Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ben2han

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af ben2han »

Due skrev:
1. aug 2018, 22:55
tatoo skrev:
1. aug 2018, 22:46
Jeg synes ikke vi har nogen midtbane der fungerer p.t. og det fordi vi ikke har spillere med kvalitet. Vores kantspil er totalt anonymt, og det kunne man jo se på om man skulle ændre formation igen. Vores kanter kommer med INTET, og det har vi ikke gjort siden Novak og Nissen.
Enig
enig, midtbanen kunne godt trænge til et ansigtsløft, om ny formation er midlet det er jo det gyldne spørgsmål, det vi ser nu så vi også i starten i sidste sommer, fuldstændig det samme, man fandt en ny formation som gav energi i truppen, men hvad nu ?

Jeg er bekymret for, at man i træner teamet og ledelsen er så forhippet på Poulsen, Sparv, Frank, del hende og ikke mindst munksgaard, at man overser, at nuvel Poulsen har været dygtig på dødbolde, men har intet at bidrage med offentsivt, Sparv er og bliver en boldflyttere men omgangen med bolden går bestemt ikke hurtigere end set før, det vi har set efter sommerferien, er netop at de 2 er faldet i niveau på alle parmeter.

Og det kræver en selverkendelse trænere, Graversen og ledelsen. Man har en 35 årig mand og en mand på 31 år centralt, som bestemt ikke har set overbevisende ud.

Om det er varmen ?

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Diebesten skrev:
1. aug 2018, 21:35
Acebone skrev:
1. aug 2018, 21:33
ben2han skrev:
1. aug 2018, 21:24
jo men bag kulisserne vidste ledelsen at han var på vej ud af døren, og det har man jo vidst allerede fra første træningsdag
Derfor tager det stadig tid at finde den rette afløser.
Hvordan kan Bøf og FCK hente den ene forstærkning efter sen anden?
Begrundelsen for dette, er at BIF og FCKs projekter er væsentligt mere spændende og appellerende end vores. Vores projekt er på nuværende tidspunkt en utopi. Jess Thorup er ikke den træner type man som spiller ønsker at spille under, hvis man gerne vil have en træner som man rigtig kan udvikle sig under (jeg er udemærket klar over at nogle af jer vil nævne Sørloth nu, men Sørloth kom ikke til Midtjylland for at udvikle sig, han kom nærmere for at genfinde sit tidligere niveau). Thorups måde at lave taktik samt opsætte hold på er simpelthen for primitiv.

I går så vi endnu engang (FCM-Astana) den samme taktik, der blev benyttet i første opgør og i største delen af 16/17 sæsonen, her mener jeg selvfølgelig tonser fodbold, hvor vi i aktion efter aktion prøver at spille lange høje bolde op på Paul. Astana havde læst os hele vejen og intet fungerede. For pokker, Thorup havde en idé om at vi skulle spille passivt og så score et enkelt mål i 78', og derved vinde kampen 1-0. Vi var heldige at vi ikke tabte kampen to eller tre nul.

At spille godt og interessant på den internationale scene samt i den nationale liga, er hvad vi SKAL kunne gøre for at kunne hente spillere fra en højere hylde, men med den omgang tonser bold vi leverede i går, forstår jeg udemærket at denne type spillere fravælger FCM (eksempelvis Dominick Drexler).

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi skal have en angriber ind som kan skabe konkurrence om pladsen i front. Det er pt. den eneste plads hvor der ikke er reel konkurrence. Der går også et "løst" rygte om at Dovbyk er færdig for 2018, om det er sandt ved jeg ikke. Men uanset hvad er hverken Dovbyk eller George i stand til at udfordre Onuachu her og nu.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Ravnen skrev:
2. aug 2018, 17:03
Vi skal have en angriber ind som kan skabe konkurrence om pladsen i front. Det er pt. den eneste plads hvor der ikke er reel konkurrence. Der går også et "løst" rygte om at Dovbyk er færdig for 2018, om det er sandt ved jeg ikke. Men uanset hvad er hverken Dovbyk eller George i stand til at udfordre Onuachu her og nu.
Som Paul spillede igår, så er jeg ret sikker på Bill Hamid kan udfordre ham til en startplads mod Vejle :lol:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Gårsdagens resultat - og måden det skete på - gør det sgu nok ikke nemmere at få en spiller af den ønskede kaliber til at skrive under. Dybt suk...
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Var det her ikke en mulighed....? Ham er der da krudt i endnu hvis det er den rigtige klub...!

