Angrebssituationen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dennis

Re: Angrebssituationen

Indlæg af Dennis »

mnm123 skrev:nu må det hvis være slået klik for dem som mener Jude skal ha sådan en løn, han kan få 30000 max pr.måned eller allerbedst skil os af med ham og la kontrakten løbe ud hvis han ikke kan sælges. Vi har større talenter på vej Ken og Baba ar væsentlige stærker og med Hvilsom på vej Sylvester og Oliseh så har vi talent nok på vej som er i mine øjne bedre stillet.

Han er jo allerede blevet tilbudt 50.000 , så TT må jo se et eller andet i ham. Lyder da til at JØ har strukket sig godt i forevejen. Håber da ik de smider en krone mere efter ham end de 50 og så skal det da også være en 5 årig kontrakt.

974

Indlæg af 974 »

Dennis skrev: Han er jo allerede blevet tilbudt 50.000 , så TT må jo se et eller andet i ham. Lyder da til at JØ har strukket sig godt i forevejen. Håber da ik de smider en krone mere efter ham end de 50 og så skal det da også være en 5 årig kontrakt.
Jeg er ikke i tvivl om at dem der ser ham til dagligt, ser mere i ham end de fleste af os andre gør - derfor kan man nok tænke, at vi er lidt snævertsynede, også pga den virak der har været omkring hans lønkrav

Tanken er uden tvivl at hans skal sælges, og mon ikke de har en ide om at han på et tidspunkt kan skibes af for en godt beløb, måske udfra tilkendegivelser de allerede har fået ved forskellige lejligheder
Det er vel også en del af konceptet bag akademiet

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nu har jeg i andre tråde omtalt angrebet, men gør det gerne igen!

At Jude/Jude´s agent forlanger 3 millioner kroner om året, må og skal betyde en exit? Jude er under ingen omstændigheder de penge værd, ja han er sågar tvivlsom til de omtalte 50.000 om måneden efter min mening. Han er god som indskifter og i de kampe, hvor vi er spillemæssige underlegene? JØ, sælg ham eller lad hans kontrakt løbe ud. Der er ingen der skal presse ledelsen på den måde og slet ikke en marginal spiller.

Næh, sælg i Jude og Kim c og erstat dem med Martin Bernburg eller vores gamle ven Morten Skoubo som er helt ude i kulden i Utrecht. Hvis vi virkelig vil være klassens frække dreng, så skulle vi da lige snuppe MB foran BIF!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lupus1999 skrev:Hvis vi virkelig vil være klassens frække dreng, så skulle vi da lige snuppe MB foran BIF!
Ja skide være med, at BIF kan tilbyde det dobbelte i løn, betyder han kan blive boende i Kbh samt han selv gerne vil dertil.

Cortez

Indlæg af Cortez »

974 skrev:Tanken er uden tvivl at hans skal sælges, og mon ikke de har en ide om at han på et tidspunkt kan skibes af for en godt beløb, måske udfra tilkendegivelser de allerede har fået ved forskellige lejligheder
Det er vel også en del af konceptet bag akademiet
Helt sikkert at han skal sælges, men jeg tror ikke det er konceptet bag akademiet, at udviklingsspillerne skal gå og hæve 3 mil. om året inden de skibes afsted. Så skal vi godt nok op i nogle astronomiske salgspriser, førend dét kan betale sig.

Jeg tror, det er vigtigt at FCM statuerer et eksempel med de ublu lønkrav fra Jude. FCM skal fortsat fremstå som en klub, hvor man kan få en hel uddannelse (fodbold, akademisk og menneskeligt), men at dette altså så også indebærer, at der må være mådehold mht. løndelen under opholdet.

Selvfølgelig skal kontraktspillere ikke gå for en sulteløn, men jeg mener godt nok ikke, at det er på tale, når man har fået tilbudt tkr. 50,- om måneden. Det andet er et udtryk for arrogance og mangel på indsigt i egen formåen og hvordan FCM's koncept er skruet sammen.

Derfor mener jeg faktisk, at der kun er to udvejd på denne situation. Jude må ud/sælges om det så skal være for 1 kr (hvilket forhåbentligt ikke bliver nødvendigt). Alternativt må Jude komme til fornuft og undskylde sin optræden i forhandlingssituationen.

