Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af THenry »

ben2han skrev:
9. jun 2018, 14:54
Lupus1999 skrev:
9. jun 2018, 14:44
Hvis man følger din logik, ben2ham, så havde vi aldrig brugt Winston Reid, Simon Kjær, Rasmus Nissen, Erik Sviatchenko, Paul Onuachu, Rilwan Hassan, Sylvester Igboun, Razak Pimpong, Mads Albæk, Jesper Juelsgaard, Jonas Lössl osv.

Du vil sikkert hævde at de spillere jo er gode nok, men der var også et tidspunkt hvor en træner troede på dem og gav dem chancen, selvom en masse bedre vidende debattører og meningsmagere ytrede at vi skulle købe købe naboens profiler.

Godt at der er eksperter ansat i stillinger med ansvar til at tage de beslutninger fremfor tilfældige uden hverdags indsigt og ikke andet end håb, FM, kærlighed og amatørfodboldkundskaber.
hvis vi tager Rasmus Nissen, han viste i første kamp at han var noget ekstraordinært, det har MDT og Munksgaard ikke vist.

Samme gjorde Ried, Kjær, Hassan osv,

En Løssl lagde også meget stærkt ud.
Havde egentlig besluttet at jeg ikke gad at deltage i jeres debat, men synes dit indlæg er for komisk, tilpasset dit eget virkelghedsbillede og generelt mangler nuancer og fakta. 1. Jeg ikke hvor mange gange FCM-ledelsen har sagt, at man først kan vurdere hvor god en ung spiller er efter 40-50 kampe i SL. Det gælder naturligvis også for deres vurdering af NK, Døhr og Munks. 2. Kjær blev ikke solgt på sin Performance i SL, men på baggrund af en ungdomsturnering i Italien. Jeg tror næppe at det var i pokalen, at han var ekstraordinær og overbeviste om at han var 30 mio værd... ;) Med Døhr, Munks, Uzo og Frank på længevarende kontrakter er min egen vurdering i øvrigt, at det er mere sandsynligt at vi køber en venstre wingback end en højre.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

FCM2000 skrev:
9. jun 2018, 16:23
Jesper BW1100 skrev:
9. jun 2018, 16:03

Nicolaisen var meget skadet i foråret, hvilket var årsagen til han ofte ikke var med. Og desværre døjer han meget med skader, hvilket jeg tænker kan blive det der forhindrer et gennembrud. Kvaliteterne er der uden tvivl.
Ja man ønsker at gå op i niveau i de spillere der hentes. Det gør man for at tage holdet til næste skridt og for at udvikle de akademidrenge, som skal spille sammen med dem. For det er netop ét andet af vores store ønsker; at udvikle en masse af vores egne talenter.
Og det er grunden til at jeg ikke tror man henter en højre back, uagtet det øjensynligt er fristende. Men her træder man lidt på bremsen og håber på det ikke hæmmer farten alt for meget.
Jeg tror selv FCM kender problemet, og den diskuterer man ikke åben med pressen eller andre, mon ikke man netop her i opstarten tager afgørelsen.

Udadtil er man nød til at være diplomatisk og loyal overfor spillerne.

I og med at man veksler med de 2 spillere på pladsen i foråret, så afslører det en vis usikkerhed.

Det der er det afgørende, det er om der er en udvikling.

Begge spillere har jo spillet for andre i superligaen, og det har ikke været prangende det de har vist.

At f.eks. monchengladbach var klar til at lægge 15 mill kr. for A. Poulsen her i januar, på trods af at han ikke var fast mand, samtidig med at de 2 andre har haft en del kampe, når vi tager Lyngby og Horsens med.

JA det vidner jo nok om, at højre back pladsen er under diskussion i den sportslige ledelse.
Har du på nogenmåde overvejet at det var en taktisk beslutning at lade Munksgaard overtage får Døhr, da Munksgaard er stærkere defensivt. Det var trods alt mod FCK og Brøndby han spillede på højre wing back.
Hvilket for mig gav mening, da de 2 hold må forventes at have bolden mere end de fleste hold i ligaen.

Egentligt gider jeg ikke rigtig blande mig i denne tråd, da den for undertegnede er ligegyldig, siden Benham kom til, har det været umuligt at gætte på nye spillere, da markedet ikke længere er begrænset at den danske andedam, men hele verdenen..

