Hvorfor være medlem af BW

Om FC Midtjylland og Black Wolves
icebox

Hvorfor være medlem af BW

Indlæg af icebox »

Jeg har lige læst en tråd hvor der kraftigt bliver diskuteret hvorfor man skal være medlem af BW foreningen. Det virker til at der er meget uenighed om hvorvidt det er godt at være medlem eller ej.

Det jeg vil skrive i dette indlæg er hvorfor jeg er medlem. Jeg går ikke ind for at nogle skal presses til at være medlem for at få lov til at stå på et bestemt sted på tribunen (kampen imod Bangor), men jeg respekterer den beslutning som der er blevet lavet. Og en enklet kamp, hvor der er lukket for de som ikke er medlem, har jeg det godt med. Det for mig til at følge at der bliver gjort noget ekstra for os (BW)

Jeg blev selv medlem for mange år tilbage, hvor jeg arbejder sammen med en ung Hekler. Han overtalte mig til at blive medlem, selvom jeg havde den holdning som jeg ser nogle have herinde til at betale for at give min surport. Men jeg har aldrig fortrudt.
Nogle sæsoner har jeg sparet rigtig mange penge og fået rigtige mange oplevelser med FCM og Bw. Og nogle sæsoner har jeg ikke brugt mine fordele så meget, men alligevel ender det jo med at jeg har sparet lidt.
Nu lyder det som om at jeg kun tænker på at spare penge, men sådan er det ikke. Jeg har det godt med at betale de 150,- som det koster, for at min/vores fanklub kan få råd til de ting som koster. Jeg modtager et lækkert blad med posten, hvilket jeg syntes er dejligt. Altid rart at få post, som ikke er rudekuvert ;)
Jeg kunne sagtens blive ved, men syntes også andre skulle bidrag
Senest rettet af icebox 1. aug 2008, 17:41, rettet i alt 1 gang.

Vinding

Re: Hvorfor være medlem af BW

Indlæg af Vinding »

Jeg mener ikke at man skal være medlem for de økonomiske fordele. Jeg er selv medlem for at støtte holdet, og jeg bruger langt fra alle tiltag,der tilbydes.

Til kampen i aften vil jeg ikke være på tribunen sammen med de andre BW fans, da dem jeg følges med ikke er medlem af BW selvom at jeg kunne komme gratis ind til kampen.

Vinding

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

I min tid som medlem af BW har jeg:

Været busansvarlig
Været med til at indrette fanloungen og bygge baren
Stået i baren
Solgt pølser
Været admin på ulvegraven
Været med til at udvikle den eksisterende hjemmeside
Været ansvarlig for og skrive artikler til ulvehylet
Været ansvarlig for BWs betalinger, budget og regnskab
Været medlem af bestyrelsen, senere formand og deltaget i bestyrelsesmøder
Været kontaktperson mellem bestyrelsen of FCM
Været med til at fremstille materialer til tifoer
Været med til at forberede og genemføre tifoer
Været capo på hjemmebane og udebane
Været med til at forberede og gennemføre julefrokost og fodboldturnering
Været med til at forberede og gennemføre ølsalg på to ture til pokalfinalen i parken.

Jeg har sikkert glemt en masse, men pointen er at det fede ved at være med i en forening er da det netværk man får ved at deltage i en masse arbejde for Black Wolves og dermed videreføre støtten til FC Midtjylland. Jeg har lært en masse mennesker at kende i alderen 15-65 og jeg har haft en masse gode (og knap så gode) oplevelser. Det er det man kan få i Black Wolves ved bare at deltage i 1/10-del af de ovenstående opgaver.

Det ville være meget federe hvis de mange frivillige i Black Wolves lige brugte 5 minutter i denne tråd på at skrive hvad de har lavet eller er med til at lave i BW og lidt om hvad det har givet dem (og her taler jeg ikke om øl- og fribilletter).

Lund

Thor/TWC

Indlæg af Thor/TWC »

Vi er en ny aktivitetsgruppe der arbejder en del på at BW i fremtiden kan tilbyde medlemmer nogle arrangementer, man ellers ikke kunne deltage i til samme pris.

Ex. Black Wolves udfordrer The Craisy Reds fra Vejle.

Se lige på det Fair Fans arrangement d. 06-09-08, ved i hvor billigt 150 kr er for sådan en dag?

Ring og hør hvad det koster at spille paintball, 250 kr. pr person, og på vores tur er der bus, spisning, livemusik oveni.

Man kan samtidig sige at man har deltaget, i det første Fair Fans arrangement af sin art i Danmark.

