Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af henker »

Willigenburg skrev:
6. maj 2018, 20:54
henker skrev:
6. maj 2018, 19:40
ben2han skrev:
6. maj 2018, 18:19
Jeg synes det virker lidt mærkelig, at Sparv og FCM først vil melde ud om 10-14 dage, om en evt. forlængelse.

Jeg kan kun tolk det som et farvel, og at man ikke ønsker, at det skal fylde her i de sidste kampe.

ellers kunne man lige så melde ud nu, det vil give ro.

Hvis Sparv vælger at rejse, så kan jeg kun sige, at det er det eneste rigtige for ham og FCM.

Drachman kan ikke løfte arven, for mig at se er FCM nød til at gå ud og hente 2 klasse spillere til midten.
Enig, jeg har heller ingen problem med at se drachmann smutter.. Han passer ikke ind til den position under os.
Hvad forventer i helt seriøst af den position som Sparv og Drachmann udfylder? Ser i nogen i SL som kunne erstatte dem? Hvis ja, hvem? Og hvorfor? Hvem ser i som en realistisk erstatning for dem?
Har du måske glemte at drachmann og sparv er defensive midtbane.. Og vi spiller 343 formation. Og vi har ret mange talenter midtbane.. Dem kan vi benytte. Men selvfølgelig kan / håber jeg på at fcm finder en kvalitet spiller til midtbane og angriber evt også defensive forsvar.. Det vil blive en spændende sommer og se hvem smutter og hvem kommer til..

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Willigenburg skrev:
henker skrev:
ben2han skrev:
6. maj 2018, 18:19
Jeg synes det virker lidt mærkelig, at Sparv og FCM først vil melde ud om 10-14 dage, om en evt. forlængelse.

Jeg kan kun tolk det som et farvel, og at man ikke ønsker, at det skal fylde her i de sidste kampe.

ellers kunne man lige så melde ud nu, det vil give ro.

Hvis Sparv vælger at rejse, så kan jeg kun sige, at det er det eneste rigtige for ham og FCM.

Drachman kan ikke løfte arven, for mig at se er FCM nød til at gå ud og hente 2 klasse spillere til midten.
Enig, jeg har heller ingen problem med at se drachmann smutter.. Han passer ikke ind til den position under os.
Hvad forventer i helt seriøst af den position som Sparv og Drachmann udfylder? Ser i nogen i SL som kunne erstatte dem? Hvis ja, hvem? Og hvorfor? Hvem ser i som en realistisk erstatning for dem?
Problemet for de 2 der, er at de er 6'er, men fra Bak af har vi hørt, at med den nye opstilling der er der ingen 6'er

jeg kan græde over at man f.eks. ikke har fået øje på en tibbling før Brøndby, det er netop sådan en FCM kan bruge, som kan rykke en modstanders bane over ved løb.

Når Sparv og Drachman er med i det opbyggende, så går det bare ikke hurtig nok, og sat over for FCK og Brøndby, har vi gang på gang set en FCM midtbane blive kørt rundt i manegen.

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

henker skrev:
6. maj 2018, 21:14
Willigenburg skrev:
henker skrev:

Har du måske glemte at drachmann og sparv er defensive midtbane.. Og vi spiller 343 formation. Og vi har ret mange talenter midtbane.. Dem kan vi benytte. Men selvfølgelig kan / håber jeg på at fcm finder en kvalitet spiller til midtbane og angriber evt også defensive forsvar.. Det vil blive en spændende sommer og se hvem smutter og hvem kommer til..
Jeg er helt med på at de spiller på den defensive midt. Det har jeg på intet tidspunkt glemt. Jeg er også med på at vi spiller den ovengivende formation. Jeg er mere interesseret i at høre hvilke talenter der rent faktisk kan erstatte de ovenstående, siden i så gerne vil af med dem?
Hvilke talenter er pt. klar til at overtage pladsen for de to?
Da jeg er bosat i København, så ved jeg det faktisk ikke, da jeg ikke kan tage til særlig mange u-19/reserve kampe.

Jeg er helt enig med at jeg glæder mig til sommer og til at se hvem der kommer og bliver :D
FCM2000 skrev:
6. maj 2018, 21:15
Willigenburg skrev:
henker skrev:

Problemet for de 2 der, er at de er 6'er, men fra Bak af har vi hørt, at med den nye opstilling der er der ingen 6'er

jeg kan græde over at man f.eks. ikke har fået øje på en tibbling før Brøndby, det er netop sådan en FCM kan bruge, som kan rykke en modstanders bane over ved løb.

Når Sparv og Drachman er med i det opbyggende, så går det bare ikke hurtig nok, og sat over for FCK og Brøndby, har vi gang på gang set en FCM midtbane blive kørt rundt i manegen.
Har du eventuelt et link til at Bak har sagt det, for det har jeg ikke hør? :)

Hvis vi skulle hente en Tibbling-lignende type, hvem synes du så han skulle ligge ved siden af? Vi bliver vel nød til at have en spiller, som kan tage de defensive kampe på banen, lidt ligesom Brøndby har Nørgaard?

