Lyngby - FCM
-
Kent
Lyngby - FCM
Kampen søndag er utrolig vigtig - vi skal vise at vi er i stand til at vinde de "lette" udekampe, også når vi spiller europæisk i midtugen.
Jeg har set en del kampe med Lyngby, og indtrykket er, at de som forventet er kommet i menneskehænder i ligaen. De startede egentlig ok spillemæssigt og var decideret uheldige med ikke at vinde over OB i en af de første runder. Men siden er det gået ned af bakke, og gennem hele turneringen har de vist, at de ikke kan stå distancen fysisk. I første runde spillede de fx godt mod Randers, men gik ned de sidste 20 min og tabte så 3-0. Samme tendens viste de mod BIF, EfB og AGF.
Så hvis vi er i stand til at holde et højt tempo, så skal vi kunne knuse dem de sidste 20 min og afgøre kampen der, hvis ikke det allerede er sket.
De har en af deres centrale midtbanespillere i karantæne, men har til gengæld lige hentet Allan Nielsen i OB: http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 333109.ece
Jeg har set en del kampe med Lyngby, og indtrykket er, at de som forventet er kommet i menneskehænder i ligaen. De startede egentlig ok spillemæssigt og var decideret uheldige med ikke at vinde over OB i en af de første runder. Men siden er det gået ned af bakke, og gennem hele turneringen har de vist, at de ikke kan stå distancen fysisk. I første runde spillede de fx godt mod Randers, men gik ned de sidste 20 min og tabte så 3-0. Samme tendens viste de mod BIF, EfB og AGF.
Så hvis vi er i stand til at holde et højt tempo, så skal vi kunne knuse dem de sidste 20 min og afgøre kampen der, hvis ikke det allerede er sket.
De har en af deres centrale midtbanespillere i karantæne, men har til gengæld lige hentet Allan Nielsen i OB: http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 333109.ece
Senest rettet af Kent 3. sep 2007, 08:45, rettet i alt 1 gang.
-
Chap
Re: Lyngby - FCM
For det første er det rigtig godt, at Nicolai Melchiorsen er ude. Han var virkelig en af de bærende krafter, da de spillede mod AGF.
Jeg ser denne kamp som en kamp, der simpelthen bare skal vindes. Lyngby spiller ikke det bedste fodbold pt. og hvis vi vil være et tophold, skal vi være i stand til at slå dem. Jeg er ligeglad med, om vi vinder med 1- eller 5 mål, bare en sejr er fint! - dog har vi jo tidligere vist, at når vi spiller mod de "mindre" hold, ja så har vi en tendens til at undervurdere dem, men det må simpelthen ikke ske på søndag! Alt andet end 3 point er en skandale.
Mht. opstillingen kunne jeg forestille mig, at vi stiller med følgende hold:
Raska
Kolja - Troest - Klimpl - C. Poulsen
Madsen - Femi - Røll - S. Poulsen
Thyge
Frank
Mit bud på kampen må blive 0-2
Jeg ser denne kamp som en kamp, der simpelthen bare skal vindes. Lyngby spiller ikke det bedste fodbold pt. og hvis vi vil være et tophold, skal vi være i stand til at slå dem. Jeg er ligeglad med, om vi vinder med 1- eller 5 mål, bare en sejr er fint! - dog har vi jo tidligere vist, at når vi spiller mod de "mindre" hold, ja så har vi en tendens til at undervurdere dem, men det må simpelthen ikke ske på søndag! Alt andet end 3 point er en skandale.
Mht. opstillingen kunne jeg forestille mig, at vi stiller med følgende hold:
Raska
Kolja - Troest - Klimpl - C. Poulsen
Madsen - Femi - Røll - S. Poulsen
Thyge
Frank
Mit bud på kampen må blive 0-2
-
viksfar
Re: Lyngby - FCM (OT)
Tror ikke at Lyngby bliver undervurderet. Men Ze Boys skal sgu heller ikke slappe af, selv om vi kommer foran 2-0. Det er jeg bange for at det ville ende fatalt.
Nu til Chap´s opstilling...var der ikke noget med at Røll spillede Højre wing engang?! For så kunne man få Madsen op på Thyge´s plads og Røll ud på netop den højre wing...! Bare en tanke
Anyway...mit bud 0-3 til Ze Boyz..
Nu til Chap´s opstilling...var der ikke noget med at Røll spillede Højre wing engang?! For så kunne man få Madsen op på Thyge´s plads og Røll ud på netop den højre wing...! Bare en tanke
Anyway...mit bud 0-3 til Ze Boyz..
