Ja, vi er i en transitionsfase. Det anderkender jeg. Vi går fra at spille meget direkte med lange bolde til en spidsangriber, og derefter de offensive løb omkring denne til at ville være spilstyrende og diktere tempoet i kampen, så vi ikke skal bruge så mange kræfter i alle 90 min. OG at kunne finde dåseåbneren til hold som Horsens m.fl. Det er i hvert fald sådan jeg opfatter det.THenry skrev: ↑12. aug 2019, 11:46Vi er klart i en transitionsfase, hvor grundlæggende elementer som spillestil ændres, og de gamle profiler bliver skibbet videre, og alligevel vinder vi alt (med undtagelse af 90 minutter mod Rangers) i den nye sæson. Jeg er helt enig i, at det ikke er kønt at se på (men det var den gamle stil jo heller ikke ligefrem), men vi kan vel hellere ikke forvente at lave så grundlæggende ændringer uden, at det får en (negativ) effekt på banen, når der skal køres så mange nye spillere ind samt et nyt system?Cortez skrev: ↑12. aug 2019, 10:54Tror ikke der er nogen, der er utilfredse med pointhøsten. Grimme sejre har bestemt sin berettigelse. Problemet er jo at der ikke er nogen modvægt på skalaen. Vi spiller jo ikke brandkampe i ny og næ. Når vi gang på gang er heldige (og dygtige) til at få fordelen over på vores banehalvdel, kan jeg jo ikke lade være med at tænke hvornår det ikke går længere. Det er her frustrationen med ikke at se fremgang på det spillemæssige plan kommer ind.
Spillet bliver forhåbentlig bedre, relationerne stærkere og udtrykket mere sammenhængende i løbet af efteråret, når vi har arbejdet i længere tid med de mange nye tiltag. Tingene tager desværre tid, men hvis vi ikke ser en spillemæssig fremgang i efteråret, så skal vi da naturligvis være bekymret (for så bliver vores point sandsynligvis hentet via en kombination af held og svage modstandere i Superligaen, der er niveauer under dem, som vi skal slå i Europa).
Det store spørgsmål er jo hvor lang en sådan transitionsfase må være. Og hvornår skal man begynde at ane konturerne af ændringerne? Hvordan måler vi fremgangen?
Jamen, KA har jo kun haft ansvaret i mindre end et år, vil nogen sige? Ja, det er korrekt, men arbejdet var startet under Thorup, og KA har altså haft en vinter- OG en forårsopstart til at implementere sine tanker. Ville en dygtigere træner være nået længere pt.? Måske... Sandsynligvis?
Er det ikke godt nok at vi vinder? Det synes jeg, jeg har svaret lidt på ovenfor. Jo, indtil vi ikke gør det.
/Cortez
/Cortez