Jeg syntes ikke nødvendigvis at vores midtbane har været væk overfor Brøndby og FCK. F.eks. synes jeg faktisk at vores midtbane var ganske fin i sidst superliga-kamp mod Brøndby.

henker

Indlæg af henker »

Kan kairien er den type som har været udskrifter for drachmann og sparv.. Så det må være ham.. Men jeg ved ikke rigtig med Baidoo.. Jeg ved bare at han er mest til centrale midtbane.. De er ikke klar til at overtage større ansvar efter drachmann eller sparv.. Men de er kæmpe talent, som vi bør bygge videre og giver mere tid til dem..

Eftersom den formation vi har nu 343 er der ingen 6er...

Det er bedre at have de to centrale midtbane som skal have meget erfaring med boldbesiddelse og levering med gode boldfordele til kanten..

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Willigenburg skrev:
6. maj 2018, 21:35
henker skrev:
Willigenburg skrev:

Jeg er helt med på at de spiller på den defensive midt. Det har jeg på intet tidspunkt glemt. Jeg er også med på at vi spiller den ovengivende formation. Jeg er mere interesseret i at høre hvilke talenter der rent faktisk kan erstatte de ovenstående, siden i så gerne vil af med dem?
Da jeg er bosat i København, så ved jeg det faktisk ikke, da jeg ikke kan tage til særlig mange u-19/reserve kampe.

Jeg er helt enig med at jeg glæder mig til sommer og til at se hvem der kommer og bliver :D
FCM2000 skrev:
Willigenburg skrev:

Hvis vi skulle hente en Tibbling-lignende type, hvem synes du så han skulle ligge ved siden af? Vi bliver vel nød til at have en spiller, som kan tage de defensive kampe på banen, lidt ligesom Brøndby har Nørgaard?

Jeg syntes ikke nødvendigvis at vores midtbane har været væk overfor Brøndby og FCK. F.eks. synes jeg faktisk at vores midtbane var ganske fin i sidst superliga-kamp mod Brøndby.
Jamen du kan ikke sammenligne Brøndby og FCM, Brøndby spiller 4-4-2 og FCM 3-4-3

Jeg mener det var i kampen mod Horsens, hvor Bak i halvlegen udtalte, at forsvarskæden sov lidt og skulle steppe op i 2 halvleg, fordi der er ingen 6'er i FCMs opstilling.

Opskriften på FCMs midtbanefolk er folk der er gode begge veje. Altså 2 vejsspillere.

Korrekt i den sidste hjemmekamp mod Brøndby var FCM med, men det var fordi de 2 wingsbacks havde fået af vide, at de skulle trække ind i banen, det lykkes godt.

Men den forrige kamp på hjemmebane og i pokalen her blev FCMs midtbane kørt over, og i kampen mod FCK hjemme, her blev FCM udspillet i 1 halvleg.

Hvis Sparv rejser, så tror jeg faktisk at en af grundene er at 6'eren er væk i FCMs opstilling

ihaki

Indlæg af ihaki »

kirk i brentford spiller han ikke mod og med, spillere som er gode, er han den type spiller der kan bruges?, bold besidelse og er han god til at fordele?, eller hvad er han for en

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

ihaki skrev:
6. maj 2018, 23:33
kirk i brentford spiller han ikke mod og med, spillere som er gode, er han den type spiller der kan bruges?, bold besidelse og er han god til at fordele?, eller hvad er han for en
helt ærlig, han er ikke god nok til et top 3 hold her og nu, om 3 år måske ?

Hvis Kirk ikke er god nok til brentfords 1 hold, så er han heller ikke god nok til FCMs 1 hold.

Jeg synes desværre at mange af FCMs unge spillere og som bliver slået stort op herinde, de har mere end svært ved at gøre sig bemærket i 1. division.

Det eneste lyspunkt af dem der er leje ud, er David i Norge.

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

FCM2000 skrev:
6. maj 2018, 21:51
Willigenburg skrev:
6. maj 2018, 21:35
henker skrev:

FCM2000 skrev:

Jamen du kan ikke sammenligne Brøndby og FCM, Brøndby spiller 4-4-2 og FCM 3-4-3

Jeg mener det var i kampen mod Horsens, hvor Bak i halvlegen udtalte, at forsvarskæden sov lidt og skulle steppe op i 2 halvleg, fordi der er ingen 6'er i FCMs opstilling.

Opskriften på FCMs midtbanefolk er folk der er gode begge veje. Altså 2 vejsspillere.

Korrekt i den sidste hjemmekamp mod Brøndby var FCM med, men det var fordi de 2 wingsbacks havde fået af vide, at de skulle trække ind i banen, det lykkes godt.