-
Kent
Ifølge dagens HF er Kolja tvivlsom til kampen med en mindre skade - så har vi problemet med den manglende erstatning på højre back. Leon er sandsynligvis erstatningen.
-
YahooSeeker [Bot]
Chap Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Mht. opstillingen kunne jeg forestille mig, at vi
> stiller med følgende hold:
>
> Raska
> Kolja - Troest - Klimpl - C. Poulsen
> Madsen - Femi - Røll - S. Poulsen
> Thyge
> Frank
>
> Mit bud på kampen må blive 0-2
Ja, det er også en opstilling, som jeg ville forvente.
*******************************Martin Raska
*********************Maros Klimpl *******Magnus Troest
Kolja Afriyie *************************************************Christopher Poulsen
*************Oluwafemi Ajilore*****************Thomas Røll
Claus Madsen ****************Mikkel Thygesen***********************Simon Poulsen
**********************************************Frank Kristensen
Eller kan der gå i spekulation i at " spare" og bruge rotationsprincippet for at spare op til nogle hårde kampe som mod OB og Moskva. For efter min mening har vi i vores brede et hold, som også kan vinde over Lyngby uden vi er i stærkeste opstilling - der med ikke sagt vi skal bruge alle i parentes, men måske nogle, fx:
Martin Raska
Kolja Afriyie (Leon Jessen)* Maros Klimpl (Winston Reid) * Magnus Troest (Simon Kjær)* Christopher Poulsen (Jesper Juelsgård Kristensen)
Claus Madsen (Danny Olsen)* Oluwafemi Ajilore (Nick Ragus) * Thomas Røll (Adigun Taofeek Salami) * Simon Poulsen (Dennis Flinta)
Mikkel Thygesen (Serghei Dadu)
Frank Kristensen (Christian Olsen)
Det kan godt være, at det ville være en undervurdering af Lyngby at bruge alle spiller i parentes, men der er vel ikke nogen af vores spiller der er for ringe til at " matche" Lyngby.
Desuden kan vi så have en mildest talt ret voldsom bænk, som vi kan sættes ind, hvis det ikke går, eller når Lyngby er trætte så ind med. Simon Poulsen, Mikkel Thygesen og Claus Madsen(--:
Lidt ala det vi så mod VFF med Thyge og Simon da de kom på banen og efter min mening afgjorde kampen.
Jeg syntes også, at efter Femi er kommet hjem fra Afrika, så virker han lidt mere træt i det, selvom han er træt så er han stadig vigtig, men msåke en mindre pause ville hjælpe.
Jeg forventer, at vi vinder med den uden parentes 0 - 3, og med brug af dem i parentes med en knebent 0 - 1 sejre.
>
> Mht. opstillingen kunne jeg forestille mig, at vi
> stiller med følgende hold:
>
> Raska
> Kolja - Troest - Klimpl - C. Poulsen
> Madsen - Femi - Røll - S. Poulsen
> Thyge
> Frank
>
> Mit bud på kampen må blive 0-2
Ja, det er også en opstilling, som jeg ville forvente.
*******************************Martin Raska
*********************Maros Klimpl *******Magnus Troest
Kolja Afriyie *************************************************Christopher Poulsen
*************Oluwafemi Ajilore*****************Thomas Røll
Claus Madsen ****************Mikkel Thygesen***********************Simon Poulsen
**********************************************Frank Kristensen
Eller kan der gå i spekulation i at " spare" og bruge rotationsprincippet for at spare op til nogle hårde kampe som mod OB og Moskva. For efter min mening har vi i vores brede et hold, som også kan vinde over Lyngby uden vi er i stærkeste opstilling - der med ikke sagt vi skal bruge alle i parentes, men måske nogle, fx:
Martin Raska
Kolja Afriyie (Leon Jessen)* Maros Klimpl (Winston Reid) * Magnus Troest (Simon Kjær)* Christopher Poulsen (Jesper Juelsgård Kristensen)
Claus Madsen (Danny Olsen)* Oluwafemi Ajilore (Nick Ragus) * Thomas Røll (Adigun Taofeek Salami) * Simon Poulsen (Dennis Flinta)
Mikkel Thygesen (Serghei Dadu)
Frank Kristensen (Christian Olsen)
Det kan godt være, at det ville være en undervurdering af Lyngby at bruge alle spiller i parentes, men der er vel ikke nogen af vores spiller der er for ringe til at " matche" Lyngby.
