En anmodning

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kasper_Nielsen

En anmodning

Indlæg af Kasper_Nielsen »

I samme åndedrag som den store debat omkring stemningen på Nordea, finder jeg tiden inde til denne anmodning.

Med al respekt for Capofolkenes og trommeslagerens frivillige indsatser, mener jeg stadig det er på sin plads at frembringe konstruktiv kritik.
Det er vigtigt at holde for hovedet, at vi ikke befinder os i toppen af SAS Ligaen hvad angår bedst stemning. Vi synger ikke ligeså højt som eksempelvis Brøndby og AGF.

Hvorfor skal trommen være så høj? Det kan godt lyde som en typisk sætning hos en familiefar, som er gået forkert med sine 2 små børn. Min kritik går dog i retningen af, at en så høj tromme decideret lyder ringe, når vi fans ikke synger højt nok til at matche den. Faktisk får det volumen til at lyde lavere, fordi trommen overdøver os.

Samtidig vil jeg (/igen) tilkendegive min kritik af capoens højtalersystem. Respekt for idéen, da jeg faktisk synes det er smart. Men nu hvor den er prøvet af, længtes jeg ærlig talt efter megafonerne igen. Omend det ikke er til at ændre, vil jeg i hvert fald anmode om, at der i fremtiden bliver skruet væsenligt ned for det. Som det er nu, overdøver den - som trommen - os der synger. På TV lyder det ligeledes ringe, når man kan høre Søren Ross dobbelt så højt som resten af pøblen ;).

Den sidste frustrerende røst jeg vil tilkendegive, er de konfilignende drenge der gik op i capotårnet og råbte og skreg sig tossede i mikrofonerne efter kampen.

Supplerende undrede jeg mig gevaldigt over 2 sange som blev sunget. "Vi ligger nr. 2, for vi er de bedste" og værst af alt "Helvede i nord". Come on!

Ellers en fed kamp :)
Senest rettet af Kasper_Nielsen 22. maj 2008, 07:59, rettet i alt 1 gang.

Chap

Re: En anmodning

Indlæg af Chap »

Nu var "Helvede i nord" jo bare Søren Ross dårlige forsøg på at være sjov :D - altså bare en joke.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Er jeg godt klar over. Men ikke desto mindre var der vel en 10-15 stykker som fortsatte den? Jeg kender ikke din holdning til det, men i min terminologi er det halv-pinligt.

Søren Ross

Indlæg af Søren Ross »

og det var pisse sjovt!

still here haters !.

Chap

Indlæg af Chap »

Ja de fortsatte den med 1 linie, hvorefter den stoppede brat - hvorfor de gjorde det ved jeg så ikke, men det var jo bare en harmløs joke.

Anni

Indlæg af Anni »

Chap Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu var "Helvede i nord" jo bare Søren Ross dårlige
> forsøg på at være sjov :D - altså bare en joke.

Ja, og med fare for og blive kaldt en sur kælling, hvor sjov var så Søren Ross i dag?

Jeg har fuldt forståelse for, at han har et arbejde og ikke kan være capo til alle kampene, MEN nu har Morten "reddet" os de sidste 2 kampe, og i dag var Søren tilbage på pinden. Hvad udviklede det sig til? Intet!! andet end en intern kamp om, hvem der skulle være den styrende i capo tårnet. Det var vi flere, der ikke var i tvivl om!!

Søren Ross - tag dit armbind af - lad være med at skrige af folk - lad være med at afbryde sangene, for at synge én, som "du" gerne vil have, at vi synger - og DU ER IKKE DEJLIG - selv om du tror, du er en ener på den plads, det er du ikke.

Morten længe leve, du gør det godt, og du skruer ikke mikrofonen op på højeste niveau, for at du gerne vil høres ;o)

Jydepower

Re: En anmodning - KLASSE

Indlæg af Jydepower »

1 ) At "vi" var nogle der sang lidt videre på "Helvede i nord" var i spøg.

2 ) Søren gjorde det sq rigtig godt! Godt at de råber ad folk, hvordan i alverden kan vi ellers få folk til at forstå de skal synge med?!?! Han pisker en stemning op som er krævet hvis vi skal se fremgang.

3 ) Kasper Nielsen, skide være med at forældrene siger det. Jeg har (hvad jeg husker) aldrig været til en kamp med så meget stemning, det var virkelig fedt! "alle" var med på "Vi er FCs drenge" og "We love u, we love u" og trommen fik bare alle mennesker helt op. Synes det var tip top

Jon Damsgaard

Indlæg af Jon Damsgaard »

Jydepower Skrev:
> 3 ) Kasper Nielsen, skide være med at forældrene
> siger det. Jeg har (hvad jeg husker) aldrig været
> til en kamp med så meget stemning, det var
> virkelig fedt! "alle" var med på "Vi er FCs
> drenge" og "We love u, we love u" og trommen fik
> bare alle mennesker helt op. Synes det var tip top

Seriøst? - Så var det din første kamp på stadion. Der var LORTE stemning igår, længere er den ikke.. Men det undre mig faktisk for mod OB var der god stemning, men det må være fordi der var kommet langt flere nydere på stadion til kampen mod OB.

