Og? Der er en verden til forskel, på at skulle hente spillere til en klub, der har som mål at overleve i superligaen og fejrer en plads i top-6 som et mesterskab, og så på at skulle hente spillere til et hold, der skal kunne spille med helt i toppen og præstere europæisk. Det kan slet ikke sammenlignes. Det er simpelthen to forskellige discipliner. Horsens - som med nød og næppe klarede skærene sidste år - har præsteret flot i denne sæson. Det er ikke ensbetydende med, at de har en varig formel på succes eller er i stand til at løfte sig permanent over bund-4.FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 11:35sikke noget ævl, Horsens henter ikke spillere for x.xxx.xxx kr. alle de fire du nævner kostede million beløb hver især.
så glemmer du lønnen de får, lønningerne er højere i FCM end i Horsens![]()
FCM og Brøndby bruger 75 mill kr. årligt i budget
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-spillere
Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Stoffer skrev: ↑30. apr 2018, 11:54Du gider ikke se på det, der tydeligvis har været modellen i meget lang tid: Talenter, spillere med større potentiale end de pt. udfylder og så enkelte klasse spillere med en vis erfaring (ofte skal disse endda passe ind i en af de første to også)?FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 11:17Jeg synes det var ok man solgte til de penge man gjorde her i vintervinduet, med novak, Sørloth og Nissen.
Man valgte så at satse på en ukendt Dovbyk, MDT og Erik S.
De 2 først nævnte har ikke slået til, Dovbyk er nok mere langsigtet, MDT ser ud til at være vippet ud af Munksgaard.
Erik S. har selv udtalt at han ikke er der hvor han skal være.
Jeg ser frem til et vindue, hvor der bliver lukket op for posen, får man 22 mill og ja nogle nævner penge fra et muligt kommende Sisto salg + det løse, så gider jeg ikke at se på at man henter spillere a la Drachman klassen og eller Munksgaards som højre wingback.
Man kan ironisk sige at FCM hentede Drachman mens Brøndby hentede mukhtar.
Jeg tager hatten af for sådan en som Bo Henriksen, hvad han formår at hente for ingen penge,
Jeg vil til enhver tid bytte Drachman ud med Okosun fra Horsens, hvis jeg blev sat over for et valg mellem de 2 spillere.
FCM hverken kan eller skal være Brøndby - som Ankersen flere gange har været inde på: hvis FCM forsøger at kæmpe med Brøndby og FCK på deres vilkår, så taber FCM.
FCM's rekruttering har været virkelig god de senere sæsoner, jeg håber de holder snuden i sporet.
Det passer jo ikke
Skal man hæve overliggeren, så er man nød til at skal til lommerne
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-over-tid
Korrekt, men det samme kan du sige om FCMKent skrev: ↑30. apr 2018, 11:59Og? Der er en verden til forskel, på at skulle hente spillere til en klub, der har som mål at overleve i superligaen og fejrer en plads i top-6 som et mesterskab, og så på at skulle hente spillere til et hold, der skal kunne spille med helt i toppen og præstere europæisk. Det kan slet ikke sammenlignes. Det er simpelthen to forskellige discipliner. Horsens - som med nød og næppe klarede skærene sidste år - har præsteret flot i denne sæson. Det er ikke ensbetydende med, at de har en varig formel på succes eller er i stand til at løfte sig permanent over bund-4.FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 11:35sikke noget ævl, Horsens henter ikke spillere for x.xxx.xxx kr. alle de fire du nævner kostede million beløb hver især.
så glemmer du lønnen de får, lønningerne er højere i FCM end i Horsens![]()
FCM og Brøndby bruger 75 mill kr. årligt i budget
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-spillere
Skal FCM hænge på toppen så er man bl.a. nød til at hæve lønningerne med tiden, også hvis dansk klubfodbold skal kunne hænge på europa
Hvad passer ikke?FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 12:01Stoffer skrev: ↑30. apr 2018, 11:54Du gider ikke se på det, der tydeligvis har været modellen i meget lang tid: Talenter, spillere med større potentiale end de pt. udfylder og så enkelte klasse spillere med en vis erfaring (ofte skal disse endda passe ind i en af de første to også)?FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 11:17Jeg synes det var ok man solgte til de penge man gjorde her i vintervinduet, med novak, Sørloth og Nissen.
