Størst udebanekompleks??

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Claus (BW#1145)

Re: Vi har størst udebanekompleks!!

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Ja, det er heldigvis et perfekt tidspunkt med en ferie på. Nu er det tid for trænerteamet at evaluere efterårets indsats.
Enten finder de den rigtig opskrift på point på udebane, ellers må vi bare grave os ned ude og spille på det ene point.
Men husk på en ting: "Modgang gør stærk". Så vi må blive skræmmende på udebane til foråret.

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

meget enig,det er meget svært at se nogle lyspunkter i øjeblikket,en hård tid at være "FCM Fan" på og der er meget lang tid til 11.03.2008 hvor vi forhåbenligt kan få medgang igen..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og det er fandme lang tid, må man sige :)

Status: 7 point op til førstepladsen, 5 til andenpladsen og 4 point ned til 7ende pladsen. Vi ligger godt nok nummer 3 (indtil i morgen ihvertfald), men er desværre kun et tophold hvad placering angår, ikke når det angår point. Og vores nedrykningsstatistik på udebane er selvfølgelig den altoverskyggende årsag. Det er simpelthen bare ikke godt nok..

Hekler

Indlæg af Hekler »

Troede du det var hele problemet og at det bare er fordi de er "svag og psykisk" som Allan Olsen ville have kaldt det?

Der er som jeg ser det maser af ting der ikke har kørt som det skulle i denne sæson, både mentalt, men såsandeligt også med de "automatismer" (Skulle lige have Morten Olsen ind over) som der skal fungere på holdet.

For mig at se har man ikke helt formået at holde fast i spillestilen imens man har iværksat både et rotationsprincip, og et forsøg med alternativ spillestil.

Desuden har vi mistet en del på dødboldene.

Jeg ved ikke om det har noget somhelst med et udebanekompleks at gøre, som jeg ser det så har der simpelthen været en støre tur i de på hjemmebane, men udsvingene i spillet har været lige store ude som hjemme.

Kent

Indlæg af Kent »

Som jeg ser vores problem, så bunder meget af det i, at vi ikke har nogen spillere, der går forrest i modgang, og som er i stand til at de andre med. Både Bak og Dennis Sørensen var indpiskere, og nogle af dem, der gik forrest når der skulle fightes i modgang. De type synes jeg vi mangler. Klimpl skulle efter sigende være lidt den type, men nu er han ikke med og desuden er han jo lige kommet til klubben.

Vi har et hold, der er fantastisk i medgang, men ikke stærkt nok i modgang. En del af det skyldes alder, men også typerne. Der er mange medgangsspillere, som fx Simon P, der er fantastisk når det går godt for holdet, men i mine øjne ikke bringer noget i modgang.

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------

> Jeg ved ikke om det har noget somhelst med et
> udebanekompleks at gøre, som jeg ser det så har
> der simpelthen været en støre tur i de på
> hjemmebane, men udsvingene i spillet har været
> lige store ude som hjemme.

Der har du "desværre" nok fat i noget af det rigtige...det er ved at være lang tid siden vi kan sige vi vandt en overbevisende sejer på hjemmbane.. det var vel kampen mod OB (2-1) men sådan er fodbold vel op og ned....

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Jeg syntes der idag er svag indsats over hele banen når det gælder udebane. Dårligt spil på banen, ringe fremmøde og støtte fra fans og et par meget mærkværdige og tvivlsomme taktikker.

Hvis vi lige skal tage idag så kan vi starte med os selv. Meget tvivlsom opbakningen idag. Tydeligt bedre opbakningen til pokalkampen. Ingen tromme ingen megafon. BW bussen kommer så sent at sponsorerene har fordelt sig på hele tribunen.

Vi starter med en salami der spillede nøjagtigt lige så svagt som han var igår til træning. Fatter slet ikke at han kunne lade ham starte efter den afsluttende træning igår. Han havde fejaflevering på fejarflevering og spillede nok sin svageste kamp i sas ligaen og 45 min var 45 for meget.

Ingen af spillerne lever op til det forventede idag men syntes ikke kun man kan skubbe skylden over på dem. Det er træneren der har det store ansvar. Vi har truppen til at gøre det så meget bedre og det viser vi fint på hjemmebane. Ved ikke hvad det er mest pinligt at folk råber efter CO efter vi kommer bagud eller at ER sætter ham ind. Collins og CO på toppen, det er da til grin. De har aldrig spillet på toppen sammen før. De har aldrig trænet på toppen sammen før. De løb begge to konsikvent til foreste stolpe. Vi hiver vores eneste target man ud, så vi er nød til at tage alt opspil fra bunden. Ikke engang målsspark kunne vi sparke op på en.