Desuden kan vi så have en mildest talt ret voldsom bænk, som vi kan sættes ind, hvis det ikke går, eller når Lyngby er trætte så ind med. Simon Poulsen, Mikkel Thygesen og Claus Madsen(--:
Lidt ala det vi så mod VFF med Thyge og Simon da de kom på banen og efter min mening afgjorde kampen.
Jeg syntes også, at efter Femi er kommet hjem fra Afrika, så virker han lidt mere træt i det, selvom han er træt så er han stadig vigtig, men msåke en mindre pause ville hjælpe.
Jeg forventer, at vi vinder med den uden parentes 0 - 3, og med brug af dem i parentes med en knebent 0 - 1 sejre.
-
Hekler
Det vil blive afgjort til træningen kl 14 om Kjær, Juelsgaard, Ragus, Salami og Flinta er med i truppen.
Der spilles 2. Div kl. 15 i Næsby og de kan jo ikke være begge steder.
Der spilles 2. Div kl. 15 i Næsby og de kan jo ikke være begge steder.
-
Peter Ross
Flinta er med i truppen, det er jeg ret sikker på. Men jeg vender tilbage med mere efter 14-træningen.
Peter Ross - Flinta på landsholdet !
Peter Ross - Flinta på landsholdet !
-
Kent
topscore Skrev:
> Eller kan der gå i spekulation i at " spare" og
> bruge rotationsprincippet for at spare op til
> nogle hårde kampe som mod OB og Moskva.
Nu er der 14 dages landsholdspause efter kampen mod Lyngby, så der er ikke nogen grund til at spare folk, med mindre de er i fare for at få en skade.
> Det kan godt være, at det ville være en
> undervurdering af Lyngby at bruge alle spiller i
> parentes, men der er vel ikke nogen af vores
> spiller der er for ringe til at " matche" Lyngby.
Jeg tror det vil være en kraftig undervurdering at starte med Juelsgaard, Kjær og Ragus. De har altså ikke liganiveau endnu, og det er efter min mening meget usandsynligt at de er med.
Vi skal huske at vi med en sejr, og forventet pointtab til Randers mod FCK, faktisk kan placere os alene på førstepladsen - hvor vi så kan ligge de næste 14 dage. Det vill være en ok landsholdspause
> nogle hårde kampe som mod OB og Moskva.
Nu er der 14 dages landsholdspause efter kampen mod Lyngby, så der er ikke nogen grund til at spare folk, med mindre de er i fare for at få en skade.
Jeg tror det vil være en kraftig undervurdering at starte med Juelsgaard, Kjær og Ragus. De har altså ikke liganiveau endnu, og det er efter min mening meget usandsynligt at de er med.
Vi skal huske at vi med en sejr, og forventet pointtab til Randers mod FCK, faktisk kan placere os alene på førstepladsen - hvor vi så kan ligge de næste 14 dage. Det vill være en ok landsholdspause
-
Hausser
Syntes personligt også det ville være tåbeligt at spare nogle spillere på det her tidspunkt.
Syntes desuden også at vi bør arbejde videre med Dadus manglende skarphed og igen give ham chancen fra start. Det vi trods alt bør hæfte os ved, er at manden er kommet til et hav af chancer og tilsyneladende har en god placeringsevne og et godt blik for spillet, havde han ikke brændt så meget, havde han vel været bedste mand mod FCK, Randers og Haka.
Lyngby er tæt på at have suppens ringste forsvar og de kan på ingen måde matche Dadu fysisk, så jeg tror igen han vil få masser af chancer og på et eller andet tidspunkt begynder den mand at lave mange mål!
Mit bud på en opstilling vil være:
------------Raska---------------
Kolja--Klimpl--Troest--C.Poulsen
--------------Femi--------------
Claus M.----Thygesen-----Simon P.
-------Dadu--------Farlige------
Leon kan erstatte Kolja hvis han er tvivlsom, ellers kan Madsen spille pladsen og Danny tage kanten, tror ikke det vil være noget problem mod et hold som Lyngby.
Denne opstilling bør resultere i en sikker sejr til os, det eneste der kan hindre det, er vel os selv.
Syntes desuden også at vi bør arbejde videre med Dadus manglende skarphed og igen give ham chancen fra start. Det vi trods alt bør hæfte os ved, er at manden er kommet til et hav af chancer og tilsyneladende har en god placeringsevne og et godt blik for spillet, havde han ikke brændt så meget, havde han vel været bedste mand mod FCK, Randers og Haka.
