BW´s eksistensgrundlag
-
Thomas Lund
Re: BW´s eksistensgrundlag
Black Wolves betaler for mad og drikke til bestyrelsesmøder.
Lund
Lund
-
fcm-fan-4ever
ja men hvorfor holder de det på eyde og ikke ude i loungen hvor det burde at være billigere at leje sig ind...
Det vil altså sige at jeg betaler for at bestyrelses medlemmer i Black wolves skal leje sig ind i et lokale på Hotel eyde, som nok ikke er helt billigt, for at holde et bestyrelses møde som de sikkert kunne have holdt i fan loungen til det halve.
Derudover er mad og drikke på et hotel heller ikke billig..
Troede at man kunne bruge black wolves penge lidt bedre i disse finanskrise tider..
Hvorfor skal medlemmerne betale for at bestyrelsen skal på hotel... er loungen ikke fin nok... det er da åndsvagt at betale leje til fcm af fan loungen hvis man hellere vil bruge hotel lokaler... men der er åbenbart penge nok...
Det vil altså sige at jeg betaler for at bestyrelses medlemmer i Black wolves skal leje sig ind i et lokale på Hotel eyde, som nok ikke er helt billigt, for at holde et bestyrelses møde som de sikkert kunne have holdt i fan loungen til det halve.
Derudover er mad og drikke på et hotel heller ikke billig..
Troede at man kunne bruge black wolves penge lidt bedre i disse finanskrise tider..
Hvorfor skal medlemmerne betale for at bestyrelsen skal på hotel... er loungen ikke fin nok... det er da åndsvagt at betale leje til fcm af fan loungen hvis man hellere vil bruge hotel lokaler... men der er åbenbart penge nok...
-
Rooney
fcm-fan-4ever Skrev:
-------------------------------------------------------
> ja men hvorfor holder de det på eyde og ikke ude i
> loungen hvor det burde at være billigere at leje
> sig ind...
> Det vil altså sige at jeg betaler for at
> bestyrelses medlemmer i Black wolves skal leje sig
> ind i et lokale på Hotel eyde, som nok ikke er
> helt billigt, for at holde et bestyrelses møde som
> de sikkert kunne have holdt i fan loungen til det
> halve.
> Derudover er mad og drikke på et hotel heller ikke
> billig..
>
> Troede at man kunne bruge black wolves penge lidt
> bedre i disse finanskrise tider..
> Hvorfor skal medlemmerne betale for at bestyrelsen
> skal på hotel... er loungen ikke fin nok... det er
> da åndsvagt at betale leje til fcm af fan loungen
> hvis man hellere vil bruge hotel lokaler... men
> der er åbenbart penge nok...
Hvorfor skal dem som er i bestyrelsen, som rent faktisk bruger frivilig tid og energi på at køre Black Wolves ikke have lov til at bruge lidt penge på deres møder, så mener jeg det er 100% fair at de gør det.
> ja men hvorfor holder de det på eyde og ikke ude i
> loungen hvor det burde at være billigere at leje
> sig ind...
> Det vil altså sige at jeg betaler for at
> bestyrelses medlemmer i Black wolves skal leje sig
> ind i et lokale på Hotel eyde, som nok ikke er
> helt billigt, for at holde et bestyrelses møde som
> de sikkert kunne have holdt i fan loungen til det
> halve.
> Derudover er mad og drikke på et hotel heller ikke
> billig..
>
> Troede at man kunne bruge black wolves penge lidt
> bedre i disse finanskrise tider..
> Hvorfor skal medlemmerne betale for at bestyrelsen
> skal på hotel... er loungen ikke fin nok... det er
> da åndsvagt at betale leje til fcm af fan loungen
> hvis man hellere vil bruge hotel lokaler... men
> der er åbenbart penge nok...
Hvorfor skal dem som er i bestyrelsen, som rent faktisk bruger frivilig tid og energi på at køre Black Wolves ikke have lov til at bruge lidt penge på deres møder, så mener jeg det er 100% fair at de gør det.
-
fcm-fan-4ever
Ragz Skrev:
>
> Hvorfor skal dem som er i bestyrelsen, som rent
> faktisk bruger frivilig tid og energi på at køre
> Black Wolves ikke have lov til at bruge lidt penge
> på deres møder, så mener jeg det er 100% fair at
> de gør det.
