SL R5: Horsens - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Cortez »

THenry skrev:
12. aug 2019, 11:46
Cortez skrev:
12. aug 2019, 10:54
Tror ikke der er nogen, der er utilfredse med pointhøsten. Grimme sejre har bestemt sin berettigelse. Problemet er jo at der ikke er nogen modvægt på skalaen. Vi spiller jo ikke brandkampe i ny og næ. Når vi gang på gang er heldige (og dygtige) til at få fordelen over på vores banehalvdel, kan jeg jo ikke lade være med at tænke hvornår det ikke går længere. Det er her frustrationen med ikke at se fremgang på det spillemæssige plan kommer ind.
Vi er klart i en transitionsfase, hvor grundlæggende elementer som spillestil ændres, og de gamle profiler bliver skibbet videre, og alligevel vinder vi alt (med undtagelse af 90 minutter mod Rangers) i den nye sæson. Jeg er helt enig i, at det ikke er kønt at se på (men det var den gamle stil jo heller ikke ligefrem), men vi kan vel hellere ikke forvente at lave så grundlæggende ændringer uden, at det får en (negativ) effekt på banen, når der skal køres så mange nye spillere ind samt et nyt system?

Spillet bliver forhåbentlig bedre, relationerne stærkere og udtrykket mere sammenhængende i løbet af efteråret, når vi har arbejdet i længere tid med de mange nye tiltag. Tingene tager desværre tid, men hvis vi ikke ser en spillemæssig fremgang i efteråret, så skal vi da naturligvis være bekymret (for så bliver vores point sandsynligvis hentet via en kombination af held og svage modstandere i Superligaen, der er niveauer under dem, som vi skal slå i Europa).
Ja, vi er i en transitionsfase. Det anderkender jeg. Vi går fra at spille meget direkte med lange bolde til en spidsangriber, og derefter de offensive løb omkring denne til at ville være spilstyrende og diktere tempoet i kampen, så vi ikke skal bruge så mange kræfter i alle 90 min. OG at kunne finde dåseåbneren til hold som Horsens m.fl. Det er i hvert fald sådan jeg opfatter det.

Det store spørgsmål er jo hvor lang en sådan transitionsfase må være. Og hvornår skal man begynde at ane konturerne af ændringerne? Hvordan måler vi fremgangen?

Jamen, KA har jo kun haft ansvaret i mindre end et år, vil nogen sige? Ja, det er korrekt, men arbejdet var startet under Thorup, og KA har altså haft en vinter- OG en forårsopstart til at implementere sine tanker. Ville en dygtigere træner være nået længere pt.? Måske... Sandsynligvis?

Er det ikke godt nok at vi vinder? Det synes jeg, jeg har svaret lidt på ovenfor. Jo, indtil vi ikke gør det.

/Cortez

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis vi ser bort fra Rangers kampen, så står vi altså ret solidt defensivt. 1 mål ind i 5 kampe. Hvis det er en tendens, hvis det er "gameplanen", så skal vi jo score ret få mål for at vinde en kamp.

Det kommer til at gøre underværker at Sory Kaba nu er i gang med målscoringerne, hvis han kan holde ved, så kommer offensiven også til at tage sig bedre ud.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Ravnen skrev:
12. aug 2019, 12:51
Hvis vi ser bort fra Rangers kampen, så står vi altså ret solidt defensivt. 1 mål ind i 5 kampe. Hvis det er en tendens, hvis det er "gameplanen", så skal vi jo score ret få mål for at vinde en kamp.

Det kommer til at gøre underværker at Sory Kaba nu er i gang med målscoringerne, hvis han kan holde ved, så kommer offensiven også til at tage sig bedre ud.
Håber du har ret.

Mht. defensiven, kan jeg se du måler i forhold til Suppen. Det gør jeg ikke. Og det tror jeg heller ikke klubben gør.

