BW´s eksistensgrundlag

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

Re: Generalforsamling - Forslag

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg gætter på at det har noget med muligheden for foreningsstøtte at gøre.
Da jeg sad i bestyrelsen forsøgte vi i Herning Kommune men de har en paragraf hvor de underkender supporterklubber på forhånd, så det var spildt arbejde.

Lund

GamleHoffmann64

Re: BW´s eksistensgrundlag

Indlæg af GamleHoffmann64 »

Jeg vender tilbage, har faktistk et liv ved siden af.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Det har noget at gøre med at Herning kommune har afslået af princip, at godkende os som forening. Ikast har svaret positivt på en forespørsel om at de vil godkende os.
Foreningen ændre sig ikke det mindste af denne ændring, i sin tid ændrede vi faktisk til herning fordi vi var blevet stillet nogle ting i udsigt som viste sig ikke at holde vand.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Men kan man virkelig have lokaler i Herning, og så bare sige man er hjemhørende i Ikast? Kræver Ikast kommune ikke at foreningen så har adresse i Ikast, og hvor skal den i så fald have adresse?

Hvad er fordelene ved at være godkendt som forening?

Kent

Transferarrangement

Indlæg af Kent »

Man kunne vel også være lidt nytænkende, og så fx have arrangeret et transferarrangement i aften, så lokalerne var åbne indtil kl 23.59. Så kunne man sidde og drikke fadbamser, mens man kunne holde øje med om der kom mystiske agenter og spillere til kontraktunderskrivelse ;-)

Eller i det mindste lige have opsat et webcam, så man kunne se om der var lys i kontorlokalerne ;-)

Hekler

Indlæg af Hekler »

vi har ingen lokaler med lokaletilskud da vi ikke er godkendt som forening, vi vil heller ikke bede om et lokaletilskud, da vi har en ordning der fungere fint. Vi har dog andre problemer der gerne skal tages hånd om.

Kriek/Alex

Indlæg af Kriek/Alex »

Thor/TWC Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvad med UBM, i brænder da for at støtte vores
> hold lige så meget som jeg, og de andre
> frivillige, hvorfor er i ikke mere aktive og
> interesserede i BW ?? (Jeg ved godt at bla Peter
> er en stor hjælp).

til det har jeg to ting: jeg ser ikke hvordan det støtter holdet, at vi render til fair fans cup og paintball pjat mod vejle fans.
Noget andet er. Tifo gruppen får, så vidt jeg ved, stor opbakning af UBM.

Og det er vist også tydeligt på tribunen, at vi brænder for at støtte holdet, selvom vi ikke render til fair fans cup og lign.

> Nogen forslag? og er der egentligt nogen grund til
> at bevare BW for 50 aktive medlemmer?

- Velkommen til fankulturen i midtjylland.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Kriek/Alex Skrev:
> jeg ser ikke hvordan det
> støtter holdet, at vi render til fair fans cup og
> paintball pjat mod vejle fans.

Hmm måske er det der problemstillingen ligger?

Grunden til de sociale arrangementer, fanloungen osv. er et forsøg på at skabe sammenhold og at folk skal lære hinanden bedre at kende (nogle kalder det et så moderne ord som netværk, andre kalder det bare venner).
Tanken er ganske enkelt, at hvis man har flere venner der tager på busture, har man også selv mere lyst til at være med. Det samme gælder også for hjemmekampe.

BW benytter de informationskanaler man har til at forsøge at få flere til at deltage i arrangementer og busture men også til at sprede vigtige informationer om tifo og sange.

Ideen med loungen er at man har et samlingssted hvor man kan udvikle fælleskabet (igen for at få flere med til ude- og hjemmekampe)
Warmup i loungen før kampen giver folk en mulighed for at møde andre end lige dem de normalt går til bold med og øllene løsner lidt op for sangstemmerne.

BW er altså ikke en fanklub for "hyggens skyld" - alt hvad der laves har det endelige formål, at det skal resultere i yderligere opbakning til FCM, måske ikke direkte, men så indirekte.

(eks. så var målet med "fair fans" arrangementet mod TCR at vise omverdenen at på trods af nogle mediers fokuseren på hooliganisme, så er de fleste tilhængere så fredelige, at vi godt kan være i samme lokale uden at det ender i vold)

Som Thor skriver, så har man problemer med at få den her positive spiral til at fungere lige nu. Det er da også til at se på tribunen hvor stemningen har været halvsløj i lang tid.

