FCM - Sønderjydske..fin optakt

Om FC Midtjylland og Black Wolves
pdole

FCM - Sønderjydske..fin optakt

Indlæg af pdole »

Ja, det var jo en klassepræstation vi var vidne til på stadion i går, kombinationerne flød som sjældent set, og så scorede vi oven i købet også på nogle af chancerne. Som andre nævner bør specielt Bak, Thyge, Traoré og Jørgensen fremhæves for nogle fremragende indsatser...Alt i alt synes jeg det ser meget lovende ud med hensyn til kampen på søndag. Mit bud på en startopstilling er som følger:

Tidman

Daugaard(er han klar?) - Traoré - Mikkelsen - Jørgensen

Madsen - Thyge - Hansen - Poulsen

David - Bak

Bænken:
Heinze(men ved godt det bliver Rasmussen)
Femi
Pimp
Dennis
(regner ikke med Frank bliver klar)
Senest rettet af pdole 27. nov 2005, 19:40, rettet i alt 1 gang.

Mose

Re: FCM - Sønderjydske..fin optakt

Indlæg af Mose »

Jeg er enig i midtbanen og angrebet. Med de spillere kommer vi til at spille rigtig godt angrebsfodbold. Forsvaret derimod er svært at sammensætte.

En af vores svageste dernede for tiden er Jesper Mikkelsen. Igår kom han på den forkerte side af modstanderen to gange, hvor det var ved at koste mål. Samlet set har han altså kostet en del point på det sidste.

Daugaard er god til at gå med offensivt, men han er rigelig flyvsk. Hvis vi stiller med Madsen på højrekanten er det ikke nødvendigt med en så offensiv højreback, og så kunne Traore få en ny chance.

Jeg vil dog ikke tale for et centerforsvar med en 17 og en 18 årig, men en af de helt unge, Troest, Ried, Hansen, skal med som jeg ser det. For tiden er de mindst på højde med Mikkelsen.

Forsvaret er vores ømme punkt for tiden, og med alle de spillere, der efterhånden er prøvet, er kombinationerne mange. Jeg håber Erik finder en sikker skanse som får lov at spille en del kampe sammen, og at den indeholder et par af de unge spillere.

Alle disse spillere kan optræde i forsvaret:
Traore, Mikkelsen, Daugaard, Møller, Ried, Hansen, Troest, Jørgensen, Jessen, Lindkvist. (10 stk)

Bak og Madsen er offensive spillere nu og Gosevski er forhåbentlig historie.

Elmer Kanando

Indlæg af Elmer Kanando »

Jeg er lidt uenig. Jeg mener ikke Thygesen prøver godt nok. Sandt at han scorede to gange i går, men burde man have med professionelle spillere at gøre når man er på banen??? Bak klarer det tilsyneladende bedre i sin nye rolle end da det modsatte var tilfældet... eller hvad synes i?

felisan

Indlæg af felisan »

hvad er det lige du mener med Thygesen?
jeg er ikke helt med...

Besek # 1783

Mose

Indlæg af Mose »

Du tages nok ikke seriøst med dette indlæg.

Thygesen var banens bedste igår og vi bør meget snart få en kontraktforlængelse i hus. Hans kontrakt udløber sommeren 2007. Jeg ser gerne en ny 4-5 årig kontrakt, og så må vi betale for det.

Han er sammen med Simon P og Bak vores største profiler og største salgsemner.

Elmer Kanando

Det jeg mener er bare at man ikke skal prøve at gå i så store sko at man lige pludselig ikke kan regne med ham mere. ...hvorfor ikke bare spille fodbold??

Mose

Indlæg af Mose »

Evt. skulle man tage Sivebæk med på bænken. Han ville have været ren gift for nordmændene hvis han var kommet ind de sidste 20 min. i stedet for Pimpong.

Hellere give Sivebæk debut, end at se på en halvtrist Pimpong.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Thyge er supergod så jeg finder kritikken grinagtigt.

Jeg synes vi skal beholde Kristian Bak i angrebet. De seneste 2 kampe har han lagt op til 2 mål samtidig med, at han selv på fornemste vis har scoret en.

Ligeledes synes jeg det er på tide at Daugaard kommer på bænken. Han er ikke god nok til at spille inde hver gang. Jeg synes Traoré gjorde det meget bedre i går, end Daugaard har gjort det hele denne sæson.
Daugaard er simpelthen for langsom, og han kommer sjældent frem til indlæg.

Det glæder mig også at se, at vore unge talenter som troest og winston giver en spiller som Jesper Mikkelsen hård konkurrence i centerforsvaret.

Elmer Kanando

Ja, jeg synes så ikke at Sivebæk skal op og løbe om kap med f.eks Poku... Se bare Denilo Arrieta i AGF, der kom for tidligt på seniorgræs. det kunne vække stof til eftertanke.

Mose

Indlæg af Mose »

Har du set Sivebæk spille eller hva?

I øvrigt bliver du nok svært at tage seriøs efter din kritik af Thygesen.

Elmer Kanando

Ja - han spiller godt ...og det med Thygesen var ikke ment som en kritik. Men man kan altid prøve at samle nogen erfaringer fra andre end sig selv og kigge lidt i retning af hvordan det foregår under andre træneres råderum eksempelvis.

felisan

Indlæg af felisan »

jeg fatter ikke en flyvende hat.
ja, Thygesen har været verdensklasse de sidste 2 kampe og ellers har han som resten af holdet været middelmådig i år.

men hvor er det lige du vil hen?

Elmer Kanando

JA! - det er jo lige præcis det jeg mener!!! prøv at sætte dig lidt ud over din egen snævre fodboldfilosofi.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Dvs at fordi man har haft en elendig start på sæsonen ligesom de andre på holdet, så er det helt umuligt at spille sig i fansenes gode bøger?
Han har i de seneste 2 kampe vist at han har potentialet til at spille en nøglerolle i kampene, så må vi bygge videre på det og støtte ham, i stedet for bare at sige "Ja, men han spiller jo tit af helveds til"

hviid

Indlæg af hviid »

Jeg forstår dig heller ikke - hvad mener du f.eks. med:
"man ikke skal prøve at gå i så store sko at man lige pludselig ikke kan regne med ham mere. ...hvorfor ikke bare spille fodbold??"

Det er jo ren volapyk...

Besvar