/Cortez

JBT

Indlæg af JBT »

Problemet er jo ikke de danske hold efterhånden, selvom målstregen tilsmiler holdet for tiden. Dem slår man også på mindre gode dage som i går, uanset om man så vinder med et eller fire mål. Det handler ene og alene om egne forventninger til Europa, der muligvis er skruet alt for meget i vejret i forhold til kvaliteten hos ledelse, stab og spillere, endda i en længere periode uden der sker en klejne, hvilket man må stå på mål for uanset hvor hurtigt klubben har rykket sig fra en tid, til en anden. Klubben har ikke brug for sleske fedterøvs typer ala Steinlein, der undervurderer kvaliteten af videre avancement og de nye døre der åbner sig ved rent faktisk at nå til det sted, herunder den samme udpræget holdning hos Hessel og Rune. Det gør Steinlein nu nok heller ikke, men et eller andet sted sidder der alligevel en lus fast og bider hårdt til. Få nu fundet nøglen til det bedre.
Havde vi nu spillet Europa i år, havde vi med 100p lavede nogle endnu voldsommere salg, beløbsmæssigt på feks Evander men også andre spillere, selvom mange endda er nye på holdet. Det tror jeg iøvrigt helt logisk også, vil være sket de forgangne år hvis ikke man var mislykkedes her heller.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
12. aug 2019, 12:57
Ravnen skrev:

Håber du har ret.

Mht. defensiven, kan jeg se du måler i forhold til Suppen. Det gør jeg ikke. Og det tror jeg heller ikke klubben gør.

/Cortez
Jeg har bare lige taget dette indlæg for at citere dig, Cortez.

Jeg læser dig sådan, at du er ude med riven efter bla. mig, som har taget KA i forsvar. Og jeg er da enig i din kritik. Starten af denne sæson har været en eksamen, som alle - og mest af alt kluben selv - har italesat som det, man vil måles på. Og man må bare sige, at vi spillemæssigt er dumpet. Hænger det på KA? - Ja, det gør det da unægteligt.

Personligt er jeg ikke tilhænger af at tale trænerfyring endnu, der synes jeg ikke, at vi er. Jeg vil som minimum give ham til næste sommer, så man kan foretage en ordenlig evaluering af mulighederne. Her tænker jeg på trænere i udlandet.

Men KA's arbejde må imo. bare ikke overskygge, at der er flere problemer, herunder hvordan man udfører et generationsskifte og hvordan man bygger en trup.

Igen, jeg taler ikke for bål og brand. Jeg synes fortsat, det er vigtigt, at vi bevarer propotionerne (selvom klubben har været chefarkitekt ifht. at forvride vores og omverdens forventninger). Det korte af det lange er, at ideen om os som et dynasti altid har været et fatamorgana. Vi er en provinsklub med dertilhørende økonomi, som har haft en årrække med gode og overmiddel resultater nationalt i en liga, der oftest er ganske svag set i et internationalt perspektiv. Vi har så troet, at træerne vokser ind i himlen, og det gør de - som bekendt - ikke.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
12. aug 2019, 16:03
Cortez skrev:
12. aug 2019, 12:57
Ravnen skrev:

Håber du har ret.

/Cortez
Jeg har bare lige taget dette indlæg for at citere dig, Cortez.

Jeg læser dig sådan, at du er ude med riven efter bla. mig, som har taget KA i forsvar. Og jeg er da enig i din kritik. Starten af denne sæson har været en eksamen, som alle - og mest af alt kluben selv - har italesat som det, man vil måles på. Og man må bare sige, at vi spillemæssigt er dumpet. Hænger det på KA? - Ja, det gør det da unægteligt.

Personligt er jeg ikke tilhænger af at tale trænerfyring endnu, der synes jeg ikke, at vi er. Jeg vil som minimum give ham til næste sommer, så man kan foretage en ordenlig evaluering af mulighederne. Her tænker jeg på trænere i udlandet.

Men KA's arbejde må imo. bare ikke overskygge, at der er flere problemer, herunder hvordan man udfører et generationsskifte og hvordan man bygger en trup.

