Spiller indkøb i sommer

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mikmak12

Spiller indkøb i sommer

Indlæg af mikmak12 »

hej alle

lad os starte en diskussion om indkøb i smmerferien.

vi trænger til en ny kantspiller og jeg foreslår jesper bech Esbjerg. han har fart og god spil forståelse og kan spille alle 4 pladser i offensiven og laver en del mål og asist. til defensiven kunne lars jacobsen måske være en mulighed hvis hans klub rykker ud af bundesligaen. skriv og vi kan få en saglig debat.

Admin edit: overskrift. :-)
Senest rettet af mikmak12 11. jun 2008, 16:57, rettet i alt 1 gang.

mancitydk

Re: spiller iindkøb i sommer

Indlæg af mancitydk »

Lars Jacobsen er for dyr og tror heller ikke han vil hjem allerede nu.

Jesper Bech kunne være en mulighed, men vil edgentlig hellere have fat i en Søren Rieks fra Esbjerg.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Det er godt nok lidt tideligt at starte denne tråd, men hvad så (:

Jeg vil gerne vide hvorfor vi skulle købe noget offensiv, ud over en evt. angriber?

Vi har Furuseht, Thygesen, D.Olsen, Flinta, Claus Madsen osv. Vores angreb er lidt tyndt i og med at vi kun har 2 anbribere som "duer", Baba har virkelig ikke vist noget som helst

på holdet i år, og Jude mangler meget for at han skulle være suppeklar. Så Offensivt mangler vi vel enlig kun en angriber, og der så jeg gerne at Gil (Horsens)

eller Jesper Lange (Esbjerg) / Jesper Bech (Esbjerg).. Gil han er (som kommentaterne også sagde da vi spillede mod Horsens) en af de eneste angribere som kan gøre sig selv

farlig, ALENE, han skaber virkelig kaos i forsvaret og er livsfarlig på alt hvad han rør. Jesper Lange har haft et super forår, og har vist målnæse og udvikler sig meget,

han har mange gode skud, en god fysik, god teknik, og god med hovedet, mangler dog lidt i hurtighed, jeg tror han ville være meget interesseret i at komme til vores klub i og med

han ikke får specielt meget spilletid, samt vi skal spille internation fussball.

ellers også sådan en som Bernburg, tror dog ikke vi kan få ham for os selv :)

Og det samme med Jesper Bech, han har dog større chancer for at komme til udlandet så vi er nok ikke de eneste der vil have ham.

Men når vi kommer til forsvaret så får vi jo straks nogle problemer! Kjær er smuttet, det er troest vel også, samt Kolja vi til tyskland og spille bold, og C.P vil

spille i udlandet inden han bliver for gammel, så hvis vi er MEGET uheldige så står vi og mangler hele vores 4-mands-forsvars-kæde til næste sæson. Vi har allerede

sikret os en ny hulemand i Danny Califf, så vi har Reid & Califf midt på, spørgsmålet er så om vi vil satse på Leon og Klimpl som første valg, og så købe nogle "unge" "talenter" eller

om vi vil lave et køb lige som Califf og C.P som er lidt oppe i alderen i forhold til de andre spillere. Så vi har mulighed for at beholde spillerne i mere end 1 sæson.

Men i forsvaret ville jeg gerne se en som, Chirs Sørensen ude på venstrekanten, han har virkelig løftet sit niveau og er helt klart en forstærkning.

Han har nogle kvaliteter så som, sikkerhed, hovedstødsstærk, langt fra langsom, og han kan også være offensiv. på Højre back er jeg lidt i tvivl om hvem vi skulle have.

jonsen1

Indlæg af jonsen1 »

hey folkens jeg tænkte på om der er nogen der ved om der ikke måske kommer nogle spiller op fra akadamiet som vi kan bruge på holdet istedet for bare at købe hele tiden?
nogen der har indsigt i de spiller?

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

ok det er lidt tidlig men sæsonen slutter snart.

ja vi har mange offensive folk men de mangler kvalitet synes jeg. Flinta bliver smidt rundt på banen og er kun marginal spiller claus madssen er meget skadet og siller kun1/3 del af en sæson og danny olsen mangler meget i spillet med bolden og nærkampe. baba skal bruges som angriber så har vi 3 men kan godt bruge 1 mere. rigtig vi kan stå og mangle et helt forsvar.

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

hej

jeg tror ikk det bliver i sommer forde ynglinge først er færdige med sæsonen til efteråret.

FrejPrahl

ot

Indlæg af FrejPrahl »

Haha - er det meget tydeligt, at det er nye debatører i denne tråd?! :p
Virker det hele ikke lidt useriøst og barnligt..?

Bhomaszz

Re: ot

Indlæg af Bhomaszz »

FrejPrahl Skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha - er det meget tydeligt, at det er nye
> debatører i denne tråd?! :p
> Virker det hele ikke lidt useriøst og barnligt..?

Jo meget - kig bare på hvordan indlægene er opstillet - Haha. Der er godt nok ikke meget diskussion over det ;-)

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

og i bidrager selvfølgelig selv til at hjælpe vores nye debattør med konstruktiv kritik og vejledning?

