Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
11. aug 2018, 11:18
Hjulsager vil være en breddesigning. Det giver slet ikke nogen mening for mig. Kæmpe nej tak fra min stol. Vi har nok af spillere med den betegnelse. Det giver dog mening at vi kunne være interesseret i at købe ham hvis man mener at prisen for ham er meget lav med en fornuftig upside - og så leje ham ud til en midterklub i Holland eller lignende. Ingen siger at interessen vi har vist er for at “styrke” vores egen trup. Det ser jeg simpelthen ikke for mig
Jeg er helt enig i, at Hjulsager ikke er andet end en breddesigning med upside på den lange bane. Jeg vil virkelig være skuffet, hvis vi køber ham som en start 11 spiller. Det vil slet ikke matche Steinleins udmeldte ambitionsniveau!

Jeg tror bare ikke på modellen med at købe Hjulsager for at udleje ham omgående:

1. Jeg tror ikke, at det er attraktivt for ham selv, at signe med FCM (med en lønnedgang til følge) for så at blive udlejet (kræver også at vi kan finde en passende klub, der står og mangler ham f.eks. i Holland). Hvis det er den pakke, som vi præsenterer ham for, så vil det give mere mening, at han tager til Brøndby, hvor han nok trods alt kan blive rotationsspiller med det samme og med tiden måske slå Vigen/Fisker af eller blive forfremmet ved salg af Mukhtar eller Tibling eller tage til FCN, hvor han også er rygtet til. Der vil han passe godt ind i spillestilen, og med garanti være købt til start 11.

2. Jeg kan heller ikke se dette scenario fra FCMs side, da vi må antage, at hans lønniveau er forholdsvist højt. Hvis disse tal er korrekte (kender ikke mediets troværdighed), så ligger han på 5,3 mio. DKK årligt i Celta https://fodboldspilleren.dk/andrew-hjulsager/ så han skal nok have en solid Superliga-løn, hvis han skal vende hjem, og det giver ikke mening for os, at have mange lønmidler (antager at vi f.eks. bidrager en del til Skytte og Reeses løn i Horsens) bundet op på en spiller, der ikke bidrager til vores eget førstehold.

Det giver mere mening for os, at hente talentfulde spillere i 1. division for at udleje dem til andre danske klubber på Superliga-niveau, da deres lønniveau må antages at være meget lavere end en spiller hentet i en La Liga klub. Derudover må det have været en no-brainer for spillere som Reese og Skytte at skifte til FCM, da deres egen løncheck sikkert er blevet højere samtidig med at de sportsligt er kommet væk fra 1. division og op til Superligaen. Jeg synes derfor Hjulsager er en helt andet case.

Jeg kan egentlig godt se og acceptere en signing af Hjulsager, HVIS han bliver indkøbt på forkant (i en handel hvor vi kan købe ham til under markedspris, fordi Celta bare skal have ham ud af lønbudgettet) og med en rolle som rotationspiller i starten, og hvor vi først forventer et seriøst bidrag fra ham i foråret eller næste sæson. Altså ikke en spiller, der skal erstatte Drexler (der skal vi op på en af de berømte højere hylder) her og nu, men jeg kan sagtens se en situation, hvor der kommer en vis udskiftning i vores offensiv indenfor det næste år.

Der var allerede et interview på Canal 9 sidste sommer, hvor mener det var Svend fortalte om forventede salg 1 år senere. Paul, Duelund og NK skulle sælges denne sommer, og hvis man ser på vores indkøb sidste sommer, så lavede vi en del af de der ca. 500.000 euro køb af spillere (Sørloth, Wikheim og Kraev) i en fornuftig alder med et stort potentiale, som vi forventede et bidrag fra i en rolle som rotationspiller i starten og som starter/aftagere på den længere bane for bl.a. Paul og Due. Hjulsagers profil kunne godt passe på en sådan beskrivelse.

Sørloth var en overscoring på et hollandsk provinsdiskotek, og er allerede væk, Wikheim blev efter et langt tilløb en stor profil sidste forår (da Sørloth forsvandt) og Kraev må der være et stort spørgsmålstegn ved, om han bliver god nok til at overtage for Duelund eller Wikheim (som jeg sagtens kan se blive solgt indenfor 1 år).