Igen, jeg taler ikke for bål og brand. Jeg synes fortsat, det er vigtigt, at vi bevarer propotionerne (selvom klubben har været chefarkitekt ifht. at forvride vores og omverdens forventninger). Det korte af det lange er, at ideen om os som et dynasti altid har været et fatamorgana. Vi er en provinsklub med dertilhørende økonomi, som har haft en årrække med gode og overmiddel resultater nationalt i en liga, der oftest er ganske svag set i et internationalt perspektiv. Vi har så troet, at træerne vokser ind i himlen, og det gør de - som bekendt - ikke.
Er bestemt ikke ude med riven i forhold til nogen debatører. Vi kommer allesammen med vores bud på, hvordan virkeligheden er skruet sammen, og vores manglende kendskab til dagligdagen er helt sikkert himmelråbende for de som har deres gang i klubben og som evt. måtte læse med herinde.

Jeg synes ikke, at det der forgår i forhold til vores spil er godt nok. Og det har jeg ikke syntes længe. Betyder det så at jeg ønsker KA fyret? Jeg ønsker som sådan ikke nogen fyret. KA har jo vist, at han kan gøre et godt stykke arbejde på ungdomsholdene, men ledelsen har efter min mening gjort ham en bjørnetjeneste ved at tilbyde ham cheftrænerposten for det ser pt. ikke ud til at han kan løfte opgaven. Hvad så med Bach Bak og Priske? Ja, det er jo spørgsmålet om KA får den fornødne hjælp fra de to - om de har været i stand til at hjælpe med lukke gabet for ungdomstræneren til cheftræneren. Det har de tydeligvis ikke efter min mening. Og det er nok her (sammen med nogle øvrige stabsmedlemmer), hvor den indspisthed jeg også harcelerer lidt over kommer ind.

Ville det ikke være sundt, hvis vi kunne hive en udenlandsk trænerprofil ind, som kunne ruske lidt op i måden vi (FCM) gør tingene på? Det er svært at nå meget højere, når skuldrene man skal stå på ikke rager alverden op...

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
12. aug 2019, 16:59

Er bestemt ikke ude med riven i forhold til nogen debatører. Vi kommer allesammen med vores bud på, hvordan virkeligheden er skruet sammen, og vores manglende kendskab til dagligdagen er helt sikkert himmelråbende for de som har deres gang i klubben og som evt. måtte læse med herinde.

Jeg synes ikke, at det der forgår i forhold til vores spil er godt nok. Og det har jeg ikke syntes længe. Betyder det så at jeg ønsker KA fyret? Jeg ønsker som sådan ikke nogen fyret. KA har jo vist, at han kan gøre et godt stykke arbejde på ungdomsholdene, men ledelsen har efter min mening gjort ham en bjørnetjeneste ved at tilbyde ham cheftrænerposten for det ser pt. ikke ud til at han kan løfte opgaven. Hvad så med Bach Bak og Priske? Ja, det er jo spørgsmålet om KA får den fornødne hjælp fra de to - om de har været i stand til at hjælpe med lukke gabet for ungdomstræneren til cheftræneren. Det har de tydeligvis ikke efter min mening. Og det er nok her (sammen med nogle øvrige stabsmedlemmer), hvor den indspisthed jeg også harcelerer lidt over kommer ind.

Ville det ikke være sundt, hvis vi kunne hive en udenlandsk trænerprofil ind, som kunne ruske lidt op i måden vi (FCM) gør tingene på? Det er svært at nå meget højere, når skuldrene man skal stå på ikke rager alverden op...

/Cortez
Fair, jeg læste for meget ind i dit indlæg. Enig i det hele.

Min forhåbning var (romantisk) at KA ville kunne klare det. Det ser pt. svært ud. Vi får se, jeg deler din forhåbning, og det var da egentlig også den, jeg havde, før KA blev ansat.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Hold kæft nogle brokkerøve.

Brok over de lange bolde under Jess.
Så skifter vi til en mere boldbesiddende formation, så er det sgu også lort.

