Rafael van der Vaart

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Rafael van der Vaart

Indlæg af mousebreaker »

Det er vist på tide at han får sin egen tråd. Vi har vist aldrig skrevet så meget om een spiller som ikke engang er FCM spiller endnu (officielt).

Fordele ved handlen (hvis den går igennem)?

Ulemper?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Re: Rafael van der Vaart

Indlæg af mousebreaker »

Ulemper:

Skadeshistorik, noget vi har dårlige erfaringer med. Han kommer nok max til at spille på Daniel Agger niveau mhb på antal kampe.

Motivation: Kan han sætte sig op til at spille i den danske liga? Jeg tror ikke det bliver et problem.

Form: Der kommer sandsynligvis til at gå en del tid før vi kan regne med at han kan spille fra start. En lille skade i opstarten og så er vi sendt tilbage til start. Kan han i det hele taget klare sig længere??

Jeg tror ikke at vi behøver være nervøse for niveauet hvis han holder sig skadesfri. Det er for mig det helt store spørgsmål og der hvor lottokuponen kommer ind
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fordele:
Hvis han kan komme tilbage til et nogenlunde niveau kan han måske hæve vores niveau til noget vi ikke har set før.

De andre spillere, rutinerede som uerfarne, vil spejle sig i alt hvad han gør. En motiveret VdV kan sætte nye standarder. Jeg tænker også på hvad en offensiv dynamo som han kan gøre ved Olssons spil.

Da Olsson var i Arsenal lærte han en del, men det var andre ting end de ting han har brug for at lære nu. Hans niveau er højere i dag og det er andre ting han vil suge til sig fra en VdV end fra de midtbanespillere han spejlede sig i hos the Gunners.

Dertil kommer det økonomiske. Vi har stort set hentet ham gratis da det er ekstra sponsor penge der har hentet ham ind - hovedsageligt. Han vil blive en kæmpemæssig reklamesøjle. Ikke bare for vores PR afdeling, men også for vores akademi når de skal hente nye talenter til.

Christian

Indlæg af Christian »

Hypen og omtalen lige nu er jo rigtig meget værd, og vil stadig stå tilbage uanset hvordan han præsterer på banen.

Hvis det er rigtigt at han kun skal have 3 mio. om året, synes jeg klart det er en god ide.

Jeg tror på at motivationen i første omgang er kæresten i Esbjerg, men mon ikke han stadig har en sportslig motivationen i behold og vil være interesseret i at gøre en god figur. Hvad vil det gøre for hans navn og eftermæle hvis han ikke bliver fast mand i FCM f.eks.?

Viser det sig at han er ligeså dyr som f.eks Kian og Kadlec, ser jeg hellere man sender vores penge efter en med videresalgs potentiale, eller giver chancen til de nye førsteholdsspillere der er rykket op fra akademiet.

Vijen

Indlæg af Vijen »

For at bruge et godt FM udtryk.

Vores omdømme vil stige og dermed vil alt i og omkring klubben blive boostet.

Vdv skulle som en del af økonomien i aftalen være reklame søjle for vores sponsorer. En reklamesøjle som kan bruges international. Det må være mange penge værd.

Gad vide, hvor mange trøjer han kan sælge?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg har svært ved at se særlig mange fordele, da han er en ældre spiller, som både har haft motivations- og skadesproblemer. Omvendt tilbyder han noget international og personlig erfaring fra en hylde, som vi ikke har set magen til før i FCM og nok heller ikke i Superligaen. Spørgsmålet er, om den erfaring er tradeoffet værd, når man indtænker al den virak, der vil følge, samt eventuelle ændringer i spil pga. ham (hvilket jeg håber Thorup ikke kan finde på).

Men som noget helt andet og jeg må indrømme det fylder for mig: Det er effing Rafael Van der Vaart. En spiller som har været blandt de bedre i hele verden. Fodbold er underholdning, og det vil utvivlsomt blive underholdende - uanset om det er med + eller - foran.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Duelund ser masser af fordele: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/duel ... der-vaart/
- Det kunne være en kæmpe oplevelse, og vi skal huske på, at det ikke bare er for oplevelsens skyld – det er jo en spiller med kvalitet, så det ville være super godt for holdet at få en spiller ind, der kan noget, som han kan - så det ser jeg kun som en positiv ting, siger Mikkel Duelund til bold.dk.

19-årige Mikkel Duelund mener også, at han og mange af de andre unge FC Midtjylland-talenter kunne have stor gavn af en spiller med Rafael van der Vaarts CV.

- Han er uden tvivl en fyr, man gerne vil lære af. Det er vel næsten kun positivt, hvad han kan bidrage med. Han er et kæmpestort navn, der har prøvet en masse, og FC Midtjylland er jo en forholdsvis ny klub, der måske ikke har al den erfaring, som han kunne komme med, siger den unge midtbanespiller.

- Han ville helt sikkert have en betydning for kulturen, men også på banen, og jeg er da sikker på, at med hans erfaring ville det kun være godt for klubben at få ham til.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg ved ikke hvilken form vdV er i, men det kunne være godt at have ham med som joker i de to kampe mod Osmanlispor, der starter med at definere vores sæson.
Men spørgsmålet er om vi overhovedet får en afklaring i den nærmeste tid.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Ser ud til på TV at aftalen er i hus.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

tatoo skrev:Ser ud til på TV at aftalen er i hus.
Få nu lukket og offentliggjort den signing. Det er alt for spændende, at blive ved med at vente på. Så kunne han måske også bruges som europæisk joker for os. Det vil være så stort og vildt, hvis vi igen gik videre i et nyt gruppespil.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Hvis VDV kommer og ser sig selv spille bedst i trøje nr 23 skal han i min optik have den også selvom Farlige Frank bliver ked af det, som det fremgår af Herning Folkeblad. FF skulle hellere være stolt og sige selvfølgelig skal en topspiller, der stort set altid har spillet i nr. 23 også have den i FCM. Klubben fremfor manden...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jakla skrev:Hvis VDV kommer og ser sig selv spille bedst i trøje nr 23 skal han i min optik have den også selvom Farlige Frank bliver ked af det, som det fremgår af Herning Folkeblad. FF skulle hellere være stolt og sige selvfølgelig skal en topspiller, der stort set altid har spillet i nr. 23 også have den i FCM. Klubben fremfor manden...
Uenig. Det ville klæde VdV at respektere historien i den klub han kommer til. Hvis han kræver nr 23 sætter han sig jo over klubben. Det vil være passende, hvis han vælger et andet nr i respekt for klubben og Frank. Det vil være et stærkt signal at sende.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Enig. Ny start - nyt nummer :)

Tag nummer 10 - ser mærkeligt ud på en venstre back :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Pusic er da ikke venstre back ;-)

Men ja, undgå Franks nummer, det ville være det bedste. 10´eren ville klæde vdV :)

Låst