https://www.eurosport.no/fotball/roper- ... tory.shtml
Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Tak for link, der står dog han kun bliver lejet ud til Fredericia indtil nytår, og så tilbage (til os). Bliver spændende at se hvad planen så er med ham.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Han skal ind på 1 holdet og gøre som Sørloth, det kan der ikke være tvivl om.
Spændende bliver det at følge ham i 1 division.
Kender ikke umiddelbart reglerne, men måske man kan leje spillere ud/ind selvom vinduet er lukket? Eller at vinduet ikke er lukket i første division? Eller måske første division slet ikke har et vindue..
-
Steffen am
Umiddelbart kan det kun lade sig gøre hvis der var en færdig aftale inden, men bare først bliver offentliggjort nu.
Men godt nok mærkeligt hvis den først bliver offentliggjort 4 dage senere.
-
Steffen am
Fik jeg sagt inden jeg læste artiklen.Steffen am skrev: ↑4. sep 2018, 15:06Umiddelbart kan det kun lade sig gøre hvis der var en færdig aftale inden, men bare først bliver offentliggjort nu.
Artiklen er ny og noget der lyder som her og nu, hvilket lyder lidt besynderligt.
Kan være nogle regler i 1. division jeg ikke kender.
Men ellers kan det være noget med at det egentlig er Fredericia der skriver med ham, som de kan sålænge han er kontraktløs,
og der så formelt er lavet en købsbetingelse af FCM, så blot Fredericia formelt står som ejer det første halve år. Det må være måden man kan komme uden om det på.
Eller hvordan er det det er.
Man kan jo altid handle spillere, det er blot kun i transfervinduet at man kan flytte spilletilladelser.
Hvis FCM køber ham, men UDEN at hente hans spilletilladelse, må han kunne udlejes og Fredericia henter hans spilletilladelse som en kontraktløs spiller. Så er det måske fint.
Nu har jeg hørt Ankersen som også her på bagkant af lukningen af vinduet mener at vi er styrket ift foråret.
Lad os prøve at sammenholde fakta
Målmand: Mikkel Andersen for Hamid.
Vurdering: Give or take det samme...
CB: Scholz for Bubacar. Erik Sviatchenko havde vi på en lejeaftale i foråret så ja vi har købt ham men vores start11 er ikke blevet styrket.
Vurdering: Dårligere stillet idet Scholz er mere spillende men ikke har hovedstyrke og fysisk styrke som Bubacar
WB: Joel ind istedet for Andreas Poulsen
Vurdering: Styrket idet AP ikke var nær så langt i sin udvikling og ikke klar til start11 som Joel er.
Dog vil jeg sige at Dal Hende ikke spiller så stærkt som i foråret.
Midtbane:
Okusun, Mabil og Evander er kommet ind i stedet for Duelund.
Vurdering: Styrket - Okusun kan vise sig ret hurtigt at blive stamspiller og Mabil har også vist lovende takter. Derudover antager jeg at Evander kan løfte Duelunds arv hvilket hans CV tilsiger.
Angreb: Mayron George ind - ingen ud
Vurdering: Styrket - Alt andet lige
... Hvis vi kan få gang i ham tror jeg han kan blive rigtig fin at have ved siden af Poul. Det hele står og falder med hans selvtillid og vilje til at ville lykkes. Men jeg forbeholder mig retten til at være optimist... 
Alt i alt:
Tjaa på centerback positionen er vi lidt svækket men på wingbacks, midtbane og angreb er vi faktisk styrket som Ankersen pointerer, hvis man vel at mærke antager at de eksisterende spillere holder samme niveau. Som mange har nævnt har Sparv og Poulsen set lidt presset ud. Specielt Poulsen synes jeg ikke længere har den samme flødefod og Sparv "ejer" ikke banen længere. Mens jeg synes at Okosun kan træde istedet for Sparv synes jeg at Poulsen er mere problematisk. Så er der Dal Hende som også er faldet i niveau synes jeg.
Så er vi styrket tjaaa. For mig kommer det lidt an på hvilket niveau JP finder fordi så meget står og falder med ham.
Min dom er: Måske lidt styrket hvis JP ellers spiller sig lidt op...
Så kan man så diskutere om vi har fået nogen "dynasti" spillere... Det mener jeg ikke og det var vel det Ankersen gerne ville. Alt ialt vil jeg dømme transfervinduet godkendt...
Lad os prøve at sammenholde fakta
Målmand: Mikkel Andersen for Hamid.
Vurdering: Give or take det samme...
