FCM - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
PS

Re: FCM - OB

Indlæg af PS »

Er lige kommet ind af døren og har plantet mig foran skærmen.
Hvis i ikke allerede selv har fundet ud af det, kan jeg oplyse at den vises på viasat xtra 2

Edit : Men det er jo også næsten mere spændende at se Efb-Fck, hvis i ikke har kanalen ;)
Senest rettet af PS 24. maj 2009, 17:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
JaneK

Indlæg af JaneK »

PS skrev:Er lige kommet ind af døren og har plantet mig foran skærmen.
Hvis i ikke allerede selv har fundet ud af det, kan jeg oplyse at den vises på viasat xtra 2
Der er lidt fordele ved, at være Parabol kunde ;) men for folket med Kabel-TV.. så er der ikke meget, at komme efter nogen steder

jabsi

Indlæg af jabsi »

JaneK skrev:
jabsi skrev:nu kan jeg desværre ikke komme til Herning idag, så jeg havde tænkt mig at se den i sofaen.
Men hvor bliver den sendt?
Den bliver ikke vist nogen steder :)

?!

Brugeravatar
JaneK

Re: FCM - OB 1 - 0

Indlæg af JaneK »

Godt mål alligevel :)

Fantastisk indlæg fra højreside af Leon Jessen som ligger lige i Panden på Frank..

Onyzko reder den i første omgang, men Jude følger op på returen og sparker den ind :)

Brugeravatar
Hausser

Re: FCM - OB Efterrationalisering

Indlæg af Hausser »

Er Graven gået helt i stå ovenpå flytningen, er der slet ikke nogen der har lyst til at kommentere på kampen? Måske er det bare betydningen af kampen som smitter af på den nye Grav?

Nuvel, syntes vi spiller en rigtig god første time, noget af det bedste i foråret, men må indrømme jeg slet ikke forstår hvorfor vi stiller os ned og panisk sparker væk resten af kampen? Har vi da noget at forsvare, og hvad er da det såfremt? Må indrømme jeg aldrig lære at forstå de mekanismer som gør at vi pludselig ikke længere vi spille bold. En af grundene til at spillet faldt i niveau, var måske også udskiftningerne af Borring og Siv, Juelsgaard og Madsen har slet ikke det samme niveau og gennembrudskraft og Jude syntes virker ikke som en kantspiller. Udskiftninger eller ej, så skal vi dog kunne holde bedre i bolden end det vi gør og mulighederne var der bestemt til at straffe storsatsende OB til sidst.

Den første time var som sagt rigtigt god og vi formår at spille et OB hold på en sådan måde at de gør ondt på dem, med masser af fart i omstillingerne og aggressivt presspil, og vi viser igen at OB generelt er et god som ligger godt til os. Det eneste de er farlige på er dødbolde i den periode, hvor vi giver de obligatoriske 2-3 kæmpechancer væk. Det er rent lotteri om vi lukker mål ind på den slags eller ej og utvivlsomt en af de helt store årsager til at vi ikke er bedre end vi er.

Karakter:

Heinze 9 - Solid og sikker, god kamp af Heinze.

Califf 9 - Rigtig god i duellerne, men han måtte gerne træde mere i karakter ifm dødbolde, specielt defensivt.

Ipsa 8 - Generelt en solid kamp af Ipsa, men et par dumme boldtab som kunne ha været blevet farlige.

Juelsgaard 7 - Han virkede til at ha det svært rent offensivt og gik helt død i anden halvleg hvor han intet bidrog med på midtbanen. For dårlige dødbolde.

Jessen 8 - God aktion ved målet og ellers udfylder han den uvante plads i højre siden okay.

Salami 8 - Laver alt for mange frispark hvilket skaber unødvendigt farlige situationer, men deltog mere i det offensive end ellers hvilket også forklarer en større spildprocent end ellers.

Florescu 7 - Han skal træde meget mere i karakter centralt og dødboldene stinker stadig fra

Siv 9 - Er med i meget af det er farligt og Sivs hurtighed er altså et fremragende våben overfor langsomme backs. OB dobbeltteamede ham også stort set hver gang han har bolden og der skal han så lære at slippe bolden bagud og gøre det nemme.

Borring 9 - Masser af gode drives og dynamik over Borring idag som tydeligvis var opsat overfor de tidligere kollegaer.