Lyngby er tæt på at have suppens ringste forsvar og de kan på ingen måde matche Dadu fysisk, så jeg tror igen han vil få masser af chancer og på et eller andet tidspunkt begynder den mand at lave mange mål!
Mit bud på en opstilling vil være:
Kolja--Klimpl--Troest--C.Poulsen
Leon kan erstatte Kolja hvis han er tvivlsom, ellers kan Madsen spille pladsen og Danny tage kanten, tror ikke det vil være noget problem mod et hold som Lyngby.
Denne opstilling bør resultere i en sikker sejr til os, det eneste der kan hindre det, er vel os selv.
-
Hekler
Hausser Skrev:
> Syntes personligt også det ville være tåbeligt at
> spare nogle spillere på det her tidspunkt.
Enig, men hvis der er nogen der har skavanker så så er der jo ingen grund til at friste skæbenen. Var der ikke noget med Kolja var småskadet? Jeg er sikker på Leon godt kan holde til spilletiden.
Leon---Klimpl--Troest--C.Poulsen
> Syntes personligt også det ville være tåbeligt at
> spare nogle spillere på det her tidspunkt.
Enig, men hvis der er nogen der har skavanker så så er der jo ingen grund til at friste skæbenen. Var der ikke noget med Kolja var småskadet? Jeg er sikker på Leon godt kan holde til spilletiden.
Leon---Klimpl--Troest--C.Poulsen
-
HKP
topscore Skrev:
>
> nogle hårde kampe som mod OB og Moskva. For efter
> min mening har vi i vores brede et hold, som også
> kan vinde over Lyngby uden vi er i stærkeste
> opstilling - der med ikke sagt vi skal bruge alle
> i parentes, men måske nogle, fx:
>
> Martin Raska
> Kolja Afriyie (Leon Jessen)* Maros Klimpl (Winston
> Reid) * Magnus Troest (Simon Kjær)* Christopher
> Poulsen (Jesper Juelsgård Kristensen)
>
> Claus Madsen (Danny Olsen)* Oluwafemi Ajilore
> (Nick Ragus) * Thomas Røll (Adigun Taofeek Salami)
> * Simon Poulsen (Dennis Flinta)
> Mikkel Thygesen (Serghei Dadu)
> Frank Kristensen (Christian Olsen)
>
>
> Desuden kan vi så have en mildest talt ret voldsom
> bænk, som vi kan sættes ind, hvis det ikke går,
> eller når Lyngby er trætte så ind med. Simon
> Poulsen, Mikkel Thygesen og Claus Madsen(--:
> Lidt ala det vi så mod VFF med Thyge og Simon da
> de kom på banen og efter min mening afgjorde
> kampen.
>
> Jeg syntes også, at efter Femi er kommet hjem fra
> Afrika, så virker han lidt mere træt i det, selvom
> han er træt så er han stadig vigtig, men msåke en
> mindre pause ville hjælpe.
>
> Jeg forventer, at vi vinder med den uden parentes
> 0 - 3, og med brug af dem i parentes med en
> knebent 0 - 1 sejre.
Ved at referere til VFF-kampen, var du så tilfreds med den måde kampen forløb på eller for den sags skyld FCN kampen..?
Undskyld, men vi var SVINEHELDIGE i VFF kampen og fik mirakuløst alle 3 points og ekstremt ringe i FCN, så den overlegne stil synes jeg ikke har været en ubetinget succes so far.... Det kan godt være at vi har en god bænk, men mange af de nævnte spillere har hverken erfaring højere end 2. div. eller er spillet sammen med førsteholdet!!! Med en større rotation vil vi ikke kunne matche Lyngby spillemæssigt, desværre...!
>
> nogle hårde kampe som mod OB og Moskva. For efter
> min mening har vi i vores brede et hold, som også
> kan vinde over Lyngby uden vi er i stærkeste
> opstilling - der med ikke sagt vi skal bruge alle
> i parentes, men måske nogle, fx:
>
> Martin Raska
> Kolja Afriyie (Leon Jessen)* Maros Klimpl (Winston
> Reid) * Magnus Troest (Simon Kjær)* Christopher
> Poulsen (Jesper Juelsgård Kristensen)
>
> Claus Madsen (Danny Olsen)* Oluwafemi Ajilore
> (Nick Ragus) * Thomas Røll (Adigun Taofeek Salami)
> * Simon Poulsen (Dennis Flinta)
> Mikkel Thygesen (Serghei Dadu)
> Frank Kristensen (Christian Olsen)
>
>
> Desuden kan vi så have en mildest talt ret voldsom
> bænk, som vi kan sættes ind, hvis det ikke går,
> eller når Lyngby er trætte så ind med. Simon
> Poulsen, Mikkel Thygesen og Claus Madsen(--:
> Lidt ala det vi så mod VFF med Thyge og Simon da
> de kom på banen og efter min mening afgjorde
> kampen.
