Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af THenry »

TrueWolfMidt skrev:
31. aug 2018, 16:50
Fodboldfan skrev:
31. aug 2018, 16:41
Hvis vi ikke henter nogen synes jeg ledelsen har svigtet. De må jo være blinde hvis de ikke kan se at midtbanen fejler og vi ikke har en angriber med mål i støvlerne.
Men vi skal vel heller ikke bare hente en hvilken som helst spiller ? bare fordi der nu er penge i kassen.
Nej. Det giver kun mening, hvis der opstår en ekstraordinær spændende mulighed, og ellers kan vi lige så godt gemme krudtet til næste transfervindue.

Som jeg lige kan tælle mig frem til, så har vi 28 spillere i førsteholdstruppen (når jeg inkluderer et forventet salg af Due til Dynamo Kiev), så truppen er rigelig stor til de 13 superligakampe, som vi har inden næste vindue åbner.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Kvantitet kvalitet - 11 mod 11 - der mangler en til midten

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ikke for at sige, at vi ikke kunne bruge en 8'er, for det kunne vi, men konstellationen med Sparv og Okosun fungerede rigtig godt mod Randers. Med Evander foran kunne det godt blive interessant.

Men selvfølgelig sidder Steinlein og Graversen og lurer til det sidste. Det gør de altid. Men for en gangs skyld tror jeg faktisk ikke på, at vi hiver noget op af hatten.

Truppen bør være god nok til top 3, men det kunne selvfølgelig altid være lækkert med en ambitiøs signing. Tror det dog som sagt ikke...

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

NyX skrev:
31. aug 2018, 17:14
Kvantitet kvalitet - 11 mod 11 - der mangler en til midten
ja den er god den du kommer med der

jeg så heller 5 forsvinde og så en tilgang af Tibbling type/klassespiller

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Til vores angreb kunne vi snuppe ham her Sakari Tukiainen. Han banker mål ind på stribe for Thisted.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Nu kan det godt være, jeg bliver upopulær, men hvis jeg nu siger, at det ville være et godt tidspunkt for Dal Hende at prøve sig af i udlandet - for begge parter - tager jeg så fuldstændig fejl?
Jeg mener alligevel ikke, han har niveau til Europa-kampe, og han har ikke spillet meget i ligaen i år. Hvis der er interesse for ham, og der kommer et fint bud, burde vi så ikke acceptere?
Hvis vi samtidig kunne klare os med Joel indtil vintervinduet, og dér hente en venstebenet kant...

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Vi bliver for tyndt besat, hvis vi sælger Dal Hende. Hvad så, hvis Joel bliver skadet? Vi har allerede solgt Andreas Poulsen, det må være nok.

I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre noget nyt om den Duelund-handel snart. Håber for alt i verden ikke, det kikser, og vi står tilbage med en skuffet og demotiveret Due. Det er tid for ham nu.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Jeg tror desværre, at årsagen til vores svage ageren i dette transfervindue skal findes i England. Mon ikke Benham har givet besked om, at der skal realiseres noget kapital? - dette kunne være meget sandsynligt, hvis f.eks. Benham planlægger at trække sig ud over de nærmeste par år..

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Acebone skrev:
31. aug 2018, 18:13
Vi bliver for tyndt besat, hvis vi sælger Dal Hende. Hvad så, hvis Joel bliver skadet? Vi har allerede solgt Andreas Poulsen, det må være nok.

I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre noget nyt om den Duelund-handel snart. Håber for alt i verden ikke, det kikser, og vi står tilbage med en skuffet og demotiveret Due. Det er tid for ham nu.
Tyndt besat? Joel og Mads Døhr kan begge spille venstre wing, Munksgaard kan vel også. Nu får vi Rilwan tilbage, som jeg godt kunne se på wingen også. Jeg synes faktisk, vi har spillere nok. Har vi så kvalitet nok? Næppe, men jeg er heller ikke begejstret for Marc.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

