Rafael van der Vaart

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Rafael van der Vaart

Indlæg af Stoffer »

Sander skrev:
3. nov 2017, 16:52
Fremfor alt passer han ikke ind i det system, træneren vil have, vi skal spille. Jeg ved faktisk ikke hvorfor, han ikke spiller.
Ok, Simon..

ben2han

Indlæg af ben2han »

Sander skrev:
nedenstående kan man idag læste i tipsbladet. simon kroon udtaler sig til Expressen, sverige.

hvis det er sandt - forstår jeg bare Rafael casen i fcm.

I samme interview kommer Simon Kroon ind på holdkammeraten Rafael van der Vaart, der vedbliver et stort mysterium - ikke mindst for dem, der ikke følger Superligaen helt tæt. Weekend efter weekend kan man konstatere, at den hollandske stjerne ikke får spilletid.

Simon Kroon kan dog kun lovprise Rafael van der Vaart.

Han spiller heller ikke. Jeg kom til klubben i januar, og han har ikke spillet siden. Jeg synes, han er en fantastisk fodboldspiller og en fin fyr. Han er meget ydmyg og jordnær. Jeg kan kun sige, han er Superligaens bedste spiller - det ser man bare kun til træning. Han har nogle utrolige kvaliteter- Han er den bedste, jeg har spillet sammen med, siger Simon 

Fremfor alt passer han ikke ind i det system, træneren vil have, vi skal spille. Jeg ved faktisk ikke hvorfor, han ikke spiller.
Det viser jo at der er et eller andet helt galt i FCMs stab.

Når man køber den suverænt dyreste spillere i superligaen, så må man gå ud fra, at man har købt en spiller der passer ind i systemet, alt andet er amatøragtig.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Stoffer skrev:
3. nov 2017, 17:03
Sander skrev:
Ok, Simon..
Det bed jeg også mærke i. Enten er der røget et eller andet i oversættelsen, eller også er det ikke studenterhuen, der trykker.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det er dog interessant at Kroon kommer med så markant en bemærkning om Rafa. Den bedste han har spillet sammen med og i hans optik superligaens bedste spiller.
Det er jo ikke en vinkel Kroon på nogen måde havde behøvet tage. Jeg tror på at det er det han mener og det ville undre mig at han skulle tage komme med de udtalelser hvis Rafa slet ikke var i en form til at kunne spille. Det efterlader jo så flere spørgsmål fordi Rafa jo slet ikke er tæt på at blive brugt.
Det lyder jo vanvittigt at man ikke kan finde plads til spiller i den kaliber som ovenikøbet vandrer rundt til en monsterløn uanset at der har været velvillige sponsorer inde over.
Det tyder på at Rafa var et Steinlein/Ankersen mediestunt og ikke en spiller som Thorup kunne se passe ind i sit daværende system og nu heller ikke i den nye formation.
Der har muligvis været for meget “wow det er fucking Rafael van der Vart” på ledelsesgangen, i stedet for en passende analyse sammen med trænerstaben. Eller trænerstaben har også været for benovede. Jeg ville være rasende som sponsor med det udkomme af de millioner de har smidt ind i det her. De har betalt for at se Rafa spille. Så simpelt er det. De har stolet på at klubben har ment at Rafa ville passe ind. Jeg vil godt understrege at jeg ikke klandrer Thorup for ikke at bruge ham fordi han skal stille det hold han tror på, men at hele forløbet ser underligt ud.
Alt dette skrevet under forudsætning af at der er bund i Kroons udtalelser og at Rafa dermed må være i en form hvor han kunne spille.
Personligt er jeg efterhånden ligeglad med om Rafa kommer på banen, da tingene fungerer og jeg kan ikke se ham passe ind, men jeg er af den opfattelse at man skal behandle sine sponsorer godt efter bedste evne og ikke forfalde til at bede om millioner til dødfødte stunts. Næste gang har man måske en spiller der ville passe som fod i hose, men oplever at sponsorerne føler at de har brændt nallerne en gang for meget. Den gode historie Rafa var ved signingen er blevet vendt 180grader til noget negativt. Heldigvis fungerer spillet på banen lige nu og derfor får den negative historie lov til at gå i glemmebogen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

