FCM - Sønderjydske..fin optakt
-
E!
Re: FCM - Sønderjydske..fin optakt
Undskyld hvis du mener jeg blev grov, men på dette tidspunkt havde du på trods af flere forespørgelser endnu ikke skrevet hvad dit indlæg handlede om.
Det er først i dit indlæg kl. 13.12, at du forholder dig til at folk ikke forstår hvilke tanker der ligger bag dine første indlæg, og sætter lidt baggrund på.
Det er først i dit indlæg kl. 13.12, at du forholder dig til at folk ikke forstår hvilke tanker der ligger bag dine første indlæg, og sætter lidt baggrund på.
-
YahooSeeker [Bot]
Forsvaret!
Jeg har lige læste hele tråden igennem og vil gerne komme med nogle betragtninger til debatten om forsvaret.
Som det ser ud lige nu er der Nicolaj Jørgensen der ser ud til at være kommet tilbage for alvor og har overtaget "sin" plads igen. Der er ingen ander naturlige backs, og Jesper Mikkelsen som kunne være en mulighed, er som jeg ser det nødvendig i midten.
Mikkelsen spiller i midten. Han er lige for tiden den der ligger og giver stabilitet til forsvaret, hvilket som jeg ser det har været grunden til hans eget spil har lidt en smule. Det er et kæmpe ansvar han bære i et forsvar der udover at hvad ny besætning hver gang også består af unge midtermakkere, der naturligvis ikke kan tage deres del af det overordnede ansvar.
Winston Ried ser ud til at være manden ved siden af Mikkelsen. Man bruger ham aktivt i spillet ved dødbolde osv. men jeg er ret sikker på at Bak er tilbage på sin plads ved siden af mikkelsen, det øjeblik manglen på angribere ophører. Det er naturligvis dejligt at have et våben som Bak, i Baghånden.
Daugaard er den naturlige højre back. Men til kampen mod Sønderjysk-E tror jeg han bliver smidt frem på højrekanten da der mangler folk på pladsen. Med Traoré (Der er blevet den altmuligmand han tog fra FCK for at undgå) på backen, og Daugaard på højrekanten vil der være lagt op til at satse på hans hurtighed og godt indlæg, lidt ala. Beckham.
Jeg er stadig sikker på at vi har folkene til bagkæden, selv når der er skader, og de problemer vi har haft, har været mere gennerelt spillemæssige end decideret et spørgsmål om kvalitet på de enkelte pladser.
Presset direkte efter boldtab, var forebilledeligt i kampen mod Vålaringe, men mon ikke holdet finder en mere afdæmpet version, hvor man ikke skal trykke 100% hver gang, men også lader sig falde ind imellem?
Det var i hvert fald lidt om hvordan jeg ser det, hvad siger i?
Som det ser ud lige nu er der Nicolaj Jørgensen der ser ud til at være kommet tilbage for alvor og har overtaget "sin" plads igen. Der er ingen ander naturlige backs, og Jesper Mikkelsen som kunne være en mulighed, er som jeg ser det nødvendig i midten.
Mikkelsen spiller i midten. Han er lige for tiden den der ligger og giver stabilitet til forsvaret, hvilket som jeg ser det har været grunden til hans eget spil har lidt en smule. Det er et kæmpe ansvar han bære i et forsvar der udover at hvad ny besætning hver gang også består af unge midtermakkere, der naturligvis ikke kan tage deres del af det overordnede ansvar.
Winston Ried ser ud til at være manden ved siden af Mikkelsen. Man bruger ham aktivt i spillet ved dødbolde osv. men jeg er ret sikker på at Bak er tilbage på sin plads ved siden af mikkelsen, det øjeblik manglen på angribere ophører. Det er naturligvis dejligt at have et våben som Bak, i Baghånden.
Daugaard er den naturlige højre back. Men til kampen mod Sønderjysk-E tror jeg han bliver smidt frem på højrekanten da der mangler folk på pladsen. Med Traoré (Der er blevet den altmuligmand han tog fra FCK for at undgå) på backen, og Daugaard på højrekanten vil der være lagt op til at satse på hans hurtighed og godt indlæg, lidt ala. Beckham.