AltidFCM skrev:
31. aug 2018, 18:25
Tyndt besat? Joel og Mads Døhr kan begge spille venstre wing, Munksgaard kan vel også. Nu får vi Rilwan tilbage, som jeg godt kunne se på wingen også. Jeg synes faktisk, vi har spillere nok. Har vi så kvalitet nok? Næppe, men jeg er heller ikke begejstret for Marc.
Jeg vil lige se Rilwan tilbage i form, før jeg tror på det. Joel, Thychosen og Munks til at dække to pladser er for lidt. Dal Hende bliver.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Konsulen skrev:
31. aug 2018, 18:14
Jeg tror desværre, at årsagen til vores svage ageren i dette transfervindue skal findes i England. Mon ikke Benham har givet besked om, at der skal realiseres noget kapital? - dette kunne være meget sandsynligt, hvis f.eks. Benham planlægger at trække sig ud over de nærmeste par år..
Svage ageren? Jeg tror aldrig der har været et transfervindue hvor FCM har brugt flere penge end dette. Det er klart at det blegner ift hvor meget der er solgt for, men der er altså hentet Sviatchenko, Scholz, Andersson og Drexler for (i FCM kontekst) store millionbeløb, mens Evander også har en ret stor købsoption der kan aktiveres hvis han slår igennem. Ud over de 4 nævnt ovenfor, er der også brugt pæne beløb på Okosun, Skytte, Reese, George og Cajuste.

Jeg synes ikke der er noget der tyder på at Benham er i gang med at afvikle projekt FCM.

THenry

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
31. aug 2018, 18:41
Konsulen skrev:
31. aug 2018, 18:14
Svage ageren? Jeg tror aldrig der har været et transfervindue hvor FCM har brugt flere penge end dette. Det er klart at det blegner ift hvor meget der er solgt for, men der er altså hentet Sviatchenko, Scholz, Andersson og Drexler for (i FCM kontekst) store millionbeløb, mens Evander også har en ret stor købsoption der kan aktiveres hvis han slår igennem. Ud over de 4 nævnt ovenfor, er der også brugt pæne beløb på Okosun, Skytte, Reese, George og Cajuste.

Jeg synes ikke der er noget der tyder på at Benham er i gang med at afvikle projekt FCM.
Helt enig. Derudover tyder det 2. bud på Tibbling på, at der er kapital at handle for, hvis den rette mulighed opstår. Så intet tyder på, at Benham har smækket kassen i.

Hvis vi skal købe flere spillere i det her vindue, så skal de kunne løfte niveauet, da truppens bredde er rigelig til efterårets 13 kampe i Suppen plus nogle pokalkampe.

Jeg tror desværre ikke på flere handler, da vi har for få kampe resten af efterårssæsonen. Var vi gået videre i går, så tror jeg det havde set anderledes ud.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
31. aug 2018, 17:19
Ikke for at sige, at vi ikke kunne bruge en 8'er, for det kunne vi, men konstellationen med Sparv og Okosun fungerede rigtig godt mod Randers. Med Evander foran kunne det godt blive interessant.

Men selvfølgelig sidder Steinlein og Graversen og lurer til det sidste. Det gør de altid. Men for en gangs skyld tror jeg faktisk ikke på, at vi hiver noget op af hatten.

Truppen bør være god nok til top 3, men det kunne selvfølgelig altid være lækkert med en ambitiøs signing. Tror det dog som sagt ikke...
Truppen bør være god nok til top 3?

Ja i den grad. Det er jo ikke spørgsmålet. Spørgsmålet er om den er god nok til kæmpe med om guldet. Nu er europa væk. Kun et trofæ kan redde sæsonen. Pokalen eller mesterskabet. Alt under top 3 vil være en decideret katastrofe
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
31. aug 2018, 19:10
Truppen bør være god nok til top 3?

Ja i den grad. Det er jo ikke spørgsmålet. Spørgsmålet er om den er god nok til kæmpe med om guldet. Nu er europa væk. Kun et trofæ kan redde sæsonen. Pokalen eller mesterskabet. Alt under top 3 vil være en decideret katastrofe
Naturligvis vil det det. Men jeg er bange for, at FCK løber med guldet, ny 8'er eller ej. De har løst rigtig mange af deres problemer i transfervinduet. EL-kvalifikationen må give dem et enormt selvtillidsboost, og vi er for mig at se på vej mod en delvis genopbygningsfase.

Pokalen er ikke rigtig noget, man kan planlægge efter.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Duelund til Dynamo Kiev ser ud til at være en done-deal. Hans Instagram-story viser billeder af deres stadion og fans.

Tak for denne gang, Mikkel.

Låst