Og så kan vi snakke om hvorfor Klimpel ik er med. Håber seriøst han har lavet et eller andet helt galt der berattigere at han ik er med. Og nej gider ik at høre på undskyldninger om at det er hans form. Vi har været ude at købe en spiller til x antal mil så skulle styrke forsvaret betydeligt. Så enten har han fået helt forkert træning i fcm og ellers har vi set helt forkert da vi smed milionerne efter ham. Man bliver jo ik sat af pga 2 halvdårlige kampe hvoraf han scorer i den ene. Syntes ikke Kjær har vist at han har klassen eller nerverne til sas liga endnu.

Så kan vi snakke om hjørnespark. I aab havde vi 14 og idag har vi vel en 6-7 stykker de første 45 min uden at blive farlige en gang. Et faktum der har været kendt i nogen tid nu. Er det spillernes skyld eller er det forkert træning og taktikker?

Men en ting spillerne minus Simon P skal have kretik for er ik at komme over efter kampen. Hvad .... ligner det ik at komme over at sige tag for i år. Så er det ligemeget hvor skuffet man er over sin egen indsats. Det er slut for i år og vi ved ik hvor mange af dem vi ikke for at se igår. Syntes det er svagt af Madsen som holdes anfører ik lige råber den sammen. Så er det egentligt ligemeget hvor ringe opbakningen har været, det hører sig bare til når det er årets sidste kamp. Nårmalt syntes jeg det er helt fint at smutte mere eller mindre direkte i bad når man har spillet ringe, men det her er bare ik ok.

Zolo

Indlæg af Zolo »

Hausser Skrev:
> Og det er fandme lang tid, må man sige :)
>
> Status: 7 point op til førstepladsen, 5 til
> andenpladsen og 4 point ned til 7ende pladsen. Vi
> ligger godt nok nummer 3 (indtil i morgen
> ihvertfald), men er desværre kun et tophold hvad
> placering angår, ikke når det angår point. Og
> vores nedrykningsstatistik på udebane er
> selvfølgelig den altoverskyggende årsag. Det er
> simpelthen bare ikke godt nok..

Lige Ørgårds ord : - Det har ikke været godt nok i efteråret. Vi mangler kynisme og vilje til at spille med i toppen, og det må vi gøre noget ved, sagde Ørgaard.

fcebbesen

Indlæg af fcebbesen »

efter min menning er det blevet gjort være end det er med hensyn til udebane, ja vi har ikke fået så mange pt som man kunne håbe på. men kig engang på hvem vi har tabt til det er AGF, som vi skuffet imod, men vi har det jo meget svært imod det er dog ikke en undskylding, AaB man kan ikke forvente at vinde i Ålborg hver gang, AC Horsens lidt skufferne men ikke et dårligt hold at tabe til på udebane, Randers er en stor overraskelse for alle i ligaen og med det i mente er det ikke en kamp man skal sige at det er 3 sikkere, Esbjerg fB meget svingerne hold men spiller godt mod os, hvor vi spille det dårligtste som vi har spillet i lang tid.

er det så et kompelks ved det ikke. er det skufferne måske, men hvor skal vi lægge i ligaen. min egen mening er at vi ikke kan spille med om guldet selvom vi kan spille det bedste fodbold i ligaen. så hvis vi skal kampe med om guldet så er det ikke godt nok, men skal vi lægge i toppen så er det ikke så dårligt efter min mening.

kompleks er et farligt ord at bruge, bare kig på brøndby

Shadrak

Indlæg af Shadrak »

Kent Skrev:
> Som jeg ser vores problem, så bunder meget af det
> i, at vi ikke har nogen spillere, der går forrest
> i modgang, og som er i stand til at de andre med.
> Både Bak og Dennis Sørensen var indpiskere, og
> nogle af dem, der gik forrest når der skulle
> fightes i modgang. De type synes jeg vi mangler.
> Klimpl skulle efter sigende være lidt den type,
> men nu er han ikke med og desuden er han jo lige
> kommet til klubben.

Du har nok fat i noget af det rigtige, men du vil forhåbentlig ikke mene, at den mand som luntede rundt en halv sæson og lavede ingenting indtil han scorede et fantastisk mål mod Aab. Han var ikke skyggen af en indpisker. Thyge og Bak var og Klimpl skulle være en. Derudover har jeg store forventninger til Femi på et tidspunkt. Så forhåbentlig kan vi snart begynde at udnytte det!

Zolo

Re:Ferie Job

Indlæg af Zolo »

Nu var Thomasberg så hård mod landstræner Morten O. ang landsholdets resultater.

Så Hr. Thomasberg så er der sku virkelig noget at arbejde med eller er du tilfreds med holdets udebanestatestik VIS NU HVAD DU og Erik DUR TIL

det må være et fuldtids feriejob netop til en højtskrydende træner som dig

Ravnen

Erkend det, og arbejd med det

Indlæg af Ravnen »

Jeg orker ikke at læse hele tåden, men synes trænerne nu må erkende udebanekomplekset.
Der har været en tendens til at snakke sig fra det, specielt mindes jeg svagt at Chritopher Poulsen sagde noget før en kamp, om at vi ikke havde et udebanekompleks.

