nogenlunde rimelig løn og ud fra den vurdering vil jeg gætte på at Judes nye kontrakttilbud er pænt i underkanten.

Imo er det også temmeligt tåbeligt at begynde at snakke om at nogen sætter sig over klubben og skaber uro internt fordi man forlanger mere i løn. I så fald burde de fleste spillere hvis smides på 2 div. hver gang der skal forlænges en kontrakt..

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hausser skrev: Hvordan beregner du hvad han er værd, ud over den subjektive mening om Jude? Hvis det stod til dig fik Jude (og Heinze) en pose piratos i månedsløn og det var så ellers det, men sådan fungerer det jo ikke.

Hvis vi skal vurdere hvad Jude er værd i løn, er man nødt til at se på hans status i truppen, vejen til spilletid, potentiale og præstationer, samt hvad ligeværdige tjener andetsteds. Ud fra de parametre (og flere med) kan man så finde en nogenlunde rimelig løn og ud fra den vurdering vil jeg gætte på at Judes nye kontrakttilbud er pænt i underkanten.

Imo er det også temmeligt tåbeligt at begynde at snakke om at nogen sætter sig over klubben og skaber uro internt fordi man forlanger mere i løn. I så fald burde de fleste spillere hvis smides på 2 div. hver gang der skal forlænges en kontrakt..
Lyder fornuftigt, smid en pose bananer oveni så overlever de to små drenge nok :D

Nu er det heldigvis ikke mig der skal udregne hvad de er værd for så var der et par stykker af dem der ikke fik løn denne mdr. Men syntes 600.000 lyder fornuftigt til en så ung spiller der næppe har de helt vilde salgsudsigter eller udsigt til at blive fast starter. Vi er forhåbenligt ik de eneste der gerne vil have forstærkninger i angrebet, det vil hvores kommende trænerteam forhåbenligt også. Og det med at han har været i klubben i 5 år burde virke lige så meget den anden vej rundt.

Det har ikke noget med at forlange mere i løn at gøre, man skal da prøve selvf skal man det. Men han burde for længe siden havde indset at slaget er håbløst. Det er under ingen omstændigheder acceptabelt at en spiller og hans agent skaber den slags overskrifter. Og imellem linierne snakker om at vi ikke behandler hvores unge udlændinge ordenligt. En medarbejder der skaber den slags overskrifter i EB og andre steder falder i værdi i stedet for at stige. Efter den første omgang lort agenten lukker ud burde Jude havde givet ham mundkurv på eller stoppe sammenarbejdet. I stedet for skal vi læse om tvang til at skrive under og om at leve på en madras på gulvet.

Med den spilletid han har udsigt til for tiden så er en tur på anden holdet da en udemærket idé. Så må han jo finde ud af om han vil skrive under eller ej, eller skrive under når han finder ud af at BIF og FCK måske ikke er aktuelle.

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Persian_Wolf »

Dennis skrev: smid en pose bananer oveni så overlever de to små drenge nok :D
Meget originalt

Woop Woop!

Dennis

Indlæg af Dennis »

Persian_Wolf skrev: Meget originalt
Jep har du aldrig været til træningskamp? Tror hele holdet lever af bananer, rosiner og skrå :lol:

Er der nogen herinde der har været til træning denne uge? Gad godt vide om Jude har trænet med hele ugen?

Nogen der ved om de tager til sjælland allerede Lørdag og om der er Lørdagstræning i Ikast?

Besvar