>
> Jeg syntes også, at efter Femi er kommet hjem fra
> Afrika, så virker han lidt mere træt i det, selvom
> han er træt så er han stadig vigtig, men msåke en
> mindre pause ville hjælpe.
>
> Jeg forventer, at vi vinder med den uden parentes
> 0 - 3, og med brug af dem i parentes med en
> knebent 0 - 1 sejre.
Ved at referere til VFF-kampen, var du så tilfreds med den måde kampen forløb på eller for den sags skyld FCN kampen..?
Undskyld, men vi var SVINEHELDIGE i VFF kampen og fik mirakuløst alle 3 points og ekstremt ringe i FCN, så den overlegne stil synes jeg ikke har været en ubetinget succes so far.... Det kan godt være at vi har en god bænk, men mange af de nævnte spillere har hverken erfaring højere end 2. div. eller er spillet sammen med førsteholdet!!! Med en større rotation vil vi ikke kunne matche Lyngby spillemæssigt, desværre...!
-
Hausser
jep, det blir også trukket store veksler på Kolja i forvejen så det ville måske være en god idé at skåne ham.
Leon er alligevel også en bedre boldspiller end Kolja er, men får selvfølgelig svært ved at komme til baglinien og lave indlæg, noget som bør være dødensfarligt med Dadu og Frank i feltet.
Leon er alligevel også en bedre boldspiller end Kolja er, men får selvfølgelig svært ved at komme til baglinien og lave indlæg, noget som bør være dødensfarligt med Dadu og Frank i feltet.
-
hitman202
Ville det ikke være en ide at give Simon "The Real Deal" Kjær sin debut i en kamp som denne hvis han er klar??
Måske lave en indskiftning med ham til sidst samtidig med den sædvanlige Don O.
God ide;-)
Måske lave en indskiftning med ham til sidst samtidig med den sædvanlige Don O.
God ide;-)
-
Peter Ross
Flinta er ikke med i truppen, kan jeg se i HF. Træerne vokser alligevel ikke helt ind i himmelen, for dette stortalent... Endnu !
Peter Ross
Peter Ross
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Lyngby - FCM ( OT)
HKP Skrev:
> Ved at referere til VFF-kampen, var du så tilfreds
> med den måde kampen forløb på eller for den sags
> skyld FCN kampen..?
I VFF kampen er jeg langt mere tilfreds med resultatet end forløbet. VFF spillede deres bedste kamp i denne sæson, men alligevel så virkede det til, at FCM spillede omkring lige op med VFF indtil vi fik Thyge og Simon på banen – så overtog FCM kampen. Heldigvis er resultatet det eneste jeg husker om et år tid.
I forhold til FCN kampen, så troede jeg ved udvisningen at vi med meget stor sandsynligheden fik 3p. Så det var ærgerligt, at vi ikke kunne sætte 3p. ind på vores ” opsparing” til dårligere tider.
Ovenstående kampe er måske mere bevis på FCM har nogle udsving, så vi har brug for en ” point-buffer” i de indledende kampe, for at kan holde en topplacering over 33 kampe + pokal + evt. UEFA ( forhåbentlig med 2 + gruppespil).
> Ved at referere til VFF-kampen, var du så tilfreds
> med den måde kampen forløb på eller for den sags
> skyld FCN kampen..?
I VFF kampen er jeg langt mere tilfreds med resultatet end forløbet. VFF spillede deres bedste kamp i denne sæson, men alligevel så virkede det til, at FCM spillede omkring lige op med VFF indtil vi fik Thyge og Simon på banen – så overtog FCM kampen. Heldigvis er resultatet det eneste jeg husker om et år tid.
I forhold til FCN kampen, så troede jeg ved udvisningen at vi med meget stor sandsynligheden fik 3p. Så det var ærgerligt, at vi ikke kunne sætte 3p. ind på vores ” opsparing” til dårligere tider.
Ovenstående kampe er måske mere bevis på FCM har nogle udsving, så vi har brug for en ” point-buffer” i de indledende kampe, for at kan holde en topplacering over 33 kampe + pokal + evt. UEFA ( forhåbentlig med 2 + gruppespil).