Jeg er stadig sikker på at vi har folkene til bagkæden, selv når der er skader, og de problemer vi har haft, har været mere gennerelt spillemæssige end decideret et spørgsmål om kvalitet på de enkelte pladser.
Presset direkte efter boldtab, var forebilledeligt i kampen mod Vålaringe, men mon ikke holdet finder en mere afdæmpet version, hvor man ikke skal trykke 100% hver gang, men også lader sig falde ind imellem?
Det var i hvert fald lidt om hvordan jeg ser det, hvad siger i?
-
Mose
Re: Forsvaret!
Vi ser ofte lidt forskelligt på de enkelte spillere men respekt for det.
Det glæder mig, at du synes om Winston. Han er et stort talent og det er da dejligt at du mener vi er klar til satse på en af de helt unge. I samme ombæring nævner du så vores højrekant, som du siger vi mangler en til. Her ser jeg Madsen som et naturligt valg, men han er vel skadet, siden du ikke nævner ham, men hvad så med Sivebæk. Han er helt oplagt til den plads og kunne være virkelig dejlig at have på bænken.
Venstreforsvar er nok jørgensens, men Leon Jesse har også gjort det fint på den plads. Fx. I Ålborg først på sæsonen.
Du mener vi har spillerne til forsvaret, og sandheden er da også, at der er nok at vælge imellem. Men det er mange spillere på ca. samme niveau.
Hvis Bak forsætter med det spil, kommer han ikke tilbage i forsvaret.
Det glæder mig, at du synes om Winston. Han er et stort talent og det er da dejligt at du mener vi er klar til satse på en af de helt unge. I samme ombæring nævner du så vores højrekant, som du siger vi mangler en til. Her ser jeg Madsen som et naturligt valg, men han er vel skadet, siden du ikke nævner ham, men hvad så med Sivebæk. Han er helt oplagt til den plads og kunne være virkelig dejlig at have på bænken.
Venstreforsvar er nok jørgensens, men Leon Jesse har også gjort det fint på den plads. Fx. I Ålborg først på sæsonen.
Du mener vi har spillerne til forsvaret, og sandheden er da også, at der er nok at vælge imellem. Men det er mange spillere på ca. samme niveau.
Hvis Bak forsætter med det spil, kommer han ikke tilbage i forsvaret.
-
YahooSeeker [Bot]
Mose skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi ser ofte lidt forskelligt på de enkelte
> spillere men respekt for det.
>
> Det glæder mig, at du synes om Winston. Han er et
> stort talent og det er da dejligt at du mener vi
> er klar til satse på en af de helt unge.
Der er rigtigt mange unge talenter, og det ser ud somom Wunston er den der er mest i gear lige nu, han bliver i hvert fald valgt frem for Troest som også er til rådighed.
> I samme
> ombæring nævner du så vores højrekant, som du
> siger vi mangler en til. Her ser jeg Madsen som et
> naturligt valg, men han er vel skadet, siden du
> ikke nævner ham, men hvad så med Sivebæk. Han er
> helt oplagt til den plads og kunne være virkelig
> dejlig at have på bænken.
Ja Madsen er skadet. Sivebæk kender jeg ikke status på, men han trænede ikke med idag, så han er vel ikke inde i billedet.
>
> Venstreforsvar er nok jørgensens, men Leon Jesse
> har også gjort det fint på den plads. Fx. I Ålborg
> først på sæsonen.
Leon regner jeg med er at finde på bænken.
> Du mener vi har spillerne til forsvaret, og
> sandheden er da også, at der er nok at vælge
> imellem. Men det er mange spillere på ca. samme
> niveau.
Jeg mener at jeg ikke kan se hvor vi skulle kunne finde bedre spillere end dem der er til rådighed. Jeg mener faktisk vi har mange forskellige typer af spillere, og der er derfor ikke nødvendigvis tale om et bestemt niveau, mere folk der har forskellige egenskaber. Man vil vælge en type spiller når man møde et Norsk hold med fyrtårne, og måske en anden type hold, når man møder Sønderjyske der skal leve på kontra.
> Hvis Bak forsætter med det spil, kommer han ikke
> tilbage i forsvaret.
