Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Administrator »

TrueWolfMidt skrev:
2. jun 2023, 13:37
6256 skrev:
2. jun 2023, 13:18
TrueWolfMidt skrev:
2. jun 2023, 13:08
Til admin.
Vil du ikke gøre os andre den tjeneste, at læse dit indlæg igennem, inden du poster det. Ved ikke helt hvad jeg skal skrive retur om dit indlæg. Prøv at læse hvad du skrev. Hvis du kun mener, at du ikke ryster på hånden fordi du er i bestyrelsen, eller fordi du er i bestyrelsen så latterliggør du godt nok vores andres indlæg. Vi andre kommenterer på det sete og det der er meldt ud af ledelsen. Hvad vil du sige med dit indlæg ? Så kan vi måske debattere efterfølgende 😉
Så vidt jeg kan se, mangler der vel bare et 's' i det andet ord. Han ser en bestyrelse, der ikke ryster på hånden på trods af modgang.

En betragtning, jeg er tilbøjelig til at være enig i. Jeg håber man i det kommende vindue, får købt de rette to, måske tre, der mangler til løfte holdet igen. Typer der kan være med til at diktere holdet de kommende år, som Scholz, Erik, Jakob Poulsen, Sparv og Jesper Hansen har været det tidligere.
Så bestyrelsen ser ikke et problem i at vi ender i bundslutspillet og muligvis heller ikke kommer i Europa? Det at misse Europa vil være en katastrofe for klubben og kun fordi man tilsyneladende vægtede pengene mere end et hold, som kunne spille med i Europa hvert år.
Jeg er meget overbevist om at bestyrelsen ser det som et problem. Men fra at det er et problem, til at lave store ændringer i en organisation som har haft en lang optur, som kortvarigt (håber jeg) tager et dyk, er en helt anden ting. Jeg er sikker på at ingen er tilfredse med superliga og pokal indsatsen. Til gengæld var Europa en fornøjelse.

Derfor tror jeg også at, som mange andre siger, at dette transfervindue vil vise hvilken vej klubben kommer til at tage i de næste par sæsoner.

3316

Indlæg af 3316 »

Igboun skrev:
2. jun 2023, 14:06
ifølge Bold.dk så bliver det nsart annonceret at vi forlænger med Gigovic.

God start, vi skal dog også have:

forlængelse med Olsson
ny topklasse 9'er
ny spillende topklasse midterforsvarer
erstatning for Gustav.

Husk at vi allerede har købt en meget talentfuld ung 9'er i Benfica.

Hvis vi så afskiber Charles, Sisto, Dyhr og Kaba er der også god plads i budgettet til ovenstående og måske til en yderligere forstærkning fra øverste hylde.

jeg vil være ok med ovenstående. 2-3 store forstærkninger er nok til at vende et top 7 hold til et top 2 hold, se blot på FCN i år.
Hvis vi fortsætter med at spille 4-4-2, kunne jeg godt forestille mig at Djú og Kehinde (alternativt Marrony) bliver erstatningen for Isaksen, således det kun er en angriber og en midtstopper, vi henter derudover.

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Enig med dem der gerne ser 3-4 EL-klasse spillere i sommerens vindue (midterforsvarer, midtbaneleder og nier), heraf en erstatning for et sandsynligt Isaksen-salg. Resten af opgradering skal komme fra Franculino, talenter der begynder at blomstre som fx Simsir og Bak og evt. lejespillere der kommer retur. Så vil vi (forhåbentligt) kunne konkurrere i top2.

Hvad angår ny 9er har jeg fidus til Wahid Faghir, som åbenbart ikke passer til FCNs spillestil. Han er kun 19, kender og kan score i ligaen. Måske kan vi købe ham permanent, pris ca. plus/minus 3 mio. euro og med stort forbedrings- og videresalgspotentiale.

3316

Indlæg af 3316 »

Copenhagenwolf skrev:
2. jun 2023, 15:54
Enig med dem der gerne ser 3-4 EL-klasse spillere i sommerens vindue (midterforsvarer, midtbaneleder og nier), heraf en erstatning for et sandsynligt Isaksen-salg.
Er dit ønske om en midtbanespiller også gældende, hvis vi beholder vores nuværende midtbanespillere?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Copenhagenwolf skrev:
2. jun 2023, 15:54
Hvad angår ny 9er har jeg fidus til Wahid Faghir, som åbenbart ikke passer til FCNs spillestil. Han er kun 19, kender og kan score i ligaen. Måske kan vi købe ham permanent, pris ca. plus/minus 3 mio. euro og med stort forbedrings- og videresalgspotentiale.
Jeg er også lidt lun på Faghir, som vil passe markant bedre ind hos os end FCN, og har fine stats.

Jeg hører dog, at mentaliteten ikke er helt i top, og at han føler han er lidt for god til at rende rundt i DK. Det skulle vist også have været et problem i Stuttgart. Den type spiller har vi ikke behov for.

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

@3316
Køb af EL-klasse midtbaneleder, som præsterer i top og er naturlig leder, synes jeg man skal gå efter, men det kræver at vi får den helt rigtige, som man er ret sikker på. Jeg synes ikke at nogle af de nuværende kan udfylde rollen, som er yderst vigtig og kan løfte holdet - evt. må man slippe en af de nuværende på midten for at få kabalen til at gå op.

