FCM - Vejle

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Ironi vs. Sarkasme - MEGET OT!

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg tror nu nærmere det er noget sarkasme vi er ude i. Ironi er som regel godmodig drilleri, mens sarkasme er den lidt onde form for ironi, hvor man stadig er ironisk, men går mere efter manden end bolden. Og eftersom Hekler ikke er glad for Danny tror jeg altså vi har med sarkasme at gøre.

Altoriso

Re: Danny

Indlæg af Altoriso »

Tror sådan set ikke at Heklers indlæg er specielt ironisk!
Det er i mine øjne bare et forsøg på at være lidt sarkastisk i sin udmelding om den i hans øjne ringe præstation

PS

Indlæg af PS »

Hvis man er tilhænger/supporter/fan af Fcm, så vil man vel gerne have at det går klubben godt. Hvis man buuher af sit eget hold eller som i dette tilfælde Danny Olsen, så skader man i stedet sit hold, kan folk ikke forstå det?

En fremhævede agf fans for at støtte sit hold i tykt og tyndt, det synes jeg er det dårligste eksempel at bruge her. Agf "fans" har da været de "fans" der oftest har buuhet deres eget hold af banen, og har med stor sandsynlighed været medvirken til at skabe usikre spillere, og et underpræsterende hold.

Opfør jer enten som rigtige fans, eller tøf til århus hvor de har et galehus der passer til den slags tilskuere.

Jesper BW1100

Re: Danny - OT

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tror sådan set ikke at Heklers indlæg er specielt
> ironisk!
> Det er i mine øjne bare et forsøg på at være lidt
> sarkastisk i sin udmelding om den i hans øjne
> ringe præstation

Her er vi da i det mindste enig ;-)

HKP

Re: FCM - Vejle buen

Indlæg af HKP »

Jesper BW1100 Skrev:
> HKP Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg går ud fra, at du refererer til mig. Vil du
> > ikke lige, nu når du er så saglig, finde den
> > pasus, hvori det står beskrevet, at jeg buher
> ad
> > spillerne? På forhånd mange tak:-)
>
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,87820,88290#ms
> g-88290
>
> Hvis det ikke er hvad du insinuerer i ovenstående
> forsvar til min klage over diverse buh-råb, har
> jeg svært ved at se hvad det ellers skulle være.
> Men det kan da selvfølgelig også bare være du
> holder en forsvarstale for alle dem der buer, uden
> du behøves at være en af dem. Det kan jeg bare
> ikke se den store grund til du skulle gøre.

Nej, du fandt altså ikke noget... Som det kan læses, står der ikke noget om at jeg ønsker at buhe!

Generelt må jeg bare sige, at jeg ikke er en af dem der går ukritisk til bold og står og hylder holdet lige meget hvad der sker. Jeg hepper, råber og skriger, men jeg forbeholder mig retten til, selvom det er FCM, at have min hjerne slået til og begejstres ud fra hvad holdet laver på banen og ikke ud fra hvilken farve jeg holder med... Fint nok, dem der står og jubler lykkeligt, lige meget hvor ynkeligt spillet er. Respekt for det. Meeen det kræver jo så også ofte et stort forbrug af fadøl at heppe på den måde, tror jeg.

Altoriso

Re: Danny - OT - 1100

Indlæg af Altoriso »

Jamen selvfølgelig da :-)

Debat skal heldigvis ikke være hæmmet af, at man feks ikke vil skrive noget til/mod folk som man ellers tit kan være enige med eller feks kender privat

Vi plejer vist at være rimeligt enige i mange ting, men derfor er det jo også fedt hvis man ikke er enige i alt

Hekler er jo en fryd at være sammen med in real life, men han skal dælme have tæsk herinde en gang imellem :-)

PS jeg grinte også lidt indvendigt da jeg så at vi havde postet det samme, lige efter "uenigheden" i den anden tråd om Furuseth

Kent

Indlæg af Kent »

HKP Skrev:
> Fint nok, dem der står og jubler lykkeligt, lige meget
> hvor ynkeligt spillet er.

Prøv at forstå at de ikke jubler. De støtter. Der er en forskel. Jubel er det du ser ved scoring. Støtte er det man giver, når man ønsker at hjælpe holdet. Kan du se forskellen?