Der er jeg så uenig. Jeg mener Bak som angriber er en nødløsning, i det mindste så længe der ikke er en mere solid bagkæde.
> Vi ser ofte lidt forskelligt på de enkelte
> spillere men respekt for det.
>
> Det glæder mig, at du synes om Winston. Han er et
> stort talent og det er da dejligt at du mener vi
> er klar til satse på en af de helt unge.
Der er rigtigt mange unge talenter, og det ser ud somom Wunston er den der er mest i gear lige nu, han bliver i hvert fald valgt frem for Troest som også er til rådighed.
> I samme
> ombæring nævner du så vores højrekant, som du
> siger vi mangler en til. Her ser jeg Madsen som et
> naturligt valg, men han er vel skadet, siden du
> ikke nævner ham, men hvad så med Sivebæk. Han er
> helt oplagt til den plads og kunne være virkelig
> dejlig at have på bænken.
Ja Madsen er skadet. Sivebæk kender jeg ikke status på, men han trænede ikke med idag, så han er vel ikke inde i billedet.
>
> Venstreforsvar er nok jørgensens, men Leon Jesse
> har også gjort det fint på den plads. Fx. I Ålborg
> først på sæsonen.
Leon regner jeg med er at finde på bænken.
> Du mener vi har spillerne til forsvaret, og
> sandheden er da også, at der er nok at vælge
> imellem. Men det er mange spillere på ca. samme
> niveau.
Jeg mener at jeg ikke kan se hvor vi skulle kunne finde bedre spillere end dem der er til rådighed. Jeg mener faktisk vi har mange forskellige typer af spillere, og der er derfor ikke nødvendigvis tale om et bestemt niveau, mere folk der har forskellige egenskaber. Man vil vælge en type spiller når man møde et Norsk hold med fyrtårne, og måske en anden type hold, når man møder Sønderjyske der skal leve på kontra.
> Hvis Bak forsætter med det spil, kommer han ikke
> tilbage i forsvaret.
Der er jeg så uenig. Jeg mener Bak som angriber er en nødløsning, i det mindste så længe der ikke er en mere solid bagkæde.
-
Altoriso
Hekler skrev:
> Mose skrev:
> > Hvis Bak forsætter med det spil, kommer han
> ikke
> > tilbage i forsvaret.
>
> Der er jeg så uenig. Jeg mener Bak som angriber er
> en nødløsning, i det mindste så længe der ikke er
> en mere solid bagkæde.
Sådan som jeg har opfattet det så var der vist ingen tvivl om at Bak skulle spille på en offensiv plads, og jeg syntes også at jeg mellem linierne hørte at det skulle han resten af sæsonen, og evt også i foråret...
Dog ville jeg da mene at da vi forhåbentligt har flere spillere klar til foråret, så kommer han da ned i midterforsvaret igen..
Men hvem ved, måske har han overtalt træner, ledelse mv om at hvis han skal spille, så skal det være offensivt...
> Mose skrev:
> > Hvis Bak forsætter med det spil, kommer han
> ikke
> > tilbage i forsvaret.
>
> Der er jeg så uenig. Jeg mener Bak som angriber er
> en nødløsning, i det mindste så længe der ikke er
> en mere solid bagkæde.
Sådan som jeg har opfattet det så var der vist ingen tvivl om at Bak skulle spille på en offensiv plads, og jeg syntes også at jeg mellem linierne hørte at det skulle han resten af sæsonen, og evt også i foråret...
Dog ville jeg da mene at da vi forhåbentligt har flere spillere klar til foråret, så kommer han da ned i midterforsvaret igen..
Men hvem ved, måske har han overtalt træner, ledelse mv om at hvis han skal spille, så skal det være offensivt...
-
jakob88
Hekler skrev:
------------------------------------------------------
> Der er rigtigt mange unge talenter, og det ser ud
> somom Wunston er den der er mest i gear lige nu,
> han bliver i hvert fald valgt frem for Troest som
> også er til rådighed.
Jeg kan altså ikke forstå at Troest ikke er på holdet... Han gjorde det virkelig godt da han spillede et par kampe....