Lund

Wofmann

Indlæg af Wofmann »

Kriek/Alex Skrev:
> Thor/TWC Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvad med UBM, i brænder da for at støtte vores
> > hold lige så meget som jeg, og de andre
> > frivillige, hvorfor er i ikke mere aktive og
> > interesserede i BW ?? (Jeg ved godt at bla
> Peter
> > er en stor hjælp).
>
> til det har jeg to ting: jeg ser ikke hvordan det
> støtter holdet, at vi render til fair fans cup og
> paintball pjat mod vejle fans.

Det var sgu da ikke for at støtte holdet, at man arrangerede det Paintball-event der, mand! Og det samme gælder vel Fair Fans Cuppen ... Det handler om at møde andre fans og ha det sjovt, noget som vi åbenbart mangler i den grad, hvis man skal udlede lidt af trådene/indlæggene herinde! Jeg syntes personligt din udmelding/udbrud er mega skuffende og tror ikke helt du forstår konceptet fan, andet end når den er møntet på dit hold (Al ære være med det), men syntes så modsat heller ikke du kan tillade dig at stille dig Så kritisk overfor det faktum, at andre har lyst til at ses udenfor "banen" og ha det lidt sjovt.. Er det Så slemt ????? Støtte holdet er jo det vi alle gerne vil :-)

Som det er blevet skrevet (så fint) i andre indlæg: Hvis du ikke har lyst, så lad dog være! Det står jo enhver frit for, at vælge hvad man lyster...

> Noget andet er. Tifo gruppen får, så vidt jeg ved,
> stor opbakning af UBM.
>
> Og det er vist også tydeligt på tribunen, at vi
> brænder for at støtte holdet, selvom vi ikke
> render til fair fans cup og lign.
>
>

Det er der, så vidt vides, mange andre der osse gør ???? :-)

> > Nogen forslag? og er der egentligt nogen grund
> til
> > at bevare BW for 50 aktive medlemmer?
>
> - Velkommen til fankulturen i midtjylland.

Hold kæft, et surt opstød.... Fed opbakning der ::::::-((((

Wofmann

Indlæg af Wofmann »

Thor/TWC Skrev:
> Lige lidt negative tanker fra morgenen af.
>
> Jeg synes nogle gange det er deprimerende at se på
> indstillingen hos medlemmerne i BW.
>
> Vi har tilbagegang i omsætningen i loungen

Var der ikke på et tidspunkt, hvor man kunne købe et slags gæstepas/endagspas til Loungen eller har det kun været på enkelte kampe ??? Man kunne måske indføre en entré på 20-30,- pr. spilledag, for folk der kun kommer engang imellem og ikke ønsker at være en del af BW... Nogen af entré-pengene kunne gå til 2 udsmidere (koster vel et par hundrede i timen) og de kunne holde "ro og orden" ??? Ellers kunne man jo tjekke folks/gæsternes, på dagen, sygesikring og se om de var "lokale" eller fra modstander-klubben.. På den måde, ville man osse ha en uvildig til at tjekke folk ved døren og ikke en BW´er der står og afviser folk, hvilket jo falder tilbage på os alle, hvis folk hidser sig op over det!

Bare et forslag, der måske kunne skabe lidt flere folk i Loungen til kampene og sætte lidt gang i ølsalget i baren og derved støtte Bw´s kasse lidt.. Jeg vil personligt gerne komme og hjælpe i baren, hjælpe med at "klargøre" og hvad jeg ellers er i stand til EFTER kampen :-)
>
> Vi kan knap nok samle en busfuld til udekampene,
> selv i Jylland.

Ja, det er fandme lidt sølle, men mange vil gerne ha alternative ruter og opsamlingssteder...??? Ved godt det er svært at efterkomme, men det kunne måske være et forsøg værd! Jeg kommer personligt fra Varde og rejser ALTID langt for at komme til bold (- sildehovedernes hjemmebane i Esbjerg), osse hjemmebanekampene, men jeg har ingen problemer med at ta til Ikast og ta en bus derfra ned og banke Vejle f.eks! ;-) Jeg tror det handler lidt om vilje, lyst og initiativ fra mange andre fans og så simpelthen sætte dagen af til bold, i stedet for at regne med, at bussen kommer til hoveddøren og sætter dig af der igen..