Men den forrige kamp på hjemmebane og i pokalen her blev FCMs midtbane kørt over, og i kampen mod FCK hjemme, her blev FCM udspillet i 1 halvleg.

Hvis Sparv rejser, så tror jeg faktisk at en af grundene er at 6'eren er væk i FCMs opstilling
Jeg prøver heller ikke at sammenligne dem, det er helt forskellige spillestile. Men nu fremhævede du selv Tibbling, som en spiller vi kunne bruge. Jeg kan godt se hvad du mener med at han er god i banens længderetning og at han kunne være den Petter-type som vores offensiv måske mangler.

Hvad jeg dog ikke kan se er hvordan Tibbling skulle kunne overtage en midtbane plads fra Sparv eller Drachmann. Der vil i min optik mangle en defensivt-orienteret midtbanespiller til at tage fra. Det kan godt være det ikke er en direkte 6'er, men vi kan ikke bare have Poulsen og Tibbling ved siden af hinanden på en flad midtbane. Det vil skabe nogle offensive løb, men så er der ingen til at dække af for modstanderen, når de angriber. Eller for den sags skyld lukke ned for kontra'er, når der er behov for det.

Jeg er helt enig i at vores midtbane var savet i pokalen, men nu hvor du selv nævner FCK kampen. Der så jeg en 2. halvleg, hvor vores midtbane var dominerende. Derudover havde vi f.eks. en FCN kamp, hvor Drachmann formår at lukket helt ned for Rygaard, så han aldrig rigtig bliver farlig.
Jeg synes generelt at vores midtbane har været presset i enkelte kampe, men synes langt fra at det har været under niveau fra dem.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Hvis det er ham Kiel spilleren der er på vej, hvorfor vil han så til Danmark?
Klubben har gode muligheder for at rykke på i Bundesliga

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

kontant snak fra Graversen, "vi kikker nu på spillere fra en højere hylde"

Men ser spillerne FCM som en højere hylde, men er nød til at melde klart ud med en plan og ikke tøve, ellers kan man ikke trække folk fra den hylde.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Det er vel rimelig attraktivt for spillere at vi kan sælge spillere til store europæiske ligaer.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Matjavsen skrev:
7. maj 2018, 18:38
Det er vel rimelig attraktivt for spillere at vi kan sælge spillere til store europæiske ligaer.
Jo men det kræver at man er tophold, der er ikke plads til længere opbyggende perioder.

Man kikker også på sine medspillere, og undskyld mig, at komme til at spille med Drachman på midtbanen :o det er ikke noget der henter folk til klubben, altså fra den lidt højere hylde.
Senest rettet af FCM2000 7. maj 2018, 18:45, rettet i alt 1 gang.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
7. maj 2018, 18:42
Matjavsen skrev:
Jo men det kræver at man er tophold, der er ikke plads til længere opbyggende perioder.
Nu må vi se, det blivet et meget spændende tranfer vindue.
Satser på de tager en kanin op af hatten den 31 August

henker

Indlæg af henker »

FCM2000 skrev:
7. maj 2018, 18:42
Matjavsen skrev:

Man kikker også på sine medspillere, og undskyld mig, at komme til at spille med Drachman på midtbanen :o det er ikke noget der henter folk til klubben, altså fra den lidt højere hylde.
Enig!!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM skal ud og købe ind, i formationen 1- 4 (2 central + 2 wingback)-1-1

Pris pr. stk. 10-20 mill kr. / eller sign fee

Som det ser ud nu, så ryger Erik, Sparv, (Poulsen kører på det sidste), Duelund ryger formentlig, Paul ryger formentlig, Andreas Poulsen kan man blive nød til at lade gå, hvis man vil have noget for ham., da han snart har kontraktudløb.

Efter de udmeldinger der er kommet fra Graversen om indkøb fra en hylde højere, jamen så må man forvente mega indkøb.

Mulige salg
Man har 22 mill fra CP (Sørloth), et Sisto evt. salg (15 pct af beløb over 45 mil kr.) + udviklingspenge, CV vil lade ham gå for 150 mill kr. siges det og Southampton skulle være klar med et bud, hvis de overlever i PL), penge for Duelund og penge for Paul hvis de smutter (==100 mill), + formentlig penge for Kroon, Mabil og David (10 mill samlet) + Andreas Poulsen (15-20 mil kr.)

Salg der samlet kan indbringe gæt (22 + 18 + 40 + 60 + 10 + 20) == 150-200 mill kr.

+ evt. EL kvalificering (50-60 mill kr)

FCM vil da klart have råd til at gå ud og spendere 100-140 mill kr. i det her vindue, hvis det skal give mening efter det Graversen siger.

Og hvis FCM skal kunne hænge på FCK og Brøndby

NEMLIG AT INDKØB BLIVER FRA EN HYLDE HØJERE I DET HER VINDUE

Låst