Jeg synes jeg hørte for lidt siden at han var skadet,er han ikke stadig det? Men jeg ser gerne ham ved siden af Reid, for at vi kan skabe et nyt midterforsvar, for det har jo ikke fungeret optimalt i denne sæson.
Derved rykke Mikkelsen ud på venstre backen....
Jeg synes desværre ikke at Nicolai Jørgensen er god nok til holdet.... Han er langsom og bliver tit overpillet...
Jeg vil gerne høre hvad du ser i Nicolai Jørgensen?
------------------------------------------------------
> Der er rigtigt mange unge talenter, og det ser ud
> somom Wunston er den der er mest i gear lige nu,
> han bliver i hvert fald valgt frem for Troest som
> også er til rådighed.
Jeg kan altså ikke forstå at Troest ikke er på holdet... Han gjorde det virkelig godt da han spillede et par kampe....
Jeg synes jeg hørte for lidt siden at han var skadet,er han ikke stadig det? Men jeg ser gerne ham ved siden af Reid, for at vi kan skabe et nyt midterforsvar, for det har jo ikke fungeret optimalt i denne sæson.
Derved rykke Mikkelsen ud på venstre backen....
Jeg synes desværre ikke at Nicolai Jørgensen er god nok til holdet.... Han er langsom og bliver tit overpillet...
Jeg vil gerne høre hvad du ser i Nicolai Jørgensen?
-
Mose
Min pointe er ikke, at vi skal ud at finde nye spillere til forsvaret, men det kunne være dejligt, hvis vi fik lidt støre kontinuitet i vores firebackkæde.
-
YahooSeeker [Bot]
jakob88 skrev:
> Jeg synes desværre ikke at Nicolai Jørgensen er
> god nok til holdet.... Han er langsom og bliver
> tit overpillet...
> Jeg vil gerne høre hvad du ser i Nicolai
> Jørgensen?
>
Jeg ser ikke noget specielt i Nicolaj ud over jeg synes han er en flink fyr. Men jeg vil gerne vide om du tror han bliver overspillet mere end andre på den plads ville blive?
Han blev da ikke tit overspillet sidst?
Hvem er bedre end Nicolaj?
Jeg kan ikke se andre på pladsen kan du?
> Jeg synes desværre ikke at Nicolai Jørgensen er
> god nok til holdet.... Han er langsom og bliver
> tit overpillet...
> Jeg vil gerne høre hvad du ser i Nicolai
> Jørgensen?
>
Jeg ser ikke noget specielt i Nicolaj ud over jeg synes han er en flink fyr. Men jeg vil gerne vide om du tror han bliver overspillet mere end andre på den plads ville blive?
Han blev da ikke tit overspillet sidst?
Hvem er bedre end Nicolaj?
Jeg kan ikke se andre på pladsen kan du?
-
Altoriso
Hvad med Ulrik ?
Jeg så da iøvrigt Jørgensen løbe ret hurtigt over en 20 meters længde, så SÅ langsom er han da heller ikke ...
Jeg så da iøvrigt Jørgensen løbe ret hurtigt over en 20 meters længde, så SÅ langsom er han da heller ikke ...
-
jakob88
Nu er det jo et godt stykke tid siden at Nicolai Jørgensen har spillet men jeg husker desværre mange triste eksempler på hvor venstre siden med NJ har været skidt kørende...
Det er meget muligt at han er en flink fyr, men jeg ser hellere jesper mikkelsen spiller venstre back... Jeg mener også at jesper er en bedre forsvars end NJ...
Det er meget muligt at han er en flink fyr, men jeg ser hellere jesper mikkelsen spiller venstre back... Jeg mener også at jesper er en bedre forsvars end NJ...
-
YahooSeeker [Bot]
jakob88 skrev:
> Nu er det jo et godt stykke tid siden at Nicolai
> Jørgensen har spillet men jeg husker desværre
> mange triste eksempler på hvor venstre siden med
> NJ har været skidt kørende...
>
> Det er meget muligt at han er en flink fyr, men
> jeg ser hellere jesper mikkelsen spiller venstre
> back... Jeg mener også at jesper er en bedre
> forsvars end NJ...
Det kræver jo så bare at der er nogen til at overtage pladsen inde i midten. Det har vi ikke lige nu.