Man valgte så at satse på en ukendt Dovbyk, MDT og Erik S.
De 2 først nævnte har ikke slået til, Dovbyk er nok mere langsigtet, MDT ser ud til at være vippet ud af Munksgaard.
Erik S. har selv udtalt at han ikke er der hvor han skal være.
Jeg ser frem til et vindue, hvor der bliver lukket op for posen, får man 22 mill og ja nogle nævner penge fra et muligt kommende Sisto salg + det løse, så gider jeg ikke at se på at man henter spillere a la Drachman klassen og eller Munksgaards som højre wingback.
Man kan ironisk sige at FCM hentede Drachman mens Brøndby hentede mukhtar.
Jeg tager hatten af for sådan en som Bo Henriksen, hvad han formår at hente for ingen penge,
Jeg vil til enhver tid bytte Drachman ud med Okosun fra Horsens, hvis jeg blev sat over for et valg mellem de 2 spillere.
FCM hverken kan eller skal være Brøndby - som Ankersen flere gange har været inde på: hvis FCM forsøger at kæmpe med Brøndby og FCK på deres vilkår, så taber FCM.
FCM's rekruttering har været virkelig god de senere sæsoner, jeg håber de holder snuden i sporet.
Det passer jo ikke
Du linker endda en artikel, hvor Ankersen netop siger:
"- Det handler om at "out-think" og ikke om at "out-spend". Der handler det om at finde sin egen vej. Når det er sagt, er det klart, at en af nøglerne til succes for FC Midtjylland også er, at vi over tid kan være med til at øge vores spillerbudget til et højere niveau, end det er nu. Det kræver også en større bund i de kommercielle indtægter, og det er én af de ting, vi skal fokusere på. Det er ikke noget, man gør "over night". Det vil tage tid, siger Rasmus Ankersen." (Min fremhævning)
Jeg ved ikke, hvad du søger med "åbne op for posen". Jeg konstaterer, at Ankersen ikke vil out-spend. Det er jeg fint tilfreds med.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Håber at Fcm er klar hvis der kommer bud på nogle af vores spillere. Tænker Duelund - Wikheim - muligvis Onuachu hvis klubberne stadigvæk finder ham interessant. Ved ikke om Andreas Poulsen kunne tiltrække sig interesse fra klubber som vil opbygge ham efter deres akademi.
Derforuden ser jeg 1-2 salg fra Fcn og måske 2 -3 salg fra Brøndby. Fck er i opbyggende fase og sælger kun hvis det er spillere de alligevel vil af med. Fck vil forstærke sig til Europa League og til superligaens nye sæson.
Derforuden ser jeg 1-2 salg fra Fcn og måske 2 -3 salg fra Brøndby. Fck er i opbyggende fase og sælger kun hvis det er spillere de alligevel vil af med. Fck vil forstærke sig til Europa League og til superligaens nye sæson.
ja det jeg læser er, at Ankersen vil øge lønbudgettet på sigt.Stoffer skrev: ↑30. apr 2018, 13:43Hvad passer ikke?FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 12:01Stoffer skrev: ↑30. apr 2018, 11:54
Du gider ikke se på det, der tydeligvis har været modellen i meget lang tid: Talenter, spillere med større potentiale end de pt. udfylder og så enkelte klasse spillere med en vis erfaring (ofte skal disse endda passe ind i en af de første to også)?
Det passer jo ikke
Du linker endda en artikel, hvor Ankersen netop siger:
"- Det handler om at "out-think" og ikke om at "out-spend". Der handler det om at finde sin egen vej. Når det er sagt, er det klart, at en af nøglerne til succes for FC Midtjylland også er, at vi over tid kan være med til at øge vores spillerbudget til et højere niveau, end det er nu. Det kræver også en større bund i de kommercielle indtægter, og det er én af de ting, vi skal fokusere på. Det er ikke noget, man gør "over night". Det vil tage tid, siger Rasmus Ankersen." (Min fremhævning)
Jeg ved ikke, hvad du søger med "åbne op for posen". Jeg konstaterer, at Ankersen ikke vil out-spend. Det er jeg fint tilfreds med.
