Fin kamp af FCM ikke vores bedste men vi skaber en del chancer men skarphed og en smule held er hvad der mangler i de afgørende situationer.
Sku synd Speedy ikke sparker hans lille dribletur ind det havde været en flot mål.
MOM: Klar Simon fantastisk kamp idag gør stort set hvad der passer ham.
Fuldt fortjent vi vinder og nu lægger vi nr 1.
Hvorfor? Manden gør det sgu fremragende hver gang han kommer ind! Baseret på kampe, så burde han for længst have sparket DADU langt væk, muligvis også Frank. Man nævner hele tiden hans fysik, men come on, tror sgu nok han er ved at være klar. Folk snakker om, at han er en super sub, og kun fungerer som indskifter?? Men hvordan kan man bare konkludere det? Hvornår får han lige chancen fra start? Ydserst sjældent. Desuden scorede han sidste gang han STARTEDE inde.
Det er efterhånden utroligt hvordan folk støtter Dadu gang på gang, imens CO bliver spået for dårlig osv. Har han efterhånden ikke bevist sig mere værdig, end fx. Dadu? Folk har kun fokus på Dadu, men hvad med Olsen?
Vil også meget gerne se ham starte inde. Tror han kan få dunket nogle kasser ind hvis han får chancen. Vi vil nok se ham efter landsholdspausen, når der også kommer pokalkampe, og når vi derudover har kampe i UEFA-gruppespillet... ja, I hørte rigtigt... gruppespillet (-: Moskva får ikke lov til at lukke lokomotiv damp ud på os
Næsten enig, har ikke nogle spillere som veksler med mere end en enkelt karakter.
Heldigvis vandt vi da, men atter en gang blev det alt for spændende, vi burde jo have vundet mega-stort. JEg tror igen vi undervurderer et hold, det virker ihvertfald sådan.
Hæfter mig ved at Ried og Troest er meget dårlige til at starte spillet og det gør vi kommer til at spille primitivt og noget planløst. Vi spiller for meget over midtbanen og spillet, specielt i første halvleg, var elendigt. Klimpl var savnet idag.
Raska: -8- Arbejdsløs og chanceløs ved det ene mål. Ingen redninger overhovedet men heller ingen fejl.
C.P: -7- Ser meget skidt ud ved målet, Lyngbys eneste reelle afslutning. Var dog nogenlunde med i det offensive og fungerer fint med Simon i han side.
Ried: -7- Syntes han tar et forkert løb ved deres mål og er decideret ringe når han skal skille sig af med bolden fremad, forfalder alt for meget til lange bolde. Ellers arbejdsløs i det defensive.
Troest: -7- Bestemt heller ikke god til at skille sig af med bolden og agerer, ligesom Ried, nærmest stopklods for vores etablerede offensiv. Ingen problemer i det defensive mod et ringe Lyngby hold.
Kolja: -7- Fungerer heller ikke godt nok offensivt og hans overlabs løber ofte ud i sandet, ellers gode betingelser idag. Ingen problemer defensivt ellers.
Femi: -7- Styrer nemt midtbanen på en billig baggrund. Den mand trænger virkelig til skudtræning, syntes god man kan forlange mere af ham rent offensivt på en dag som idag, hvor vi har bolden 75% af tiden.
Thygesen: -8- Vi spiller for meget over ham og får man ikke inddraget nok i spillet, men når han er med så fungerer det ret godt.
Madsen: -9- Mange gode aktioner i første halvleg, men løb tør for kræfter til sidst.
Simon Poulsen: -10- Klart bedste mand, konstant udfordrende og ophavsmand til utroligt mange chancer. Fin assist.
Dadu: -7- Arbejder meget men virker noget tung og førsteberøringerne er ikke gode, men får da heldigvis scoret
Frank: -7- Havde han ikke scoret var han dumpet med et brag. Den chance han brænder til sidst i første halvleg og specielt den i anden halvleg, er amatøragtig dårligt. Dog dejligt at han alligevel viser han er skarp, men chance/mål-ratioet skal klart ned!
Christian O.: -7- Lækker dribletur som burde have resulteret i en kasse, ellers syntes jeg ikke han var meget med i spillet.
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Heldigvis vandt vi da, men atter en gang blev det
> alt for spændende, vi burde jo have vundet
> mega-stort. JEg tror igen vi undervurderer et
> hold, det virker ihvertfald sådan.
Jeg synes mest af alt, at det virker som om at du - og andre - undervurderer Lyngby. Det er som om der er en forventning om, at de bare skulle køres over, og alt andet end en storsejr var utilfredsstillende. Det er simpelthen ævl og manglende respekt.
Lyngby har alt i alt 1 (én) chance i hele kampen, der så vidt jeg kunne se på tv-billederne skyldes at Reid ikke holdt linien, alligevel så giver du hel bagkæden 7......
Vi sad fuldstændig på kampen, Lyngby kommer intet frem til, vi producerer rigelig med chancer, vi er bagud men vender det til en sejr, ifølge bold.dk hed skudstatistikken 21-4 og 8-1 i hjørnespark. Alligevel så er det for det meste knap godkendt af dig? Så ævler du allerede tidligt i kampen om manglende indstilling osv.... Jeg synes simpelthen du er useriøs.