Fordi at det er medlemmernes penge de bruger på det, det er jo penge som helst skal bruges på fanklubbens medlemmer, til f.eks. arrangementer, busture, tifoer m.m.
Det er jo også en af grundene til at vi skal betale til fanklubben.
Det havde været noget helt andet hvis de havde betalt af egen lomme, eller havde fået det betalt på anden vis. men det er også princippet i det.. Det er da mange penge om året....
Sidst de var der var onsdag den 18 februar.. Så kan der gå en måned igen, inden der igen skal bruges lidt af fanklubbens penge på at forkæle bestyrelsen.. Synes at det er lidt dårligt at bruge så mange penge om året på sådan noget...
De kunne i princippet også have valgt et lidt billigere sted.. Hvorfor lige eyde..
>
> Hvorfor skal dem som er i bestyrelsen, som rent
> faktisk bruger frivilig tid og energi på at køre
> Black Wolves ikke have lov til at bruge lidt penge
> på deres møder, så mener jeg det er 100% fair at
> de gør det.
Fordi at det er medlemmernes penge de bruger på det, det er jo penge som helst skal bruges på fanklubbens medlemmer, til f.eks. arrangementer, busture, tifoer m.m.
Det er jo også en af grundene til at vi skal betale til fanklubben.
Det havde været noget helt andet hvis de havde betalt af egen lomme, eller havde fået det betalt på anden vis. men det er også princippet i det.. Det er da mange penge om året....
Sidst de var der var onsdag den 18 februar.. Så kan der gå en måned igen, inden der igen skal bruges lidt af fanklubbens penge på at forkæle bestyrelsen.. Synes at det er lidt dårligt at bruge så mange penge om året på sådan noget...
De kunne i princippet også have valgt et lidt billigere sted.. Hvorfor lige eyde..
-
Thomas Lund
Jeg synes at det er upassende at anklage bestyrelsen for pamperi her på Ulvegraven. Du har åbenbart indsigt i at bestyrelsen holder møde på Eyde og også en dato. Fint nok, det er ikke nogen hemmelighed hvor bestyrelsen holder møde og hvornår.
Bestyrelsen afsatte i starten af 2008 et beløb til at afholde bestyrelsemøder og det blev godkendt på generalforsamlingen i 2008, hvilket vil sige, at sådan som det repræsentative demokrati virker, så har medlemmerne formelt godkendt det pågældende beløb (jeg var ikke selv til stede, så jeg kender det ikke). Hvis beløbet er overskredet når vi ser regnskabet her på lørdag er det passende at påtale det.
Udover det, må det være på baggrund af konkrete tal og fakta og ikke gæt og gisninger om "forkælelse", at du anklager bestyrelsen. Ved du f.eks. om man har fordelagtige prisaftaler med Eyde?
I øvrigt vil jeg ikke betegne de bestyrelsesmøder jeg tidligere har deltaget i som forkælelse, men en aften hvor, jeg oven på en almindelig arbejdsdag, møder kl. 18 og tager hjem engang efter kl 22 hvor jeg i fire seje timer har diskuteret med andre bestyrelsesmedlemmer om driften af BW.
Personligt rører det mig ikke om der bliver brugt 75 eller 150 kr. pr bestyrelsesmedlem pr. møde, så længe bestyrelsen udfører det arbejde de er valgt til og så længe udgiftsposten til bestyrelsesmøder holdes på et tåleligt niveau i forhold til den almindelige drift af BW, hvilket os der deltager i generalforsamlingen kan få syn for.
Lund
Bestyrelsen afsatte i starten af 2008 et beløb til at afholde bestyrelsemøder og det blev godkendt på generalforsamlingen i 2008, hvilket vil sige, at sådan som det repræsentative demokrati virker, så har medlemmerne formelt godkendt det pågældende beløb (jeg var ikke selv til stede, så jeg kender det ikke). Hvis beløbet er overskredet når vi ser regnskabet her på lørdag er det passende at påtale det.