Det virker som om der i din verden kun er to måder at opføre sig på: enten jubler man eller også buher mand. Nogen af os har en lidt mere bredspektret vifte af adfærd, der bla. som tidligere nævnt indeholde at holde kæft.

Jesper BW1100

HKP Skrev:
> Nej, du fandt altså ikke noget... Som det kan
> læses, står der ikke noget om at jeg ønsker at
> buhe!

Du fatter det du vil forstå. Fair nok. Hvis du ikke selv kan se, at man, på baggrund af det nævnte indlæg, stort set ikke kan undgå at tro du er blandt dem der buer eller i hvert fald kan finde på at bue, er du ikke til at debattere med.
Det virker ligesom rimelig åbenlyst qua din lange forsvarstale.

> Generelt må jeg bare sige, at jeg ikke er en af
> dem der går ukritisk til bold og står og hylder
> holdet lige meget hvad der sker. Jeg hepper, råber
> og skriger, men jeg forbeholder mig retten til,
> selvom det er FCM, at have min hjerne slået til og
> begejstres ud fra hvad holdet laver på banen og
> ikke ud fra hvilken farve jeg holder med... Fint
> nok, dem der står og jubler lykkeligt, lige meget
> hvor ynkeligt spillet er. Respekt for det. Meeen
> det kræver jo så også ofte et stort forbrug af
> fadøl at heppe på den måde, tror jeg.

Jeg snakker ikke om at juble uhæmmet. Jeg snakker om at støtte holdet via sang, tilråb og stemning. Og nej det kræver ikke nødvendigvis fadøl, men derimod passion og lidenskab for FCM!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hvis der kommer spillere hen for at sige tak for støtten efter en dårlig kamp, så giver jeg dem som regel også en lille klapsalve, men det er dælme ikke med store smil på læberne

Jeg er sikker på at spillerne godt selv ved, at de ikke har spillet en god kamp, og jeg tror også godt at de kan fornemme på os om vi er tilfredse eller ej

Jeg vil aldrig gå med til at buhe af en bestemt spiller på vej ud af banen

Skulle vi tabe en kamp på hjemmebane stort og efter en rigtig ringe indsats, tror jeg dog godt at jeg kunne lade mig fange i en form for mishagsytring, men højst sandsynligt ville det bare for mit vedkommende blive ved en "skuffet kropsholdning" eller sådan noget lignende

Jesper BW1100

Re: Danny - OT - 1100

Altoriso Skrev:
> Jamen selvfølgelig da :-)
>
> Debat skal heldigvis ikke være hæmmet af, at man
> feks ikke vil skrive noget til/mod folk som man
> ellers tit kan være enige med eller feks kender
> privat

Fuldstændig enig. Hvis det er tilfældet får man ikke ret meget konstruktivt eller brugbart ud af en debat, hvilket jo ellers for det meste er formålet.

> Vi plejer vist at være rimeligt enige i mange
> ting, men derfor er det jo også fedt hvis man ikke
> er enige i alt

Ja det plejer vist ikke at være os to der har de vilde diskussioner. Så meget desto bedre når der så endelig kommer en ;-)

> Hekler er jo en fryd at være sammen med in real
> life, men han skal dælme have tæsk herinde en gang
> imellem :-)

Hehe.. Hekler er af og til ret så provokerende herinde, men utrolig inspirende ude på tribunen! :-)

> PS jeg grinte også lidt indvendigt da jeg så at vi
> havde postet det samme, lige efter "uenigheden" i
> den anden tråd om Furuseth

Hehe lige akkurat. Og ja jeg indrømmer at jeg ikke lige just er konstruktiv vedørende Furuseth. Men jeg ser bare rødt når jeg hører det navn ;-)

HKP

Indlæg af HKP »

Kent Skrev:
> HKP Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fint nok, dem der står og jubler lykkeligt, lige
> meget
> > hvor ynkeligt spillet er.
>
> Prøv at forstå at de ikke jubler. De støtter. Der
> er en forskel. Jubel er det du ser ved scoring.
> Støtte er det man giver, når man ønsker at hjælpe
> holdet. Kan du se forskellen?
>
> Det virker som om der i din verden kun er to måder
> at opføre sig på: enten jubler man eller også
> buher mand. Nogen af os har en lidt mere
> bredspektret vifte af adfærd, der bla. som
> tidligere nævnt indeholde at holde kæft.