mousebreaker skrev:
5. nov 2017, 11:20
Det er dog interessant at Kroon kommer med så markant en bemærkning om Rafa. Den bedste han har spillet sammen med og i hans optik superligaens bedste spiller.
Det er jo ikke en vinkel Kroon på nogen måde havde behøvet tage. Jeg tror på at det er det han mener og det ville undre mig at han skulle tage komme med de udtalelser hvis Rafa slet ikke var i en form til at kunne spille. Det efterlader jo så flere spørgsmål fordi Rafa jo slet ikke er tæt på at blive brugt.
Det lyder jo vanvittigt at man ikke kan finde plads til spiller i den kaliber som ovenikøbet vandrer rundt til en monsterløn uanset at der har været velvillige sponsorer inde over.
Det tyder på at Rafa var et Steinlein/Ankersen mediestunt og ikke en spiller som Thorup kunne se passe ind i sit daværende system og nu heller ikke i den nye formation.
Der har muligvis været for meget “wow det er fucking Rafael van der Vart” på ledelsesgangen, i stedet for en passende analyse sammen med trænerstaben. Eller trænerstaben har også været for benovede. Jeg ville være rasende som sponsor med det udkomme af de millioner de har smidt ind i det her. De har betalt for at se Rafa spille. Så simpelt er det. De har stolet på at klubben har ment at Rafa ville passe ind. Jeg vil godt understrege at jeg ikke klandrer Thorup for ikke at bruge ham fordi han skal stille det hold han tror på, men at hele forløbet ser underligt ud.
Alt dette skrevet under forudsætning af at der er bund i Kroons udtalelser og at Rafa dermed må være i en form hvor han kunne spille.
Personligt er jeg efterhånden ligeglad med om Rafa kommer på banen, da tingene fungerer og jeg kan ikke se ham passe ind, men jeg er af den opfattelse at man skal behandle sine sponsorer godt efter bedste evne og ikke forfalde til at bede om millioner til dødfødte stunts. Næste gang har man måske en spiller der ville passe som fod i hose, men oplever at sponsorerne føler at de har brændt nallerne en gang for meget. Den gode historie Rafa var ved signingen er blevet vendt 180grader til noget negativt. Heldigvis fungerer spillet på banen lige nu og derfor får den negative historie lov til at gå i glemmebogen.
hvem skal man så tro på ? Kroon eller Kent, SteffenAM mv., som ikke har deltaget i træningen dag ud og dag ind, og spillet imod og med vdv.

:lol:

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
Min umiddelbare tanke var, at det var torskedumt af Kroon, at begynde at tale om hele VDV-situationen i det interview, da der ikke var grund til det. Der er ingen tvivl om, at FCM i lang tid har forsøgt at lukke ned for hele snakken, om hvorfor VDV ikke spiller, og derfor har Ankersen, Steinlein, Graversen og Thorup ikke behov for, at Kroon kommer med disse udtalelser, når den seneste periode med gode resultater har lukket ned for spørgsmål om, hvorfor VDV ikke spiller. Anyway det er tydeligt at Kroon gerne vil videre i karrieren, og i det billede er det sikkert ikke blevet svære for ham at komme videre, da hans kredit internt helt sikkert ikke er steget efter det interview. Med andre ord Kroon kan selv have en egen interesse i at losse FCM-ledelsen i løgene, og gøre sig upopulær, så han selv får lov at skifte til vinter.

Ift. VDV kan jeg ikke vurdere, om de kommercielle indtægter (trøjesalg, nye sponsorer, medieopmærksomhed, flere tilskuere m.v.) er steget i stort omfang efter VDV kom til klubben, men der er ingen tvivl om, at han rent sportsligt (og det kan vi vurdere på) går over i historien som superligaens all-time største flop. Han ankom med prompt og pragt og det flotteste CV ever i Suppen, og ender som en rendyrket katastrofe, da vi ikke får nogle spilminutter for hans meget fine løn, og til gengæld en masse ævl og kævl og spekulationer i medierne, om hvorfor han ikke spiller. Dette har jo været forstyrrende i gennem lang tid efterhånden, og vil fortsætte indtil næste sommer, når han er ude af klubben. Det er derfor forudsigeligt, at der skal køre et blame-game i medierne om det er træneren, der ikke vil bruge VDV, om det var Steinlein, der købte katten i sækken, og en spiller der ikke passede ind, fordi han kunne lave en kæmpe (penis)transfer, der ikke var set før, eller om VDV ganske ret er ude af form og konditionelt ikke kan være med på Superliganiveau. Der skal med andre ord placeres et ansvar for denne kæmpe fiasko, og det er også derfor, der har været nogle hårde udtalelser (F.eks. Steinleins plejehjems-kommentar) parterne i mellem.