/Cortez

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Om jeg forstår det antiparti som så mange har mod Jude.

Selvfølgelig skal han da ikke have 3 millioner i årsløn og mon ikke Jude er pænt træt af at have lyttet til sin "onkel" som regnede med at han kunne forhandle en lukrativ aftale hjem. Mig bekendt så snakker vi dog på ingen måde om noget ultimativt krav og man ikke at Judes "onkel" er til at forhandle med, jeg tror det.

Jeg kender ikke til lønningsniveauet til FCM, men det er vigtigt at folk får sig en løn som afspejler netop det, altså i forhold til status og position i hierarkiet og her vil jeg faktisk tro at 600k, selv om det lyder som mange penge, er klart i underkanten af hvad en fodboldspiller tjener i dansk fodbold og da specielt for spillere som er i periferien af førsteholdet. Selv om mange danskere måske bliver forargede over den slags summer, så er det nu engang virkeligheden indenfor fodboldverdenen. Kender da personligt til en spiller som skiftede fra Holstebro B. til BIF i 96-97 og dengang tjente en mio. kr. + fri bil og gratis lejlighed.

At folk farer i flint og automatisk vil have Jude sparket videre, fordi han ikke bare taknemmeligt godtager FCM tilbud, kan man kun ryste på hovedet af, hvad gør ham anderledes end alle mulige andre mennesker som gerne vil have mere i løn? Vi finder aldrig nogensinde en bedre spiller for de penge som Jude kommer til at koste, det er ihvertfald helt sikkert..

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Cortez skrev: Jeg tror, det er vigtigt at FCM statuerer et eksempel med de ublu lønkrav fra Jude. FCM skal fortsat fremstå som en klub, hvor man kan få en hel uddannelse (fodbold, akademisk og menneskeligt), men at dette altså så også indebærer, at der må være mådehold mht. løndelen under opholdet.

Selvfølgelig skal kontraktspillere ikke gå for en sulteløn, men jeg mener godt nok ikke, at det er på tale, når man har fået tilbudt tkr. 50,- om måneden. Det andet er et udtryk for arrogance og mangel på indsigt i egen formåen og hvordan FCM's koncept er skruet sammen.
Statuerer et eksempel? Ved at lade en spiller smutte gratis eller hva? Nu har Jude altså overstået sin akademitid og fungerer nu på markedsvilkår ligesom resten af seniorerne og de bør naturligvis benytte en kontraktsituation til at skaffe sig selv så fordelagtige forhold som muligt. Mon du ville blive så forarget over at Reid, Sivebæk, Salami eller nogen af de andre forsøgte at presse en lønforhandling og tjene en ekstra skilling? Ville det også være et udtryk for arrogance og skulle vi i så fald, også statuere et eksempel med nogle af dem?
Cortez skrev: Derfor mener jeg faktisk, at der kun er to udvejd på denne situation. Jude må ud/sælges om det så skal være for 1 kr (hvilket forhåbentligt ikke bliver nødvendigt). Alternativt må Jude komme til fornuft og undskylde sin optræden i forhandlingssituationen.
Klap nu lige hesten, Jude har næppe ansvaret for hvad en eller anden tåbelig agent forlanger. At han er ung og naiv og falder for hvad agenten forklarer hvad han er værd, er næppe noget man kan laste ham for og 600k er imo en underbetaling i forhold til Judes status i truppen. Der er en mængde spillere som tjener betydeligt mere end Jude og er langt længere fra spilletid end Jude.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Dondy skrev: Jeg synes det er noget vrøvl at han er den bedste efter Thyge og Frank, han skaber ingen ting og kan kun bruges i det øjeblik vi er foran og kan stå langt tilbage på banen. I alle andre tilfælde vil Fagerberg, Baba og Kim være langt bedre alternativer.
Ja uha noget vrøvl, for det er da ikke Jude som har startet når førstevalget eller andetvalget (Frank & Thyge) ikke har været disponibel, hverken i træningskampene, i slutningen af sidste sæson eller i starten af denne.