Søren Ross

Indlæg af Søren Ross »

Og ja, lad os da endelig lige blære os lidt.. ? eller hvad man kalder det;

Været busansvarlig, koordineret busture med op til 1000 deltagere.
Været med til at indrette fanloungen og bygge baren.
Stået i baren og solgt øl.
Solgt pølser.
Været admin på ulvegraven.
Skrevet artikler til Ulvehylet, Pitch og solgt annoncer til samme blad.
Har udsendt medlemskort og diverse breve / blade.
Hjulpet med arbejdsopgaver for MCH - tilgengæld for økonomisk støtte.
Været medlem af bestyrelsen og skrevet referater af bestyrelsesmøder.
Været med til at fremstille materialer til tifoer og frembringe ideer/ tegninger.
Været med til at forberede og genemføre tifoer
Været capo på hjemmebane og udebane
Været med til at forberede og gennemføre julefrokost og fodboldturnering
Været med til at forberede og gennemføre ølsalg på to ture til pokalfinalen i parken.
Ageret skydeskive for Viborgfans.

Og ja, en masse andet.

Der er nok opgaver at tage fat på :-)

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Var du i øvrigt ikke kun 16 da du indtrådte i bestyrelsen?

- Jeg husker dig i hvert fald som meget mindre ;o)

Så vidt jeg husker er der ikke nogen aldersgrænse for at sidde i bestyrelsen, men der er selvfølgelig nogle spørgsmål vedr. myndighed og ansvar når der træffes beslutninger.

Lund

icebox

Indlæg af icebox »

Jeg har ikke en lang liste over ting som jeg har lavet, men Jeg har dyb respekt for de mennesker som ligger alt deres tid og krafter i at gøre de sjovere at være fan af FCM. Jeg har dog hjulpet lidt til i gennem årene.

Søren Ross

Indlæg af Søren Ross »

Var vist kun 15, husker det faktisk ikk rigtigt.

Var jeg mindre ? What, ikke muligt :)

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Det var sådan set ikke meningen at der skulle fokuseres på at der er en masse opgaver i Bw eller at jeg har været med til en masse.

Derfor citerer jeg lige mig selv:

pointen er at det fede ved at være med i en forening er da det netværk man får ved at deltage i en masse arbejde for Black Wolves og dermed videreføre støtten til FC Midtjylland. Jeg har lært en masse mennesker at kende i alderen 15-65 og jeg har haft en masse gode (og knap så gode) oplevelser. Det er det man kan få i Black Wolves ved bare at deltage i 1/10-del af de ovenstående opgaver.

Det ville være meget federe hvis de mange frivillige i Black Wolves lige brugte 5 minutter i denne tråd på at skrive hvad de har lavet eller er med til at lave i BW og lidt om hvad det har givet dem (og her taler jeg ikke om øl- og fribilletter).

Lund

Ralle8900

Indlæg af Ralle8900 »

Jeg meldte mig, så vidt jeg husker, ind i BW i 2003 lige omkring min 18-års fødselsdag. Havde fulgt FCM siden stiftelsen i '99 men som ung knægt syntes jeg ikke rigtig jeg havde økonomi til et medlemsskab, trods den beskedne pris på lige i omegnen af 100 kr årligt.

Jeg bor i Randers. og har gjort det i mange år, men da fodboldinteressen meldte sig, var det Ikast fS interessen faldt på. Året var 1997 og IfS var i pokalfinalen. Senere blev det jo så til FCM - og resten af den historie kender vi jo alle.

Grundet den geografiske afstand herfra og til Herning, er det desværre langt fra hver gang der er kamp, jeg finder mig i stand til at møde op på SAS arena, og derfor føler jeg at jeg trods alt vil kunne yde en vis form for "opbakning" ved at betale mit kontingent, og ad den vej være med til at yde en økonomisk støtte til de mennesker der ligger en stor indsats i at lave en god stemning, flotte tifo'er osv.

Medlemskortet, PITCH osv. er så MIT synlige bevis på at jeg yder denne lille "indsats" for en forening, der har til formål at bakke om om det hold jeg følger med liv og sjæl - også selvom dette ikke altid foregår på stadion...
...samt min mulighed for at følge med i hvad der rører sig i klubben, selvom jeg ikke lige bor i SAS arena's baghave....

Der er mange grunde til at jeg ville anbefale folk at melde sig ind - og herregud, de 170 kr (Har jeg ret?) det koster årligt er jo ikke nogen formue for nogen mennesker - det er ikke engang 50 øre om dagen!