Ting tager tid, og lige nu er vi desværre i en genopbygningsfase eller generationsskifte om i vel. Relationerne tager op til 6 måneder at få på plads, og der er sgu lang tid til endnu. Hvorfor ikke bare glæde os over at vi lige nu ligner et hold der resultatmæssigt kan følge med Fck?

Europa var selvfølgelig ikke godkendt, men Glasgow var nu altså også en decideret katastrofelodtrækning. At de så i torsdags faldt ned i en spand lort 5 gange og kom op med nye cykler uden at få beskidte støvler hele 4 gange, er bare så typisk for vores europæiske kampe. Denne gang har vi desværre ikke en chance til.

Personligt synes jeg:
1. halvleg mod Esbjerg er ret så glemt af langt de fleste, der mener vi var svineheldige med sejren. Havde vi ført med 2-3 ved pausen ville ingen kunne pille ved det.
2. halvleg mod Fcn får vi reageret på de fejl vi lavede i første halvleg, det koster så lidt på offensiven, men vi tog endnu en typisk FCK sejr.
AGF spiller vi med stor kontrol i stort set hele kampen, desværre var det lidt på bekostning af offensiven.
AaB stod så dybt som aldrig før. Vi bliver bortdømt, og får en fortjent scoring til sidst, netop fordi vi går efter sejren og ikke fedter efter en uafgjort.
Horsens kontrollerer vi 100% de første 18 minutter. Så sker der det der ofte sker i en kamp hvor der ikke scores, at Horsens fik en chance og lidt tro på tingene. Ja, vi var nok møgheldige med at de ikke scorer midt for mål, men de 10-15 minutter hvor de tror på det er den eneste periode i kampen hvor jeg synes de har noget som helst at byde ind med.

Nu snakkes der om mangle på åbne chancer, og 3 scoringer på straffe. Man skal altså ind i feltet og lave en farlig situation før en forsvarsspiller kan lave straffe. Når de samtidig forsvarer dybt, er vi ude i endnu flere tilfældigheder når vi ikke får et tidligt mål.

Jeg priser mig bare lykkelig for at vi tror på tingene i 90+++ minutter, og ikke stiller os tilfredse med 0-0.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Administrator skrev:
12. aug 2019, 19:29

Ting tager tid, og lige nu er vi desværre i en genopbygningsfase eller generationsskifte om i vel. Relationerne tager op til 6 måneder at få på plads, og der er sgu lang tid til endnu. Hvorfor ikke bare glæde os over at vi lige nu ligner et hold der resultatmæssigt kan følge med Fck?

Europa var selvfølgelig ikke godkendt, men Glasgow var nu altså også en decideret katastrofelodtrækning. At de så i torsdags faldt ned i en spand lort 5 gange og kom op med nye cykler uden at få beskidte støvler hele 4 gange, er bare så typisk for vores europæiske kampe. Denne gang har vi desværre ikke en chance til.

Personligt synes jeg:
1. halvleg mod Esbjerg er ret så glemt af langt de fleste, der mener vi var svineheldige med sejren. Havde vi ført med 2-3 ved pausen ville ingen kunne pille ved det.
2. halvleg mod Fcn får vi reageret på de fejl vi lavede i første halvleg, det koster så lidt på offensiven, men vi tog endnu en typisk FCK sejr.
AGF spiller vi med stor kontrol i stort set hele kampen, desværre var det lidt på bekostning af offensiven.
AaB stod så dybt som aldrig før. Vi bliver bortdømt, og får en fortjent scoring til sidst, netop fordi vi går efter sejren og ikke fedter efter en uafgjort.
Horsens kontrollerer vi 100% de første 18 minutter. Så sker der det der ofte sker i en kamp hvor der ikke scores, at Horsens fik en chance og lidt tro på tingene. Ja, vi var nok møgheldige med at de ikke scorer midt for mål, men de 10-15 minutter hvor de tror på det er den eneste periode i kampen hvor jeg synes de har noget som helst at byde ind med.