Ja, forstår forskellen! Mente også støtte!!! og tror nu ikke min adfærd er meget anderledes end din, da du jo er ret fornuftig. Synes bare ikke vi behøver at "fluekneppe", ligesom du gør nu. Det handler jo bare om en pointe.

Bare lige for at understrege det: Har aldrig buhet af en ifs´er eller fcm´er! Men tror nu nok jeg har klappet en spiller fra banen alene for at ytre begejstring for at spilleren endelig blev hevet ud...

HKP

Indlæg af HKP »

Jesper BW1100 Skrev:
> Jeg snakker ikke om at juble uhæmmet. Jeg snakker
> om at støtte holdet via sang, tilråb og stemning.
> Og nej det kræver ikke nødvendigvis fadøl, men
> derimod passion og lidenskab for FCM!

Du lyder godtnok som den ultimative fan! Og det er dejligt!

Men der har da på det seneste været en del kampe, med en opbakning på Nordea, der ikke var til at få øje på? Kan selv en "rigtig" fan som dig blive træt af, når spillet ikke kører. Jeg tror det... Tror også at selv du har perioder, hvor du ikke supporter 90 min!!!

HKP

Indlæg af HKP »

Synes Danny skal have cadeau for en række rigtig gode kampe i år. Ingen tvivl om det.

Jeg synes nærmere at det er et breddeproblem, at når han ikke rammer dagen og falder ud, så har vi ikke en erstatning klar. Det kan man ikke "blame" Danny for! Dog lader han til at have problemer med selvtilliden. Falder ud, hvis alt ikke lykkes fra starten. Og det dur altså ikke. Det er hans største problem...

Ravnen

Thomasberg skældte Nordea ud

Indlæg af Ravnen »

Nu orker jeg ikke at læse hele den enorme tråd, om dem som har buet af spillerne. Men i dagens Dagbladet Holstebro-Struer var der en artikel hvor Thomasberg var ked af det, og ikke mente spillerne eller Danny havde fortjent det.
Man må huske hvor meget sådan noget påvirker spillerne NEGATIVT. Når det ikke lige går efter planen, så er det altså støtte som gutterne har brug for.

Jeg synes også det var en god kamp af spillerne, vi fik lagt et massivt pres med det samme i første halvleg, og det var nærmest et skydetelt i Vejles forsvar. Det var rent uheld at vi ikke gik til pausen med 2-3 mål på kontoen. Vejret taget i betragtning var det dæleme en flot præstation!

En kamp varer 90 minutter, vi vandt 2-0 og det var missionen. Det er pinligt at folk ikke har tålmodighed og tror vi bare skal køre modstanderne over på Fortet. 29 kampe uden nederlag på hjemmebane, det fortjener sgu en del mere respekt!

Jesper BW1100

HKP Skrev:
> Men der har da på det seneste været en del kampe,
> med en opbakning på Nordea, der ikke var til at få
> øje på? Kan selv en "rigtig" fan som dig blive
> træt af, når spillet ikke kører. Jeg tror det...
> Tror også at selv du har perioder, hvor du ikke
> supporter 90 min!!!

Indrømmet. Opbakningen på Nordea når ikke altid astronomiske højder, og hvis spillet ikke kører er stemningsniveauet noget lavere end hvis det gør. Men det er det vi som fans skal arbejde med. Vi skal hele tiden blive bedre til at støtte holdet i modgang. Det er ikke lige let, eftersom vi ikke har oplevet meget modgang som FCM-fans. Men jo mere vi prøver og jo mere vilje vi ligger bag, jo bedre bliver vi til det.
Dermed ikke sagt at jeg ikke er med holdet i 90 minutter. Det er jeg uden tvivl. Men ligesom alle andre er der tidspunkter hvor opbakningen er større end andre. Og det er desværre som regel i modgang, der hvor holdet reelt har mest brug for støtten, at man har en tendens til at gå lidt ned i gear rent opbakningsmæssigt.
Men bue af mit elskede FCM får ingen mig til!

Besvar