Der er ingen der har nævnt Drexler af sig selv, men udelukkende efter navnet er blevet hvisket fra FCM. Bare et eksempel.

Personlig holdning

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

admin 3 skrev:
9. jun 2018, 18:17
FCM2000 skrev:
Jesper BW1100 skrev:
9. jun 2018, 16:03

Nicolaisen var meget skadet i foråret, hvilket var årsagen til han ofte ikke var med. Og desværre døjer han meget med skader, hvilket jeg tænker kan blive det der forhindrer et gennembrud. Kvaliteterne er der uden tvivl.
Ja man ønsker at gå op i niveau i de spillere der hentes. Det gør man for at tage holdet til næste skridt og for at udvikle de akademidrenge, som skal spille sammen med dem. For det er netop ét andet af vores store ønsker; at udvikle en masse af vores egne talenter.
Og det er grunden til at jeg ikke tror man henter en højre back, uagtet det øjensynligt er fristende. Men her træder man lidt på bremsen og håber på det ikke hæmmer farten alt for meget.
Jeg tror selv FCM kender problemet, og den diskuterer man ikke åben med pressen eller andre, mon ikke man netop her i opstarten tager afgørelsen.

I og med at man veksler med de 2 spillere på pladsen i foråret, så afslører det en vis usikkerhed.

Begge spillere har jo spillet for andre i superligaen, og det har ikke været prangende det de har vist.

At f.eks. monchengladbach var klar til at lægge 15 mill kr. for A. Poulsen her i januar, på trods af at han ikke var fast mand, samtidig med at de 2 andre har haft en del kampe, når vi tager Lyngby og Horsens med.

JA det vidner jo nok om, at højre back pladsen er under diskussion i den sportslige ledelse.
Har du på nogenmåde overvejet at det var en taktisk beslutning at lade Munksgaard overtage får Døhr, da Munksgaard er stærkere defensivt. Det var trods alt mod FCK og Brøndby han spillede på højre wing back.
Hvilket for mig gav mening, da de 2 hold må forventes at have bolden mere end de fleste hold i ligaen.

Egentligt gider jeg ikke rigtig blande mig i denne tråd, da den for undertegnede er ligegyldig, siden Benham kom til, har det været umuligt at gætte på nye spillere, da markedet ikke længere er begrænset at den danske andedam, men hele verdenen..

Der er ingen der har nævnt Drexler af sig selv, men udelukkende efter navnet er blevet hvisket fra FCM. Bare et eksempel.

Personlig holdning
Det ved jeg nu ikke. Jeg har ikke faktatjekket, indrømmet, men vil da tro at folk nævnte folk som MDH, Janus, Kroon, Jesper Hansen, Buba og Mayron George inden de blev hentet. Det er trods alt et fåtal vi henter ind, som er deciderede kaniner.

Når det er sagt, så er tråden også for mig ganske uinteressant, primært grundet overfloden af ligegyldige diskussioner og meningsudvekslinger.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Lund7400 skrev:
9. jun 2018, 19:22
admin 3 skrev:
FCM2000 skrev:

Personlig holdning
Det ved jeg nu ikke. Jeg har ikke faktatjekket, indrømmet, men vil da tro at folk nævnte folk som MDH, Janus, Kroon, Jesper Hansen, Buba og Mayron George inden de blev hentet. Det er trods alt et fåtal vi henter ind, som er deciderede kaniner.

Når det er sagt, så er tråden også for mig ganske uinteressant, primært grundet overfloden af ligegyldige diskussioner og meningsudvekslinger.
Enig i det sidste.

Jeg har været med på ulvegraven fra start og har altid synes at det var i netop transfertråden det var mest spændende, at se om der var kommet nye indlæg. -Det betød somregel et rygte eller et links. Til mulige transfers ind og ud af klubben.

Det desværre for mig blevet fuldstændigt ødelagt af ligegyldige meningsudvekslinger mellem de samme 2-3-4 debatører.

Pisse ærgeligt at vi ikke bare kan bruge den til rygter eller bekræftede af/ -tilgange.

