Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
4096

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af 4096 »

Flodisar skrev:
25. okt 2017, 20:26
mousebreaker skrev:
25. okt 2017, 18:54
Jag såg honom under drygt en säsong när Halsti spelade i DCU. Jag är ingen expert, långt ifrån, men Bill Hamid var den spelare i DCU som jag var mest imponerad av i klubben. Hamid låg bakom mycket av klubbens framgångar den säsongen
Nu är det ju väldigt annorlunda att spela i Europa jämfört med MLS men efter se ha sett Hamid i DCU är jag enormt nyfiken på att se honom i Midtjylland.
Jeg glæder mig meget til at se hvad han bringer - ud fra diverse YouTube videoer ser han ud til at være lidt en sprællemand, som giver mange returer, men også laver nogle redninger der nærmest ikke burde være mulige..
Det bliver spændende! :P

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Der er godt 2 måneder indtil vinterens transfervindue starter. Alt på banen kører fantastisk, både i superligaen samt i pokalen. Sidder med en lille frygt, måske ubegrundet, men frygter at vores hold bliver splittet fra hinanden. Frygter at der kommer så gode bud på vores angrebsprofiler, at vi ikke kan sige nej. Håber derimod, at hvis vi fortsat ligger i front / i toppen, at vi forstærker os på de pladser som alle håber og forventer, nemlig i det centrale forsvar. Alle udråber os som mesterskabs-favoritter og med rette. Det skal vi kunne kapere. Vi ved, at der skal arbejdes benhårdt i samtlige kampe og at der kan komme krusninger på vandoverfladen. Håber da også, at Benham er villig til, at poste nogle penge i klubben, hvis mesterskabet er inden for rækkevidde. Jeg er i hvert tilfælde parat til fest, hvis det skulle blive tilfældet, at vi igen vandt det danske mesterskab. Lad os tage en kamp ad gangen og give os MAX i alle kampe, så må vi se hvad tiden bringer.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Hvis et mesterskab skal være noget vi går efter, så vil det i hvert fald være vigtigt at vi ikke sælger Sørloth allerede til Januar som Aage Hareide tilsyneladende ønsker...

https://www.bt.dk/superligaen/hareide-i ... til-januar

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det lod jo til, at buddene på Paul i sommer var store. Hvis vi kunne have is i maven der, kan vi også have det igen. Ligger vi stadig nr. 1 eller få point fra i pausen, så skal det blive dyrt at hente vores spillere. Og heldigvis er der masser af tid på både Paul og Sørloths kontrakt. Klubben sidder med gode kort på hånden.

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
26. okt 2017, 11:52
Det lod jo til, at buddene på Paul i sommer var store. Hvis vi kunne have is i maven der, kan vi også have det igen. Ligger vi stadig nr. 1 eller få point fra i pausen, så skal det blive dyrt at hente vores spillere. Og heldigvis er der masser af tid på både Paul og Sørloths kontrakt. Klubben sidder med gode kort på hånden.
Enig. Benham er også en gambler-type, der vist ikke mangler pengene her og nu, så hvis han tror på, at vi kan blive mester og få mulighed for CL kval og/eller at Paul og Sørloth er endnu mere værd til sommer (efter f.eks. titler eller ligatopscorertitel), så skal der formentlig ekstremt store penge på bordet, før vi sælger guldfuglene midt i en sæson, og i dette tilfælde vil jeg da kraftigt forvente, at der bliver hentet nogle kapable angrebsforstærkninger ind (selvom jeg nu foretrækker den varme duo Paul og Søtloth).

Meget afhænger også af, hvad spillerne selv vil, men ligger vi godt til, så er det også mere attraktivt at tage et halvt år mere i klubben, og derfor tror jeg egentlig også mere på et par store sommersalg. Det ligger i hvert fald i kortene, at Paul bliver skudt af der, og som Sørloth spiller i øjeblikket, så kan der også komme et meget attraktivt bud på ham og et salg til sommer.

Sidst vi lå i en god position i vinterpausen, der fik Sly nej til en stort (økonomisk) skifte til Kina (da vi ikke kunne lande en aftale med Uffe Bech på transfervinduets sidste dag), og der blev tværtimod hentet forstærkninger til truppen, så jeg er ikke så bekymret for et stort vinterudsalg, der smadrer den nuværende trup.

pdole

Indlæg af pdole »

Hvis Paul sælges skulle klubben så ikke overveje at hente Vinicius fra Vejle? Har ikke set ham mere end 5-6 hele kampe, så mit grundlag er lidt spinkelt - men han ser virkelig spændende ud. Nogen der kender mere til ham?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

pdole skrev:
27. okt 2017, 08:48
Hvis Paul sælges skulle klubben så ikke overveje at hente Vinicius fra Vejle? Har ikke set ham mere end 5-6 hele kampe, så mit grundlag er lidt spinkelt - men han ser virkelig spændende ud. Nogen der kender mere til ham?
Har ikke fulgt ham eller Vejle, men med vores nuværende spillestil er jeg nok mere på Uhre fra SønderjyskE. Tror han kunne blive en super afløser for Paul Onuachu hvis han blev solgt, men håber trods alt at klubben beholder både Sørloth og Onuachu indtil sommer.