Udover det, må det være på baggrund af konkrete tal og fakta og ikke gæt og gisninger om "forkælelse", at du anklager bestyrelsen. Ved du f.eks. om man har fordelagtige prisaftaler med Eyde?
I øvrigt vil jeg ikke betegne de bestyrelsesmøder jeg tidligere har deltaget i som forkælelse, men en aften hvor, jeg oven på en almindelig arbejdsdag, møder kl. 18 og tager hjem engang efter kl 22 hvor jeg i fire seje timer har diskuteret med andre bestyrelsesmedlemmer om driften af BW.
Personligt rører det mig ikke om der bliver brugt 75 eller 150 kr. pr bestyrelsesmedlem pr. møde, så længe bestyrelsen udfører det arbejde de er valgt til og så længe udgiftsposten til bestyrelsesmøder holdes på et tåleligt niveau i forhold til den almindelige drift af BW, hvilket os der deltager i generalforsamlingen kan få syn for.
Lund
-
fcm-fan-4ever
Vidste ikke at det var godkendt et beløb til bestyrelsesmøder.. Men stadigvæk hvorfor så ikke bruge de lokaler vi har til rådighed i stedet for..
Loungen er da sikkert også et udemærket sted at holde møde.
Tror ikke at de har fordelagtige prisaftaler med eyde, men ved kun hvad jeg havde hørt, og ville lige tage det op herinde.. Pointen er bare at selvom at bestyrelsen gør et kanont stykke arbejde, så kan man da godt bruge de lokaler på stadion, de er da meget hyggelige og sikkert også knap så dyre som Eyde..
Loungen er da sikkert også et udemærket sted at holde møde.
Tror ikke at de har fordelagtige prisaftaler med eyde, men ved kun hvad jeg havde hørt, og ville lige tage det op herinde.. Pointen er bare at selvom at bestyrelsen gør et kanont stykke arbejde, så kan man da godt bruge de lokaler på stadion, de er da meget hyggelige og sikkert også knap så dyre som Eyde..
-
BW - 665
Hvis man har ondt i røven over det, kan man jo bare se på det som en frynsegode for at deltage i et projekt - tror i øvrigt ikke du ville syntes det var sådan en overdådig frokost, hvis du vidste hvad der typisk bruges på middage til bestyrelser i diverse firmaer.
Selvom din kritik ikke er decideret usaglig, får jeg alligevel lidt en dårlig smag i munden - der er i forvejen problemer med at finde nok frivillige til at yde en indsats for foreningen, og det mindste man kan gøre er at påskønne de mennesker der er villige til at yde en indsats - som du (og mange andre) kan nyde godt af.
Og nu vil du sikkert sige at du bare kom med et økonomisk forslag, fair nok - men jeg synes sgu det er helt fint at de får en fin forplejning til bestyrelsesmøder på BW's regning, med den indsats der bliver ydet i mende.
Håber personligt hele bestyrelsen går ned og får en omgang fadøl på Fox bagefter på BW's regning, såfremt de synger FCM chants imens de indtager den!
Selvom din kritik ikke er decideret usaglig, får jeg alligevel lidt en dårlig smag i munden - der er i forvejen problemer med at finde nok frivillige til at yde en indsats for foreningen, og det mindste man kan gøre er at påskønne de mennesker der er villige til at yde en indsats - som du (og mange andre) kan nyde godt af.
Og nu vil du sikkert sige at du bare kom med et økonomisk forslag, fair nok - men jeg synes sgu det er helt fint at de får en fin forplejning til bestyrelsesmøder på BW's regning, med den indsats der bliver ydet i mende.
Håber personligt hele bestyrelsen går ned og får en omgang fadøl på Fox bagefter på BW's regning, såfremt de synger FCM chants imens de indtager den!
-
fcm-fan-4ever
BW - 665 Skrev:
> Hvis man har ondt i røven over det, kan man jo
> bare se på det som en frynsegode for at deltage i
> et projekt - tror i øvrigt ikke du ville syntes
> det var sådan en overdådig frokost, hvis du vidste
> hvad der typisk bruges på middage til bestyrelser
> i diverse firmaer.
Har aldrig snakket om nogen overdådig frokost til nogen...