Lund

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

1) Har været her inde i 4 måneder og synes da selv at jeg har bidraget med den del??

2) Synes da mit indlæg er meget seriøst ??

3) Kom evt. selv med et bud, eller klap i?

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> og i bidrager selvfølgelig selv til at hjælpe
> vores nye debattør med konstruktiv kritik og
> vejledning?
>
> Lund

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,743 ... #msg-74322

EDIT - jg slettede lige den sure kommentar ;-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Spillertilgang afhænger i høj grad af hvilke spillere vi slipper til sommer.

Med den nuværende trup in mente, mener jeg kun vi bør forstærke os på én position og det er venstre kanten. En ordentlig venstre kant mener jeg ville kunne løfte holdet betydeligt og det ville samtidigt give os muligheden for at placere Furuseth hvor han er bedst, nemlig på højrekanten.

Syntes ikke der er alverden med muligheder i suppen som er realitiske for os, men en Mikkel Beckmann fra Lyngby kunne dog være et godt bud på en god venstre kant. Venstrebenet, udfordrende og målsøgende er nøgleord for Beckmann, som jeg tror ville passe godt ind i FCM.

Andre spillere som kunne være interessante til vores venstre kant er Vingaard fra Esbjerg (mener bestemt han er venstrebenet?) eller måske Brian Nielsen fra Vejle.
De tre spillere er nok de eneste realistiske forstærkninger herhjemme til den omtalte position.

Ellers forventer jeg desværre en ret stor udskiftning i spillertruppen til sommer og det er klart vi bliver nødt til at forstærke os yderligere, alt efter hvem smutter.

Bhomaszz

@ Jydepower

Indlæg af Bhomaszz »

Jeg synes så ikke det er at bidrage med noget, hvis man udelukkende konstant laver indlæg som ikke er til at finde hoved eller hale i.

Chap

Indlæg af Chap »

Vores nuværende trup:

Målmænd: Anders Rasmussen, Martin Raska, Lasse Heinze og Jonas Lössl.

Forsvarere: Magnus Troest, Kolja Afriyie, Simon Kjær, Maros Klimpl, Christopher Poulsen, Leon Jessen, Ibrahim Gnanou og Winston Reid.

Midtbanespillere: Claus Madsen, Gheorghe Florescu, Mikkel Thygesen, Petter Furuseth, Nick Ragus, Danny Olsen, Femi, Salami, Dennis Flinta, Runsewe og Akilu.

Angribere: Frank Kristensen, Ken Fagerberg, Baba og Jude.

Som man kan se er den på 27 mand, hvilket vel er et antal som skal nogenlunde bevares, eftersom vi højst sandsynligt også skal ud at spille kampe i Europa, og at vi derfor behøver en meget bred trup.

Jeg foreslår så:

Ud:
Anders Rasmussen (Kontraktudløb - jeg tror ikke på, at han forlænger)
Dennis Flinta (Han har simpelthen ikke klassen)
Simon Kjær (Solgt til Palermo)
Magnus Troest (Han bliver højst sandsynligt solgt)
Nick Ragus (Jeg tror på, at han blir lejet ud til en 1. divisionsklub)
Kolja Afriyie (Jeg tror på, at JØ lader ham gå, mens han holder på Chr. Poulsen)

Ind:
Først og fremmest ved jeg ikke, om Jesper Juelsgaard, Christian Sivebæk og Lawal som alle kommer tilbage fra lejeaftalerne kommer til at indgå i 1. holdstruppen med det samme. Men hvis man går ud fra, at de ikke gør det, kan indkøbene evt. komme til at se således ud:

Christian Olsen tilbage fra VFF
1 højreback
2 midterforsvarer
1 angriber

Hvis vi henter disse, er vores målmandsituation IMO status quo. Forsvaret er blevet forstærket i form af Danny Califf og en klassespiller mere. Derudover synes jeg, vores midtbane ser ganske fornuftig ud - der er ikke brug for yderligere investeringer der. Sidst men ikke mindst synes jeg, at vi skal ud at hente en angriber mere - det ser lidt tyndt ud, når Ken eller Frank er skadet/har karantæne. Hvem de nye indkøb (udover Danny Califf) kan være, ved jeg så ikke lige.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

I stedet for at begynde at pege fingre af mig, lige som du gør af nye debattører skulle du måske overveje om hvor vidt denne OT tråd er ikke er så uendelig meget mere ligegyldig for alle os andre debattører end den som mikmak12 har postet, der i det mindste handler om et relevant emne.

Ja jeg er også irriteret over at nogle debattører eks. ikke kan finde ud af at svare i tråden på de indlæg de vil svare på, men enten så henvender jeg mig i en PM eller så gør jeg som du har gjort i dit eksempel og fortæller dem direkte hvad jeg synes deres problem er, eller også lader jeg det bare ligge.

Ulvegraven er efter hånden ved at være fyldt med en masse "gamle" klåge-åger, der alle har en ide om hvad god debat er og hvordan der skal modereres, men når man ikke selv bidrager med gode tråde så får man det, som de mest flittige debattører skriver. Lev med det i stedet for at lave OT tråde om det eller skriv om det i det dertil indrettede forum. (Debat om debat hvis man skulle være i tvivl).

Lund

Besvar