Det er vist dig der vrøvler noget så gevaldigt og dine alternativer har rent faktisk knapt nok været i truppen, ikke i denne sæson og heller ikke i slutningen af sidste sæson..

Brugeravatar
Hausser

Judes krav

Indlæg af Hausser »

Dennis skrev: Puha med det gennemsnit skal han da næsten i start 11´ren i stedet for Thyge! For mig at se har jude ikke mange egenskaber der for mig til at tro at han har en stor fremtid i FCM eller på noget andet superligahold. Og nu når han vil have en månedsløn på 250.000 syntes jeg bare de skal have lov til at finde en anden klub.
Nu er min hukommelse ikke for god, men kan seriøst ikke huske mere end et enkelt mål som han selv har skabt. Og af chancer han har skabt til medspillere kan jeg nærmest kun huske den i City.
Jeg mener helt sikkert at, som truppen er nu, så er Jude og Frank på toppen vores farligste startopstilling, syntes jeg de beviste i slutningen af sidste sæson. Thyge er alt for ufarlig til at spille på den fremskudte position han gør og vores opstilling med 3 centrale midtbanespillere er imo en af grunden til at vi skaber så få chancer.

Og angående selv at skabe målene, hvor mange er det så lige Frank selv skaber? Det handler sgu om at putte den ind og et spetakulært mål tæller altså ikke mere end et klumpspilsmål i feltet.
Dennis skrev: Kampen i lørdags var fornærmende ringe spillet af jude og så går man bagefter ud og for sin agent til at forlange 3 mil om året :lol: Er det ligeomkring 300.000 for hvert mål?
Ret beset så har vi vel andre angribere som får mere end det pr kasse de har scoret ;)

Og lad nu være med at hæng dig så meget i de 3 millioner. Dels er de fremsat af en agent uden fornemmelse for danske forhold og dels er de ikke noget ultimativt krav, langt fra, blot et dårligt forsøg på at skumme fløden en smule.
Dennis skrev: Og nej jeg forholder mig tilgengæld realistisk med Ken. Han er købt ind for noget der skulle ligne 10 mil. Han skal blive en succes i FCM og det bliver han ikke på 2 div holdet eller på bænken. Og med det spil vi spillede i Lørdags burde selv du kunne se at det havde været bedre med Ken eller kim på banen. Det bedste Jude kunne lave i kampen var de 3 frispark der blev begået imod ham. Hvis Ken havde præsteret på det niveau havde du været det første til at hagle ham ned. Men når det er jude så er det ik hans skyld, det er den måde hans medspiller spiller ham på.
Jeg har aldrig været fan af positiv særbehandling, hvis en mand skal have chancen igen, så må han jo gribe den til træning og vise at han er den bedste og værd at satse på. Fagerberg skal bestemt ikke spille bare fordi han har kostet 10 millioner, men fordi han er den bedste, anderledes kan det ikke være. Formår han ikke at vise det, man han bestegnes som en historisk fejlinvestering.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hausser skrev:Statuerer et eksempel? Ved at lade en spiller smutte gratis eller hva? Nu har Jude altså overstået sin akademitid og fungerer nu på markedsvilkår ligesom resten af seniorerne og de bør naturligvis benytte en kontraktsituation til at skaffe sig selv så fordelagtige forhold som muligt. Mon du ville blive så forarget over at Reid, Sivebæk, Salami eller nogen af de andre forsøgte at presse en lønforhandling og tjene en ekstra skilling? Ville det også være et udtryk for arrogance og skulle vi i så fald, også statuere et eksempel med nogle af dem?
Nu skriver jeg også, at Jude kontraktspiller og dermed implicit ikke akademispiller, så det behøver du ikke at gøre mig opmærksom på ;) .

Mht. min reaktion hvis det var nogle af de andre tidligere akademispillere, der var i samme situation, så vil jeg sikkert give dig ret. Jeg ville sikkert ikke være lige forarget (godt nok mener jeg heller ikke at nogen af d'herrer, du omtaler er kr. 3 mio. om året værd). Men min manglende reaktion overfor disse spillere, hænger sammen med at deres værdi for holdet i min optik (og her er jeg helt på det rene med, at vi langt fra er enige), så langt overstiger Judes. At han - og der må være tale om Jude selv, for man er vel sat ind i, hvilken strategi ens agent vil lægge for dagen (uanset hvor uheldig man måtte være med familiesituationen) - kræver kr. 3 mio. om året er så lattervækkende, at jeg næsten ruller rundt på gulvet endnu.