Admin:
Kunne man lave en tråd som hedder transferønsker eller lign. Hvor folk så kan debatere, hvorvidt de synes Poulsen skal udskiftes eller om Steinlein har sagt det ene eller det andet i mediano. Jeg tror vi er mange som hellere vil have rygtet samt diskutere faktiske FCM tilgange eller salg.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg er meget enig i din udlægning, Mike. Måske man kan have denne debattråd (hvor folk kan skrive hvad de synes om x,y,z spiller, der rygtes til eller fra klubben og kan tilkendegive ønsker til transfers) og en ny tråd, der f.eks hedder “transfertråd med kilder”, hvor man kan poste de rygter, der florerer i medierne (og således tråden ikke blive forpestet af ligegyldigheder) og hvor debatten om de enkelte spillere på vej til eller fra klubben, rygter m.v. Så skal ske i denne tråd?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ellers skal vi bare holde op med at svare "trolls" (eller bruge ignore knappe).
Kan være svært, men gør efterfølgende verden til et bedre sted.

Giver ikke mening med 3-4 forskellige transfertråde, gør ikke forum samlet set bedre.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Mike80 skrev:
9. jun 2018, 21:27
Lund7400 skrev:
9. jun 2018, 19:22
admin 3 skrev:

Personlig holdning

Enig i det sidste.

Jeg har været med på ulvegraven fra start og har altid synes at det var i netop transfertråden det var mest spændende, at se om der var kommet nye indlæg. -Det betød somregel et rygte eller et links. Til mulige transfers ind og ud af klubben.

Det desværre for mig blevet fuldstændigt ødelagt af ligegyldige meningsudvekslinger mellem de samme 2-3-4 debatører.

Pisse ærgeligt at vi ikke bare kan bruge den til rygter eller bekræftede af/ -tilgange.

Admin:
Kunne man lave en tråd som hedder transferønsker eller lign. Hvor folk så kan debatere, hvorvidt de synes Poulsen skal udskiftes eller om Steinlein har sagt det ene eller det andet i mediano. Jeg tror vi er mange som hellere vil have rygtet samt diskutere faktiske FCM tilgange eller salg.
Jeg er enig med dig Steffen, tråden burde handle om rygter, transfer til og afgange. I stedet for de samme indlæg hele tiden.

Halvdelen af tråden er indlæg, som udelukkende handler om enkeltes personlige agenda.

Men min opgave består ikke i at påvirke folks mening uanset, hvad jeg mener om den.

Men om at man overholde reglerne, og almindelig pli.

Cortez

Indlæg af Cortez »

+1 til admin. Mener heller ikke jeres opgave er smagsdommeri. Uanset hvor intetsigende en diskussion er, eller hvor mange gange de samme argumenter fremkommer, så er et livligt debatforum at foretrække fremfor et dødt. Personligt kigger jeg på, hvem der laver et indlæg inden jeg begynder at læse.

Nogle debattører skimmes hurtigere end andre ;) . Kan anbefale fremgangsmåden.

Dette var ikke et oplæg til debat om indhold og kvalitet - blot min mening.

/Cortez

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Cortez skrev:
10. jun 2018, 11:09
+1 til admin. Mener heller ikke jeres opgave er smagsdommeri. Uanset hvor intetsigende en diskussion er, eller hvor mange gange de samme argumenter fremkommer, så er et livligt debatforum at foretrække fremfor et dødt. Personligt kigger jeg på, hvem der laver et indlæg inden jeg begynder at læse.

Nogle debattører skimmes hurtigere end andre ;) . Kan anbefale fremgangsmåden.

Dette var ikke et oplæg til debat om indhold og kvalitet - blot min mening.

/Cortez
Jamen, jeg 100% helt enig!

Folk må selvfølgelig skrive, og mene lige hvad de vil og jeg foretrækker da også selvsagt et livlig debatforum, selvom jeg ligesom dig ikke nærlæser alle debatørers bidrag herinde med samme iver.

Jeg synes bare det kunne være rart at debatterne holder sig inden for emnet, så man kan have en forventning om at nye indlæg i tråden også omhandler det emne man personligt finder spændende. Jeg synes af/ -tilgange er et spændende emne, og derfor irreterer det mig, at jeg skal bladre igennem 2-3 sider og 30-40 indlæg om en helt masse, som slet ikke har noget med transfers at gøre.

Det bare min holdning og ej heller et oplæg til debat. Det ville være dobbeltmoralsk, at fortsætte med at afspore denne tråd med en yderligere debat om et subjektivt syn på relevant indhold og opbygning generelt.