> Selvom din kritik ikke er decideret usaglig, får
> jeg alligevel lidt en dårlig smag i munden - der
> er i forvejen problemer med at finde nok
> frivillige til at yde en indsats for foreningen,
> og det mindste man kan gøre er at påskønne de
> mennesker der er villige til at yde en indsats -
> som du (og mange andre) kan nyde godt af.
Jeg er også bestemt tilfreds med det de gør for klubben, og ville rigtig gerne hjælpe til i fanklubben hvis jeg kunne og havde tid, jeg pointerede bare at de ikke lige var det billigste sted at holde møde, men selvfølgelig skal de da også have nogle frynsegoder.
Men hvorfor lige vælge hotellet der er så mange andre steder man kan sidde og holde møde..
> Og nu vil du sikkert sige at du bare kom med et
> økonomisk forslag, fair nok - men jeg synes sgu
> det er helt fint at de får en fin forplejning til
> bestyrelsesmøder på BW's regning, med den indsats
> der bliver ydet i mende.
>
Er Hotel Eyde det eneste sted i herning hvor man kan få en fin forplejning..?
> Håber personligt hele bestyrelsen går ned og får
> en omgang fadøl på Fox bagefter på BW's regning,
> såfremt de synger FCM chants imens de indtager
> den!
For min skyld ingen alarm.. Bare de synger igennem..
> Hvis man har ondt i røven over det, kan man jo
> bare se på det som en frynsegode for at deltage i
> et projekt - tror i øvrigt ikke du ville syntes
> det var sådan en overdådig frokost, hvis du vidste
> hvad der typisk bruges på middage til bestyrelser
> i diverse firmaer.
Har aldrig snakket om nogen overdådig frokost til nogen...
> Selvom din kritik ikke er decideret usaglig, får
> jeg alligevel lidt en dårlig smag i munden - der
> er i forvejen problemer med at finde nok
> frivillige til at yde en indsats for foreningen,
> og det mindste man kan gøre er at påskønne de
> mennesker der er villige til at yde en indsats -
> som du (og mange andre) kan nyde godt af.
Jeg er også bestemt tilfreds med det de gør for klubben, og ville rigtig gerne hjælpe til i fanklubben hvis jeg kunne og havde tid, jeg pointerede bare at de ikke lige var det billigste sted at holde møde, men selvfølgelig skal de da også have nogle frynsegoder.
Men hvorfor lige vælge hotellet der er så mange andre steder man kan sidde og holde møde..
> Og nu vil du sikkert sige at du bare kom med et
> økonomisk forslag, fair nok - men jeg synes sgu
> det er helt fint at de får en fin forplejning til
> bestyrelsesmøder på BW's regning, med den indsats
> der bliver ydet i mende.
>
Er Hotel Eyde det eneste sted i herning hvor man kan få en fin forplejning..?
> Håber personligt hele bestyrelsen går ned og får
> en omgang fadøl på Fox bagefter på BW's regning,
> såfremt de synger FCM chants imens de indtager
> den!
For min skyld ingen alarm.. Bare de synger igennem..
-
Hausser
Som BW-665 siger, det kan altså også blive for småligt.
Mig bekendt er Eyde altså ikke dyrere mht til hverken drikke eller spise, end hvis man smutter over på Poulsens eller Garibaldi, men du forventer måske at bestyrelsen smutter over i Aldi efter en bakke rugbrød, hundeleverpostej, spegefætter og Las Cola?
Af en eller anden grund så tror jeg faktisk ikke en sådan problematik nogensinde ville blive rejst i FCKs fanklub..
Mig bekendt er Eyde altså ikke dyrere mht til hverken drikke eller spise, end hvis man smutter over på Poulsens eller Garibaldi, men du forventer måske at bestyrelsen smutter over i Aldi efter en bakke rugbrød, hundeleverpostej, spegefætter og Las Cola?
Af en eller anden grund så tror jeg faktisk ikke en sådan problematik nogensinde ville blive rejst i FCKs fanklub..
-
Ravnen
Jeg synes heller ikke det er et problem. BW er jo ikke nogen ungdomsklub. Det manglede bare om de kan få lidt forplejning, mens de bruger timevis på at arbejde for alle os andre.