/Damsgaard

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Det ville være en skam at sige at jeg ikke har været til hjemmekampe før (:
Men så har mine ører bare været ekstra skarpe. Jeg synes virkelig vi fik mange med på det i går, og ja spec. da brøndby scorede så gik det hele jo amok. Måske bare mig?!? Men jeg synes (:

LOOFT

En anmodning - Savner mentalitet

Indlæg af LOOFT »

Problemet ligger nok i at mange ikke har mentalitet nok til at gå amok... Der er sikkert mange der bliver rigtig sure over det, men sandheden er at langt de fleste i BW og i ASA området er en flok "ølmaver" som ikke har kræfter til at leve sig ind en stemning som kan fx i Brøndby.

Der er rigtig mange der drikker sig så pisse fulde at de ikke ander hvilke sange de sætter i gang! fuck jeg hader det, men der er altså en capo til at styrre slagets gang.
Hvor fedt er det at råbe "vi ligger nr. 2, for vi er de beeeedste"? Og der er tilpas med dumme menneske til at den faktisk kommer i omløb:S

Desuden fatter jeg ikke en brik af at man i BW ikke gør mere for at få fat i ungdommen? Det er jo dem der skal tage over efter jer... Men rigtig mange tror de har en fast plads i ASA, og derfor kan de unge bare rende. De unge er også dem som kan få stemningen til at nå nye højder, da mange af dem faktisk har den mentalitet som er savnet i STORE dele af ASA.
Men man har skræmt dem væk ved at kaste et begræb som ASA i hovedet på dem og sagt at det her var deres plads og tilbage står den selvfede mand med sin ølmave og bidrager med lalleglade sange, som ikke kan tages seriøst.

Bare min mening om den ringe stemning som desværre er der alt for ofte:-(

Thor/TWC

Re: En anmodning - Savner mentalitet

Indlæg af Thor/TWC »

Helt enig i at det er pinligt at nogle synger om at være bedst og ligge nummer 2, men jeg er da ikke enig i at ungdommen ikke er i ASA, der stod da en flok 10 årige lige foran mig, med tiden bliver det dem der giver den gas for det er de vant til at de "gamle ølmaver gør" det må være dig Giga han snakker om :-)

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

Anni Skrev:

>
> Søren Ross - tag dit armbind af - lad være med at
> skrige af folk - lad være med at afbryde sangene,
> for at synge én, som "du" gerne vil have, at vi
> synger - og DU ER IKKE DEJLIG - selv om du tror,
> du er en ener på den plads, det er du ikke.

jeg synes det var en god indsats af ross i går. det kan godt være at man tydeligt kan hører ross i tv. men det giver på en mærkelig måde udenlandsk stemning.

p.s ultra fedt skjorte ross ;)

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Anni Skrev:
> Jeg har fuldt forståelse for, at han har et
> arbejde og ikke kan være capo til alle kampene,
> MEN nu har Morten "reddet" os de sidste 2 kampe,
> og i dag var Søren tilbage på pinden.
Meget uenig! Morten gør det godt, men har meget at lære endnu. Det er tydeligt at Ross har mere erfaring, han har mere vildskab og får gejlet folk lidt mere op.

> Hvad
> udviklede det sig til? Intet!! andet end en intern
> kamp om, hvem der skulle være den styrende i capo
> tårnet. Det var vi flere, der ikke var i tvivl
> om!!
og? det kan da være ligegyldigt

> Søren Ross - tag dit armbind af - lad være med at
> skrige af folk - lad være med at afbryde sangene,
> for at synge én, som "du" gerne vil have, at vi
> synger - og DU ER IKKE DEJLIG - selv om du tror,
> du er en ener på den plads, det er du ikke.

Ej hold nu lige op! Synes det er godt at han råber at folk skal oppe sig, folk gør ikke noget uden at det bliver lagt i munden på dem. Vi ser selv hvor langt vi er noget med at få folk ved at hoppe med, ved at bede dem om det.

Kan du ikke bare være ligeglad hvad han tror?

> Morten længe leve, du gør det godt, og du skruer
> ikke mikrofonen op på højeste niveau, for at du
> gerne vil høres ;o)

Morten kan blive en god capo på sigt, hvis bare han kan holde sig lidt ædru. Vi har set samme scenarie, hvor det ikke altid er lige hældigt på trommer..

Anni

Indlæg af Anni »

Nu har stemningen været bedre de forrige kampe, hvor Morten var capo - i går var det bare shit. Især når vi blev afbrudt i sangene.

Nu mener jeg ikke, at Morten har været mere fuld som capo end Søren, at han så har været det på trommen, det må jo være et valg for de unge mennnesker, der har kræfter til at slå på den, så må der vel være andre, der kan tage over.

/Ulvemor

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Den var bedre i den sidste del af kampen mod odense! Men tvivler stærkt på at capoen har indflydelse på det.

Tror mere du bare har set dig sur på ham? kom nu videre

Besvar