Derudover slog Kroon aldrig igennem, og er afhændet, Rilwan må snart få det pas og har kontraktudløb næste sommer, så jeg forventer også at han snart er videre. Derudover er Mabil stadigvæk et spørgsmålstegn for mig. Jeg kan i glimt se spidskompetencer som Sisto, men han er alt for svingende, og selvom potentialet er stort, så er jeg stadigvæk i tvivl om, hvad det ender med. Derudover er Dovbyk formentlig langtidsskadet.

Alt i alt kan det derfor godt give mening for mig at hente Hjulsager (hvis vi kan få ham til fornuftige penge nu – mon ikke et bud på ca. 500.000 euro er nok?) som breddesigning nu (og indkøbt på forkant) og med upside på den lange bane som et bud (hvis han udvikler sig godt) på en aftager for f.eks. Duelund (som han vel også minder en del om i spillestil) og Rilwan, der formentlig begge er væk senest næste sommer.

Dette scenario kunne ligne den transferstrategi, som vi så sidste sommer, og vil i øvrigt passe godt ind i den krejlermentalitet, som vi ser på Heden, hvor der hentes spillere, som man mener pt. er undervurderet i markedet, og som kan blive et potentielt stort salg på den længere bane. Transfermarkedet jo som bekendt FCMs Lalandia jf. Ankersen ;)

Vi skal dog stadigvæk have en klassesigning ind til at løfte offensiven nu! En reel aftager for Drexler for det er Hjulsager slet ikke på nuværende tidspunkt, og der må også være en række spørgsmål ved hans nuværende kampform, så han ligner en spiller, der skal bygges op, og hvor vi ikke kan forvente et markant bidrag her og nu.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det interessante i denne uge er, at hvis en ny spiller skal gøre sig gældende i playoff kampene, så skal han være registreret hos UEFA på fredag.

FCM forventer at have både en ny målmand, samt en ny målmandstræner klar inden på fredag.

Spørgsmålet er om vi kan have en ny offensiv profil klar også?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lupus1999 skrev:
13. aug 2018, 15:05
Det interessante i denne uge er, at hvis en ny spiller skal gøre sig gældende i playoff kampene, så skal han være registreret hos UEFA på fredag.

FCM forventer at have både en ny målmand, samt en ny målmandstræner klar inden på fredag.

Der kan registreres en enkelt spiller op til 24 timer før kampstart.

Men en ting er selvfølgelig at være registeret, noget andet er et minimum af relations træning,
så hellere før end siden.

SimonH

Indlæg af SimonH »

https://youtu.be/rzYRQVZIzeY

Jeg faldt lige over dette klip med Scholz mod Ajax for 2 år siden. Han ser godt nok ud til at være god med fødderne. Jeg ved godt at alle kan se godt ud på youtube, men mange af de afleveringer han slår er flade afleveringer i jorden, uden st blive presser og stresset. Det håber jeg bliver godt, fordi det er noget vores forsvar mangler.

Jeg forstår stadig ikke præcis hvorfor han vil hjem til os, men det er godt nok et godt køb for os, virker det til.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:

Vedvarende rygter på OBs forum meldes os meget interesserede i Grytebust

Vijen

Indlæg af Vijen »

Det bliver Jesper Rask fra Hobro som reserve. Grytebust giver ikke mening, hvis vi skal have Hamid til bage om 18 måneder som 1. keeper.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
13. aug 2018, 17:48
Lupus1999 skrev:

Vedvarende rygter på OBs forum meldes os meget interesserede i Grytebust
Det vil også været det eneste rigtige at investerer i, inden for landets grænser, det vil give Jesper Hansen den konkurrence som er nødvendig.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Vijen skrev:
13. aug 2018, 18:31
Det bliver Jesper Rask fra Hobro som reserve. Grytebust giver ikke mening, hvis vi skal have Hamid til bage om 18 måneder som 1. keeper.
Rask giver også mere mening i mit hoved. Vi står imo fint rustet på målmandsposten, og har mere behov for en rutineret reserve end endnu duel om at blive førstevalg.