Jude 8 - Farligste mand i dag med et rigtigt centerforward mål og flere god afslutninger, men smider også bolden for meget væk, specielt i anden halvleg.

Frank 8 - bør nok score på direktøren i anden halvleg, men ellers gør han det rigtigt godt, er indblandet i vores kasse.

--------

Kolja 7 - Hvad sker det ved målet Kolja, var der frispark? Ellers så han rigtigt stærk ud.

Madsen UB - det gør ondt i sjælen at se en favorit som Madsen spille 8-10 minutter og så gå i stykker igen. Gør dig selv en tjeneste og stop mens legen bare er nogenlunde god, der er også et liv bagefter.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En ok kamp, men så heller ikke mere. Vi lader os presse alt for meget af OB, i første halvleg stod jeg og småkedede mig oppe bag Osnyskos mål, vi formåede aldrig på noget tidspunkt at lave et decideret pres på dem, kun små hurtige kontraer. Målet var fint, og håbet var at vi nu fik lidt mere ro på i anden halvleg, og kom op og viste hvem det var der var på hjemmebane. Men nej, sådan skulle det åbenbart ikke være, det var skuffende.

Problemet var vel at kampen hverken ville gøre fra eller til for os, og moderne fodbold kæmpes på milimeterne, og er man ikke helt 100% klar og viljestærk så får man det svært.

Farvel til Europa også, ingen tak til Erik Rasmussen herfra, normalt er det fedt når jyderne tæver kjøwenhavnerne, men ikke i dag :(

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hausser skrev: Jude 8 - Farligste mand i dag med et rigtigt centerforward mål og flere god afslutninger, men smider også bolden for meget væk, specielt i anden halvleg.
Huh??? Farligste mand? Damn, hvis det var tilfældet, så er jeg godt nok mere forhåndsindtaget end jeg selv regner med.

Jeg synes Jude stinker igen, igen, igen... Efter min mening bidrager han ikke med noget som helst (udover målet i dag - selvom den næsten må tilskrives Farlige Frank). Han kan ikke holde på bolden, han kan ikke spille sine medspillere på det rigtige tidspunkt, han kan ikke drible på egen hånd, han kan ikke afslutte... jeg kunne sikkert blive ved, men i min optik er Jude ikke i nærheden af SAS-liga klasse. Dur ikke... væk!

Men er ellers enig i din betragtning om, at vi spiller noget af det bedste i forårssæsonen den første times tid. Dejligt at se drengene SPILLE fodbold for en gangs skyld. Mere af det, tak!

/Cotez

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Er rimelig enig i Haussers vudering, dog har jeg et par kommentarer:

Syns Salami var vores bedste mand i dag, han er som en vild hund på banen dejlig aggressiv og viser vejen.
Jude mener jeg spiller en ringe kamp, mister bolden i flere afgørende situationer hvor vi er i overtal overfor OBs forsvar. Desuden tager han ofte de forkerte beslutninger, men potentialet er der uden tvivl.

Derudover er jeg enig i din betragtningen af Sivebæk, en fornøjelse at følge ham stor gå på mod og drive. Landsholdsspilleren Chris Sørensen virkede til tider overmatchet.

Egentlig er jeg rigtig godt tilfreds med vores spil, syns vi spiller en god gang fodbold dog er vi ikke skarpe nok i de afgørende situationer. Vi skulle reelt have lukket kampen i første halvleg hvor vi burde have ført med 2-3 mål.

Dennis

Indlæg af Dennis »

Cortez skrev: Jeg synes Jude stinker igen, igen, igen... Efter min mening bidrager han ikke med noget som helst (udover målet i dag - selvom den næsten må tilskrives Farlige Frank).
/Cotez
Fuldstændig enig, hvis Michael Svendsen ikke havde været på banen idag så havde jude været banens ringeste igen. Det er så langt fra at være superliga klasse at det er helt pinligt. Han smider mere end en håndfuld store chancer væk idag i bare kludder. Han var sløset i sin boldmodtagelse og afslutninger. Fint nok han scorer et af årets næmmeste mål, men alt andet var langt under pinligheds grænsen.

Kan ikke forestille mig at Jude er tæt på truppen når Collins kommer tilbage. Afsted med ham til sommer tak.