CB: Scholz for Bubacar. Erik Sviatchenko havde vi på en lejeaftale i foråret så ja vi har købt ham men vores start11 er ikke blevet styrket.
Vurdering: Dårligere stillet idet Scholz er mere spillende men ikke har hovedstyrke og fysisk styrke som Bubacar
WB: Joel ind istedet for Andreas Poulsen
Vurdering: Styrket idet AP ikke var nær så langt i sin udvikling og ikke klar til start11 som Joel er.
Dog vil jeg sige at Dal Hende ikke spiller så stærkt som i foråret.
Midtbane:
Okusun, Mabil og Evander er kommet ind i stedet for Duelund.
Vurdering: Styrket - Okusun kan vise sig ret hurtigt at blive stamspiller og Mabil har også vist lovende takter. Derudover antager jeg at Evander kan løfte Duelunds arv hvilket hans CV tilsiger.
Angreb: Mayron George ind - ingen ud
Vurdering: Styrket - Alt andet lige
Alt i alt:
Tjaa på centerback positionen er vi lidt svækket men på wingbacks, midtbane og angreb er vi faktisk styrket som Ankersen pointerer, hvis man vel at mærke antager at de eksisterende spillere holder samme niveau. Som mange har nævnt har Sparv og Poulsen set lidt presset ud. Specielt Poulsen synes jeg ikke længere har den samme flødefod og Sparv "ejer" ikke banen længere. Mens jeg synes at Okosun kan træde istedet for Sparv synes jeg at Poulsen er mere problematisk. Så er der Dal Hende som også er faldet i niveau synes jeg.
Så er vi styrket tjaaa. For mig kommer det lidt an på hvilket niveau JP finder fordi så meget står og falder med ham.
Min dom er: Måske lidt styrket hvis JP ellers spiller sig lidt op...
Så kan man så diskutere om vi har fået nogen "dynasti" spillere... Det mener jeg ikke og det var vel det Ankersen gerne ville. Alt ialt vil jeg dømme transfervinduet godkendt...
- bobthebuilder_dk
Jeg har allerede første sang klar til ham....SimonH skrev: ↑4. sep 2018, 13:15Fredericias nye angriber (vores)...Chuma anene
https://www.transfermarkt.com/chuma-ane ... ler/136167
Han bliver den næstmest værdifulde spiller iflg transfermarkt i 1. Division. Hans kurve virker meget opadgående, hvorfor det undrer mig, at han vil til Fredericia. 1,88 høj og nordmand.
#jegfinderselvud
Silentó - Watch Me (Whip/Nae Nae)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
-
mousebreaker
@MrWolf
Jeg er ikke uenig i at vi er kommet en anelse styrket ud af vinduet - i hvert fald hvis Scholz bliver pengene værd. Lige nu skabes der alt for mange chancer omkring ham, men det er nok ikke unaturligt da han først skal spilles ind og ikke var fast spillende i Belgien.
Men er en anelse styrket virkelig godkendt? Vi kom sportsligt markant svækket ud af vinter vinduet og vi har langtfra hentet det vi tabte der (og det vi skulle have lagt på i det vindue) så jeg jubler bestemt ikke. Vi har ikke fået den spiller med erfaring som kunne løfte vores offensiv. Vi har lejet Evander og måske han falder til og slår til, men det må tiden vise.
Økonomisk fantastisk - men vores hold ved udgangen af 2017 var et bedre hold end det vi har nu. Poulsens afløser har vi stadig ikke en løsning på heller.
Jeg ser ikke vinduet som nogen katastrofe, men der er bestemt heller ikke grund til at juble - endsige være tilfreds. Drexler signingen viste dog at det er ikke fordi at klubben ikke har forsøgt. Det er bare ikke lykkedes og derfor bebrejder jeg heller ikke den sportslige ledelse
Jeg er ikke uenig i at vi er kommet en anelse styrket ud af vinduet - i hvert fald hvis Scholz bliver pengene værd. Lige nu skabes der alt for mange chancer omkring ham, men det er nok ikke unaturligt da han først skal spilles ind og ikke var fast spillende i Belgien.
Men er en anelse styrket virkelig godkendt? Vi kom sportsligt markant svækket ud af vinter vinduet og vi har langtfra hentet det vi tabte der (og det vi skulle have lagt på i det vindue) så jeg jubler bestemt ikke. Vi har ikke fået den spiller med erfaring som kunne løfte vores offensiv. Vi har lejet Evander og måske han falder til og slår til, men det må tiden vise.
Økonomisk fantastisk - men vores hold ved udgangen af 2017 var et bedre hold end det vi har nu. Poulsens afløser har vi stadig ikke en løsning på heller.