Men du snakker ikke om fastholdelse. Du snakker om erhvervelse af spillere. Ankersen vil gerne have et lønbudget, der tillader, at man kan forlænge med fx talenter og hente dygtige spillere i 2. bundesligaen.
Jeg forstår ikke dette behov for at hente "stjerner". Jeg forstår slet ikke snakken, nu hvor man netop har haft så meget succes med en alternativ formel.
Det er jo heller ikke forkert, at det er et langsigtet mål for fremtiden jf. den artikel, som du selv henviser til. Og det lyder da ganske fornuftigt, hvis klubben skal fortsætte fremgangen under Benham.
Til gengæld ignorerer du desværre fuldstændig, at Ankersen udtaler at dette hverken kan eller skal ske "over-night". At bruge en masse penge på spillere, der er over FCM's normale indkøbsbudget, til sommer, er vel netop at forhaste denne udvikling.
Prøv med en mindre selektiv måde at plukke dine argumenter på, inden du klander andre for at være urealistiske (plejer du ikke at være glad or denne her?
Jeg håber ikke, at man sprøjter en masse penge ud på transfermarkedet, men snarere, at man investerer i nogle enkelte kvalitetsspillere (én til hver kæde) som kan erhverves til en overkommelig pris. Det behøver ikke at være store navne - Det er bedre med value for money og et fortsat udviklingspotentiale hos spilleren, for mig at se.
Det har jeg nu ikke hævdet, men det der er fakta er, at FCM nu ser ud til at få 22,7 mill kr. fra CP, penge man ikke har budgetteret med, det samme med et Pione Sisto salg, som ser mere og mere sandsynlig ud da der er VM og Celta V. også tænker i penge, og det er jo penge man ikke kan budgettere med, husk FCM får vist noget med 15 pct har jeg læst et sted.Analitico skrev: ↑30. apr 2018, 15:56Det er jo heller ikke forkert, at det er et langsigtet mål for fremtiden jf. den artikel, som du selv henviser til. Og det lyder da ganske fornuftigt, hvis klubben skal fortsætte fremgangen under Benham.
Til gengæld ignorerer du desværre fuldstændig, at Ankersen udtaler at dette hverken kan eller skal ske "over-night". At bruge en masse penge på spillere, der er over FCM's normale indkøbsbudget, til sommer, er vel netop at forhaste denne udvikling.
Prøv med en mindre selektiv måde at plukke dine argumenter på, inden du klander andre for at være urealistiske (plejer du ikke at være glad or denne her?)
Jeg håber ikke, at man sprøjter en masse penge ud på transfermarkedet, men snarere, at man investerer i nogle enkelte kvalitetsspillere (én til hver kæde) som kan erhverves til en overkommelig pris. Det behøver ikke at være store navne - Det er bedre med value for money og et fortsat udviklingspotentiale hos spilleren, for mig at se.
De penge skal bruges til at forstærke holdet, specielt midtbanen kan bruge de penge.
Senest rettet af FCM2000 30. apr 2018, 16:38, rettet i alt 1 gang.
hvad er det for en formel ? og Ankersen har selv sagt at man sagtens kan finde på at hamre til igen i Kadlec prisklassen.Stoffer skrev: ↑30. apr 2018, 15:54Men du snakker ikke om fastholdelse. Du snakker om erhvervelse af spillere. Ankersen vil gerne have et lønbudget, der tillader, at man kan forlænge med fx talenter og hente dygtige spillere i 2. bundesligaen.
Jeg forstår ikke dette behov for at hente "stjerner". Jeg forstår slet ikke snakken, nu hvor man netop har haft så meget succes med en alternativ formel.
fakta er at FCMs dødbolde står og falder på een mand der bliver 36 år næste gang, der er fandme en satset, samtidig har man en Sparv der synes færdig, og en Drachmann som ikke hører til i en startopstilling på et top 3 hold.
FCM har ingen på akademiet der kan løfte opgaven p.t., og der er også brug for routine på holdet, det får man ikke fra U-19 holdet.