Når det er "Game-Day" for mig, står jeg tidligt op, spiser med min familie, tar toget til Ikast/Herning (ude/hjemme-kampe) og så er jeg ikke hjemme før til midnat, hvor en ny dag "truer", men HEY, det er bare mig og jeg er FOOTBALL-FREAK!

Kunne den/de busansvarlige kigge på mulighederne for det med alternative ruter (siden der er så stor efterspørgsel på det) eller afhænger busserne 100% af tilmeldingstallene?
>
> Det er godt nok svært at få folk til at deltage i
> arrangementer
> ( sølle 5 tilmeldte til Fair Fans Cup i Odense ).
>
>
> Vi havde dysten i paintball mod Vejles fans, til
> en utrolig billig pris. Her deltog ca 15 af BW´s
> 1700 medlemmer. (Præmien var en fodboldrejse til
> en værdi af 15.000 kr.)
>
> Vi er nogle der bruger rimeligt meget tid på at få
> det hele til at fungere, og så er det sgu
> skuffende at så få medlemmer virker til at have
> interesse for fanklubben.
>
> Nu kan det godt lyde som en gang tuden fra min
> side, men jeg håber egentligt bare på at nogen kan
> komme med nogle ideer til hvordan vi vækker folk.
>
> Hvad med UBM, i brænder da for at støtte vores
> hold lige så meget som jeg, og de andre
> frivillige, hvorfor er i ikke mere aktive og
> interesserede i BW ?? (Jeg ved godt at bla Peter
> er en stor hjælp).
>
> Nogen forslag? og er der egentligt nogen grund til
> at bevare BW for 50 aktive medlemmer?
>
> Mvh/Thor

Ord som: deprimerende, sølle og "en gang tuden" hører sig ikke hjemme her, min ven! Op med humøret :-) Vi er mange der sætter pris på din og de andres indsats med BW og tiltagene/forbedringerne/nytænkningen skal, forhåbentligt, nok komme når sæsonen starter igen og folk har gået derhjemme og tænkt på deres elskede klub hele vinteren :-) Man har da lov at håbe, ikk????

Poulsgaard

Back to Basics

Indlæg af Poulsgaard »

Det er så simpelt at I ikke selv kan se det. ;-)

Vi har været så forhippet på at få flere medlemmer i foreningen, gaver for det ene og det andet.... frivilig fester, sæsonkort, drikkekort osv.

FCM gør det ikke bedre med alle deres forbandede rabat klubber, hvorfor efterhånden alle spørger hvad BW kan gøre for dem, og ikke hvad de kan gøre for BW.

BW er ikke en rabat klub. BW bør være en forening for de aktive medlemmer, hellere 50 aktive medlemmer i loungen, og på stadion end 1700 sovende giv-mig-noget-ellers-skrider-jeg "fans".

Engang var BW en forening for mine interessefæller, hvor vores fælles interesse var kærligheden til FCM. Nu er medlemmernes motiv for at være med i BW noget mere "nuanceret".

Min anbefaling:
-Drop medlemshvervningen
-Drop Paint ball ture
-Drop Pitch (Da jeg meldte mig ind i BW var Pitch (eller Ulvehylet som det hed i starten) 2 stykker A4 ark hæftet sammen, ikke det der lokkede os på stadion gang efter gang.) og det får ikke folk til at synge højere aligevel.
- Drop gennerelt alle de ting der ikke har direkte med FCM support at gøre.
- Sæt focus på opbakningen med de aktive medlemmer der nu er.
- Flyt ASA væk fra den dominerende plads i midten, indtil vi kan fylde den ud.
- Overdrag gerne 90% af loungen til FCM, så kan de måske lave noget tupperware inden kampstart derinde.
- SMS og mailliste osv. er ikke nødvendige, dem der VIL til bold, ved hvornår de skal være hvor.

Lad nu FCM om at oprette nye klubber for det "krævende" publikum, det er alligevel ikke BWs målgruppe.

That it folks,

LOOFT

Re: Back to Basics

Indlæg af LOOFT »

Er så pisse enig! kunne ikke have skrevet det bedre selv!

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Wofmann Skrev:
> Det var sgu da ikke for at støtte holdet, at man
> arrangerede det Paintball-event der, mand! Og det
> samme gælder vel Fair Fans Cuppen ... Det handler
> om at møde andre fans og ha det sjovt, noget som
> vi åbenbart mangler i den grad, hvis man skal
> udlede lidt af trådene/indlæggene herinde!