@Kent
Ærgerligt, hvis det er rigtigt at Faghir har dårlig attitude ift at spille i DK, i så tilfælde er han ude af billedet.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

3316 skrev:
2. jun 2023, 14:28
Igboun skrev:
2. jun 2023, 14:06
ifølge Bold.dk så bliver det nsart annonceret at vi forlænger med Gigovic.

God start, vi skal dog også have:

forlængelse med Olsson
ny topklasse 9'er
ny spillende topklasse midterforsvarer
erstatning for Gustav.

Husk at vi allerede har købt en meget talentfuld ung 9'er i Benfica.

Hvis vi så afskiber Charles, Sisto, Dyhr og Kaba er der også god plads i budgettet til ovenstående og måske til en yderligere forstærkning fra øverste hylde.

jeg vil være ok med ovenstående. 2-3 store forstærkninger er nok til at vende et top 7 hold til et top 2 hold, se blot på FCN i år.
Hvis vi fortsætter med at spille 4-4-2, kunne jeg godt forestille mig at Djú og Kehinde (alternativt Marrony) bliver erstatningen for Isaksen, således det kun er en angriber og en midtstopper, vi henter derudover.
Hvem er Dju?

Kunne også drømme om Marrony ville vise sig at være en stjerne, men er han overhovedet indstillet på at spille i DK?

Kehinde tror jeg ville være en fin tilføjelse til truppen,

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Jesper BW1100 skrev:
2. jun 2023, 20:52
[quote=Dondinho post_id=183308 time=<a href="tel:1685730513">1685730513</a> user_id=12051]

Hvem er Dju?
https://www.fcm.dk/nyheder/fc-midtjylla ... a-benfica/
[/quote]

Men han har vel ikke spillet i et halvt år?
Kender ikke ligaen og har aldrig spillet en senior kamp?

Jesper BW1100

Jesper BW1100 skrev:
3. jun 2023, 08:34
Dondinho skrev:
2. jun 2023, 22:30
Jesper BW1100 skrev:
2. jun 2023, 20:52
[quote=Dondinho post_id=183308 time=<a href="tel:1685730513">1685730513</a> user_id=12051]

Hvem er Dju?
https://www.fcm.dk/nyheder/fc-midtjylla ... a-benfica/
Men han har vel ikke spillet i et halvt år?
Kender ikke ligaen og har aldrig spillet en senior kamp?
Det har du ret i. Jeg tænker heller ikke han går direkte ind på 1 holdet. Jeg svarede bare på hvem han var :-)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg savner virkelig noget Nigeriansk energi på vores hold / i truppen. Nogle der ved om der er noget på vej derfra ? Har godt læst at der muligvis kommer en nigeriansk debut idag imod Ob. Spændende.

Jesper BW1100

TrueWolfMidt skrev:
3. jun 2023, 11:26
Jeg savner virkelig noget Nigeriansk energi på vores hold / i truppen. Nogle der ved om der er noget på vej derfra ? Har godt læst at der muligvis kommer en nigeriansk debut idag imod Ob. Spændende.
Jamiu er umiddelbart den der er tættest på. Han er, som du nævner, med i truppen i dag. En stor fysisk defensiv midtbane med et fint rå-talent.
Derudover har vi målmanden Mark Ugboh, som har været vigtig på U/19 holdet der blev mester. Og som er 3 keeper i SL-truppen.
På U/19 finder vi også Gabriel Kehinde der ligeledes er central midt. Jeg mener han har døjet med nogle skader her i foråret.
Seneste skud på stammen er Isa Musa, der kom op
I vinters. En hurtig, fysisk stærk kant/angriber der giver én lidt Sly-vibes. Har spillet på U/19 i foråret og været med på bænken på SL en gang eller to.
Desuden har vi en ung kant; Obule Sunday Moses, lejet ud til Mafra, hvor han har gjort sig på deres U/23 hold.

Pipelinen fra Ebedei har været lidt hæmmet en række år grundet Corona. Men den skulle være på plads igen, og jf. afsnittet i podcasten Sort Snak med Jonas Dal fra i vinter skulle der være nogle spændende på vej herfra.
Skulle man være på Twitter er Peter Breinbjerg Nielsen en virkelig god mand at følge, hvis man er interesseret i Ebedei og FCMs U-hold (og U-hold generelt for den sags skyld). Han kommer med mange guldkorn og gode indlæg ! :-)

3316

Indlæg af 3316 »

Gad vide om forlængelsen med Gigovic, skyldes at man er ved at sælge Martinez, således Gigovic kan spille 6'eren i næste sæson..

Debussy

Indlæg af Debussy »

3316 skrev:
4. jun 2023, 13:56
Gad vide om forlængelsen med Gigovic, skyldes at man er ved at sælge Martinez, således Gigovic kan spille 6'eren i næste sæson..
Det er jeg sikker på er tilfældet. Det er bedre at gardere sig allerede nu end at stå til sidst i transfervinduet og hive en lottokupon hjem. Jeg er selvfølgelig ærgelig over, at Martines allerede synes at være fortid, men sådan er gamet desværre.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Leeds skulle ifølge Tipsbladet være varm på Kaba.
En lille budkrig imellem engelske klubber ville være meget lækker.
Tipsbladet skriver at prisen godt kan gå 20+ for ham.

Besvar