BW - 665

Re: Hvorfor være medlem af BW - OT

Indlæg af BW - 665 »

Ralle8900 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Der er mange grunde til at jeg ville anbefale folk
> at melde sig ind - og herregud, de 170 kr (Har jeg
> ret?) det koster årligt er jo ikke nogen formue
> for nogen mennesker - det er ikke engang 50 øre om
> dagen!

Tæt på, 150 kr. (:

The FCM FAN

Re: BW medlem

Indlæg af The FCM FAN »

Hej. Jeg har tilmeldt mig Black Wolves for et stykke tid siden og har fået mit medlems kort, men så stod der at man fik en gratis billet til første hjemme kamp, er det den kamp i aften?

TBM FCM

Indlæg af TBM FCM »

Hey

Jeg kan ikke være den eneste frivillige som sidder og tænker på om det arbejde jeg ligger i BW er spildt.

En sjov/tragisk tanke:

BW lukker du spare 150kr Hvordan ville det være at være FCM fan.

Lort mit sæsonkort koster 1100kr istedet for 900kr, men fuck det jeg har jo sparet 150kr fordi BW ikke er der.

Der ville ikke være et sted at mødes med dine venner inden kampen på SAS. men det er ligemeget for jeg har jo sparet 150kr. Jeg mødes bare med dem inde i byen.

Det er noget pis men jeg må jo gå ind på stadion og spise en af deres dårlige pølser for gutterne i BW´s pølse telt er der ikke.

Til kampen ville der ingen capo være, men fuck det de står jo også bare i vejen så jeg ikke kan stå og se fodbold.

Der ville uden tvivl være flere små smsskrivende,storsnakkende,fodboldligeglade teenagere midt på Nordea.
Det er sq TRÆLS at de skal stå der og snakke om deres småbørns problemer, lidt noget pis at jeg ikke rigtig kender folk omkring mig for så kunne vi have gjort et eller andet.

Fed kamp vi vandt.

Jeg må lige huske at ringe til Thor og høre om vi skal køre sammen til Brøndby på lørdag.
Jeg håber bare han kan køre for jeg gider sq ikke hvis jeg skal køre og ikke kan få en øl.
Nogen burde sq også leje en bus, jeg ville helt sikkert tage den, især en lørdag, men jeg ville hentes tæt på hvor jeg bor så jeg ikke skal gå ret langt.
Pis med det det er også for besværligt vi bliver bare hjemme, man sidder sq også bedre i sofaen.
Slut.

Der er sikkert nogen som vil fortælle det anderledes og/eller tilføje noget.

Jeg er sq skuffet over dem som tillader sig at svine BW for deres arbejde, især dem som gør det på Graven som kun er det pga. BW´s arbejde. Der sidder faktisk rigtig personer og sørger for at Graven køre, holder styr på tråde, sletter idiotiske indlæg. osv. Synes måske det var på sin plads at tænke sig om inden man bare sviner alt og alle.

Bag hver en lille ting der sker i BW sidder der rigtige mennesker med alm. arbejde, som har valgt at give en kæmpe hånd til en forening som de mener er vigtig

De frivillige er hjertet i vores forening, uden dem var der ingen BW, det er der åbenbart nogen som synes er en god ide. Jeg håber da der er flere der mener at det arbejde de laver er vigtigt, for dem selv og for BW.

Vi gør ikke hvad vi gør for at genere dig, vi prøver faktisk at se det store billed og gøre så mange så mulig tilfreds. Vi sørger for nogle fordel til vores medlemmer, og derfor kan jeg kun smile når folk som ikke støtter op omkring BW brokker sig over at de ikke kan få del i goderne.

Fuck hvor skal der meget til inden jeg føler mig trådt på men jeg synes sq bæret er ved at være fuldt!
TÆNK JER NU OM INDEN I TALER!!

Ros for helvede dem som yder en indsats.

Dette indlæg er et udtryk for min personlige holdning og ikke Black Wolves.

Thomas Mikkelsen

P.S Tak til alle dem som hjælper mig med at være en del af Black Wolves.

Vinding

Stor respekt

Indlæg af Vinding »

Jeg har stor respekt for alt det arbejde i ligger i klubben.

Jeg har knap en times kørsel, til Herning, så det bliver ikke til megen hjælp fra min side... Men jeg håber at vi kan få lidt op at stå lokalt i Billund Kommune.

Vinding

Kriek/Alex

Indlæg af Kriek/Alex »

FORDI VI SKAL MANCHESTER! :-D

Besvar