THenry

Indlæg af THenry »

Grytebust giver jo ikke mening vedmindre, at vi er ved at sælge Jesper Hansen, og det ligger vel ikke ligefrem i kortene?

Hvis vi henter Grytebust og stadigvæk har Jesper Hansen i truppen, så står vi lige nøjagtig i samme situation som med Bill og Hansen. Altså med 2 spillere, der begge vil spille, og det vil hurtigt kunne give ballade, som med Bill.

Jeg kan kun se os hente Grytebust, hvis vi kan få ham billigt (under markedspris), da han vist er i sidste år af sin kontrakt, eller at vi alternativt kan signe ham 1. januar (og gældende fra næste sommer) som med Dal Hende og Drachmann, således vi får en dygtig spiller til langt under markedspris.

Mrlewanski

Indlæg af Mrlewanski »

Kunne Simon Poulsen ikke være en mulighed som gardering for Marc Dal Hende? https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ke-fremtid

Han må kunne erhverves billigt, kender klubben og har stadig et fint niveau. På den måde kunne Andersson også rykkes over på højre wingback.

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Mrlewanski skrev:
13. aug 2018, 20:05
Kunne Simon Poulsen ikke være en mulighed som gardering for Marc Dal Hende? https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ke-fremtid

Han må kunne erhverves billigt, kender klubben og har stadig et fint niveau. På den måde kunne Andersson også rykkes over på højre wingback.
Giver dig ret i at Joel skal rykkes over på højre wingback, meeen synes nu ikke S. Poulsen er manden som vi skal gå efter. En yngre spiller ala Andersson, men som skal være rigtig venstrebenet er løsningen imo :)

THenry

Indlæg af THenry »

Vijen skrev:
Har du et link, der rygter Jesper Rask til FCM?

pdole

Indlæg af pdole »

Håber seriøst ikke på Jesper Rask?? Så langt hellere O. Ottesen på kassen. Jesper Rask er langt fra den standard et tophold i superligaen skal ha'. Kan sagtens følge at det er godt med en rutineret backup. Men hvad er rutinen værd, hvis niveauet er dårligt? Hørte en 'ekspert' udtale efter Brøndby kampen, at Jesper Rask var superligaens ringeste målmand - jeg er tilbøjelig til at give ham ret. Desuden har Rask jo lige forlænget i Hobro og må forventes at koste lidt penge..

ben2han

Indlæg af ben2han »

Jesper BW1100 skrev:
13. aug 2018, 19:07
Vijen skrev:
Rask giver også mere mening i mit hoved. Vi står imo fint rustet på målmandsposten, og har mere behov for en rutineret reserve end endnu duel om at blive førstevalg.
Hvis man henter en fra Brugge til et forsvar som er godt besat i forvejen nemlig Erik, BS, Kian, Koscmar, RN og Riis, så virker det mærkeligt at der ikke må være seriøs konkurrence på målmandsposten ?

Bemærker at Graversen skriver at man vil have en 2 målmand der kan give Hansen konkurrence, det kan Rask ikke under nogen form, OBs målmand derimod kan give Hansen konkurrence, men jeg har nu en ide om at man henter en i udlandet ? men lad os nu se.

Når man udlejer Hamid i 1 1/2 år, så tror jeg ikke det er realistisk at han nogensinde kommer tilbage til FCM, de 1 1/2 år skal sælge Hamid til en stor klub eller solgt til DC U

Vijen

Indlæg af Vijen »

Grytebusk skulle ifølge OB forum være på vej til en oprykkerklub i Spanien. Vores bud blev afvist. Var det ikke også 10 millioner de ville have af Brøndby i januar for grytebust?

Hvem andre end rask kunne være interessant fra den danske liga, som også vil acceptere en reserverolle? Jeg tror man satser på at Hamid kommer tilbage som 1. Målmand om 18 måneder, også giver det ikke mening at smide 10 millioner for en ny målmand.

Men hvem ved måske der er nogle interessante i de lavere rækker fra England. Der har Horsens tidligere ramt ret godt.

Låst