Så længe det ikke ender i Farum agtigt rødvinsforbrug og ekstremt dyre middage, så ingen alarm
Men fcm-fan-4ever, du skal møde op på generalforsamlingen og rejse dette spørgsmål, så kan kassereren vise bilag frem. Hvis du har mistanke om at noget ikke er som det skal være, så er det din pligt at gøre det.
Så længe det ikke ender i Farum agtigt rødvinsforbrug og ekstremt dyre middage, så ingen alarm
Men fcm-fan-4ever, du skal møde op på generalforsamlingen og rejse dette spørgsmål, så kan kassereren vise bilag frem. Hvis du har mistanke om at noget ikke er som det skal være, så er det din pligt at gøre det.
-
Hekler
Meget interesant at denne lille debat køre mens bestyrelsen sammen med de frivillige er ude på den store soldetur...årets frivillige fest.
Hvor alle de frivillige i udvalgene, har været ude og køre cocart, spise og drikke og til koncert på foreningens regning.
Men som lund siger så har man jo en generalforsamling hvis der er nogen man vil vide, det er den gang om året hvor medlemmerne kan tage beslutning om ting.
Hvor alle de frivillige i udvalgene, har været ude og køre cocart, spise og drikke og til koncert på foreningens regning.
Men som lund siger så har man jo en generalforsamling hvis der er nogen man vil vide, det er den gang om året hvor medlemmerne kan tage beslutning om ting.
-
TBM FCM
Jeg vil meget gerne tage denne debat med dig.
Jeg mener ikke det nogen side har været en hemmelighed at Bw´s bestyrelses møder blev holdt på Eyde. Jeg viste det ihvertfald inden jeg stillede op!
Det er lavet en aftale med Eyde om priserne, men du har ret rent økonomisk ville det være billigere at holde mødet i loungen, hvilket vi også gør fra tid til anden.
Grund nummer 1 til at vi vælger at taget mødet et andet sted en på SAS arena er at vi har fundet ud af at vi får mere fra hånden når vi ikke sidder i loungen!
De personer som sidder i bestyrelsen har tit nogle ting de lige kan lave i loungen og når man så er der til et møde kan man miste focus fra det som vi er samlet om.
Feks. Baransvarlig har nogle ting som skal rettes, tøjmanden kan lige hænge tøjet op osv.
Jeg har intet problem med måden det køre på, og jeg vil hellere end gerne deltage i en debat omkring vores påstået "pamperi"
Thomas Mikkelsen
Jeg mener ikke det nogen side har været en hemmelighed at Bw´s bestyrelses møder blev holdt på Eyde. Jeg viste det ihvertfald inden jeg stillede op!
Det er lavet en aftale med Eyde om priserne, men du har ret rent økonomisk ville det være billigere at holde mødet i loungen, hvilket vi også gør fra tid til anden.
Grund nummer 1 til at vi vælger at taget mødet et andet sted en på SAS arena er at vi har fundet ud af at vi får mere fra hånden når vi ikke sidder i loungen!
De personer som sidder i bestyrelsen har tit nogle ting de lige kan lave i loungen og når man så er der til et møde kan man miste focus fra det som vi er samlet om.
Feks. Baransvarlig har nogle ting som skal rettes, tøjmanden kan lige hænge tøjet op osv.
Jeg har intet problem med måden det køre på, og jeg vil hellere end gerne deltage i en debat omkring vores påstået "pamperi"
Thomas Mikkelsen
-
Tatiana
Att: fcm-fan-4ever
Jeg er uden ord...
Tror du bestyrelsesmøderne er en hyggeklub deluxe? Så er du helt galt på den!
Til møderne bruges timevis på at diskutere tiltag og drift af de forskellige udvalg (som netop arrangementer, bus og TIFO).
Så alt andet end lige, så bruges hver en øre på disse emner!
Jeg så hellere end gerne, at samtlige BW-kroner bruges på de som yder en frivillig indsats, men sådan bliver det jo næppe.
Synes da du skal stille op til bestyrelsen så du kan deltage i vores overdådige selskabsmiddage og overflåd af luxus...
-det er sand fest HVER dag.
Mvh
Tatiana Hussak
Næstformand
Jeg er uden ord...