Alt i alt er hele VDV-sagaen bare endt som en kæmpe katastrofe og en historisk fiasko, og det er forbandet ærgerligt, da hans løn i høj grad er betalt af nogle sponsorer, der ikke får meget valuta for pengene, og efterhånden næsten må føle, at de får negativ omtale, når VDV omtales i medierne...man kan frygte at sponsorenes villighed til at spytte penge i kassen næste gang vi kan lave et interessant køb bliver mindre.

Heldigvis kan alle spekulationer slutte til sommer for det er virkeligt uskønt at se på, og må være pænt forstyrrende for alle parter internt i klubben...og ja de gode resultater kan heldigvis ændre fokus til spillet på banen fremfor den hollandske stjerne på tribunen...

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Enig i at det er super kikset. I min optik er det 10% Steinlein der har fejlet. Thorup kommer ud som den store vinder og får konsolideret sin position og autoritet. Steinlein burde have haft ham med på råd inden... Ankersen kan heller ikke være helt stolt af situationen... det er sku for amatøragtigt at de to knaldhatter

Cortez

Indlæg af Cortez »

Mon ikke der er en grund til at Steinlein ikke fortsatte som sportsdirektør?

/Cortez

THenry

Indlæg af THenry »

Cortez skrev:
5. nov 2017, 20:02

/Cortez
Steinlein er jo blevet forfremmet...

Cortez

Indlæg af Cortez »

THenry skrev:
5. nov 2017, 20:39
Cortez skrev:
5. nov 2017, 20:02

/Cortez
Steinlein er jo blevet forfremmet...
Det er da en måde at anskue det på.

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
5. nov 2017, 12:22
mousebreaker skrev:
Min umiddelbare tanke var, at det var torskedumt af Kroon, at begynde at tale om hele VDV-situationen i det interview, da der ikke var grund til det. Der er ingen tvivl om, at FCM i lang tid har forsøgt at lukke ned for hele snakken, om hvorfor VDV ikke spiller, og derfor har Ankersen, Steinlein, Graversen og Thorup ikke behov for, at Kroon kommer med disse udtalelser, når den seneste periode med gode resultater har lukket ned for spørgsmål om, hvorfor VDV ikke spiller. Anyway det er tydeligt at Kroon gerne vil videre i karrieren, og i det billede er det sikkert ikke blevet svære for ham at komme videre, da hans kredit internt helt sikkert ikke er steget efter det interview. Med andre ord Kroon kan selv have en egen interesse i at losse FCM-ledelsen i løgene, og gøre sig upopulær, så han selv får lov at skifte til vinter.

Ift. VDV kan jeg ikke vurdere, om de kommercielle indtægter (trøjesalg, nye sponsorer, medieopmærksomhed, flere tilskuere m.v.) er steget i stort omfang efter VDV kom til klubben, men der er ingen tvivl om, at han rent sportsligt (og det kan vi vurdere på) går over i historien som superligaens all-time største flop. Han ankom med prompt og pragt og det flotteste CV ever i Suppen, og ender som en rendyrket katastrofe, da vi ikke får nogle spilminutter for hans meget fine løn, og til gengæld en masse ævl og kævl og spekulationer i medierne, om hvorfor han ikke spiller. Dette har jo været forstyrrende i gennem lang tid efterhånden, og vil fortsætte indtil næste sommer, når han er ude af klubben. Det er derfor forudsigeligt, at der skal køre et blame-game i medierne om det er træneren, der ikke vil bruge VDV, om det var Steinlein, der købte katten i sækken, og en spiller der ikke passede ind, fordi han kunne lave en kæmpe (penis)transfer, der ikke var set før, eller om VDV ganske ret er ude af form og konditionelt ikke kan være med på Superliganiveau. Der skal med andre ord placeres et ansvar for denne kæmpe fiasko, og det er også derfor, der har været nogle hårde udtalelser (F.eks. Steinleins plejehjems-kommentar) parterne i mellem.