/Cortez

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Cortez skrev:
Nu skriver jeg også, at Jude kontraktspiller og dermed implicit ikke akademispiller, så det behøver du ikke at gøre mig opmærksom på ;) .

Mht. min reaktion hvis det var nogle af de andre tidligere akademispillere, der var i samme situation, så vil jeg sikkert give dig ret. Jeg ville sikkert ikke være lige forarget (godt nok mener jeg heller ikke at nogen af d'herrer, du omtaler er kr. 3 mio. om året værd). Men min manglende reaktion overfor disse spillere, hænger sammen med at deres værdi for holdet i min optik (og her er jeg helt på det rene med, at vi langt fra er enige), så langt overstiger Judes. At han - og der må være tale om Jude selv, for man er vel sat ind i, hvilken strategi ens agent vil lægge for dagen (uanset hvor uheldig man måtte være med familiesituationen) - kræver kr. 3 mio. om året er så lattervækkende, at jeg næsten ruller rundt på gulvet endnu.

/Cortez
Tvivler helt ærligt på at den agent/onkel, har haft noget som helst begreb om de lønmæssige forhold i DK og jeg er faktisk ikke engang sikker på at jude har det. Syntes ikke man skal lægge vægt på andet end at Jude og Judes agent ikke har været tilfreds med kontraktudspillet og man derfor forsøger at få mere penge ud af det, uanset hvor urealistisk det så end er. At man forsøger at presse citronen til en lønforhandling er Jude næppe den første der har gjort..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

1. Jude er en okay angriber med et nogenlunde potentiale. Dog har han åbenlyse fysiske mangler, som han ofte har svært ved at kompensere for, trods hans hurtighed.
2. Vi har mange angrebstalenter med mindst lige så stort et potentiale som Jude.

Med andre ord. Hvis Jude ikke vil acceptere den 5-årige kontrakt på 600 K årligt (som i mine øjne er en ganske rimelig og god hyre for en gut med Judes evner og potentiale), så må vi få afskibet Jude og få brugt nogle af vores andre angrebstalenter. Mere kompliceret er det egentlig ikke. Hjernedød "agentonkel" eller ej.

Brugeravatar
KHJ

Indlæg af KHJ »

442 har lavet et interview med Ken Fagerberg og Thomas Thomasberg, hvor de begge giver udtryk for at Ken ikke har levet op til forventningerne.

http://www.442.dk/index.php/tv/clip_id=18956

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

KHJ skrev:442 har lavet et interview med Ken Fagerberg og Thomas Thomasberg, hvor de begge giver udtryk for at Ken ikke har levet op til forventningerne.

http://www.442.dk/index.php/tv/clip_id=18956
442 laver virkelig mange gode artikler og interviews om de forskellige klubber, total ynglingeside.

Angående Fagerberg, så kan der vist ikke være to meninger om at han slet ikke har levet op til forventningerne, men forhåbentlig kommer han snart igen. Hælder som sagt mest til at man lejer ham ud for en periode, tror han vil have godt af mere regelmæssig spilletid end det han får i FCM p.t.

Dondy

Indlæg af Dondy »

Hausser skrev: Ja uha noget vrøvl, for det er da ikke Jude som har startet når førstevalget eller andetvalget (Frank & Thyge) ikke har været disponibel, hverken i træningskampene, i slutningen af sidste sæson eller i starten af denne.

Det er vist dig der vrøvler noget så gevaldigt og dine alternativer har rent faktisk knapt nok været i truppen, ikke i denne sæson og heller ikke i slutningen af sidste sæson..
[/quote]

Jude har startet ja, flot af ham. Han har så også spillet ganske forfærdeligt, men han startede ergo så er han den anden bedste i trænernes øjne og så åbentbart også i dine. Jeg siger bare jeg mener ikke han er den anden bedste i langt de fleste situationer. Det er mig en gåde hvordan du kan mene anderledes, men meninger er jo subjektive.

Besvar