Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SorteUlve

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af SorteUlve »

Benzo skrev:
15. maj 2018, 16:16
Der er jo lige det der med at Sanneh er fra Gambia og ikke EU-statsborger. Derfor skal han jo være inde omkring deres landshold for at kunne få arbejdstilladelse i England, og må indrømme at jeg ikke lige ved nok om Gambias landshold til at vide om han er det, eller om det er realistisk han kommer det.
Derudover er han kun 183 høj. Flere Premier Leauge klubber afskriver prompte en spiller med den højde - uanset springstyrke. Når det så er sagt, tror jeg sagtens vi kan se et flot salg af Sanneh på et tidspunkt. Forhåbentlig går der dog en sæson eller 2.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

SorteUlve skrev:
15. maj 2018, 21:07
Benzo skrev:
15. maj 2018, 16:16
Der er jo lige det der med at Sanneh er fra Gambia og ikke EU-statsborger. Derfor skal han jo være inde omkring deres landshold for at kunne få arbejdstilladelse i England, og må indrømme at jeg ikke lige ved nok om Gambias landshold til at vide om han er det, eller om det er realistisk han kommer det.
Derudover er han kun 183 høj. Flere Premier Leauge klubber afskriver prompte en spiller med den højde - uanset springstyrke. Når det så er sagt, tror jeg sagtens vi kan se et flot salg af Sanneh på et tidspunkt. Forhåbentlig går der dog en sæson eller 2.

Det er korrekt, at han ikke er de 190 cm. høj, som en typisk stopper i PL cirka er. Men tag Okore som eksempel, der røg afsted for ca. 35 mio. til Villa for et par år siden. Jeg mener ikke, at han er meget over de 180. Og der er flere eksempler på nyankomne stoppere til PL ikke når de 190 cm. Både Lindeløf og Bailly i United, der er omkring de 185, har kostet flere hundrede millioner, og har andre spidskompetencer.

Jeg siger ikke, at Sanneh er på det niveau, men det jeg mener, er, at han har nogle helt sindssyge kompetencer i hans springsstyrke - men også FART! Så jeg tror bestemt ikke, han bliver afskrevet på højden. Og jeg tror på et stort salg - ikke til sommer, tak.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Koscielny er heller ikke særlig høj

Noerum

Indlæg af Noerum »

Premier League er ikke verdens bedste liga.. Det er klart la liga.

Når det er sagt, så ville Sanneh nok passe godt ind på et engelsk midterhold. Men håber virkelig vi holder ham mindst 1 år mere.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Er jeg den eneste, der tror på, at vi køber Erik fri i Celtic? Synes det var meget tydeligt, at Svend og resten af ledelsens topprioritet er Erik.
Ser også ud til, at ham Sotirios bliver købt fri af FCK, og Bjelland har højere ambitioner (hvis han nogensinde har været på tale).

Og når snakken kommer på fremtiden i Eriks seneste interview på FCM-appen, nævner han også selv, at et tilbagekøb kan komme på tale, hvis FCM ‘synes han er meget vigtig og gerne vil have ham tilbage’ - hvilket jo Svend forklarede meget tydeligt i Canal 9-interviewet.

Jeg håber det virkelig!

SimonH

Indlæg af SimonH »

Det er fint. Så skal vi bare sælge kian og købe en venstrebenet stopper, det er vigtigt

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

HKP skrev:
15. maj 2018, 16:25

Due til 30 mio..... den tror jeg bare slet slet ikke på længere.... Han er simpelthen dalet for meget.... 20 mio pga. navnet tænker jeg er muligt...
Det ville være mærkeligt, hvis klubber kun kigger på form.
Og jeg ved ikke, hvem du sammenligner ham med, når du mener, han er dalet:

Duelund:
Mål: 17 Assists: 9 i 3.838 minutter eller 71 i superliagen for FCM. Det svarer til 0,366 mål/assist per kamp. Duelund er 20 år.

