Klubbernes koefficient er fundet ved at sammentælle antal point opnået i turneringerne 2013/2014-2017/2018 (point i kvalifikationsrunderne tæller ikke med).SimonH skrev: ↑11. maj 2018, 13:12Vijen skrev: ↑11. maj 2018, 11:13Til gengæld kommer vi til at mangle de koefficientpoint, som vi ville have fået med lette sejre over de mindre hold. Men vil nok foretrække den ekstra ferie alligevel. Især nu ligaen starter inden VM slutter. Det vil betyde at en jakob poulsen, måske kommer til at have 3 dages ferie. Alternativt skal vi undvære nogle spillere i de første runder af ligaen, hvilket ikke vil være optimal. Og så alligevel, Jakob og Jesper er vel de eneste spillere vi har med en realistisk chance for at komme til VM.
1) FCM får ikke koefficientpoint for kvalen, det er kun landet.
2) som jeg har forstået det, så bliver EL delt op i to grupper ligesom CL med mester og ikke mester. Hvis vi bliver nr 2. så tror jeg ikke at vi bliver seedet i hverken 3. Eller 4. Kvalrunde, hvilket vil være et kæmpe problem. Det vil derfor i fremtiden være en endnu større fordel at blive nr 1 ift Europa, så man kan få en nem kval.
Jeg er dog ikke 100% sikker på oversående.
Dog minimum 20% af klubbens lands-koefficient for samme periode (her tæller point i kvalifikations-runderne med)
I Champions League modtager hold, der ryger ud i 1. kvalifikationsrunde 0,5 point, mens hold der ryger ud i 2. kvalifikationsrunde mod-tager 1 point.
Hold, der ryger ud i 3. eller 4. kvalifikationsrunde modtager ikke point, da de overføres til Europa League.
I Europa League modtager hold, der ryger ud i 1. kvalifikationsrunde 0,25 point, hold der ryger ud i 2. kvalifikationsrunde modtager 0,5 point, hold der ryger ud i 3. kvalifikationsrunde modtager 1 point, og endelig modtager hold der ryger ud i 4. kvalifikationsrunde 1,5 points.
Hold, der ikke kommer videre fra gruppespillet, er garanteret minimum 2 point (disse lægges dog ikke til opnåede point i gruppespillet)