Det har jo ikke noget med FCM at gøre! Hvad han vælger at bruge sin fritid på, skal hverken BW eller du afgøre. Vi er der alle for FCM, men hvad vi eller render rundt og laver har vel ingen relevans for FCM??

Jeg> syntes personligt din udmelding/udbrud er mega
> skuffende og tror ikke helt du forstår konceptet
> fan, andet end når den er møntet på dit hold (Al
> ære være med det), men syntes så modsat heller
> ikke du kan tillade dig at stille dig Så kritisk
> overfor det faktum, at andre har lyst til at ses
> udenfor "banen" og ha det lidt sjovt.. Er det Så
> slemt ????? Støtte holdet er jo det vi alle gerne
> vil :-)

Vil du så ikke være venlig at forklare mig hvad en fan er? Nu var faktumet jo, at der ikke mødte ret mange op, så hvor skal vi hen nu`?

> Som det er blevet skrevet (så fint) i andre
> indlæg: Hvis du ikke har lyst, så lad dog være!
> Det står jo enhver frit for, at vælge hvad man
> lyster...

Hvilket han også gjorde...

> Det er der, så vidt vides, mange andre der osse
> gør ???? :-)

Åbenbart ikke nok! For der er godt mangel på folk til tifo... Nu har jeg ikke været der de sidste par gange da jeg har natte arbejde om fredage, men jeg tror ikke det har ændret sig siden jeg var der sidst.

> Hold kæft, et surt opstød.... Fed opbakning der
> ::::::-((((

Ja, brug kræfterne på tribunen, det er der kræfterne gør sig bedst!

TBM FCM

At klappe med en hånd.

Indlæg af TBM FCM »

Jeg er på sin vis enig i din optik, men det er lidt som at skulle klappe med en hånd. hvis du ikke har nummer 2 siger det ikke "klap"

Det er vigtigt for BW at have Loungen pga noget så simpelt som økonomi!!

Ingen arme ingen småkager, dvs ingen penge ingen latterlig billige busture , ingen Sølv fester, intet sted at skaffe flere medlemmer/ hjælpere/ supportere. tingene er gennem tiderne blevet filteret sådan sammen at tingene er nødvendige for hinanden.

Du kan nemt sige gi FCM loungen for BW behøver den ikke!
Du ved samtidig af alle hvad det ville betyde for BW!

Jeg er enig. Og jeg er sikker på flertallet af de utrolig loyale frivillige som hjælper er enige.
Gid mange af de ting vi gør ikke var nødvendige.
Gid vi havde flere aktive medlemmer.
Gid at de personer som kritiserede BW viste hvad de snakkede om inden de udtalte sig.

Jeg ville da ønske at jeg havde en så snæver synsvinkel som flere af de andre debatøre som åbenbart ved alt omkring fankulturen i dk. og især i midtjylland.

Mit liv ville være a walk in the park.
Gi BW skylden for alt!!

Ingen stemning gi Bw skylden!
Ingen mennesker gi BW skylden!
Taber holdet gi BW skylden!
Hvorfor skifter thomasberg ikke ud Gi BW skylden!

Det hele er BW skyld.

Alle disse ting ville jeg kunne høre på så længe det kom fra folk som jeg havde et ansvar overfor. DVS: Medlemmer af BW

Så Kriek/Alex og folk som dig Luk.

I har intet problem med at hævde jer selv på et forum som er betalt af BW´s medlemmer.
I tror i er guds gave til fodbolden.
I har været her et øjeblik og om lidt er i væk igen.
Bw har altid været her og er her forhåbeligt også når hverken jeg eller i er her mere.
Vis mig et tilnærmelsesvis så stort engagement som dem der hjælper/deltager/har ydet.
Så ville jeg gide høre på jeres shit men indtil da Glem det!!

BW er medlemmernes klub. og hvis det er fordele medlemmerne vil have så er det sq foreningens sure pligt at prøve at skaffe dem.

Det er fleretallet der bestemmer!
Hvis du som medlem ikke er enig så deltag på generalforsamlingen.

Thomas Mikkelsen

Poulsgaard

Behøver vi at klappe?

Indlæg af Poulsgaard »

TBM FCM Skrev:
> Jeg er på sin vis enig i din optik, men det er
> lidt som at skulle klappe med en hånd. hvis du
> ikke har nummer 2 siger det ikke "klap"
>
> Det er vigtigt for BW at have Loungen pga noget så
> simpelt som økonomi!!