Tror du bestyrelsesmøderne er en hyggeklub deluxe? Så er du helt galt på den!
Til møderne bruges timevis på at diskutere tiltag og drift af de forskellige udvalg (som netop arrangementer, bus og TIFO).
Så alt andet end lige, så bruges hver en øre på disse emner!
Jeg så hellere end gerne, at samtlige BW-kroner bruges på de som yder en frivillig indsats, men sådan bliver det jo næppe.
Synes da du skal stille op til bestyrelsen så du kan deltage i vores overdådige selskabsmiddage og overflåd af luxus...
-det er sand fest HVER dag.
Mvh
Tatiana Hussak
Næstformand
-
fcm-fan-4ever
Tatiana Skrev:
> Att: fcm-fan-4ever
>
> Jeg er uden ord...
> Tror du bestyrelsesmøderne er en hyggeklub deluxe?
> Så er du helt galt på den!
> Til møderne bruges timevis på at diskutere tiltag
> og drift af de forskellige udvalg (som netop
> arrangementer, bus og TIFO).
> Så alt andet end lige, så bruges hver en øre på
> disse emner!
> Jeg så hellere end gerne, at samtlige BW-kroner
> bruges på de som yder en frivillig indsats, men
> sådan bliver det jo næppe.
>
> Synes da du skal stille op til bestyrelsen så du
> kan deltage i vores overdådige selskabsmiddage og
> overflåd af luxus...
> -det er sand fest HVER dag.
>
> Mvh
> Tatiana Hussak
> Næstformand
Jeg har ikke nævnt et ord om hyggeklub og selskabs middage eller sådan noget. jeg undrede mig bare over hvorfor at i holdte møderne på Eyde i stedet for i loungen..
Kan godt se at Bestyrelsen har fortjent det, med den kanon indsats som i leverer for at få det hele op og køre til hver kamp. Jeg ved godt at det er hårdt arbejde, så selvfølgelig skal i da have det lidt godt til møderne..
Da jeg skrev mit første indlæg om det her, havde jeg mine bekymringer, men de er blevet manet til jorden igen
Jeg vil gerne sige tak for den store respons, som jeg har fået på det og ved nu hvordan det forholder sig, og glæder mig over at bestyrelsen vil svare på sådan nogle spørgsmål.. Det er ikke alle bestyrelser der vil det..
Glæder mig til fremover at nyde godt af BW´s Arrangementer og busture samt til hjemmekampe..
Tak for svarene
> Att: fcm-fan-4ever
>
> Jeg er uden ord...
> Tror du bestyrelsesmøderne er en hyggeklub deluxe?
> Så er du helt galt på den!
> Til møderne bruges timevis på at diskutere tiltag
> og drift af de forskellige udvalg (som netop
> arrangementer, bus og TIFO).
> Så alt andet end lige, så bruges hver en øre på
> disse emner!
> Jeg så hellere end gerne, at samtlige BW-kroner
> bruges på de som yder en frivillig indsats, men
> sådan bliver det jo næppe.
>
> Synes da du skal stille op til bestyrelsen så du
> kan deltage i vores overdådige selskabsmiddage og
> overflåd af luxus...
> -det er sand fest HVER dag.
>
> Mvh
> Tatiana Hussak
> Næstformand
Jeg har ikke nævnt et ord om hyggeklub og selskabs middage eller sådan noget. jeg undrede mig bare over hvorfor at i holdte møderne på Eyde i stedet for i loungen..
Kan godt se at Bestyrelsen har fortjent det, med den kanon indsats som i leverer for at få det hele op og køre til hver kamp. Jeg ved godt at det er hårdt arbejde, så selvfølgelig skal i da have det lidt godt til møderne..
Da jeg skrev mit første indlæg om det her, havde jeg mine bekymringer, men de er blevet manet til jorden igen
Jeg vil gerne sige tak for den store respons, som jeg har fået på det og ved nu hvordan det forholder sig, og glæder mig over at bestyrelsen vil svare på sådan nogle spørgsmål.. Det er ikke alle bestyrelser der vil det..
Glæder mig til fremover at nyde godt af BW´s Arrangementer og busture samt til hjemmekampe..
Tak for svarene