Nu må vi erkende AT DET HAR VI, og så arbejde ud fra det. Hvad går der galt på udebane, og hvad kan gøres bedre.

Umiddelbart er det tydeligt at vi scorer alt for lidt på udebane, 5 mål i 9 kampe. Hvis vi bare var bedre til at få scoret, så ville det tage presset fra forsvaret.

Jeg synes Dadu er sej, han er en fin fyr og kæmper godt, men hvor bliver målene af, hans indspilningsperiode er ved at være ovre. Jeg synes han får masser at arbejde med.
Men Frank er heller ikke specielt skarp på udebane, så måske er det hele offensiven der skal kigges nærmere på.

At vi er 5 point efter FCK ved vinterpause er INGEN katastrofe!! Det er dem vi skal rette blikket mod, og får vi gjort noget ved problemerne på udebane så er vejen klar.
Jeg nægter at gå i sort, det er altid forårssæsonen der er afgørende, nu må Ørgaard og Erik evaluere og finde ud af hvad der skal til, og så kommer vi stærkt igen til marts!

Vinding

Indlæg af Vinding »

Hekler Skrev:
> Roligt nu er er 4 måneder til at vi spiller igen
> så der er nok lidt tid at arbejde på tingene

Jeg kan kun give dig ret Hekler, og der skal arbejdes hårdt her i pausen.
Vores spillere harvist flere gange at de godt kan være med, men det hele falder sammen til tider. Jeg er sikker på at de kan arbejde sig tilbage på sporet igen.

Nu når vi umiddelbart ikke er med i guldkampen længere kan det måske blive svært at tiltrække nye profiler på et spillermarked som der formentligt vil blive overophedet.

Vinding

Hausser

Indlæg af Hausser »

Efter min mening er det endnu værre end det er gjort til på udebane, når du tar på vores modstandere og vores ambitioner i betragtning. Ud af 9 kampe vil jeg påstå vi kun har præsteret acceptabelt i 2 kampe (mod FCK og Aab), mens spillet har være hamrende pinligt mod FCN (en mand i undertal 75 minutter), ACH (første kamp), Randers, Esbjerg og AGF og kun lige godkendt mod ACH (anden kamp) og Lyngby. Når du dertil ligger, at vi endnu ikke har mødt stærke modstandere som Bif og Ob, så finder jeg faktisk vores problem endnu større end det er blevet gjort.

Det er ikke bare det at vi taber, men det er måden vi har tabt på. Spillet har været planløst, viljeløst og fejlbehæftet og det er simpelthen totalt uacceptabelt.

At blive ved med at benægte vi har problemer, hjælper ikke en skid, på tide vi indser og accepterer vores forsømte efterår på udebane, det har været pinligt.

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> At blive ved med at benægte vi har problemer,
> hjælper ikke en skid, på tide vi indser og
> accepterer vores forsømte efterår på udebane, det
> har været pinligt.

Hvem er det, der benægter? Jeg synes jeg masser af steder ser udmeldinger om, at vi ikke gør det godt nok på udebane fra både spillere og ledere. Så der er da ikke nogen, der benægter problemet.

Men problemet løser sig altså ikke ved at sige "Vi har et udebanekompleks". Udebanekompleks er altså ikke et magisk ord, der løser op for alt, idet det bliver udtalt ;-)

Det det handler om, er at finde ud af, HVORFOR det er, vi præsterer dårligt på udebane og i den forbindelse er "udebanekompleks" altså et symptom og ikke en årsag. Hvis vi siger "Vi præsterer dårligt, fordi vi har et udebanekompleks", så laver vi jo en cirkelslutning, da det at have et "udebanekompleks" jo netop er defineret ved at præsetere dårligt.

Så hvorfor er det, at vi ikke præsterer på udebane?

Truppens alder har været nævnt, men den forklaring køber jeg ikke alene, fordi vores trup var faktisk endnu yngre sidste år, og der præsterede vi stort set lige godt ude og hjemme. Derfor er det truppens sammensætning jeg tidligere har nævnt, som det sted jeg kan se problemet. De manglende ledertyper, der kan tage over når man er på udebane og har publikum og dommer lidt mere imod sig end på SAS-Arena. Vores trup er sammensat af offensive individualister, og problemet med sådanne spillere er ofte, at de er lidt humørspillere/medgangsspillere. De har brug for at blive hevet op, når det ikke går som det skal og de møder modgang, og der må man sige at vi ved at afhænde KBN, Dennis, Lindkvist og Mikkelsen har mistet ikke bare en masse rutine, men også nogle af indpiskerne på holdet. De er endnu ikke erstattet. Klimpl og Chr. Poulsen virker som spillere, der har det i sig, men de er nye i truppen og skal have mulighed for at finde sig til rette i truppen, og man kan ikke forvente at de tager over fra dag 1.

Besvar