God søndag
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis vi skal prøve at få snakken lidt tilbage på sporet.

På en måde tror jeg på en rolig vindue, og omvendt er det jo FCM, så ved ikke om jeg tror det for alvor.
Spørgsmålet er selvfølgelig også et vindue med Drexler, Erik og Geroge ind, kan betegnes som rolig?

Som jeg lige har overblik over, er status sådan cirka således for vinduet:

Ind
Dominick Drexler
Erik Sviatchenko
Mayron George

Udlejede der er kommet hjem
Nikolaj Kirk
Kristian Dirks Riis
Frederik Brandhof
Mikael Anderson
Simon Kroon
Awer Mabil
Jákup Ludvig Thomsen

Unge der er rykket op
Torp
Michael Baidoo
Sebastian Buch
Henry Uzochokwu Unuorah
Nicolas Madsen
Christian Tue Jensen

Ud,
Rafael van der Vaart
Halsti
Nicolai Damkjær (u19)
Mikkel Jakobsen (u19)
Gustav Kjeldsen (u19)
Aziz Essaisi (u20)
Mads Vang (u20)

Udleje:
Nikolaj Kirk

Status er nu PT 40 spillere med senior kontrakt
2 udlejet (Kirk og David) og 2 spillere der kan spille u19, dvs. 36 førsteholdsspillere.

Ydermere er der som bekendt 5 u20 spillere, hvor som jeg har forstået reglerne, de 3 danskere kan spille youth league (AP, Torp og Buch) og 2 af de 5 skiftevis også kan spille i u19 ligaen. (dvs.+ Uzo og Baidoo)

Dette er dog en parentes og ikke det mest væsentlige i forhold til superliga truppen.

Der kommer helt sikkert lidt udleje af nogen af breddespillerne.
Og så tror jeg der kunne ske noget på venstre wing back, forhåbentlig forlængelse af Andreas Poulsen, og alternativt salg og indkøb af ny back-up til MDH.

Minus udleje er mit gæt er at det bliver relativt roligt her henover VM, hvor transfermarkedet generelt står lidt stille, og så med stor aktivitet til sidst i vinduet, når også den europæiske skæbne er kendt.

Hvad tror i?

ben2han

Indlæg af ben2han »

Steffen am skrev:
10. jun 2018, 16:21
Hvis vi skal prøve at få snakken lidt tilbage på sporet.

På en måde tror jeg på en rolig vindue, og omvendt er det jo FCM, så ved ikke om jeg tror det for alvor.
Spørgsmålet er selvfølgelig også et vindue med Drexler, Erik og Geroge ind, kan betegnes som rolig?

Som jeg lige har overblik over, er status sådan cirka således for vinduet:

Ind
Dominick Drexler
Erik Sviatchenko
Mayron George

Udlejede der er kommet hjem
Nikolaj Kirk
Kristian Dirks Riis
Frederik Brandhof
Mikael Anderson
Simon Kroon
Awer Mabil
Jákup Ludvig Thomsen

Unge der er rykket op
Torp
Michael Baidoo
Sebastian Buch
Henry Uzochokwu Unuorah
Nicolas Madsen
Christian Tue Jensen

Ud,
Rafael van der Vaart
Halsti
Nicolai Damkjær (u19)
Mikkel Jakobsen (u19)
Gustav Kjeldsen (u19)
Aziz Essaisi (u20)
Mads Vang (u20)

Udleje:
Nikolaj Kirk

Status er nu PT 40 spillere med senior kontrakt
2 udlejet (Kirk og David) og 2 spillere der kan spille u19, dvs. 36 førsteholdsspillere.

Ydermere er der som bekendt 5 u20 spillere, hvor som jeg har forstået reglerne, de 3 danskere kan spille youth league (AP, Torp og Buch) og 2 af de 5 skiftevis også kan spille i u19 ligaen. (dvs.+ Uzo og Baidoo)

Dette er dog en parentes og ikke det mest væsentlige i forhold til superliga truppen.

Der kommer helt sikkert lidt udleje af nogen af breddespillerne.
Og så tror jeg der kunne ske noget på venstre wing back, forhåbentlig forlængelse af Andreas Poulsen, og alternativt salg og indkøb af ny back-up til MDH.