Takito Skrev:
> og hvad kan du bruge den solo tur til? ikke en
> skid.
>
> Mener ikke han har kvalitet nok til, at blive
> fastmand hos os!
Tror sku ikke det er FCM du ser ellers har du meget mørke briller, Speedy er nok FCM´s absolut farligste angriber og manden med færreste afbrændere gi kam spilletid og noget at arbejde med, så løber han livet af et hvert forsvar
Det er jo ikke svært at være forsvarer når modstanderen ikke har noget angreb, hvis du ligger mærke til hvad jeg skriver, så bliver 7erne også primært givet for deres manglende evne til at bidrage offensivt. Troest og Ried svigter faktisk fatalt i vores igangsætning og forfalder til at slå lange og upræcise bolde frem mod angriberne og jeg mener helt sikkert det var den primære årsag til vi spiller elendigt i første halvleg, vi skabte jo næsten ingenting før til allersidst. Afhængigt af hvilken modstander vi møder, så må det nødvendigvis være forskelligt hvilke faktorer som vægter mest, idag betyder boldomgangen meget for karakteren og den var simpelthen ikke god nok for vores midterforsvar.
Desuden så mener jeg vi burde være gode nok til at vinde denne her kamp sikkert og det mener du vel egentligt også med dine egne bemærkninger (Lyngby én chance, skudstatistik, sad fuldstændig på kampen). Syntes alt sammen det er kommentarer som indikerer mere en blot en etmålssejr.
Så det er ikke FCM jeg ser? Hvordan kan du vide det? Du har din holdning og jeg har min. Så fordi vi ikke er enige, så ser jeg pludselig ikke FCM!
Du er da så dum at høre på med en så latterlig sætning som den der, at jeg ikke engang gider bruge kræfter på dig mere. Så langt ned i niveau kan jeg sq ikke synke!
Hausser Skrev:
> Desuden så mener jeg vi burde være gode nok til at
> vinde denne her kamp sikkert og det mener du vel
> egentligt også med dine egne bemærkninger (Lyngby
> én chance, skudstatistik, sad fuldstændig på
> kampen). Syntes alt sammen det er kommentarer som
> indikerer mere en blot en etmålssejr.
Jeg ville da også hellere have set en kamp, som vi havde vundet med 3-4 mål, og det kunne vi også meget let have gjort. I øjeblikket er vores angribere ikke superskarpe, men vi skaber nok chancer til at vi alligevel vinder.
Men netop en holdning der siger, at "vi burde være gode nok til at vinde denne her kamp sikkert" er en undervurdering af Lyngby. Der er ikke nogen dårlige hold i ligaen, og det kan godt være, at Lyngby har tabt stort til Randers og EfB, men de har altså også vundet ude over FCN og været uheldige med kun at få uafgjort mod OB.
Det vigtigste for mig er at vi vinder, og reelt var vores sejr aldrig i fare - Lyngby er heldige med at komme foran på en forsvarsfejl, men skaber derefter intet. For mig var det mest et spørgsmål om tid inden vi vendte kampen (Lyngby har indtil videre gået ned i slutningen af alle kampe). At vi dominerer og vinder en udekamp vil altid være bestået for mig, så holdet får 8-9 for en tilfredsstillende præstation, der dog ikke var prangende.
Tror du seriøst at det blot er fordi trænerstaben har et horn i siden på Christian Olsen at han ikke spiller?
Ja, han er skarp og skal ikke have særligt mange chancer for at lave en kasse, men jeg syntes altså han har mange andre mangler i sit spil. Bl.a. syntes jeg han er dårlig i kombinationerne, mangler fysik og har heller ikke meget med overblik. Desuden er han ikke god til at modtage bolden med en mand i ryggen og han kan altså ikke forvente at være retvendt og i løbeduel hver gang han skal deltage i spillet. Syntes han er en spiller som er for let at imødegå og fungere bedst hvis modstanderen skal fremad banen, ellers får han ikke pladsen.
Det der irriterer mig er jo netop at spillet ikke fungerer i lange perioder, gør det det, så vinder vi også klart. Jeg undervurderer ikke Lyngby men jeg syntes desværre igen vores spillere har en tendens til det. Vi regner med vi let kan slå dem og spiller simpelt og uinspireret i lange perioder, hvilket altså ikke fungerer mod noget hold. Investerer vi ikke 100% hver eneste gang, så kan vi altså tabe, selv til den dårligste modstander, det handler om at spillerne også indser det.
Den samlede indsats er ikke til andet end 7 idag i min verden.
Han kan gøre sig gældende mod et divisionsforsvar som Lyngbys ! Lige så snart modstanderne har en snert af klasse over sig, så er Christian Olsen helt sat. Ja fint, han får tørret deres højre back nogle gange, men ellers bød han ikke med noget som helst, andet end manglende evner til at lægge pres på forsvaret.