I forhold til "dalet".
I 17/18 sæsonen: Mål: 7 Assists: 6 i 19 kampe eller 0,684 mål/assists per kamp.
I kalenderåret 18: Mål 2 Assists: 2 i 7 kampe eller 0,571 mål/assists per kamp.

https://www.transfermarkt.com/mikkel-du ... ler/320265

Pione:
Mål: 20 Assists: 11 i 4.995 minutter eller 89 kampe i superligaen for FCM. Det svarer til 0,348 mål/assist per kamp. (Det skal tilføjes, at Pione havde fire mål i kun 7 EL kval kampe). Pione skiftede som 21 årig.

https://www.transfermarkt.com/pione-sis ... ler/252641

Hvis man samtidig kigger på, hvordan markedet for spillersalg har udviklet sig, så vil det skuffe mig, hvis klubben ikke får mere end DKK 20 mil. for Duelund til sommer.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:
16. maj 2018, 21:31
HKP skrev:

Due til 30 mio..... den tror jeg bare slet slet ikke på længere.... Han er simpelthen dalet for meget.... 20 mio pga. navnet tænker jeg er muligt...

Duelund:
Mål: 17 Assists: 9 i 3.838 minutter eller 71 i superliagen for FCM. Det svarer til 0,366 mål/assist per kamp. Duelund er 20 år.

I forhold til "dalet".

Pione:
Mål: 20 Assists: 11 i 4.995 minutter eller 89 kampe i superligaen for FCM. Det svarer til 0,348 mål/assist per kamp. (Det skal tilføjes, at Pione havde fire mål i kun 7 EL kval kampe). Pione skiftede som 21 årig.

Hvis man samtidig kigger på, hvordan markedet for spillersalg har udviklet sig, så vil det skuffe mig, hvis klubben ikke får mere end DKK 20 mil. for Duelund til sommer.
Duelund har haft mere end svært ved at tage et skridt op, meget svingende og han synes af være gået i stå i FCM.

En wickheim har jo overstrålet ham, frank er langt mere tovejs, duelund har haft alle mulige chancer for at udvikle sig, da Pauls skade gav mere plads i opstillingen, men den har han ikke grebet.

Jeg har meget svært ved at se at klubber som Ajax, Club Brugge og den kategori skulle være interesseret i Duelund, og det betyder at klubber i anden række kommer til og her er pengene ikke som i Ajax og Club Brugge klassen.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
17. maj 2018, 01:16
Stoffer skrev:
HKP skrev:

Duelund:

I forhold til "dalet".

Pione:

Duelund har haft mere end svært ved at tage et skridt op, meget svingende og han synes af være gået i stå i FCM.

En wickheim har jo overstrålet ham, frank er langt mere tovejs, duelund har haft alle mulige chancer for at udvikle sig, da Pauls skade gav mere plads i opstillingen, men den har han ikke grebet.

Jeg har meget svært ved at se at klubber som Ajax, Club Brugge og den kategori skulle være interesseret i Duelund, og det betyder at klubber i anden række kommer til og her er pengene ikke som i Ajax og Club Brugge klassen.
Altså ovenstående viser jo eksplicit, at hans produktion - også på det senest - er i Sisto klasse. Du har ret til din holdning, men kan du ikke underbygge det med et eller andet? Hvad er det for et "skridt" han har haft mere end svært ved tage?

Wikheim er 25. Du tror ikke, at Duelund kan udvikle sig yderligere over fem år? Wikheim har i øvrigt 4 mål og 6 assists i 26 kampe (1.404 min) i denne sæson, hvilket svarer til 0,384 mål/assist per kamp. Jeg minder om Duelunds tal i denne sæson er I 17/18 sæsonen: Mål: 7 Assists: 6 i 19 kampe (1.243) eller 0,684 mål/assists per kamp. Jeg er med på, at tal ikke giver det fulde billede, men et eller andet siger de, og det er til Duelunds fordel.

Jeg har ingen indsigt i Ajax og Club Brugge, men det tvivler jeg også på, at du har. Vi kan konstatere, at Duelund er en vigtig del af U-21 landsholdet. Spiller fast for en topklub i superligaen - skader eller ej. Producerer på niveau med Pione. Så igen, hvad baserer du det på?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:
17. maj 2018, 10:49
FCM2000 skrev:
17. maj 2018, 01:16
Stoffer skrev:

Duelund:

I forhold til "dalet".