Minus udleje er mit gæt er at det bliver relativt roligt her henover VM, hvor transfermarkedet generelt står lidt stille, og så med stor aktivitet til sidst i vinduet, når også den europæiske skæbne er kendt.

Hvad tror i?
Hvis der skal flere "ind" skal det være nu, så de er med i opstarten og kan indspilles til kval kampe.

Du skriver "ind", Erik er ikke "ind" / ny når han har været med i foråret, Mayron George er i følge Kristian Bak en spiller der skal udvikles og bygges på. Radio mediano. Mayron George har haft mere end svært ved at gøre sig gældende her i foråret hos nedrykkerne, og hvorfor lejer Randers ham ud ?

- der kan komme alvorlige skader i en opstart (brækket ben eller andet) der kan betyde indkøb

- kvalificere FCM sig til gruppespil (så kan det være nødvendig, men indkøb til de mange kampe)

- salg kan ske specielt hvis FCM gør det godt i kval kampe, Paul ud en ny ind.

Du nævner en masse unge mennesker på kontrakt, jeg synes det er lidt vildt p.t. med så mange, man har haft mange ude og spille men ????? er der nogle af dem der er banket igennem ???

For mig ser det lidt ud som om at der skal ryddes lidt op

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ryddes op?
Altså vi har samlet 11 spillere der er over 25,
så det er jo ikke fordi vi ligefrem har bunker af spillere der er tæt på eller over deres topniveau.

Samlet set fordeler det sig således
83 Poulsen 1
84 0
85 J. Hansen 1
86 0
87 Sparv 1
88 Drachmann 1
89 Kian, Zsolt Korcsmár 2
90 Marc Dal Hende, Bill Hamid, Dominick Drexler 3
91 Rilwan, Erik Sviatchenko 2
92 0
93 Kroon, Wikheim, Mayron George 3
94 Onachu, Bubacarr Sanneh 2
95 Mabil 1
96 (David), Brandhof 1
97 Nicolaisen, Riis, Rutikanga, Thycosen, Duelund, Thomsen, Munksgaard, Kraev, Artem Dovbyk 9
98 Ottesen, Kairinen, Anderson, Frank, (Kirk) 4
99 Poulsen, Torp, Michael Baidoo, Sebastian Buch, Henry Uzochokwu Unuorah 5
00 Nicolas Madsen, Christian Tue Jensen 2
________________________________________38

I forhold til tidligere, må vi have lidt færre fra den ældre gruppe og flere fra 'mellemgruppen',
og så selvfølgelig fra årgang 97 og ned mange akademister, hvor alle undtagen A. Poulsen og Ottesen har lange kontrakter, (som jeg gætter på at FCM arbejder på at forlænge med begge)
så mon ikke der er ok tiltro til dem. Men nej, selvfølgelig går vi ikke ind til sæsonen med 38 spillere, så mon ikke der kommer en 7-8 udlejninger.

Vil også give meget lave odds på Mabil salg.

ihaki

Indlæg af ihaki »

nu ved jeg ikke om bjelland har sagt noget, men kunne man sælge eks kian eller korcsmar, og yderligere måske simon kroon og janus drachman, og så få ham ind, det sparer da 3 lønninger, og kunne lokke med cl, så ham sanneh og erik i bag, er der en risiko for at dal hende bliver solgt, syntes jeg læste han slog alle mulige rekorder

SimonH

Indlæg af SimonH »

ihaki skrev:
11. jun 2018, 00:24
nu ved jeg ikke om bjelland har sagt noget, men kunne man sælge eks kian eller korcsmar, og yderligere måske simon kroon og janus drachman, og så få ham ind, det sparer da 3 lønninger, og kunne lokke med cl, så ham sanneh og erik i bag, er der en risiko for at dal hende bliver solgt, syntes jeg læste han slog alle mulige rekorder
God joke med bjelland

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Er jeg iøvrigt den eneste der synes at alt det der 40% snak er lidt en fis i en hornlygte, som klubben benytter det. Hvis Rilwan, Erik og Paul startede inde hver kamp, så havde vi de første 30%, selvom det jo ikke siger meget om vores nuværende evne til at udvikle talenter.

Hvis målsætningen er der for at fremme talentudvikling, så bør det IMO hedde akademispillere under 23-24 år. Hvis målet er at kunne få overskrifter og tale om FCM DNA, så har det selvfølgelig en vis betydning.

Låst