Enig, loungen er god for os, men engemenget afhænger jo af hvad man vil kunne tilbyde sine medlemmer.
Hvordan loungen er indrettet, mener jeg er 99% ligegyldigt for den opbakning vi kan yde holdet. om der er små borde, store borde, runde borde osv. fladskærme, reklamer, ikke reklamer. alligevel tror jeg det er noget der bruges unødig tid på.
-Men jeg er jo også een af dem der synes det var top-dollar da vi fik et telt bag tribunen på Ikast stadion...

Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig for egen regning. men der er så mange tilbud på nettet hvad sjove, skæve og løgn -historier angår at Pitch er fuldstændig unødvendigt for mig. Ikke dermed sagt at jeg ikke læser det når det kommer, og værdsætter skabernes arbejde, men nødvendig for min opbakning til FCM ? -NEJ

> Ingen arme ingen småkager, dvs ingen penge ingen
> latterlig billige busture , ingen Sølv fester,
> intet sted at skaffe flere medlemmer/ hjælpere/
> supportere. tingene er gennem tiderne blevet
> filteret sådan sammen at tingene er nødvendige for
> hinanden.
>
> Du kan nemt sige gi FCM loungen for BW behøver den
> ikke!
> Du ved samtidig af alle hvad det ville betyde for
> BW!
>
> Jeg er enig. Og jeg er sikker på flertallet af de
> utrolig loyale frivillige som hjælper er enige.
> Gid mange af de ting vi gør ikke var nødvendige.

Min pointe er at mange af de ting vi gør er unødvendige for opbakningen til FCM.
Det eneste udvalg jeg ser som "nødvendigt" er TIFO udvalget. og her kunne passende 80 % af kontingentet bruges.

> Gid vi havde flere aktive medlemmer.
> Gid at de personer som kritiserede BW viste hvad
> de snakkede om inden de udtalte sig.

....

> Jeg ville da ønske at jeg havde en så snæver
> synsvinkel som flere af de andre debatøre som
> åbenbart ved alt omkring fankulturen i dk. og især
> i midtjylland.

.....

> Mit liv ville være a walk in the park.
> Gi BW skylden for alt!!
>
> Ingen stemning gi Bw skylden!
> Ingen mennesker gi BW skylden!
> Taber holdet gi BW skylden!
> Hvorfor skifter thomasberg ikke ud Gi BW skylden!
>
> Det hele er BW skyld.

Nej det tror jeg ikke. men jeg mener ikke at BW bruger kræfterne optimalt.

> Alle disse ting ville jeg kunne høre på så længe
> det kom fra folk som jeg havde et ansvar overfor.
> DVS: Medlemmer af BW
>
> Så Kriek/Alex og folk som dig Luk.
>
> I har intet problem med at hævde jer selv på et
> forum som er betalt af BW´s medlemmer.
> I tror i er guds gave til fodbolden.
> I har været her et øjeblik og om lidt er i væk
> igen.
> Bw har altid været her og er her forhåbeligt også
> når hverken jeg eller i er her mere.
> Vis mig et tilnærmelsesvis så stort engagement som
> dem der hjælper/deltager/har ydet.
> Så ville jeg gide høre på jeres shit men indtil da
> Glem det!!
>
> BW er medlemmernes klub. og hvis det er fordele
> medlemmerne vil have så er det sq foreningens sure
> pligt at prøve at skaffe dem.

Det er lige præcis her jeg mener i tager fejl. BW er ikke til for medlemmernes skyld. BW er til for FCM. alt hvad vi/I gør i BW skal jo vejes op imod hvad holdet får ud at det. ikke hvor glade medlemmerne er eller hvor mange medlemmer vi har..

Det ville måske også det nemmere at motivere medlemmer til at hjælpe med en opgave, hvis det er direkte forbundet til opbakning til FCM, end hvis det er en reklamesalgs opgave til pitch, det muliggører en udgivelse mere om året, der måske skaffer 12,2 flere medlemmer, det måske engang vil hjælpe med noget TIFO relateret der....... kan du se hvad jeg mener.

I en tid, hvor vi ikke svømmer i frivillige er det fantastisk vigtigt at finde tilbage til rødderne, og det er i grunden det jeg prøver at beskrive her.

> Det er fleretallet der bestemmer!
> Hvis du som medlem ikke er enig så deltag på
> generalforsamlingen.

Se det er en god opfordring som vi begge ved at alt for få vil tage til sig.

> Thomas Mikkelsen

Besvar