En anden ting der er værd at bemærke er at det centrale forsvar faktisk spiller en hæderlig kamp idag. Bortset fra en enkel svipser eller to spillede Califf en rigtig god kamp ved siden af Ipsa. De var begge to ultra aggressive i deres pres på boldholder og lavede kun få dumme frispark. Måske Califf bare skal beholde det anfører bind hvis det for ham til at vokse med opgaven. Og selvom vi skulle miste Winston så har vi efterhånden en ok mand i Ipsa. Han er på det sidste blevet noget mere sikker og begynder faktisk at spille bolden udemærket fremad.

Leon Jessen er en helt anden ting, han virker langt fra kampklar. Det kørte hverken for ham med højre eller med venstre igår. (ud over vej målet) Og det mest skræmmende var faktisk at det sejlede mest da han kom over på venstre siden. De kræver meget defensivt arbejde fra hvores fløjspillere når de spiller foran Leon. Og det selvom han vel kun kommer i overlap 2-3 gange igår? Hans mangel på agressivitet kommer til at koste, særligt på venstre hvor Borring ikke tager særligt mange defensive løb.

Ellers en opløftende kamp hvis man tænker på antallet af skader og karantæner. Lover godt for næste års kamp om medaljer og bold i europa. Alt efter afgange vil jeg håbe at vi særligt defensivt forstærker os. Det vil sige ny klasse keeper som første prioritet og min en ny central forsvarsspiller.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Cortez skrev:
Huh??? Farligste mand? Damn, hvis det var tilfældet, så er jeg godt nok mere forhåndsindtaget end jeg selv regner med.

Jeg synes Jude stinker igen, igen, igen... Efter min mening bidrager han ikke med noget som helst (udover målet i dag - selvom den næsten må tilskrives Farlige Frank). Han kan ikke holde på bolden, han kan ikke spille sine medspillere på det rigtige tidspunkt, han kan ikke drible på egen hånd, han kan ikke afslutte... jeg kunne sikkert blive ved, men i min optik er Jude ikke i nærheden af SAS-liga klasse. Dur ikke... væk!

Men er ellers enig i din betragtning om, at vi spiller noget af det bedste i forårssæsonen den første times tid. Dejligt at se drengene SPILLE fodbold for en gangs skyld. Mere af det, tak!

/Cotez
Jep, Jude var farligste mand, han scorede jo en kasse og havde vel 4-5 afslutninger ud over målet og kun uheld, eller den iltre Polaks placeringsevne, forhindrer ham i at blive dobbelt målscorer i anden halvleg. Generelt så udførte angrebsduoen Frank og Jude deres arbejde rigtigt godt igår, de kom vel til 8-10 afslutninger tilsammen og lidt mere tur i det, så havde de scoret 3-4 mål tilsammen. Det kan godt være det er et nemt mål Jude scorer, men den skal altså prikkes ind og angriberen er nødt til at placere sig det rigtige sted. Jeg vil til enhver tid hellere have angriberen der scorer 2 lette mål, fremfor ham der scorer 1 kanonmål i stedet. Jeg forstår ikke det behov for at nedgøre nemme mål, de tæller altså lige så meget som de flotte og en dygtig angriber er da netop kendetegnet ved evnen til at score lette mål, hvor mange har Frank eller Jon "inderside" Dahl ikke scoret af dem?

Når det så er sagt, så syntes jeg også at Jude, specielt i anden halvleg, smider for mange lette bolde væk, ofte ved for lange træk eller forkerte beslutninger og det trækker ved i den samlede vurdering. Men jeg foretrækker klart ham fremfor alternativet på bænken, som mange er blevet så forelsket i. Fagerberg har ikke været i truppen længe grundet svag form og kommer igen ind og har vel ikke en eneste positiv berøring i de 10 minutter han er på banen.

Dysager
Geografisk sted: Give

Callif - Ipsa

Indlæg af Dysager »

Hey er det bare mig, eller fungerede Callif - Ipsa konstelation bare rigtigt godt igår, jeg synes ikke men ser den samme mangel på kommunikation, som vi har set en række af de andre kampe hvor vores forsvar virkeligt har sejlet.

Tager jeg helt fejl? :roll:

Brugeravatar
Hausser

Re: Callif - Ipsa

Indlæg af Hausser »

Dysager skrev:Hey er det bare mig, eller fungerede Callif - Ipsa konstelation bare rigtigt godt igår, jeg synes ikke men ser den samme mangel på kommunikation, som vi har set en række af de andre kampe hvor vores forsvar virkeligt har sejlet.