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Mange udtrykker forståeligt nok bekymring ved risikoen for at miste enten Onuach eller Sørloth (eller begge). Det er jeg helt enig i, ville kunne blive en alvorlig hæmsko i jagten påliga- og pokaltitlen, selv om man også skal huske at det ville give mere plads til at Duelund og Kraev kunne blomstre i det nye system. Det er en afvejning, og kan man få en rigtig fornuftig pris for Onuachu, kunne det godt være fornuftigt nok at få ham skudt af. Ideelt set sælger vi Paul til sommer og Sørloth efter et gruppespil i efteråret (gerne CHL ;) ).

Jeg er dog, netop fordi jeg faktisk synes vi har et par fornuftige unge folk klar i kulissen, mindst lige så bekymret ved udsigten til at vi nok sælger Novak. Det kan betyde enden på det begyndende, fornuftige defensive fundament, som vi endelig er ved at få opbygget. Det er nok ikke sådan lige at finde en stærk venstrebenet forsvarsspiller med offensiv pondus, hurtighed og en god teknik - Og jeg ved ikke rigtig om jeg tror Dal Hende vil være lige så god i den rolle. Er han disciplinerk? Andreas Poulsen , som ellers har set rigtig spændende ud, er vel for ung og nok mere wingback-typen? Dét tror jeg kan blive mindst ligeså problematisk som at miste en af de to offensive profiler.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

TrueWolfMidt skrev:
27. okt 2017, 08:58
pdole skrev:
27. okt 2017, 08:48
Har ikke fulgt ham eller Vejle, men med vores nuværende spillestil er jeg nok mere på Uhre fra SønderjyskE. Tror han kunne blive en super afløser for Paul Onuachu hvis han blev solgt, men håber trods alt at klubben beholder både Sørloth og Onuachu indtil sommer.
Kan dårligt forestille mig at ved salg af en a vores angribere køber Vinicus, han er god i 1. division men mangler i mine øjne meget for at skulle kunne gå ind og erstatte en a vores 2 angribere. Han mangler vilje og løbe kapacitet til at kunne spille i vores system, har set ham en del kampe og til træning.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Tror ikke på at vi sælger noget stort her til vinter - måske Novak - men det er så også det. For at sælge Paul eller Sørloth skal buddet være af sådan en størrelse at vi ikke kan sige nej. Forestiller mig ikke at der kommer et bud omkring 70 mio på nogen af dem her til vinter. Gør der det så skal vi sælge hvis vi kan nå at købe ind.
Jeg synes at det er helt oplagt at vi skal prøve at finde en midterforsvarer med fart i benene og som kan spille fodbold. Den slags er dog næppe billige.
Vi har kun skildpadder til rådighed og med al respekt så er der næppe nogen af dem der groft sagt kan ramme en ladeport på 3 meters afstand. Det er holdets akilleshæl og kan nemt være det der koster et mesterskab
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH

Indlæg af SimonH »

Vi og Brøndby kæmper om Sanneh.
Han var til lægetjek hos os i går, og derfor er vi nok lidt tættere på pt.
Allan bak jensen er hans nye agent(tidl. Fcm)

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/6893245

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det er en FCM-classic at vi fortsætter med at jagte de samme spillere over flere vinduer (Kadlec, Zsolt). Så det virker meget sandsynligt, at vi jagter Sanneh. Har ikke helt styr på hvor meget fart han har i fødderne, men masser af duelstyrke og en trussel på dødbolde.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Kent skrev:
1. nov 2017, 07:20
Det er en FCM-classic at vi fortsætter med at jagte de samme spillere over flere vinduer (Kadlec, Zsolt). Så det virker meget sandsynligt, at vi jagter Sanneh. Har ikke helt styr på hvor meget fart han har i fødderne, men masser af duelstyrke og en trussel på dødbolde.
I De kampe jeg har set med ham har hans hastighed været rigtig god - umiddelbart tror jeg kun han matches af okore.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

mousebreaker skrev:
1. nov 2017, 00:48
Jeg synes at det er helt oplagt at vi skal prøve at finde en midterforsvarer med fart i benene og som kan spille fodbold. Den slags er dog næppe billige.
Vi har kun skildpadder til rådighed og med al respekt så er der næppe nogen af dem der groft sagt kan ramme en ladeport på 3 meters afstand. Det er holdets akilleshæl og kan nemt være det der koster et mesterskab
Nu har du snakket om et langsomt midterforsvar et par gange, uden at nogle har reageret på det, men jeg vil gerne vil gå lidt i rette med det. Kian er faktisk rigtig hurtig, og da han i sin tid fik sit gennembrud i Esbjerg, hvor han også kom på landsholdet, var det blandt andet hans hurtighed, man fremhævede. Han er også stærk på bolden og god i pasningsspillet. Det synes jeg stadig, at han beviser for os, men måske mangler han noget i placeringsevne og duelstyrke.

Men ja, Korscmar og Halsti mangler fart i den grad, deres gode placeringsevne og duelstyrke opvejer det desværre ikke. Her vil Sanneh måske være en god løsning, hvis han ellers kan passe ind i et tremandsforsvar.

Benzo

Indlæg af Benzo »

hviid skrev:
1. nov 2017, 09:57
Nu har du snakket om et langsomt midterforsvar et par gange, uden at nogle har reageret på det, men jeg vil gerne vil gå lidt i rette med det. Kian er faktisk rigtig hurtig, og da han i sin tid fik sit gennembrud i Esbjerg, hvor han også kom på landsholdet, var det blandt andet hans hurtighed, man fremhævede.
I disse tider hvor Novak spiller midterforsvar, er han nok også værd at fremhæve for hurtighed.. Han er i hvert fald hurtigere end Korscmar og Halsti :)

Låst