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... en/7253408

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

HKP skrev:
3. aug 2018, 17:12
Var det her ikke en mulighed....? Ham er der da krudt i endnu hvis det er den rigtige klub...!

Han var for dårlig til AGF, for dårlig til et polsk bundhold.

O

Indlæg af O »

CasperBW skrev:
3. aug 2018, 17:41
HKP skrev:

Han vil for mig at se ikke give yderligere dimensioner til truppen. Håber at man til enhver tid, vil prioritere spilletid til vores unge, hvis alternativet er en 33 år gammel, som has been.

ben2han

Indlæg af ben2han »

hvor er den røde tråd ?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... tillingen/

Man leder ikke efter en Drexler afløser, men hvad var meningen så med drexler ???, må man ikke gå ud fra, at de leder specifik efter en spilletype til en specifik plads ????

Det andet virker efter min mening som uprof.

Citat fra bold.dk

"Vi er altid på udkig og vi arbejder hårdt for at se, om vi kan finde den start-11-spiller, der kan gå ind på vores hold"

Det vil så sige alle 11 pladser på holdet står åben for indkøb hvis man finder den rigtige, det virker planløst efter min mening ?

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

O skrev:
3. aug 2018, 17:57
CasperBW skrev:
HKP skrev:

Han vil for mig at se ikke give yderligere dimensioner til truppen. Håber at man til enhver tid, vil prioritere spilletid til vores unge, hvis alternativet er en 33 år gammel, som has been.
Fair nok.... du må jo synes det kører ok som det gør, så....

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Sørloth han var også alt alt for ringe til at komme på hold i Gronningen.... Jeg kigger også bare lige på hvad der lige er lykkedes med Damen i FCK.... Så tænker ikke alderen ubetinget er en hindring.....

O

Indlæg af O »

HKP skrev:
3. aug 2018, 18:19
O skrev:
3. aug 2018, 17:57
CasperBW skrev:

Fair nok.... du må jo synes det kører ok som det gør, så....
Nu sætter du en stråmand op. Jeg mener ikke, at Duncan kan bidrage til, at det kommer til at køre som det skal. Med den logik du opstiller, skal der skrives kontrakt med hvem som helst, så længe det ikke "kører ok". Der skal, i min optik, hentes spillere som kan være med til at vende tilstanden fra "ikke ok" til "ok". Hvordan noget, som faktisk står sort på hvidt kunne fejltolkes så voldsomt, undres jeg over.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man må tage hatten af for Ståle Solbakken, som har hentet Kodro og n´Doye som begge lige har smidt et hattrick. Det er sådan en type vi mangler og som Svend gerne må finde inden deadline ;-)

SimonH

Indlæg af SimonH »

Ravnen skrev:
3. aug 2018, 23:07
Man må tage hatten af for Ståle Solbakken, som har hentet Kodro og n´Doye som begge lige har smidt et hattrick. Det er sådan en type vi mangler og som Svend gerne må finde inden deadline ;-)
Vi har ikke brug for en angriber, men en midtbanemand med ideer. I øvrigt så ville jeg nødigt betale 12m for kodro. For mig at se, så har han været ringe.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi har da i den grad brug for en angriber. Paul er fuldstændig uden konkurrence. Dovbyk er skadet (i følge rygter for hele 2018) og Mayron George er ikke på niveau (endnu). Bliver Paul skadet (igen), så har vi seriøse problemer. Men selv uden skader er det usundt ikke at have skarp konkurrence om en så vigtig plads.

Låst