Tager jeg helt fejl? :roll:
Nej du tager ikke helt fejl og det gør Dennis heller ikke, men man skal altså også huske at se på de præmisser som kampen foregik på. Vi stod jo betydeligt dybere i banen end vi plejer i superligaen og det er netop der at en spiller som Califf har sin force, altså når han ikke kommer ud i en masse løbedueller og bedre kan koncentrere sig om at tage de fysiske nærkampe.

Normalt står vi noget højere på banen og det er primært her at det kniber for Califf.

Dysager

Re: Callif-Ipsa

Indlæg af Dysager »

Så er det bare der jeg ikke forstår hvorfor ikke spiller med den dybte hver gang, vi har jo tydeligvis ikke spillerne til at stå så højt på banen som vi plejer og jeg mener bestemt ikke vi mistede noget i det offensive spil igår, ved at stå dybt i forsvaret. Jeg ved godt det også kommer an på hvilke hold man møder osv. men man må jo også kigge indad og se hvad der fungerer bedst for os selv, og hvis man skal have et hold til at præstere må forsvaret være det grundlæggende. :!:

erland

Indlæg af erland »

Dysager skrev:Så er det bare der jeg ikke forstår hvorfor ikke spiller med den dybte hver gang, vi har jo tydeligvis ikke spillerne til at stå så højt på banen som vi plejer og jeg mener bestemt ikke vi mistede noget i det offensive spil igår, ved at stå dybt i forsvaret. Jeg ved godt det også kommer an på hvilke hold man møder osv. men man må jo også kigge indad og se hvad der fungerer bedst for os selv, og hvis man skal have et hold til at præstere må forsvaret være det grundlæggende. :!:
Lige præcis også noget som jeg tænkte på efter at have set kampen igår. I optakten til Champions League finalen beskrev per Frimann Manchester Uniteds måde at spille på med at de står dybt i banen og tager så de hurtige dybe løb når de får bolden.
Det var ldt på samme måde vi spillede den første time igår.
Jeg kan se noget positivt i denne måde at spille på: vi undnytter bedre Califf og Ipsa da deres svaghed er løbe duellerne som Hausser nævner.
Vi har Thyge, Borring, Danny samt Baba der kan ta de dybe løb. Siv har også vist sig effektiv i løbe duellerne. Problemet er så lidt vores midt og hj./venstre back. De skal kunne både gå med frem men også kunne løbe med hjem for at støtte forsvaret. Muligvis kan det løses men midtbanen så noget træt ud de sidste 20 min. igår.
Men oplagt især med lidt forstækning på midten.

erland

Dysager

Indlæg af Dysager »

erland skrev:
Dysager skrev:Så er det bare der jeg ikke forstår hvorfor ikke spiller med den dybte hver gang, vi har jo tydeligvis ikke spillerne til at stå så højt på banen som vi plejer og jeg mener bestemt ikke vi mistede noget i det offensive spil igår, ved at stå dybt i forsvaret. Jeg ved godt det også kommer an på hvilke hold man møder osv. men man må jo også kigge indad og se hvad der fungerer bedst for os selv, og hvis man skal have et hold til at præstere må forsvaret være det grundlæggende. :!:
Lige præcis også noget som jeg tænkte på efter at have set kampen igår. I optakten til Champions League finalen beskrev per Frimann Manchester Uniteds måde at spille på med at de står dybt i banen og tager så de hurtige dybe løb når de får bolden.
Det var ldt på samme måde vi spillede den første time igår.
Jeg kan se noget positivt i denne måde at spille på: vi undnytter bedre Califf og Ipsa da deres svaghed er løbe duellerne som Hausser nævner.
Vi har Thyge, Borring, Danny samt Baba der kan ta de dybe løb. Siv har også vist sig effektiv i løbe duellerne. Problemet er så lidt vores midt og hj./venstre back. De skal kunne både gå med frem men også kunne løbe med hjem for at støtte forsvaret. Muligvis kan det løses men midtbanen så noget træt ud de sidste 20 min. igår.
Men oplagt især med lidt forstækning på midten.

erland
Jamen jeg er så enig :D
Tror helt sikkert det er værd at overveje for TT, men måske er det allerede det han har gjord , glæder mig sq til den nye sæson, med et par gode indkøb og en gennemtænkt taktik tror jeg vi kan være i stand til at hente de ekstra point, som gør at vi igen kan begynde at blande os i toppen af en SAS-liga, som efter min mening er stærkere end nogensinde før.

Besvar