Dygtige spillere i 2. bundeliga, de er altså dyre drenge for DK.
Hvis man tro man kan få en D. Drexler eller hvad han nu hedder uden at skal have den store tegnebog frem, så har man da misforstået noget, hvis han skal til Danmark frem for en pænt betalt bænkeplads i Schalke 04 eller Hertha Berlin, så ??? skal der altså mere til en 1,5 mill kr. i årsindkomst.
ham her er interessant, hvis man vil dødbolde
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -hovedpine
-
Steffen am
Hold nu op med at præsentere uvidenhed som viden.FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 16:36fakta er at FCMs dødbolde står og falder på een mand der bliver 36 år næste gang, der er fandme en satset, samtidig har man en Sparv der synes færdig, og en Drachmann som ikke hører til i en startopstilling på et top 3 hold.
FCM har ingen på akademiet der kan løfte opgaven p.t., og der er også brug for routine på holdet, det får man ikke fra U-19 holdet.
Enten hold mund, spørg eller tag ud og se nogle u19 og reserveholdskampe.
Både Duelund, Andreas Poulsen og ikke mindst Victor Torp er fremragende(!) frisparksskytere.
Rutine får man af at spille.
Duelund, Paul og NK var også urutineret da Thorup kom til.
Nu er bl.a. Andreas Poulsen, Nicolaisen, Kraev, Dovbyk, Kairnen, Frank, Thycosen og Munksgaard urutineret, men de er godt i gang med at få kampe under bæltet og lægge på.
Thorup og hele fodboldverdenSteffen am skrev: ↑30. apr 2018, 17:18Hold nu op med at præsentere uvidenhed som viden.FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 16:36fakta er at FCMs dødbolde står og falder på een mand der bliver 36 år næste gang, der er fandme en satset, samtidig har man en Sparv der synes færdig, og en Drachmann som ikke hører til i en startopstilling på et top 3 hold.
Enten hold mund, spørg eller tag ud og se nogle u19 og reserveholdskampe.
Både Duelund, Andreas Poulsen og ikke mindst Victor Torp er fremragende(!) frisparksskytere.
Rutine får man af at spille.
Duelund, Paul og NK var også urutineret da Thorup kom til.
Nu er bl.a. Andreas Poulsen, Nicolaisen, Kraev, Dovbyk, Kairnen, Frank, Thycosen og Munksgaard urutineret, men de er godt i gang med at få kampe under bæltet og lægge på.
Jeg vil da sige at det er mere nødvendigt at få en til at sparke boldene (hvis man mangler det) end det er at få endnu en tonser ind på holdet.FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 16:54ham her er interessant, hvis man vil dødbolde
Ja Okosun er dygtig på låget og han passer dermed perfekt ind i Horsens' stil men jeg tror ikke han vil passe så godt ved os.
Jeg syntes vi mangler en til at se de gode afleveringer og slå de rigtige bolde ala Polle.
Om Kaan, Baidoo eller en helt tredje (eller om der skal en til udefra) ved jeg desværre ikke nok om vores akademister om.
På det punkt er vi enig, men for nogle er dødbolde det eneste i verden. Men jeg så nu gerne Okosun frem for en drachmann, for drachman kan heller ikke meget med foden og slet ikke noget med hovedet.Spicker skrev: ↑30. apr 2018, 17:35Jeg vil da sige at det er mere nødvendigt at få en til at sparke boldene (hvis man mangler det) end det er at få endnu en tonser ind på holdet.FCM2000 skrev: ↑30. apr 2018, 16:54ham her er interessant, hvis man vil dødbolde
Ja Okosun er dygtig på låget og han passer dermed perfekt ind i Horsens' stil men jeg tror ikke han vil passe så godt ved os.
Jeg syntes vi mangler en til at se de gode afleveringer og slå de rigtige bolde ala Polle.
Om Kaan, Baidoo eller en helt tredje (eller om der skal en til udefra) ved jeg desværre ikke nok om vores akademister om.
Jeg så Crystal Palaces kamp her i weekenden, og ja det går bare hurtigere og de er langt mere boldsikre end Sparv, Del hende, MDT, Frank og Drachman mv.