Pione:

Altså ovenstående viser jo eksplicit, at hans produktion - også på det senest - er i Sisto klasse. Du har ret til din holdning, men kan du ikke underbygge det med et eller andet? Hvad er det for et "skridt" han har haft mere end svært ved tage?

Wikheim er 25. Du tror ikke, at Duelund kan udvikle sig yderligere over fem år? Wikheim har i øvrigt 4 mål og 6 assists i 26 kampe (1.404 min) i denne sæson, hvilket svarer til 0,384 mål/assist per kamp. Jeg minder om Duelunds tal i denne sæson er I 17/18 sæsonen: Mål: 7 Assists: 6 i 19 kampe (1.243) eller 0,684 mål/assists per kamp. Jeg er med på, at tal ikke giver det fulde billede, men et eller andet siger de, og det er til Duelunds fordel.

Jeg har ingen indsigt i Ajax og Club Brugge, men det tvivler jeg også på, at du har. Vi kan konstatere, at Duelund er en vigtig del af U-21 landsholdet. Spiller fast for en topklub i superligaen - skader eller ej. Producerer på niveau med Pione. Så igen, hvad baserer du det på?
Du har mere end svært ved at klare at andre har andre meninger end dig selv.

Du laver sammenligninger mellem Duelund og Sisto, Sisto havde flere kampe mod bl.a. Southampton og Man U, hvor han vidste at han kunne være med internationalt, det har Duelund ikke tilnærmelsesvis vist.

Sisto er en klasse bedre end Duelund internationalt.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

@FCM2000
Ud fra hvilke parametre vurderer du, at Duelund har svært ved at tage et skridt op?
Hvornår "gik han i stå"?
Var Sisto 2-vejsspiller i FCM (en specielt god en af slagsen)?
Har mål/assist i forhold til spilletid noget at sige i forhold til din holdning?

Undskyld, hvis jeg er for nysgerrig

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
17. maj 2018, 11:36

Du har mere end svært ved at klare at andre har andre meninger end dig selv.

Du laver sammenligninger mellem Duelund og Sisto, Sisto havde flere kampe mod bl.a. Southampton og Man U, hvor han vidste at han kunne være med internationalt, det har Duelund ikke tilnærmelsesvis vist.

Sisto er en klasse bedre end Duelund internationalt.
Tak for den information om mit væsen. Jeg vil give dig, at jeg bryder mig mindre godt om meninger uden bund i fakta.

Det drejer sig om 4 kampe, som rigtig nok er på en stor scene. Sisto scorede i de 4 2 mål begge mod Utd. og det ene i et 1-5 nederlag. Hvad Duelund mangler at gøre for "tilnærmelsesvis" at vise noget, ved jeg ikke. - I denne sæson spillede han i alle EL kval kampe undtagen i første runde som en del af et anæmisk FCM hold.

Jeg lader den ligge, så det ikke ryger længere off-topic. Så må vi se, hvad Duelund bliver solgt for. Hvis en klub under niveauet Brugge/Ajax køber ham for DKK 20 mio., så tror jeg, at de gør sig en god handel. Jeg minder om, at den rygtede pris for Sisto var ca. DKK 48 mio. (https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... an/6216619)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Nogen der ser Holstein Kiels playoff ude mod Wolfsburg lige nu? Drexler har just lavet assist til 1-1.

Kan det tænkes, at vores handel (hvis den ellers har noget på sig) er betinget af, at de ikke rykker op? Det virker lidt vildt, hvis vi skulle hente en profil hos en Bundesliga-oprykker.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Acebone skrev:
17. maj 2018, 21:09
Nogen der ser Holstein Kiels playoff ude mod Wolfsburg lige nu? Drexler har just lavet assist til 1-1.

Kan det tænkes, at vores handel (hvis den ellers har noget på sig) er betinget af, at de ikke rykker op? Det virker lidt vildt, hvis vi skulle hente en profil hos en Bundesliga-oprykker.
Hvor kan den ses?
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Noe

Indlæg af Noe »

Kan ses her: http://www.laola1.tv/en-int/home/

Assisten er et must-see. Han sætter tre mand på selve baglinjen, inden han spiller en fri mand til scoring.

Låst