Alt i alt er hele VDV-sagaen bare endt som en kæmpe katastrofe og en historisk fiasko, og det er forbandet ærgerligt, da hans løn i høj grad er betalt af nogle sponsorer, der ikke får meget valuta for pengene, og efterhånden næsten må føle, at de får negativ omtale, når VDV omtales i medierne...man kan frygte at sponsorenes villighed til at spytte penge i kassen næste gang vi kan lave et interessant køb bliver mindre.

Heldigvis kan alle spekulationer slutte til sommer for det er virkeligt uskønt at se på, og må være pænt forstyrrende for alle parter internt i klubben...og ja de gode resultater kan heldigvis ændre fokus til spillet på banen fremfor den hollandske stjerne på tribunen...
Preach.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

VdV er måske på vej til Esbjerg.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ed-esbjerg

I artiklen er der følgende citat fra Rafa:
"Hvis jeg skulle være stoppet på toppen, skulle jeg være stoppet for længe siden. Jeg har været med alt for længe, men nu fortsætter jeg med at spille fodbold."

Det er selvfølgelig indlysende at han ikke er på toppen, men jeg lægger alligevel mærke til sidste del af citatet "jeg har været med alt for længe". Det er ikke ligefrem den vilde salgstale. Er det selvindsigt eller resignation?

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Jeg synes det er tydeligt at det handler om en intern magtkamp mellem Thorup og VDV.
Der er absolut intet til hinder for at VDV kunne spille 10er i 3-4-3 systemet i kampe hvor modstanderne vil stå lavt, med de to store angribere foran sig. Som jeg ser det er det faktisk det eneste kreative element der mangler, en rigtig giftig playmaker til at supplere Jakob Poulsen som kan stå for løbearbejdet og standardsituationer. Med både Dal Hende og Novak som er limet til målfeltet er det oplagt med VDV til se de små aflevering er som ingen andre gør. Jeg tror det ville give mere til holdet end Hassan/Wikheims driblefærdigheder, fordi begge har for lidt slutprodukt på deres spil. Det er den plads sammen med midterforsvaret (Korcsmar) der er de svageste punkter på holdet pt.

Kroon siger det jo selv, og det er også for mig tydeligt i alle de videoer der kommer fra træningen - VDV leverer varen til træning i alle andre aspekter end de hårdeste tacklinger. VDV på 70 % som han er nu er bedre end alle andre i Superligaen til det han er god til, og er derfor god nok til at spille i rotation med Wikheim/Borring/Poulsen/Hassan/Duelund som variation.

Når han har spillet har han leveret flotte mål og assists. Det er en skandale at han ikke får startpladser/indhop hist og her når der skal ændres momentum i kampene.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Uldkraemmeren skrev:
10. nov 2017, 12:44
... som kan stå for løbearbejdet og standardsituationer.....
Den var god :lol:

I skal være velkommen til at tage debatten igen, jeg melder mig ud af den, udover lige at tilføre pt
1. Vinder
2. Der synes at være en god stemning i truppen.
3. Vi score masser af mål, men har problemer defensivt.
Hvis vi omvendt havde en jerndefensiv men havde problemer med at finde offensive løsninger, ville det være et argument for at bruge VdV,
men det er som bekendt ikke scenariet.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Synes ikke der er plads til VdV i en 3-4-3, så skulle det være istedet for Jakob Poulsen så man stadig havde en defensivt indstillet midtbane spiller i Sparv/Drachmann til at hjælpe forsvaret. Og VdV kommer ikke til at slå JP af, det tror jeg simpelthen ikke på.
Skulle han spille, skulle det være i en 3-5-2, så beholder man Onuachu og Sørloth i front, med en trekant på midten med VdV som 10'er og JP og Sparv som defensive 8'ere/6'ere. Det ville så gøre at der ikke var plads til nogle af vores ellers fremragende kantspillere som Rilwan, Borring, Wikheim, Kroon eller Duelund (som jo spiller kant for tiden).

Låst