Med al respekt for Capofolkenes og trommeslagerens frivillige indsatser, mener jeg stadig det er på sin plads at frembringe konstruktiv kritik.
Det er vigtigt at holde for hovedet, at vi ikke befinder os i toppen af SAS Ligaen hvad angår bedst stemning. Vi synger ikke ligeså højt som eksempelvis Brøndby og AGF.
Hvorfor skal trommen være så høj? Det kan godt lyde som en typisk sætning hos en familiefar, som er gået forkert med sine 2 små børn. Min kritik går dog i retningen af, at en så høj tromme decideret lyder ringe, når vi fans ikke synger højt nok til at matche den. Faktisk får det volumen til at lyde lavere, fordi trommen overdøver os.
Samtidig vil jeg (/igen) tilkendegive min kritik af capoens højtalersystem. Respekt for idéen, da jeg faktisk synes det er smart. Men nu hvor den er prøvet af, længtes jeg ærlig talt efter megafonerne igen. Omend det ikke er til at ændre, vil jeg i hvert fald anmode om, at der i fremtiden bliver skruet væsenligt ned for det. Som det er nu, overdøver den - som trommen - os der synger. På TV lyder det ligeledes ringe, når man kan høre Søren Ross dobbelt så højt som resten af pøblen
Den sidste frustrerende røst jeg vil tilkendegive, er de konfilignende drenge der gik op i capotårnet og råbte og skreg sig tossede i mikrofonerne efter kampen.
Supplerende undrede jeg mig gevaldigt over 2 sange som blev sunget. "Vi ligger nr. 2, for vi er de bedste" og værst af alt "Helvede i nord". Come on!
Ellers en fed kamp