> Nu er det jo et godt stykke tid siden at Nicolai
> Jørgensen har spillet men jeg husker desværre
> mange triste eksempler på hvor venstre siden med
> NJ har været skidt kørende...
>
> Det er meget muligt at han er en flink fyr, men
> jeg ser hellere jesper mikkelsen spiller venstre
> back... Jeg mener også at jesper er en bedre
> forsvars end NJ...
Det kræver jo så bare at der er nogen til at overtage pladsen inde i midten. Det har vi ikke lige nu.
-
jakob88
Det synes jeg faktisk der er muligheder for.... Troest er en fremragende midterforsvar og Reid ligeså....
Man kan jo ikke afvise det før det er prøvet....
Troest og Reid har jo endda spiller sammen på yndlingeholdet, hvilket er en klar fordel for deres inbyrdes forståelese....
Man kan jo ikke afvise det før det er prøvet....
Troest og Reid har jo endda spiller sammen på yndlingeholdet, hvilket er en klar fordel for deres inbyrdes forståelese....
-
Ravnen
Altoriso skrev:
> Hvad med Ulrik ?
Han er skadet, og efter hvad han sagde udenfor omklædningsrummet så varer der desværre et stykke tid endnu før han er fit for fight.
> Hvad med Ulrik ?
Han er skadet, og efter hvad han sagde udenfor omklædningsrummet så varer der desværre et stykke tid endnu før han er fit for fight.
-
YahooSeeker [Bot]
jakob88 skrev:
> Det synes jeg faktisk der er muligheder for....
> Troest er en fremragende midterforsvar og Reid
> ligeså....
> Man kan jo ikke afvise det før det er prøvet....
Aaaah nu må du godt nok tage dig sammen, det er jo det samme som at sige, man ikke kan udtale sig om, om en kogeplade er varm uden at hane rørt ved den!!!!
Man kunne fx tage det som et tegn at det ikke er nogen vandvittig genial løsning at smide to meget unge, uerfarne spiller ind i midterforsvaret, når nu det ikke er en løsning man er kommet frem til nogen andre steder. Erfarig tæller. og vel få andre steder mere end i midterforsvaret.
Jeg er sandeligt meget glad for at vi har så store talenter men det må være en absolut nødløsning for nu at sætte de to sammen.
Der er efter min mening en usynd fokucering på unge spillere, det er som om at når en spiller runder 24 så er han enten landsholdsspiller eller også kan det være ligemeget. Jeg mener faktisk at spillere er allerbedst mellem 26 og 32, og det passer meget godt med den alder som langt de fleste landsholdsspillere har næsten ligemeget hvilket hold du kigger på.
> Det synes jeg faktisk der er muligheder for....
> Troest er en fremragende midterforsvar og Reid
> ligeså....
> Man kan jo ikke afvise det før det er prøvet....
Aaaah nu må du godt nok tage dig sammen, det er jo det samme som at sige, man ikke kan udtale sig om, om en kogeplade er varm uden at hane rørt ved den!!!!
Man kunne fx tage det som et tegn at det ikke er nogen vandvittig genial løsning at smide to meget unge, uerfarne spiller ind i midterforsvaret, når nu det ikke er en løsning man er kommet frem til nogen andre steder. Erfarig tæller. og vel få andre steder mere end i midterforsvaret.
Jeg er sandeligt meget glad for at vi har så store talenter men det må være en absolut nødløsning for nu at sætte de to sammen.
Der er efter min mening en usynd fokucering på unge spillere, det er som om at når en spiller runder 24 så er han enten landsholdsspiller eller også kan det være ligemeget. Jeg mener faktisk at spillere er allerbedst mellem 26 og 32, og det passer meget godt med den alder som langt de fleste landsholdsspillere har næsten ligemeget hvilket hold du kigger på.
-
jakob88
Det jo så din mening... Jeg mener godt de to kan spille sammen.
Nu kan man heller ikke sammenligne en forsvars sammensætning med en varm kogeplade...
Fodbold er ikke så forudsigeligt
Nu kan man heller ikke sammenligne en forsvars sammensætning med en varm kogeplade...
Fodbold er ikke så forudsigeligt