Superliga sæsonen 17/18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Lupus1999 »

SimonH skrev:
11. maj 2018, 13:12
Vijen skrev:
11. maj 2018, 11:13
KingJohn skrev:
11. maj 2018, 10:05

Bliver BIF mestre træder vi faktisk først ind i 3. runde af EL. Dermed er vi kun 2 runder fra et gruppespil!
Til gengæld kommer vi til at mangle de koefficientpoint, som vi ville have fået med lette sejre over de mindre hold. Men vil nok foretrække den ekstra ferie alligevel. Især nu ligaen starter inden VM slutter. Det vil betyde at en jakob poulsen, måske kommer til at have 3 dages ferie. Alternativt skal vi undvære nogle spillere i de første runder af ligaen, hvilket ikke vil være optimal. Og så alligevel, Jakob og Jesper er vel de eneste spillere vi har med en realistisk chance for at komme til VM.

1) FCM får ikke koefficientpoint for kvalen, det er kun landet.

2) som jeg har forstået det, så bliver EL delt op i to grupper ligesom CL med mester og ikke mester. Hvis vi bliver nr 2. så tror jeg ikke at vi bliver seedet i hverken 3. Eller 4. Kvalrunde, hvilket vil være et kæmpe problem. Det vil derfor i fremtiden være en endnu større fordel at blive nr 1 ift Europa, så man kan få en nem kval.
Jeg er dog ikke 100% sikker på oversående.
Klubbernes koefficient er fundet ved at sammentælle antal point opnået i turneringerne 2013/2014-2017/2018 (point i kvalifikationsrunderne tæller ikke med).
Dog minimum 20% af klubbens lands-koefficient for samme periode (her tæller point i kvalifikations-runderne med)
I Champions League modtager hold, der ryger ud i 1. kvalifikationsrunde 0,5 point, mens hold der ryger ud i 2. kvalifikationsrunde mod-tager 1 point.
Hold, der ryger ud i 3. eller 4. kvalifikationsrunde modtager ikke point, da de overføres til Europa League.

I Europa League modtager hold, der ryger ud i 1. kvalifikationsrunde 0,25 point, hold der ryger ud i 2. kvalifikationsrunde modtager 0,5 point, hold der ryger ud i 3. kvalifikationsrunde modtager 1 point, og endelig modtager hold der ryger ud i 4. kvalifikationsrunde 1,5 points.
Hold, der ikke kommer videre fra gruppespillet, er garanteret minimum 2 point (disse lægges dog ikke til opnåede point i gruppespillet)

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Lupus1999 skrev:
11. maj 2018, 11:58
KingJohn skrev:
11. maj 2018, 10:05
Acebone skrev:
10. maj 2018, 23:10
Med Brøndbys pokalsejr er vi som minimum garanteret en kortere vej i EL. Det er nu meget sjovt at møde de helt obskure hold - men på den anden side nok fint med lidt mere ferie.
Bliver BIF mestre træder vi faktisk først ind i 3. runde af EL. Dermed er vi kun 2 runder fra et gruppespil!
Vil da hellere at vi bliver mestre og skal spille CL kval fra 2. runde.
Slår vi to hold ud her, så er vi sikre på EL gruppespil.

Desuden så ser det pt. ud som om at vi bliver seedet i CL. runde 2 og endnu vigtigere i CL. runde 3. Går man videre fra 3. runde så er man minimum sikker på EL gruppespil.
Jeg vil da også hellere blive mestre og komme i CL, men sandsynligheden er ikke så stor. Jeg håber dog på det og tror på det til det sidste!

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Årets superligamestre starter i 2. kval runde i CL og kan bla. møde hold som APOEL, Celtic, Dinamo Zagreb. Så det bliver nok en kort fornøjelse i CL. Desværre har de nye ændringer i CL gjort det nærmest umuligt for de 'mindre' hold at ende i CL gruppespil. Ud af gruppespillets 32 hold er 26 direkte kvalificeret.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi skal altså have flere folk med i Telia parken mod Fck. Fantastisk spil i Brøndby og ok fremmøde af Fcm'er spille tidspunktet taget i betragtning. Med en sejr i parken og Brøndby point tab, så tror jeg på guld, selv om Horsens altid er en mundfuld. Vi har efter Onuachu's tilbagevenden vel den stærkeste og mest / bedst sammenspillede trup vi har haft i denne sæson / i klubbens historie. I hvert tilfælde målt på point om ikke andet.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

For pokker altså. Vi kan rent faktisk vinde vores andet mesterskab ved at vinde på Mandag. Yeehhhhhh haaaa.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Nå.. Jamen det blev jo en ganske fin fredag sådan alt i betragtning.

martindj

Indlæg af martindj »

Ubeskrivelig følelse. Føler nærmest en choktilstand mere end eufori. Det er vel nærmest på det mentale plan at den største udfordring er for spillerne mandag. Jeg er overbevist om, at de kan klare presset

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

martindj skrev:
18. maj 2018, 23:48
Ubeskrivelig følelse. Føler nærmest en choktilstand mere end eufori. Det er vel nærmest på det mentale plan at den største udfordring er for spillerne mandag. Jeg er overbevist om, at de kan klare presset
Jeg sidder med nogenlunde samme følelse. Ikke så meget fordi, jeg ikke troede på gutterne - det gør jeg stort set altid - men jeg havde virkelig troet, Brøndby ville gøre rent bord. De har til tider set uhyggelige ud, og pludselig viser de deres menneskelige side.

Der er i hvert fald al mulig grund til at have respekt for mandagens modstander. Det har vi jo lige set. Men på MCH skal vi vise, at vi har det, der skal til.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Tv3 sport skulle have haft vist Horsens - Brøndby nu. Istedet viser de tennis. Der er nok ikke seere nok til at vise en Brøndby nedtur :)

Sahl

Indlæg af Sahl »

Vijen skrev:
19. maj 2018, 00:06
Tv3 sport skulle have haft vist Horsens - Brøndby nu. Istedet viser de tennis. Der er nok ikke seere nok til at vise en Brøndby nedtur :)
Det fortæller alt om Viasat gør det ikke? Der er ikke meget tvivl om hvem de holder med.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg vil lige opfordre alle til at tjekke dovbyks Instagram historie ud. Der kan man se reaktionen i bussen da Horsens udligner, det er vild

Spicker

Indlæg af Spicker »

SimonH skrev:
19. maj 2018, 02:12
Jeg vil lige opfordre alle til at tjekke dovbyks Instagram historie ud. Der kan man se reaktionen i bussen da Horsens udligner, det er vild
Har du et link til det, syntes ikke jeg kan finde hans Instagram...

SimonH

Indlæg af SimonH »

tema_dovbyk

Benzo

Indlæg af Benzo »

Sørloth følger også med, hans instagram story er et screenshot af ACH 2 - 2 Brøndby "skriget"-emojies og #fcmidtjylland.
Og nu er jeg åbenbart typen der går på instagram, hvad fanden skal det ikke ende med.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Hold kæft, det er nervepirrende bare at vente til på mandag.

Besvar