Nu snakkes der om mangle på åbne chancer, og 3 scoringer på straffe. Man skal altså ind i feltet og lave en farlig situation før en forsvarsspiller kan lave straffe. Når de samtidig forsvarer dybt, er vi ude i endnu flere tilfældigheder når vi ikke får et tidligt mål.

Jeg priser mig bare lykkelig for at vi tror på tingene i 90+++ minutter, og ikke stiller os tilfredse med 0-0.
Tak for noget modspil til alle de kloge hoveder, som er utilfredse det meste af tiden... :fcm:

henker

Indlæg af henker »

Administrator skrev:

Personligt synes jeg:

👏👏👏🤝

Cortez

Indlæg af Cortez »

Administrator skrev:

Personligt synes jeg:

Hvis jeg er en brokrøv, er du så et lalleglad fjols? Hvis vi kunne komme af med øgenavnene her på forummet ville det være rart. Og en administrator kunne passende gå forrest med et godt eksempel.

/Cortez

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Var jeg personlig?

Nej, jeg generaliserede. Det er den store forskel. Er du klar over hvor meget lort der skal læses herinde? Det er med pladen i samme rille, og helt uden nuancer.

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

Den gode gamle diskussion. Skal vi spille pænt, og misse points? skal vi få vores points via grimme sejre?.
Jeg kommer ikke til at kræve KA fyret. Jeg kommer heller ikke til at påstå Stein og Graversen fejler.

Havde vi haft det opland, det kommercielle potentiale og det sponsorophav som der er grobund for i hovedstaden, så havde de seneste års succes givet os mulighed for at bide skeer med FCK og europa. Vi har ikke de førnævnte parametre til at støvsuge Suppen for profiler. Derfor skal vi, som klubben så tit har forklaret os, være smartere end de andre.

Har vi så været det? Det er et svært spørgsmål at svare på.
Ser vi statistikkerne igennem, og udelukkende ser herpå, har vi vel faktisk leveret flot under KA også.

Jeg tror vores store problem (os herinde i hvert fald) er at vi ser fodbold ud gennem vores følelsesbefængte briller - og gudskelov for det!
Vi vil fortrylles, vi vil underholdes, vi vil have store stjerner som hele landet snakker om, og vi vil vises frem for fodbold europa. Er det muligt med den hast, som klubben selv sætter som målestok? Jeg er i tvivl! Men jeg er sikkert ukuelig optimist, når jeg vælger at have fuld tillid til det grundige arbejde, ledelsen udfører, både hvad angår transfers, strategier o.lign.

Hvis vi skal tilbage on topic - det var vel faktisk ikke så skidt at slå Horsens 0-2, på deres svære bane, og med et halvt reservehold? Lad os glæde os over en grim sejr, og krydse alt for et vanvittigt mirakel på Torsdag!
// Straarup :fcmwolf:

974

Indlæg af 974 »

Administrator skrev:

Personligt synes jeg:

TAK Administrator (som skriver sin personlige mening som debattør herinde)

Det er typisk Ulvegravs-stemning,
og for mig noget som vi oplever jævnligt,
og vi så det jo også især under Thorup, som vel til sidst endte med at skaffe os nogle fantastiske oplevelser som fans af FCM !

Spillet hænger bestemt ikke godt sammen i en kamp som mod Horsens - vi ved jo godt at det skyldes massive ændringer på dagen

Det jeg altid gør når jeg ser kamp er, at jeg prøver at holde øje med de afleveringer der lykkes, men også de afleveringer der lige præcis ikke lykkes..
Så er det jeg tænker at når først de begynder at sidde der, så kan det altså gå hen og blive rigtigt godt, og så venter jeg stille og roligt

I år har vi endda været så dygtige og heldige at have fået maksimumpoint i ligaen, og det er sgu da mega lækkert :-)

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

3 point i en svær kamp med 6 ændringer på holdet , Det er squ ikke så slemt . Og spilletid til vores unge akademispillere 👍 midtbanen havde det rigtig svært i første halvleg men hvad forventer man når man spiller med to kanter på midten sammen med okusun ? Men bedre anden halvleg og to scoringer til kaba .

Besvar