Jeg ser ikke vinduet som nogen katastrofe, men der er bestemt heller ikke grund til at juble - endsige være tilfreds. Drexler signingen viste dog at det er ikke fordi at klubben ikke har forsøgt. Det er bare ikke lykkedes og derfor bebrejder jeg heller ikke den sportslige ledelse
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Det kan også være Frederecia kun skriver med ham til vinter, så må vi jo iflg. bossman reglen skrive med ham allerede nu da han kun har ½ år tilbage af hans kontraktSteffen am skrev: ↑4. sep 2018, 15:14Fik jeg sagt inden jeg læste artiklen.Steffen am skrev: ↑4. sep 2018, 15:06Umiddelbart kan det kun lade sig gøre hvis der var en færdig aftale inden, men bare først bliver offentliggjort nu.
Artiklen er ny og noget der lyder som her og nu, hvilket lyder lidt besynderligt.
Kan være nogle regler i 1. division jeg ikke kender.
Men ellers kan det være noget med at det egentlig er Fredericia der skriver med ham, som de kan sålænge han er kontraktløs,
og der så formelt er lavet en købsbetingelse af FCM, så blot Fredericia formelt står som ejer det første halve år. Det må være måden man kan komme uden om det på.
Eller hvordan er det det er.
Man kan jo altid handle spillere, det er blot kun i transfervinduet at man kan flytte spilletilladelser.
Hvis FCM køber ham, men UDEN at hente hans spilletilladelse, må han kunne udlejes og Fredericia henter hans spilletilladelse som en kontraktløs spiller. Så er det måske fint.
Det virker som en klassisk handel på en spiller, hvor man tror, der er et uforløst potentiale på en spiller, som har nogle af de spidskompetencer, som vi ofte leder efter. Derudover kan han erhverves billigt/gratis.SimonH skrev: ↑4. sep 2018, 13:15Fredericias nye angriber (vores)...Chuma anene
https://www.transfermarkt.com/chuma-ane ... ler/136167
Han bliver den næstmest værdifulde spiller iflg transfermarkt i 1. Division. Hans kurve virker meget opadgående, hvorfor det undrer mig, at han vil til Fredericia. 1,88 høj og nordmand.
Det ser ud til, at man havde store forventninger til ham i Norge, da han var ung, og han spillede en del U-landskampe i den periode. Gennembruddet kom dog aldrig, og han skulle til makedonsk fodbold, før han blev en succes, hvilket åbnede for et skifte til Izunnas gamle klub i den bedste russiske liga, inden han havnede i Kairat (den 2. bedste klub i Kazakstan efter Astana), og nu er kontraktfri i en alder af 25 år.
Som type skulle han have fin fart, og ud fra de altid taknemmelige Youtube-videoer ser han faktisk ud til at afslutte godt med både højre og venstre ben. Derudover ser han ud til at have en fin fysik (86 kg fordelt på 1,88 cm). Det er jo nogle af de ting, som vi typisk kigger efter hos spillere.
Han har erfaring fra europæiske kampe fra både Rabotnicki og Kairat, og er vel efterhånden i den berømte "peak age", så jeg er enig i, at Fredericia ser ud til at få en meget god spiller, men omvendt må man også sige, at han skal være for god til Fredericia og 1. division, hvis han skal have en realistisk chance for at komme på hold hos os.
Tiden må vise, om vi rammer noget på denne lottokupon.
Jævnfr denne bold.dk artikel ser det ud til at du har helt ret, han kommer på kort kontrakt i FCF hvorefter vi skriver med ham:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcf ... -kontrakt/
Der står lidt om ham her, og så er der en video i bunden af artiklen, hvor han bl.a. beskriver sine egne spidskompetencer https://frdb.dk/artikel/202152?rss
Stainlein sætter et par ord på sagen her, og man kan jo tænke på, om han er der spiller, som RA i Sort Snak omtaler, at man ikke kunne blive enige med?
https://fredericiaavisen.dk/fc-frederic ... off-moede/
Stainlein sætter et par ord på sagen her, og man kan jo tænke på, om han er der spiller, som RA i Sort Snak omtaler, at man ikke kunne blive enige med?
https://fredericiaavisen.dk/fc-frederic ... off-moede/
Noget som jeg ikke har været opmærksom på før, men som jeg lige tjekkede op på fordi jeg så et klip af Graversen på canal 9, er at Bubacarr faktisk er det næst-dyreste indkøb til den belgiske liga nogensinde, jævnfør transfermarkt, kun overgået af Nicolae Stanciu med 200.000€. Det er altså et flot salg.